Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:34




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Następna
News Corner - nowości motoryzacyjne 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
No i stało się.

Cytuj:
Francuska grupa PSA kupuje europejski biznes General Motors. W ramach transakcji Francuzi przejmą niemieckiego Opla i brytyjskiego Vauxhalla.

W dzisiejszym komunikacie oba koncerny potwierdziły doniesienia, które pojawiały się od kilku tygodni. General Motors wychodzi z Europy i sprzedaje PSA swój tutejszy, przynoszący straty biznes za 2,2 mld euro.

Teraz PSA, francuski koncern posiadający takie marki jak Peugeot i Citroen, stanie się drugim największym producentem samochodów w Europie, po Volkswagenie, z 17 proc. udziałem w rynku. Po przejęciu może produkować nawet 5 milionów aut rocznie.

Francuzi kupili 12 zakładów GM w Europie, które zatrudniają łącznie około 40 tysięcy osób. W Polsce są dwie fabryki Opla, zatrudniające około 4 tysiące pracowników - w Gliwicach i w Tychach. Ta w Gliwicach, która rozpoczęła produkcję samochodów w 1998 roku, to jeden z największych takich zakładów GM w Europie. Fabryka silników w Tychach przechodziła modernizację i przygotowywała się do rozpoczęcia produkcji silników Diesla.

Po pierwszych doniesieniach o możliwym przejęciu, pojawiły się obawy, że może dojść do zwolnień. Prezes PSA Carlos Tavares obiecał, że utrzyma obecne zobowiązania GM wobec pracowników. Także wicepremier Mateusz Morawiecki mówił kilkanaście dni temu, że polscy pracownicy GM nie powinni się martwić. - Rozmawiam w tej sprawie z odpowiednimi osobami w Niemczech i we Francji. Nasze zakłady - te jedne z najbardziej wydajnych - się obronią - mówił Morawiecki dziennikarzom.

Transakcja dotyczy także biznesu finansowego GM w Europie - spółki, która udziela kredytów samochodowych. Bank BNP Paribas kupi 50 proc. tej firmy za około 450 mln euro.

General Motors był właścicielem Opla przez prawie 90 lat. Ale firma w ostatnim czasie przynosiła straty. Teraz PSA liczy, że po przejęciu będzie oszczędzać 1,7 mld euro rocznie do 2026 roku, a sam do tego czasu Opel będzie generować marżę zysku operacyjnego na poziomie 6 proc. Sam koncern PSA też kilka lat temu miał poważne problemy - firmę w 2014 roku ratował francuski rząd i chiński producent samochodów Dongfeng, które kupiły po 14 procent udziałów w grupie.

gazeta.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 06.03.2017, 10:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Dalej nie wiem po co PSA Opel, no ale widocznie oni wiedzą :> Nie widzę jak Opel będzie pozycjonowany, skoro robi te same auta co Peugeot :?

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pon, 06.03.2017, 11:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Ponoć nie każdy (o dziwo! :wink: ) chce kupować samochody francuskie, więc ma to być przyczółek Francuzów w sektorze aut niemieckich :-)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 06.03.2017, 13:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 858
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Alfisti4ever napisał(a):
Dalej nie wiem po co PSA Opel
Po to żeby obniżyć koszy zakupu części. Ile części identycznych znajdujemy z VW w Audi. Istotną kwestią jest to że PSA chce wkładać swoje silniki do Opla

Cytuj:
Nie widzę jak Opel będzie pozycjonowany, skoro robi te same auta co Peugeot :?
Są rynki gdzie typowo francuskie marki mają słabą sprzedaż. Konsumenckie upodobania co do marki samochodów są bardzo silne a PSA zarabia obojętnie czy sprzeda Peugota, Citroena czy Opla. Można to porównać do zwiększenia asortymentu w swoim sklepie.
Przez 90 lat ludzie kupowali amerykańskiego Opla w propagandzie niemieckiego samochodu. Ci co lubią takiego "niemieckiego" Opla dalej go będą kupować.


Pon, 06.03.2017, 16:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 921
Samochód: DS3 '14
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
W tym momencie Opel jest nastawiony na premium (Insignia, Astra), więc możliwe że dopiero teraz wyjdą z dołka, tyle że GM nie chciało się już w to bawić i dalej dokładać do interesu (bo to ich rzekome premium kosztuje więcej, a to nadal odrębna marka bez partnerów w EU, czyli koszty rosną a zysk maleje). W sumie nie ma się czemu dziwić, zastanowić się można tylko dlaczego np klepią dalej Corse która pamięta 2004 rok i GrandePunto, a to jeden z ważniejszych segmentów.
PSA wspominało o zacieśnieniu współpracy z Oplem (Crossland X i ten drugi większy), więc może i Corsa będzie (lub nawet już jest) na bazie 208 i C3. Tak szybko tą transakcję przeprowadzili, więc wychodzi na to że plan był długofalowy i trwa już od dłuższego czasu. Pytanie czy GM sprzedało wszystko? Czy technologia elektryczna też się im dostanie z Ampery? Bo może to było dla PSA najciekawsze. Sami robią hybrydy, a tutaj na tacy będą mieć sprawdzone rozwiązanie prosto zza oceanu na elektryka. Obłożą go chromem i będzie DS jak się patrzy :wink:

Tak jak wspomnieli inni, nie na każdym rynku francuskie auta się sprzedają, więc "niemiecki" Opel do wciskania swoich diesli (bo to chyba oczywiste, że HDi wypchnie cdti) będzie tam idealny. Skoro PSA ma teraz dostęp do tylu nowych fabryk, to i inżynierów itd. Coś nowego się na pewno pojawi, pytanie tylko czy to rozsądna decyzja. No i pozostaje jeszcze kwestia Brexitu, który też na pewno odbiłby się im czkawką, a tutaj fabryka w UK już stoi, więc mają swój rynek i zbyt, bez cła. PSA samo w sobie też dobrze nie przędło w ostatnich latach. Może 2 czy 3 lata są na plusie i już takie zakupy, w dodatku z obietnicą zostawienia wszystkich pracowników z Opla. Typowo francuskie zagranie, wszystko na jedną kartę. Jestem bardzo ciekawy jak to się potoczy, bo Renault-Nissan już zgrzyta zębami że nie jest na 2 pozycji na rynku, to pewne.


Wto, 07.03.2017, 8:31
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
No i przygotowywaną jeszcze przez GM Corsę skasowali przez co obecny potworek pozostanie z nami na dłużej. ;) Zupełnie nowa Corsa F od PSA najwcześniej w 2020.

http://www.carscoops.com/2017/03/opel-d ... s-new.html


Śro, 08.03.2017, 12:01
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Produkcja fiata panda może zostać przeniesiona z fabryki w Pomigliano d'Arco na południu Włoch do Polski w ciągu dwóch lat - tak włoskie media interpretują zapowiedź szefa Fiat Chrysler Automobiles ( FCA) Sergio Marchionne. Ogłosił on, że panda opuści Włochy.
- Panda pójdzie gdzie indziej, nie teraz, około 2019-2020 roku - oświadczył we wtorek (8 marca) Marchionne w czasie salonu samochodowego w Genewie.
Dodał następnie, że fabryka koło Neapolu ma "zdolności do produkowania innych aut". Wyjaśnił, że w Pomigliano d'Arco będą powstawać modele Alfa Romeo lub Maserati.
Mówiąc o Pomigliano d'Arco, Marchionne stwierdził: "Dzisiaj nic zmieniamy niczego, fabryka produkuje dobrze, ale następna panda nie będzie produkowana ani tam, ani we Włoszech". Podkreślił, że koncern bardzo dużo zainwestował w fabrykę w Kampanii i dodał, że ma ona przed sobą "perspektywy".
Włoskie gazety na swoich stronach internetowych wskazują fabrykę w Polsce jako prawdopodobne ponowne miejsce produkcji pandy w przyszłości. Taką hipotezę stawia między innymi "Corriere della Sera".
Panda była w latach 2003-12 produkowana w fabryce w Tychach.
Wyjaśnień od szefa koncernu zażądał związek metalowców Fiom z lewicowej centrali Cgil. Związkowcy zaapelowali o zapewnienia dotyczące przyszłości produkcji w Pomigliano d'Arco.

nettg.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 08.03.2017, 15:49
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Związkowcy jak to związkowcy, ciepła posadka ponad wszystko. ;) Fiat musi się postarać z Pandą IV, bo Panda III oprócz wyższych kosztów produkcji notuje od momentu premiery sprzedaż o około 1/3-1/4 gorszą od "naszej" Pandy II.


Czw, 09.03.2017, 9:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
cobra napisał(a):
Panda III oprócz wyższych kosztów produkcji notuje od momentu premiery sprzedaż o około 1/3-1/4 gorszą od "naszej" Pandy II.

No niestety prawda, ale też konkurencja się pojawiła w postaci trojaczków VAG oraz trojaczków PSA Toyota którzy trochę namieszali na rynku :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 09.03.2017, 10:25
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Jakby ktoś chciał się pośmiać z aktualnych planów Alfy:

http://www.autocar.co.uk/car-news/motor ... be-renewed

Następców MiTo i Giulietty prawie na pewno nie będzie, bo nie pasują do aktualnego kierunku rozwoju marki blablaniemamykasyblabla. Trzecim modelem w ofercie miałby być SUV pozycjonowany poniżej lub powyżej Stelvio, ale firma nie ma żadnych konkretnych planów co do niego i dopiero się zastanawia (czyli premiera gdzieś w 2030).


Śro, 15.03.2017, 16:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
To gruby błąd IMO, ale pewno ich księgowi już podsumowali cyferki.
To może chociażby utrzymają następców Ypsilona i Delty... Chociaż Lancia już też dogorywa...

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 16.03.2017, 9:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Lancia ma być aktualnie sprzedawana tylko na lokalnym rynku, co też chyba tylko uzasadniają tylko strajki we włoskich fabrykach, bo logiki w tym zero.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 16.03.2017, 22:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Marchionne prowadzi dosyć pokrętną drogą FCA :>
Zamykać chce Lancie. Lancia w zeszłym roku sprzedało minimalnie (ok 1000) więcej samochodów niż Alfa Romeo, mając w ofercie tylko Ypsilona :>
Zakończył Chryslera 200 i Dodge Dart po odpowiednio 2 i 4 latach produkcji :roll:
Nie wiem co księgowi wymyślili, ale musi się im palić od stopami jeśli nie chcą stracić roboty :>

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Sob, 18.03.2017, 17:42
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Chryslera pewnie czeka podobny los co Lancię. 200 nie będzie miał następcy, 300 prawdopodobnie też nie jest super dochodowym modelem, no i zostanie im Pacifica. Albo ograniczą się do sprzedawania tego jednego modelu albo go przebadżują na Dodge'a czy pójdą na hardkor, lekko uterenowią i zrobią z tego nowego RAM-a. ;)


Nie, 19.03.2017, 9:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 973
Samochód: FR, IT
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
300-ka rok w rok sprzedaje się na poziomie 50-kilku tysięcy egzemplarzy, więc aż takiej tragedii nie ma.

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Nie, 19.03.2017, 13:18
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Na bazie produkowanej w Tychach włoskiej 500-tki powstać ma samochód elektryczny z całkowicie polskim wyposażeniem. A to wszystko dzięki …niemieckiemu pasjonatowi motoryzacji.

Rządowe plany rozwoju elektromobilności w Polsce, zachęcają kolejne firmy do podjęcia prac nad stworzeniem polskiego samochodu elektrycznego. Mamy już AK Motor, które w sojuszu z Fabryką Samochodów Osobowych w Warszawie chce produkować elektryczne Syreny czy firmę FSO Syrena z Kutna. Nad własnym elektrycznym samochodem dostawczym pracuje lubelski Ursus. Teraz w Bielsku Białej powstaje przedsięwzięcie pod nazwą Fabryka Samochodów Elektrycznych. Jej twórcą jest niemiecki biznesmen Thomas Hajek, menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Obecnie jest on m.in. szefem spółki Bemotion, a wcześniej był m.in. prezesem Maserati na Centralną Europę, dyrektorem w europejskich strukturach marki Fiat Professional. W latach 90-tych kierował sprzedażą aut w spółce Fiat Auto Poland. W swoim CV ma także członkostwo w zarządzie spółki Wielton. We wtorek 21 marca w Warszawie podczas zaplanowanej na ten dzień konferencji prasowej ma on, wraz z Andrzejem Halarewiczem z firmy Jato Dynamics, zaprezentować „pierwszy całkowicie polski samochód elektryczny” oraz plany rozwoju fabryki.

Jak udało się nam ustalić, chodzi o samochód elektryczny powstały na bazie… Fiata 500. Informacje te potwierdziło nam kilka osób, w tym Andrzej Halarewicz. Jak przyznaje, samochód, co prawda opiera się na Fiacie 500 (jakby nie patrzeć auto włoskie, jedynie produkowane w Polsce), ale całe wyposażenie techniczne, dzięki któremu pojazd z auta spalinowego stał się samochodem elektrycznym pochodzi od polskich dostawców. Spytaliśmy też przedstawicieli firmy FCA Poland, producenta rzeczonego modelu, czy słyszeli coś o projekcie biznesmena. - Oficjalnie nie są nam znane plany pana Thomasa Hajka odnośnie budowy samochodu elektrycznego na bazie fiata 500. Jesteśmy jednak zadowoleni jeżeli do rozwoju nowych koncepcji są brane pod uwagę samochody produkowane w zakładzie w Tychach - powiedziała nam Beata Dziekanowska, rzeczniczka spółki.

Wśród polskich partnerów przedsięwzięcia jest m.in. Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL z Katowic/Sosnowca. Spółka będzie odpowiadała za wyposażenie samochodu w układ napędowy. KOMEL to doświadczony dostawca tego typu rozwiązań do wielu podobnych projektów, wśród których warto wspomnieć m.in. o zelektryfikowaniu pojazdów takich jak Fiat Panda czy Fiorino. KOMEL jest także od niedawna członkiem klastra powołanego przez spółkę Solaris, a mającego pracować nad rozwojem polskiego autobusu elektrycznego. - Mamy podpisane z firmą Bemotion porozumienie o współpracy. Jeśli projekt będzie realizowany dostarczymy elementy napędu, w tym m.in.: silnik elektryczny, falownik, systemy zarządzania energią czy specjalistyczne oprogramowanie do układu napędowego – mówi IBRM Samar dr hab. inż. Jakub Bernatt, dyrektor Instytutu KOMEL.

W przedsięwzięcie zaangażowany jest także Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL z Bielska-Białej, specjalizujący się w wykonywaniu prac badawczo – rozwojowych oraz produkcyjnych na zlecenia krajowych i zagranicznych firm, głównie motoryzacyjnych. Co ciekawe, Fabryka Samochodów Elektrycznych wynajmuje pomieszczenia właśnie od Instytutu. Pod tym samym adresem, co BOSMAL zarejestrowana jest także spółka Bemotion. – Wynajęto od nas pomieszczenia, my jesteśmy natomiast integratorem działań technicznych związanych z tym projektem – mówi nam Arkadiusz Wacławek, kierownik działu rozwoju biznesu Instytutu BOSMAL.

Pytanie jak wygląda kwestia finansowania projektu. W konkursie rozpisanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, na liście firm dopuszczonych do II etapu postępowania, znajduje się właśnie projekt zgłoszony wspólnie przez BOSMAL i firmę Bemotion. Ale... jest to wniosek o dofinansowanie kwotą blisko 4,5 mln złotych projektu pn.: „Opracowanie dostawczego pojazdu o napędzie elektrycznym z inteligentnym systemem zarządzania energii.” - To są dwa różne projekty. Ten dotyczy auta użytkowego dla firm, a my mówimy o samochodzie elektrycznym na bazie 500-tki –dla Kowalskiego. Ten drugi projekt zapewne będzie finansowany z funduszy prywatnych inwestora – dodaje Arkadiusz Wacławek.

Najmniej wylewny był sam Thomas Hajek, prezes Bemotion Polska i założyciel Fabryki Samochodów Elektrycznych. – Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam, że chodzi o samochód na bazie Fiata 500. Nie mogę także na razie ujawnić żadnych informacji dotyczących planów rozwoju fabryki. Wszystkie szczegóły zaprezentujemy podczas wtorkowej konferencji prasowej – twierdzi w rozmowie z IBRM Samar Thomas Hajek.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 21.03.2017, 10:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
I jeszcze o FSE 01 :-P
Cytuj:
Ma nieco ponad trzy i pół metra długości, jest w stanie poruszać się z prędkością 135 kilometrów na godzinę , na jednym ładowaniu będzie mógł przejechać około 100 kilometrów. We wtorek w Warszawie przedstawiciele Fabryki Samochodów Elektrycznych przedstawili montowany w Bielsku Białej samochód elektryczny FSE 01.

Jak wyjaśnił dyrektor generalny Fabryki Samochodów Elektrycznych Thomas Hajek, auto budowane jest na ramie produkowanego w Tychach Fiata 500 i ma "prawdziwe polskie elektryczne serce" - silnik produkowany w Sosnowcu.

FSE 01 - to efekt ponad trzyletnich prac prac polskich inżynierów z Bielska-Białej. Koszt projektu to ok. 1 mln euro, w ciągu roku firma chce zbudować linię produkcyjną, która będzie w stanie wyprodukować ok. 1000 takich pojazdów rocznie.

- Polska już dzisiaj jest szóstym pod względem wielkości producentem motoryzacyjnym w Europie. Zaangażowanie w rynek elektromobilności to wielka szansa na rozwój dla całego kraju. Nasz samochód FSE 01 to dopiero początek całej gamy pojazdów elektrycznych. Już dzisiaj można go zamawiać. Planujemy też eksport do krajów UE - powiedział Hajek. Jak mówił, samochody mogłyby trafić m.in. do Niemiec, Francji, Skandynawii.

Nadwozie i platforma produkowane są w Tychach, natomiast finalny montaż pojazdu odbywa się właśnie w fabryce w Bielsku-Białej. Hajek powiedział, że opracowanie nowej platformy znacznie podrożyło by koszty projektu. - To by kosztowało miliardy - wyjaśnił.

Pytany, ile będzie kosztował FSE 01, Hajek odpowiedział, że "poniżej 100 tysięcy złotych".
W planach firmy jest dotrzeć przede wszystkim do klientów instytucjonalnych - banków, ubezpieczycieli, ewentualnie agencji rządowych, których pracownicy mogli by korzystać z "elektryków", jako klasycznych samochodów miejskich, i które byłyby w stanie zapewnić stacje ładowania tych pojazdów.
FSM zapewnia też, że nabywcy oprócz samochodu, otrzymają również system zarządzania flotą, aplikację na smartfony, możliwość finansowania zakupu samochodu oraz usługę mobilnego serwisu.

Jak mówił Hajek, FSM ma już zamówienie na pierwszych dziesięć samochodów z opcją na kolejne pięćdziesiąt. Klientem jest duża sieć wypożyczalni. Na razie firma nie ujawnia jej nazwy. W planach jest też zbudowanie pięciu, sześciu stacji serwisowych dedykowanych FSM 01 w "dużych ośrodkach".

Przedstawiciele firmy ujawnili też, że złożyli wniosek o dofinansowanie unijne. Pytany, czy FSM weźmie udział w konkursie na pierwszy polski samochód elektryczny, Hajek odpowiedział, ze decyzja zapadnie w kwietniu br.

Na początku marca spółka ElectroMobility Poland ogłosiła konkurs na karoserię polskiego samochodu elektrycznego. Według założeń ma to być niewielki, miejski pojazd - tzw. klasy A, czyli do 3,7 m długości, który na jednym ładowaniu powinien przejechać ok. 250 km.

ElectroMobility Poland to spółka, którą w październiku ub.r. powołały do życia: PGE, Tauron, Enea oraz Energa. Każda z firm objęła po 25 proc. jej kapitału akcyjnego, który wynosi 10 mln zł. Spółka planuje - przy wsparciu polskiego rządu - stworzyć podstawy dla nowego rynku w Polsce i stać się częścią globalnego przemysłu pojazdów elektrycznych.

Do maja br. profesjonalne jury wyłoni pięć wizualizacji, które posłużą do budowy prototypu. Na ich podstawie w kolejnym konkursie zostaną wyłonione prototypy aut, które trafią na polskie drogi, a twórca prototypu spełniającego minimalne wymagania otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

W 2018 roku i później przewidywana jest homologacja, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii samochodów. Najlepiej ocenione pojazdy przejdą procedurę homologacyjną i będą wyprodukowane w krótkiej serii, do 100 sztuk. Po wyborze modelu rozpocznie się produkcja seryjna polskiego "elektryka".

http://tvn24bis.pl/moto,99/samochod-ele ... 25505.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 22.03.2017, 11:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Stylista BMW przechodzi do Infiniti
Karim Habib to nowy szef działu designu w japońskiej marce. Wcześniej pracował m.in. dla Daimler AG oraz dla BMW.
Karim Habib obejmie nowe stanowisko od 1 lipca bieżącego roku. Ze swojego biura w Japonii będzie nadzorować i koordynować pracę stylistów Infiniti, którzy pracują nie tylko w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale również w Chinach, Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii.
W ostatnim czasie Karim Habib kierował działem designu BMW w Monachium. Pomógł zaprojektować różne modele produkcyjne i studyjne bawarskiej marki − w tym BMW X1, X2 Concept oraz CSL Homage.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 24.03.2017, 9:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 921
Samochód: DS3 '14
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Trochę tego nie rozumiem, oni mają pozwolenie na korzystanie z karoserii Fiata, czy na krzywy ryj chcą to klepać z zasłoniętymi znaczkami?


Sob, 25.03.2017, 10:32
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Pewno działa to tak jak tuning samochodów (np. ABT, Oettinger, Alpina), gdzie baza jest oczywista, ale tuner wprowadza własne oznaczenia.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 26.03.2017, 17:16
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018