Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:58




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Następna
News Corner - nowości motoryzacyjne 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Podajemy już informację oficjalną. Ateca będzie miała większego brata − to SUV, który wejdzie na rynek w roku 2018.
W tego, co wiadomo już oficjalnie, flagowy SUV hiszpańskiej marki będzie wytwarzany w fabryce Grupy Volkswagen w Wolfsburgu − w wersji pięcio- oraz siedmiomiejscowej. Do jego zbudowania zdecydowano się wykorzystać możliwości koncernowej płyty podłogowej MQB A2.
Natomiast w bieżącym roku światło dzienne ujrzy jeszcze jeden, tym razem miejski SUV. Jego nazwa brzmi SEAT Arona. Samochód wyprodukują zakłady Martorell pod Barceloną z wykorzystaniem tej samej płyty podłogowej, która służy w Ibizie.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 27.03.2017, 11:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Marka spod znaku pierścieni przedstawia oficjalnie plany produkcyjne, które dotyczą dwóch nowych modeli z serii Q. Chodzi o projekt Audi Q8 oraz mniejsze Q4.
Audi Q8 to luksusowy SUV z elementami stylistycznymi a'la coupe, dodatkowo okraszony najnowszymi zdobyczami techniki w dziedzinie systemów wsparcia kierowcy oraz rozwiązaniami multimedialnymi. Wspominany model wdroży do produkcji fabryka koncernu zlokalizowana koło Bratysławy. Pierwsze egzemplarze seryjne mają być gotowe w roku 2018.
Z taśm słowackiej fabryki już od roku 2005 zjeżdża zresztą Audi Q7. Wytwarzana jest tam druga generacja modelowa oraz jej wersja S i odmiana hybrydowa typu plug-in (Q7 e–tron).
Natomiast w roku 2019 węgierskie zakłady Audi Hungaria w Gyor rozpocząć mają produkcję mniejszego modelu Q4. Według zapowiedzi producenta, chodzi o kompaktowy SUV z nawiązaniami do stylistyki sportowej. Szykowany crossover wypełni lukę między Audi Q3 oraz Q5.
Ponadto, od roku 2018 firma Audi Hungaria przejmie produkcję Audi Q3, które obecnie dostarcza zakład w Martorell pod Barceloną.


Cytuj:
Obie marki wchodzące w skład Grupy Volkswagen planują jeszcze bliższą współpracę. Ich nowa inicjatywa powstała z myślą o samochodowej architekturze przyszłości.
Efektywne wykorzystanie zdolności rozwojowych pozwoli wzmocnić potencjał w zakresie elektryzacji, cyfryzacji i jazdy autonomicznej – a to zwiększy konkurencyjność, tak aby Porsche i Audi mogły optymalnie wykorzystać możliwości przyszłych generacji modeli i skuteczniej sprostać wyzwaniom.
"Będziemy współpracować wszędzie tam, gdzie ma to sens. Ale starannie zadbamy również o zachowanie zróżnicowania naszych marek. Porsche to zawsze Porsche i tak w przyszłości pozostanie - zapewnił prezes Oliver Blume.
Kooperacja z Grupą Volkswagen nie jest niczym nowym – firmy Audi, VW i Porsche od wielu lat z powodzeniem współpracują w obszarze budowy SUV-ów. W ramach nowego projektu rozwojowego marki z Ingolstadt i Zuffenhausen określają swoje stanowisko na najbliższą dekadę.
Niebawem połączone zespoły obu firm przygotują konkretny zakres współpracy i stworzą mapę drogową obowiązującą aż do 2025 r. Ich kooperacja ma koncentrować się przede wszystkim na wspólnym rozwoju architektury samochodów, modułów oraz komponentów. Prace projektowe obejmą różne obszary, a każdy z nich będzie wspólnie kierowany przez przedstawicieli obu marek.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 13.04.2017, 7:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Image

Puls Biznesu @ 2017-04-13

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 14.04.2017, 13:00
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Koniec z zaginaniem tablic rejestracyjnych i (nielegalnym) dorabianiem ich na wymiar. Wszystko wskazuje na to, że z początkiem przyszłego roku w Polsce wprowadzone zostaną nowe wzory!
Chodzi o problem dotykający właścicieli pojazdów sprowadzonych z Japonii czy USA. Jak informuje "Rzeczpospolita" nowe, przygotowane przez Ministerstwo Infrastruktury, przepisy dotyczące rejestracji miałyby wejść w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku. Projekt przewiduje m.in. wprowadzenia nowego standardu dotyczącego wymiarów tablic rejestracyjnych.
Przypominamy, że już w połowie ubiegłego roku na patologiczną sytuację zwracał uwagę poseł Kukiz’15 - Paweł Grabowski. W Polsce obowiązują dziś sztywne standardy dotyczące wymiarów rejestracji. Tablice dla samochodów muszą mieć wymiar 520 mm x 114 mm w przypadku tablicy jednorzędowej lub 305 mm x 214 mm w przypadku dwurzędowej.
Niestety, na polskich drogach pojawia się coraz więcej pojazdów homologowanych w Japonii czy USA, gdzie obowiązuje wymiar tablicy 305 x 155 mm. Do niego dostosowane są produkowane na tamtejsze rynki samochody (wnęki na rejestracje w zderzakach czy klapie bagażnika), co utrudnia ich użytkowanie w Polsce. Wielu właścicieli zarejestrowanych nad Wisłą aut rodem z Japonii czy USA zmuszonych jest do zaginania tablic rejestracyjnych, co ogranicza ich czytelność. Jeśli - w razie kontroli drogowej - trafią na policjanta służbistę, grozi im kara w wysokości 200 zł i trzy punkty karne! Nie najlepszym pomysłem jest też dorobienie tablic zgodnie z "amerykańskim" wymiarem. W obecnej sytuacji prawnej poruszanie się na nich po polskich ulicach jest niezgodne z prawem i w czasie kontroli skutkować może zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Najprawdopodobniej, zamiast wprowadzać kolejny wymiar - do obowiązujących na zachodzie standardów dopasowany zostanie wzór tablic dwurzędowych. Wszystko wskazuje na to, że staną się one mniejsze i będą miały rozmiar 305 mm x 155 mm. Producenci będą też musieli stosować ustandaryzowaną czcionkę.
Z informacji uzyskanych przez "Rzeczpospolitą" wynika również, że łatwiejsze staną się tłumaczenia dowodów rejestracyjnych (zmieniona procedura). Prościej będzie też uzyskać trzecią tablicę rejestracyjną, która przydaje się np. w przypadku korzystania z doczepianego z tyłu pojazdu bagażnika rowerowego. Plany Ministerstwa przewidują, że stosowny wniosek będzie można złożyć listownie lub za pośrednictwem internetu.



Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2386544

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 27.04.2017, 10:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Pierwszy samochód dostawczy Volkswagena na prąd będzie prawdopodobnie produkowany w nowej fabryce w Polsce ─ wynika z informacji portalu WysokieNapiecie.pl. Niemiecki van niedługo ma mieć także polskiego konkurenta, który został właśnie zaprezentowany w Hanowerze.

VW e-Crafter najprawdopodobniej będzie produkowany w podpoznańskiej fabryce koncernu
Volkswagen oficjalnie nie podjął jeszcze decyzji o lokalizacji produkcji e-Craftera. Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika jednak, że pod uwagę brane są tylko dwie ─ Hanower i otwarta pół roku temu fabryka we Wrześni pod Poznaniem, w której powstają już spalinowe wersje Craftera.

Z naszych rozmów z osobą zbliżoną do centrali koncernu wynika, że zgodnie ze strategią spółki centrum kompetencji w zakresie elektromotoryzacji ma zostać Hanower, co zapewne oznacza przede wszystkim część badawczo-rozwojową. Natomiast, jak tłumaczy nasz rozmówca, logiczna byłaby produkcja wszystkich rodzajów silników, w tym elektrycznego, w jednym miejscu, a więc we Wrześni.

Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, że taki sygnał od niemieckiego koncernu otrzymał już także nieoficjalnie przedstawiciel polskiego rządu. Kolejna inwestycja Volkswagena istotnie pomogłaby w realizacji przyjętego miesiąc temu przez Radę Ministrów Planu rozwoju elektromobilności w Polsce. Strategia zakłada, że „co najmniej 30% wartości dodanej związanej z produkcją pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce w 2025 roku powstanie w naszym kraju”.

Rozwój rynku elektrycznych dostawczaków wsparłby także kolejny plan rządu ─ walkę ze smogiem w miastach. Za 80% z niemal 12 mln ton rocznego zużycia najbardziej emisyjnego oleju napędowego odpowiadają bowiem firmy.

─ Musimy pracować nad autem elektrycznym ─ przyznaje także Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań. ─ Będzie ono bardziej przyjazne dla środowiska, zwłaszcza w centrum miast, które mają być chronione przed ruchem. Już niedługo duże tiry nie będą mogły do nich wjeżdżać, a przecież trzeba dowieźć towar do tych wszystkich Żabek czy Biedronek. I tutaj doskonałym rozwiązaniem, mam nadzieję, stanie się elektryczny Crafter, który będzie zupełnie innym obciążeniem dla miasta i środowiska – mówi.

WysokieNapiecie.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 27.04.2017, 11:45
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
To dopiero news :mryellow: Po 54 latach produkcji, Porsche wyprodukowała milionowy egzemplarz modelu 911. Auto jest pomalowane w tzw. irlandzką zieleń, nadwozie zdobią złote oznaczania. We wnętrzu tapicerka w kratkę i drewno, raczej rzadka konfiguracja w sportowej 911 ;) Nie mniej jednak auto...zostaje u producenta ! :) I to też jest w pewnym sensie dobra wiadomość bo ten wyjątkowy egzemplarz nie będzie stał w garażu kolekcjonera tylko każdy z nas będzie mógł je zobaczyć w muzeum Porsche po tym jak producent pokaże ten model w kilku miejscach.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Image

Źródło: carscoops.com

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 12.05.2017, 7:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Rząd chce by sprawcy wykroczeń drogowych mogli opłacić karę także bezgotówkowo. To wygodne rozwiązanie, ale raczej nie o wygodę kierowców tu chodzi.

Rząd wniósł do Sejmu projekt nowelizacji ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. Zaproponowane zmiany mają umożliwić sprawcom zapłacenie mandatu karnego także przy pomocy karty płatniczej. Będzie to rozwiązaniem dobrowolne, z którego ukarany będzie mógł skorzystać jednak tylko pod warunkiem, że policjant nakładający grzywnę będzie dysponował terminalem. W pierwszym etapie, po wprowadzeniu nowych przepisów można jednak spodziewać się pewnych utrudnień, gdyż – jak możemy przeczytać w uzasadnieniu do projektu ustawy – urządzenia te „będą etapowo wprowadzane do użytku przez uprawnione służby i instytucje.”

Możliwość dokonania płatności kartą – zdaniem autorów projektu - będzie miała szczególne znaczenie w przypadku zagranicznych kierowców. - Niejednokrotnie funkcjonariusz, który stwierdzi popełnienie wykroczenia przez cudzoziemca i przeprowadzi typowe czynności w ramach postępowania mandatowego, spotyka się nie tyle z odmową przyjęcia mandatu, co z brakiem możliwości jego uiszczenia, wynikającym z niedysponowania przez sprawcę gotówką w polskiej walucie. Zazwyczaj osoby te są gotowe uiścić nałożoną grzywnę właśnie przy użyciu karty płatniczej – napisali autorzy nowelizacji ustawy w uzasadnieniu.

Oczywiście przy pomocy karty mandat będą mogli zapłacić także rodzimi kierowcy. - Niejednokrotnie bowiem obywatele polscy, na których, w świetle obowiązujących przepisów, można nałożyć wyłącznie mandat kredytowany, wyrażają chęć uiszczenia grzywny w formie bezgotówkowej na miejscu prowadzonej kontroli – przekonują rządowi legislatorzy.

I jeszcze jedna ważna kwestia. We wspomnianym uzasadnieniu jest sugestia, że wprowadzane zmiany będą stanowiły udogodnienie dla sprawców wykroczeń drogowych. Prawdziwy powód nowelizacji ustawy kryje się chyba jednak gdzie indziej. – Przyjęcie proponowanej regulacji może w istotny sposób zwiększyć ściągalność mandatów karnych – wyjaśniają autorzy projektu.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 22.05.2017, 13:11
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
5 czerwca br. brytyjski wytwórca samochodów sportowych - TVR zaanonsował, że na imprezie Goodwood Revival, która odbędzie się w dniach 8-10 września 2017, przedstawi nowy model. Został on zaprojektowany we współpracy z firmą Gordon Murray Design. Obiecująco wyglądają jego parametry: 1200 kg, Vmax 320 km/h, 0-100 km/h poniżej 4 sekund. Napęd zapewnia 5-litrow jednostka V8 rozwinięta przez Coswortha o mocy ca. 480 KM. Cena ma wynosić poniżej 90.000 GBP. (za: TVR)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 07.06.2017, 9:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
TVR, super ! Tylko jak patrze z kim oni współpracują to ekhm...obawiam się trochę...

Na zdjęciu Gordon T25

Image

RR ltd Co. napisał(a):
5 czerwca br. brytyjski wytwórca samochodów sportowych - TVR zaanonsował, że na imprezie Goodwood Revival, która odbędzie się w dniach 8-10 września 2017, przedstawi nowy model. Został on zaprojektowany we współpracy z firmą Gordon Murray Design.

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 07.06.2017, 17:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
To też ich dzieło :-P
Global Vehicle Trust (GVT) OX
Image
http://www.gordonmurraydesign.com

A tymczasem Aston...

Cytuj:
Brytyjski producent luksusowych aut sportowych nie może dziś pochwalić się imponującymi wynikami nad Wisłą. W ciągu najbliższych lat sytuacja ta może się jednak radykalnie zmienić.

Aston Martin, który w 2014 roku obchodził stulecie swojego istnienia, na razie nie podbił polskiego rynku samochodów luksusowych. Marka w rankingach rejestracji samochodów klasy premium i luksusowych zajmuje 17-te miejsce, wygrywając jedynie z Mclarenem. W ubiegłym roku krajowe wydziały komunikacji zarejestrowały w naszym kraju cztery nowe auta tej marki, o jedną sztukę więcej w zestawieniu z poprzednimi dwunastoma miesiącami. W tym roku do końca kwietnia dane CEPiK pokazują tylko jeden zarejestrowany samochód. Przedstawiciele Aston Martin Warszawa, dystrybutora tych aut w Polsce, liczą jednak, że sytuację tę uda się w najbliższych latach radykalnie odmienić.

Wszytko za sprawą ofensywy modelowej, na którą postawili właściciele marki. Firma, która dziś sprzedaje na świecie 7 tysięcy samochodów rocznie, chce w ciągu kilku najbliższych lat podwoić ten wynik. Pracuje także nad ustabilizowaniem finansów oraz inwestuje w badania i rozwój, w tym w unowocześnienie gamy modelowej. Jedno z najważniejszych dla marki aut to DB 11, następca modelu DB9, najlepiej sprzedającego się samochodu marki w historii. Auto zostało wyposażone w nowy silnik o pojemności 5,2 litra, generujący moc 608 KM i mogący się pochwalić momentem obrotowym na poziomie 700 NM, dostępnym – zdaniem producenta – już przy 1 500 obrotów. Prędkość maksymalna DB11 wynosi 322 km/h, a samochód na przyspieszenie od zera do 100 km/h potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy. Producent liczy, że nowe DB11 osiągnie jeszcze lepszy rezultat sprzedaży niż jego poprzednik.

Na rynek trafił też Aston Martin Vaquish S drugiej generacji. Całe poszycie wykonane zostało z karbonu, dzięki czemu – jak podkreśla producent - model ten jest lżejszy od DB11 o 100 kg. Samochód został wyposażony w wolnossący, sześciolitrowy silnik o mocy 600 KM oraz momencie obrotowym 640 NM. Auto do „setki” rozpędza się w 3,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 323 km/h.

Na tym jednak nie koniec. Firma, wpisując się w trendy współczesnej motoryzacji, prowadzi prace nad samochodem elektrycznym. Jego przyszłość na razie jest jednak nieznana. Bardziej konkretny jest natomiast inny projekt. Aston Martin ma w planach wprowadzenie w przyszłym roku na rynek pierwszego w historii marki luksusowego SUV-a pod nazwą DBX. - Auto zaprojektowane przez Marka Reichmanna, głównego designera Astona o polskich korzeniach, poza oczywistymi cechami sportowymi, będzie samochodem bardzo praktycznym. Takim, którym mogą się zainteresować dobrze zarabiający mężczyźni powyżej 40 roku życia. Tacy, którym nie wystarczy już szybkie auto na weekendowy wypad na randkę z dziewczyną, bo muszą już myśleć o całej rodzinie – mówi w rozmowie z IBRM Samar Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający Aston Martin Warszawa.

DBX nie będzie tanie – na polskim rynku jego cena wyniesienie około 1 miliona złotych. W tej cenie klient otrzyma sportowy, pięciodrzwiowy samochód z silnikiem V12, o mocy rzędu 600 KM. Konkurentów na rynku jednak nie zabraknie. Wśród nich trzeba wymienić głównie inne luksusowe SUV-y – Bentleya Bentaygę czy - będącego w fazie przygotowań do produkcji - Lamborghini Urus’a. – Za kilka lat udział DBX-a w całej strukturze sprzedaży marki, prognozowanej na 14 tysięcy samochodów, ma wynieść 40-50 proc. Liczymy, że w Polsce uda się sprzedawać dziesięć, może kilkanaście sztuk rocznie - mówi Arkadiusz Miętkiewicz.

Polskie przedstawicielstwo marki już teraz szykuje się na nadchodzącą ekspansję. Gotowa jest już koncepcja nowego autosalonu, a importer zapowiada, że jego budowa ruszy jeszcze w tym roku. Pierwszych gości obiekt ma przywitać w roku 2018. – Salon znajdzie się na ulicy Puławskiej, nieopodal Domu Volvo. W tym miejscu budujemy również salon marek Jaguar i Land Rover – dodaje dyrektor Miętkiewicz.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 08.06.2017, 8:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Super pomysł Lirota, zaraz ściągam Capuccino albo jakiegoś keicara!
Cytuj:
null
Poseł wyraźnie stawia ostatnio na zmiany w prawie ułatwiające życie polskim kierowcom. Po takich inicjatywach jak wprowadzenie czasowego wyrejestrowywania aut czy jednej tablicy rejestracyjnej na całe życie pojazdu, przyszedł czas na kolejny postulat.

W poniedziałek 19 czerwca do Sejmu wpłynęła interpelacja w sprawie… pojazdów kolekcjonerskich, skierowana do ministra infrastruktury i budownictwa. Piotr Liroy-Marzec, od niedawna poseł niezrzeszony, pyta w niej m.in. czy resort planuje wprowadzić możliwość rejestracji pojazdów z kierownicą po prawej stronie spoza rynku Unii Europejskiej? Chciałby też dowiedzieć się, ile w ostatnich latach zostało zarejestrowanych zabytkowych samochodów osobowych, motocykli oraz motorowerów?

W czym rzecz? Poseł przypomina, że od sierpnia 2015 roku w Polsce istnieje możliwość rejestracji pojazdów z kierownicą po prawej stronie. Samochody te jednak muszą pochodzić z kraju członkowskiego Unii Europejskiej. Nie ma natomiast, jego zdaniem, możliwości zarejestrowania w Polsce samochodów pochodzących m.in. z Japonii oraz Australii, w których produkowane są specyficzne dla tych krajów modele. Jak przekonuje, wysoki koszt transportu oraz ceny aut przystosowanych do ruchu lewostronnego, pochodzących spoza Unii Europejskiej, prawdopodobnie nie wpłyną na zwiększenie powszechnego importu pojazdów z tych krajów. Nie spowoduje to zatem znaczącego zwiększenia liczby tego typu pojazdów na polskich drogach, a więc nie nastąpi pogorszenie bezpieczeństwa. - Głównym odbiorcą tego typu samochodów byliby pasjonaci i kolekcjonerzy. Umożliwienie rejestracji samochodów przystosowanych do ruchu lewostronnego, pochodzących spoza Unii Europejskiej, zapewniłoby im traktowanie równe w stosunku do właścicieli pojazdów z kierownicą po prawej stronie wyprodukowanych w UE – podaje Liroy-Marzec.

Znowelizowane 13 lipca 2015 r. rozporządzenie Ministra infrastruktury i rozwoju w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, dopuszcza umieszczenie kierownicy po prawej stronie w samochodzie osobowym „nowym, objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium Unii Europejskiej”. Auto takie musi być jednak wyposażone w: reflektory świateł mijania przeznaczone do ruchu prawostronnego, odpowiednie lusterka wsteczne oraz prędkościomierz wyskalowany nie tylko w mp/h, ale także w km/h.

Samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 22.06.2017, 14:27
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Takata, japońska firma, która w ostatnim czasie była na ustach całego świata ze względu na ogromną aferę dotyczącą “śmiercionośnych” poduszek powietrznych, złożyła dzisiaj wniosek o upadłość.

Większość aktywów firmy, (pomijając część odpowiedzialną za poduszki powietrzne), zostanie przejęta przez amerykańską firmę Key Safety z Michigan za 1,6 miliarda dolarów. Japońska Takata została oskarżona o manipulowanie wynikami badań dotyczących siły eksplozji poduszki powietrznej. Producent przyznał się do stawianych mu zarzutów i zgodził na przyjęcie kary w wysokości 1 miliarda dolarów. Dodatkowo Takata musi wymienić wadliwe poduszki.

Według oficjalnie podawanych danych w wyniku zbyt dużej siły wybuchu oraz rozrzutu drobinek metalu w kabinie zginęło co najmniej 16 osób, zaś 180 zostało rannych


Źródło: autogaleria.pl Maciej Kuchno

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pon, 26.06.2017, 11:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
To cos co mialo przypominac samochod w poscie Kobiego to juz chyba lekka przesada..

_________________
Z audica przez zycie..


Pon, 26.06.2017, 16:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Brytyjski portal motoryzacyjny What Car (www.whatcar.com) opublikował wyniki rankingu niezawodności samochodów w wieku od 0 do 3 lat.
W badaniu wzięło udział przeszło 14 tysięcy respondentów, którzy na podstawie własnych doświadczeń ocenili łącznie 169 modeli aut 32 producentów.
Badani przyznali, że najbardziej niezawodną marką spośród producentów spoza Japonii jest Alfa Romeo. Marka uplasowała się na piątym miejscu w klasyfikacji, za Lexusem, Mitsubishi, Toyotą i Suzuki. Z marek segmentu Premium, Alfa Romeo wyprzedziła marki takie jak: Audi, BMW, Mercedes, Jaguar.
Tak wysokie miejsce w rankingu jest dowodem potwierdzającym najwyższą jakość włoskiej inżynierii czerpiącej z przeszło 100-letniej tradycji.

Portal What Car uznał, że o ile istnieje wiele czynników determinujących wybór samochodu, jak powiększenie się rodziny czy przejście na emeryturę, to jedna cecha decyduje o tym, że ludzie zachowują swoje auta i pozostają wierni marce.
Tą wartością jest niezawodność. Regularne awarie czy nawet drobne usterki w znaczący sposób obniżają prawdopodobieństwo, że właściciel auta drugi raz wybierze tę samą markę. Dlatego portal zapytał aż 14 208 właścicieli samochodów o to, czy ich pojazdy miały usterki w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wady zostały podzielone na 14 kategorii: akumulator, nadwozie, hamulce, silnik, układ elektryczny silnika, układ wydechowy, światła zewnętrzne, układ paliwowy, skrzynia biegów/sprzęgło, wykończenia wnętrza, układy elektryczne bez silnika, układ kierowniczy, zawieszenie i inne. Właściciele aut zostali poproszeni o podanie w każdej kategorii liczby dni, od poniżej jednego do przeszło siedmiu, przez które ich samochód był wyłączony z jazdy. Respondenci podawali także koszty napraw, od bezpłatnych napraw gwarancyjnych do ponad 1500 funtów brytyjskich. Większa liczba dni i droższa naprawa obniżały miejsce w rankingu. Tak powstał ranking niezawodności, w którym Alfa Romeo zajęła pierwsze miejsce wśród marek pochodzących spoza Japonii.
Od pierwszej w klasyfikacji marki, która osiągnęła wynik 91,1%, dzieliło ją zaledwie 6,3%, co świadczy o bardzo wysokiej sprawności aut wywodzących się z włoskiej Lombardii

FCA Polska

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 20.11.2017, 17:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Nie mogło być inaczej w końcu auto jadące na lawecie się nie psuje ...

;)

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 20.11.2017, 19:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 973
Samochód: FR, IT
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Wow, fajnie! Szczerze mówiąc ma to sens- MiTo jest już prehistorycznym autem, wszystkie bolączki (głównie MultiAir z początku produkcji) zostały wyeliminowane, w raptem 2 lata młodszej Giulietcie to samo. :D

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Pon, 20.11.2017, 19:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Renault podjęło zaskakującą decyzję – powstanie Talisman Coupe! Rynek coupe segmentu D niemal się skończył, są na nim obecne praktycznie tylko marki premium, ale Renault zamierza powrócić do idei, którą ostatnio wyraziło Laguną Coupe. A nawet tę ideę rozwinąć. Czy więc nie będzie to też przy okazji atak na wspomniany segment premium?
Laguna Coupe była samochodem o zniewalającej stylistyce. Nie zawojowała rynku, czego zresztą nie zrobiło żadne auto tego segmentu, ale z pewnością zrobiła wrażenie. Pokazała też możliwości marki i de facto wdrożyła system 4Control. Teraz w jej ślady pójdzie Talisman Coupe.

Czy samochód tego typu jest w ofercie Renault potrzebny? Tak – do takiego wniosku doszedł management Renault. „To nie będzie model, na którym będziemy zarabiać. Pokażemy za to ciekawą stylistykę, wyjątkowe materiały wykończeniowe i nowe wnętrze, które z czasem trafiać będzie do naszych pozostałych modeli” – zdradza Laurens van der Acker, wiceprezes Renault odpowiedzialny za design.

Talisman Coupe ma być wyposażony w funkcje jazdy autonomicznej trzeciego poziomu. Oznacza to, że w określonych sytuacjach samochód może jechać sam, bez ingerencji człowieka, acz kierowca cały czas musi być gotowy do przejęcia kontroli nad autem. Renault zapowiada, że wprowadzi ten model wraz z systemami jazdy autonomicznej w roku 2020.

Co ciekawe, nie przewiduje się wersji w pełni elektrycznej. Renault, mocno zaangażowane w elektromobilność, nie zaoferuje Talismana Coupe Z.E. z prostej przyczyny – produkcja będzie niewielka, a tego typu samochody niekoniecznie kupują ludzie zaangażowani w ruchy ekologiczne. Na pewno nie będzie też wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym – Renault planuje w tym modelu jedynie silniki benzynowe. Niestety nic więcej na temat jednostek napędowych nie wiadomo. Jest za to pewne, że standardem będzie dwusprzęgłowa przekładnia EDC.

Nowe wnętrze, nowe materiały, z pewnością tez masa nowych technologii. Talisman Coupe ma być perełką stylistyczną i jakościową. Najprawdopodobniej nie będzie oferowany na wszystkich rynkach, a jedynie tam, gdzie sieć dealerska będzie mogła zapewnić odpowiedni poziom obsługi, zarówno pod względem sprzedaży, jak i późniejszego serwisu. Wiemy nieoficjalnie, że Polska znajdzie się na liście krajów, gdzie Talisman Coupe będzie oferowany!

Francuskie.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 01.04.2018, 11:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 973
Samochód: FR, IT
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
1 kwietnia i francuskie.pl jako wiarygodne źródło informacji xD

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Pon, 02.04.2018, 10:40
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Wielkie zmiany u Fiata, na których zyskają Tychy.

1 lipca, jak donosi Bloomberg, Siergio Marchionne, szef koncernu Fiat Chrysler Automobiles, przedstawi poważny plan zmian w produkcji samochodów. Między inny do Polski ma zostać przeniesiona z Włoch produkcja Fiata Panda.

Najnowszą strategię włosko-amerykańskiego koncernu już znamy. Planujący już swą emeryturę Marchionne od co najmniej kilku miesięcy mówi o niektórych pomysłach dziennikarzom. To co teraz napisał Bloomberg, wpisuje się idealnie we wcześniejsze wypowiedzi włoskiego menedżera.

Włosi chcą przede wszystkich odejść od produkcji większości tańszych samochodów i skoncentrować się na produkcji modeli z wyższych półek. Najwięcej straci na tym marka Fiat. Zyskają droższe marki należące do koncernu.

Wkrótce (wcześniej mówiono, że już w maju) zakończona zostanie produkcja modelu Fiat Punto i Alfa Romeo Mito. W legendarnych zakładach Fiata w Turynie ma powstawać nowe Maserati i SUV-y Jeepa. A produkcja Fiata Panda, teraz zlokalizowana we Włoszech, ma trafić do Polski.

Przypomnijmy, że to w zasadzie powrót do tego, co było w przeszłości. Panda drugiej generacji była produkowana w Polsce w latach w 2003-2012 i był to prawdziwy hit polskich zakładów Fiata. Wyprodukowano niema 2,17 mln tych samochodów.

Szybszy koniec Tipo, niepewny następca Punto

Z wcześniejszych spekulacji dotyczących zamierzeń koncernu Fiat Chrysler wiemy, że prawdopodobnie szybciej niż później zostanie zakończona produkcja popularnego w Polsce Fiata Tipo. Zarząd koncernu spodziewał się wyższej sprzedaży tych samochodów. A wysokich marż nie da się tutaj uzyskać, bowiem Tipo jest w tym segmencie rynku, w którym panuje duża konkurencja.

Marka Fiata w Europie ma przetrwać w pojazdach rodziny 500 i Panda. Jest też coraz mniej pewne, czy w Europie pojawi się następca Punto – Fiat Argo, produkowany już od ubiegłego roku w Brazylii.

Pomysł powrotu produkcji Pandy do Polski jest doskonałą wieścią dla zakładów w Tychach. W ubiegłym roku powstało w nich w sumie 263 tys. 424 samochody – głównie modele 500.

To mniej niż połowa produkcji fabryki z 2009 roku, kiedy z polskiej fabryki Fiata wyjechało około 606 tys. aut. Zakład w Tychach był wtedy największą fabryką Fiata w Europie i drugą co do wielkości na świecie, po brazylijskiej fabryce w Betim. Rozpoczęcie znowu produkcji Pandy w Polsce z pewnością pozwoli jej kontynuować produkcję przez kolejne lata – i być może nawet ją jeszcze zwiększyć.

Zwłaszcza, że cały czas powstaje nad Wisłą mała „pięćsetka” – kilka dni temu Fiata uroczyście obchodził wyprodukowanie jej dwumilionowego egzemplarza. Aż 99 proc. tych pojazdów trafiło na eksport.

Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”.

Gazeta.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 20.05.2018, 12:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Z linii produkcyjnej zakładów Fiat Chrysler Automobiles w Tychach zjechał w czwartek (10 maja 2018 roku) 2-milionowy samochód z rodziny Fiata 500. Jest to Fiat 500 SS Spring Collezione, przeznaczony na rynek włoski. Słynna „pięćsetka" produkowana jest w tyskiej fabryce od 2007 roku i cieszy się niesłabnącą popularnością na wielu rynkach europejskich i światowych.

Tyskie zakłady wyprodukowały w 2017 roku ponad 200 tys. egzemplarzy modelu 500, w tym 179 tys. Fiatów 500 oraz 22 tys. sztuk Abartha 500. Dziennie z linii produkcyjnej zakładu FCA Poland zjeżdża ponad 1000 samochodów.

Od momentu rozpoczęcia produkcji modelu 500 samochody z Tychów znalazły odbiorców w 100 krajach świata. Największą liczbę pojazdów z rodziny Fiata 500 z Polski wyeksportowano do Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii i Holandii oraz do dalekiej Japonii. Produkowane w Polsce Fiaty 500 trafiły również na takie rynki, jak Chiny, Wietnam czy Algieria.

Aż 99 proc. pojazdów z Tychów trafiło na eksport. Między innymi dzięki temu FCA Poland zajmuje drugie miejsce na liście największych eksporterów w Polsce, a pierwsze miejsce w eksporcie sektora automotive. Wartość eksportu FCA Poland od początku produkcji modelu 500 sięgnęła ponad 63,5 mld zł.

Fiat 500 jest liderem w kategorii samochodów miejskich w Europie z ponad 2 milionami sprzedanych sztuk od 2007 roku. Ten rekordowy wynik pokazuje, że samochód cieszy się niezmienną popularnością i jest doceniany przez klientów. A pierwszy kwartał 2018 r. był najlepszym kwartałem w historii, z prawie 60 tys. sprzedanych samochodów. Fakt, że 80% wszystkich egzemplarzy jest sprzedawanych poza rynkiem włoskim, oznacza, że „pięćsetka" jest najbardziej globalnym spośród wszystkich modeli Fiata.

Fiat 500 to model, który obchodził w ubiegłym roku swoje 60. urodziny. Sprzedawany jest w ponad 100 krajach na całym świecie. Jest liderem sprzedaży na ośmiu rynkach i znajduje się w pierwszej trójce w kolejnych sześciu krajach. Od 1957 roku sprzedano już 6 mln sztuk „pięćsetki", wliczając w to wspomniane 2 mln egzemplarzy najnowszych wersji tego modelu. Liczby te pokazują, jaki wpływ miał Fiat 500 na społeczeństwa wielu krajów, i wyjaśniają, dlaczego wszedł do zbiorowej wyobraźni, łącząc już cztery pokolenia kierowców.

Jednym z sekretów światowego sukcesu Fiata 500 jest jego ciągła ewolucja poprzez nowe interpretacje, do których należą między innymi serie specjalne, takie jak „500C by Gucci", „500 by Diesel" czy wreszcie „500 Riva" - inspirowana marką luksusowych jachtów i nazywana „the smallest yacht in the world". Fiat 500 to ponadczasowa ikona i model dyktujący trendy, który - pozostając wierny samemu sobie - pojawia się w różnych nowych, ale zawsze ekskluzywnych odsłonach. Ogółem dotychczas zaprezentowano aż 30 serii specjalnych. Najnowszą serią roku 2018 jest Fiat Collezione z dwukolorowym nadwoziem „Primavera". W uwielbianej przez klientów „pięćsetce" łączą się więc różnorodne kreatywne wizje, dzięki którym jest to samochód ekscytujący i jednocześnie zaskakujący, a przy tym zawsze nowoczesny.

Historia fabryki w Tychach

Dokładnie 18 września 1975 roku z nowo zainstalowanych linii produkcyjnych tyskiego zakładu FCA Poland (wówczas noszącego nazwę Zakładu nr 2 FSM) zjechały pierwsze samochody. Były to oczywiście Fiaty 126p - model, który szybko uzyskał przydomek „Malucha", a obecnie aspiruje już do miana samochodu kultowego.

W Tychach i w Bielsku-Białej przez 27 lat (1973-2000) wyprodukowano w sumie 3 318 674 szt. tego popularnego samochodu, który zmotoryzował polskie społeczeństwo. Uzyskane od koncernu Fiat know-how na produkcję komponentów umożliwiło unowocześnienie ówczesnego polskiego przemysłu - m.in. metalurgicznego, chemicznego i elektrotechnicznego.

W 1991 roku uruchomiono w Tychach produkcję Fiata Cinquecento, a w grudniu 1997 roku pojawił się na taśmie produkcyjnej kolejny model - nowy Fiat Seicento.

W międzyczasie - od 1996 do 2000 roku - w Tychach prowadzono montaż w systemie SKD modeli Punto, Bravo/Brava, Marea, Ducato, a nawet Iveco. W latach 2000-2004 produkowano również Fiaty Uno, Siena i Palio Weekend. Ponadto koncern Ford w latach 2008-2016 zlecał tyskiej fabryce produkcję swojego modelu KA.

Najbardziej dynamiczny rozwój zakładu związany jest z produkcją Fiata Pandy w latach 2003-2012. Samochód przypadł do gustu klientom i od razu zdobył prestiżowy tytuł „Car of The Year 2004". Ten popularny i przebojowy model pracownicy tyskiego zakładu wyprodukowali w liczbie 2 168 491 sztuk.

Doceniając zaangażowanie pracowników oraz wyniki osiągane przez kierownictwo zakładu, władze koncernu postanawiły ulokować w 2007 roku w Tychach produkcję kolejnego nowego modelu - nowego Fiata 500. Dokładnie 50 lat po premierze bardzo popularnej „pięćsetki" we Włoszech, który to samochód zmotoryzował Włochów, w Tychach ruszyła seryjna produkcja tego jedynego w swoim rodzaju modelu. Po ten samochód klienci na wszystkich rynkach ustawili się w kolejkach, a dziennikarze po raz kolejny najwyżej ocenili właśnie nowego Fiata, przyznając „pięćsetce" tytuł „Car of The Year 2008".

W 2008 roku w Tychach rozpoczęto także wytwarzanie modelu Abarth 500, a od grudnia 2010 roku pracownicy tyskiego zakładu produkują kolejny nowy model samochodu - nową Lancię Ypsilon.

FCA

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 20.05.2018, 12:29
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018