|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 2:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo/GTS
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo/GTS
Oficjalne zdjęcia nowej Panamery Źródło: carscoops.com Cytuj: Nowa Panamera to połączenie wszystkiego co najlepsze w Porsche. Przednia część zbliżona do Caymana łączy się z tyłem czerpiącym inspirację z 911 poprzez dodatkową parę drzwi, tworząc idealne Gran Turismo na każdą okazję. Znakomite właściwości jezdne oraz bardzo dobre osiągi silników, pozwalają korzystać z samochodu tak, jakby to było Porsche 911, a jednocześnie podróżować wygodnie, pokonując setki kilometrów w ekspresowym tempie. Oto nowa Panamera, zbudowana na płycie MSB – lżejsza, szybsza i bardziej ekonomiczna.
Nowa limuzyna Porsche urosła w każdym kierunku, jednocześnie przybrała bardziej dynamiczne proporcje. Jest co prawda o 5 mm wyższa od poprzednika, ale za to szersza o 6 mm i dłuższa o 34 mm. Uzyskano atrakcyjniejszą linię boczną, dzięki szybciej opadającemu dachowi, który w tylnej części jest o 20 mm niżej niż z przodu przy zapewnieniu ze strony twórców, że pasażerowie tylnych foteli nie stracili na przestrzeni nad głową. Zyskali natomiast w obszarze nóg, ponieważ rozstaw osi wydłużono o 30 mm. Zastosowano zabieg przesunięcia kół do przodu względem karoserii przez skrócenie przedniego, a wydłużenie tylnego zwisu. Auto poszerzono nieznacznie, ale wizualnie jest wyraźnie szersze dzięki nowemu kształtowi przedniego zderzaka z dużymi wlotami powietrza. Z przodu mamy oczywiście całkowicie nowe reflektory diodowe, które będą dostępne w trzech różnych wariantach.
W tylnej części, styliści Porsche czerpali z wyglądu nowego 911, przenosząc na Panamerę koncepcję połączonych ze sobą wąskim paskiem tylnych świateł, jednocześnie zapewniając im trójwymiarową powierzchnię. Przy zachowaniu tradycyjnego dla tego modelu nadwozia typu hatchback, patrząc na nową Panamerę całkowicie z tyłu, łatwo pomylić ją z 911. Klienci będą mogli wybrać pomiędzy czterema okrągłymi lub kwadratowymi końcówkami układu wydechowego. Obręcze kół dla wersji 4S i 4S Diesel mają 19 cali średnicy, natomiast Turbo ma seryjne, 20-calowe lub opcjonalne 21-calowe. Standardem każdej wersji jest chowany w klapie bagażnika spojler, który unosi się przy wyższej prędkości.
Maska, dach, klapa bagażnika i błotniki zostały wykonane z aluminium celem obniżenia masy własnej i jej środka ciężkości. Panamera Turbo z silnikiem V8 waży 1980 kg, co przy mocy nowej jednostki wynoszącej 550 KM daje imponujące 3,6 kg/KM oraz przyspieszenie wynoszące 3,6 s do 100 km/h z pakietem Sport Chrono. Bez niego Turbo przyspiesza w 3,8 s. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, moc nowej jednostki napędowej jednak wzrosła i to o 30 KM. Jednocześnie podniesiono moment obrotowy, który wynosi teraz 770 Nm w zakresie 1960 – 4500 obr./min, jest zatem wyższy o 70 Nm i dostępny nieco wcześniej. Producent zapewnia przy tym, że średnie zużycie paliwa to 9,3–9,4 l/100 km.
W osiągnięciu tego ostatniego wyniku pomaga m. in. mniejsza o 0,8 l pojemność oraz system wyłączania cylindrów przy niewielkim obciążeniu silnika. Z pracy wyłączają się cztery z ośmiu cylindrów. Dodatkowo, na lepszą reakcję na dodanie gazu pracują nowe turbosprężarki z techniką twin scroll.
Mniejszy jest również silnik napędzający Panamerę 4S. Teraz ma pojemność 2,9 litra z sześcioma cylindrami w układzie widlastym i tak jak poprzedni, również wspomagany dwiema turbosprężarkami. Osiąga 440 KM i 550 Nm, czyli więcej o 20 KM i 30 Nm. Samochód napędzany tą jednostką rozpędza się do 100 km/h w 4,4 s lub 4,2 s z pakietem Sport Chrono. Średnie zużycie paliwa ma się mieścić w przedziale 8,1 – 8,2 l/100 km.
Bez wątpienia największą zmianą pod maską nowej Panamery jest nowy, 4-litrowy silnik Diesla z ośmioma cylindrami zamiast sześciu jak w poprzedniku. Motor rozwija 422 KM mocy, czyli aż o 159 KM więcej niż poprzednik. Moment obrotowy wynosi teraz 850 Nm w zakresie od 1000 do 3250 obr./min. Wartość maksymalna przerasta wcześniejszego diesla V6 o 300 Nm! Porsche Panamera zasilana olejem napędowym jest teraz wyposażona w stały napęd na cztery koła i staje się najszybszą limuzyną z Dieslem pod maską na świecie. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 4,5 s lub 4,3 s z pakietem Sport Chrono, a prędkość maksymalna to 285 km/h. Parametrami i osiągami rozkłada na łopatki m. in. BMW M550d XDrive.
Wysokoprężną nowość Porsche wyposażono w dwie turbosprężarki pracujące sekwencyjnie, obie ze zmienną geometrią. W większości sytuacji tylko jedna zasila cylindry w powietrze, natomiast druga włącza się do akcji dopiero przy 2700 ob./min. Porsche podało maksymalne ciśnienie układu wtryskowego, które wynosi 2500 barów. Ze wszystkimi silnikami, również z benzynowymi, współpracuje zupełnie nowa, 8-stopniowa przekładnia PDK II.
Układ jezdny nowej Panamery może być wyposażony w zupełnie nowe, trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, a także znane, lecz udoskonalone systemy wspomagania jazdy jak Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control Sport czy Porsche Torque Vectoring Plus. Nowy układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem może być wspomagany tylną osią skrętną jak w 911. O właściwościach jezdnych można powiedzieć tyle: czas przejazdu okrążenia Nürburgring Nordschleife to 7:38 min i jest to rekord wśród limuzyn.
Komfort i bezpieczeństwo zapewniają również takie elementy wyposażenia jak kamera termowizyjna, udoskonalone reflektory matrycowe LED z podświetlaniem obiektów ruchomych, asystent wyprzedzania po zmierzchu oraz nowa generacja aktywnego tempomatu, który dostosowuje charakterystykę wszystkich układów i prędkość jazdy na 3 km naprzód. Bazując na danych z systemu nawigacji satelitarnej może dostosować prędkość do kształtu drogi oraz do lokalnych ograniczeń prędkości.
Podróżowanie nową Panamerą uprzyjemni także mocno zmienione wnętrze z dużym ekranem systemu multimedialnego Porsche Communication Management o przekątnej 12,3 cali. Jest teraz znacznie szerszy, a nowe funkcje pozwoliły wyeliminować całą masę przycisków z konsoli środkowej. Na niej teraz znajdują się dotykowe pola zamiast tradycyjnych guzików. Warto też wspomnieć o nowym zestawie wskaźników elektronicznych Porsche Advanced Cockpit z jedynym analogowym — obrotomierzem. Nowa jest także kierownica, która ma kształt znany z 911 i została wyposażona w pokrętło Mode Switch, którym można szybko przełączyć tryby jazdy (Normal, Sport, Sport Plus lub Individual).
Patrząc na nową Panamerę trudno nie podzielić się entuzjazmem z inżynierami Porsche, którzy teraz już mogą powiedzieć wprost, że stworzyli 5-drzwiową dziewięćsetjedenastkę. W dniu premiery od razu podano ceny podstawowe. Panamera 4S kosztuje w Polsce od 523 620 zł, Panamera Turbo od 746 190 zł, natomiast Panamera 4S Diesel od 543 540 zł. Źródło: autokult.pl Marcin Łobodziński
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 29.06.2016, 17:01 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Ciekawy detal:
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Śro, 29.06.2016, 19:07 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Dostępny był również w poprzedniej Panamerze i nie wyglądał jak parapet
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 29.06.2016, 19:33 |
|
|
offloldowiec
Postów: 1889
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Zdecydowanie bardziej mi sie podoba od S, 7, A8 i innych takich. Biorac pod uwage to, ze samochody rosna z roku na rok, to ten pewnie tez bedzie bardziej przestronny od poprzednika, ktory byl ogroomny w srodku. Nowoczesne wnetrze, dobre osiagi, w niebieskim poproszę...
_________________ Deszcze Niespokojne.
Mecze na żywo
|
Śro, 29.06.2016, 20:11 |
|
|
MoonWalk
Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Tylny pas nie przypadł mi do gustu, ale całość wygląda lepiej od poprzednika.
|
Czw, 30.06.2016, 15:09 |
|
|
johny
Moderator
Postów: 17291 Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Rewelacja. Ktoś może marudzić że to teraz to takie 5 drzwiowe 911, ale tak właśnie powinno być od początku. Auto wgląda bardzo zgrabnie i dynamicznie, wnętrze to prawdziwe High-tech. Od teraz jestem fanem tego auta.
_________________ To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy
Broń Masowego Wyprzedzania
|
Czw, 30.06.2016, 16:45 |
|
|
cobra
Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Wnętrze rewelacja. Tylko te nawiewy nad ekranem nawigacji średnio pasują, ale można na to przymknąć oko. Jest o wiele lepiej od obecnej generacji i na zewnątrz i wewnątrz.
|
Czw, 30.06.2016, 18:52 |
|
|
bartez
Postów: 7825 Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Świetnie wygląda.
_________________ PB RWD jest wysoko
|
Czw, 30.06.2016, 19:22 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2016 Porsche Panamera
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 23.07.2016, 21:48 |
|
|
offloldowiec
Postów: 1889
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Piękna, szkoda, że mnie nie stać
_________________ Deszcze Niespokojne.
Mecze na żywo
|
Pon, 25.07.2016, 2:59 |
|
|
MrWahacz
Postów: 303 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Peugeot 306
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Przyznaję, że wygląda rewelacyjnie - zniknęła niezgrabność, która cechowała poprzednią generację. Tył też nabrał wyrazu. Super
_________________ Zapraszam na motoWahacz, gdzie znajdziesz testy samochodów i aktualności motoryzacyjne :) https://motowahacz.pl/
|
Wto, 26.07.2016, 20:53 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2016 Porsche Panamera
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pią, 09.09.2016, 14:30 |
|
|
Aveya
Postów: 797
|
Re: 2016 Porsche Panamera
Wszystko ładnie, tylko mogliby sobie dać siana z tymi czterema odpustowymi LEDami w lampach z przodu
|
Sob, 10.09.2016, 20:24 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 2016 Porsche Panamera
A mnie się podoba ten motyw, odróżnia "prosiaki" od innych marek. A hybryda - dla mnie OK, popieram ekologiczny napęd, tym bardziej, że wsparcie elektryki daje nieraz zaskakujące efekty w temacie dynamiki
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Nie, 11.09.2016, 17:40 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2016 Porsche Panamera
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Nie, 26.02.2017, 22:11 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 2016 Porsche Panamera
A kombi, sorka, shooting brake kiedy?
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 27.02.2017, 13:24 |
|
|
johny
Moderator
Postów: 17291 Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
|
Re: 2016 Porsche Panamera
wspaniały samochód a mocarna wersja hybrydowa to już kosmos.
_________________ To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy
Broń Masowego Wyprzedzania
|
Pon, 27.02.2017, 21:29 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2016 Porsche Panamera
RR ltd Co. napisał(a): A kombi, sorka, shooting brake kiedy? Dzisiaj I nie shooting brake a Sport Turismo. Porsche Panamera Sport TurismoTo bardziej praktyczna, ale i też przynajmniej dla mnie ładniejsza wersja nowej Panamery. Wymiary zewnętrze oprócz wysokości, która wrosła o 5 mm (1428 mm), długość 5049 mm, szerokość 1937, rozstaw osi 2950 mm. To co najważniejsze w tej wersji to wielkość bagażnika - 520 l oraz 1390 l przy złożonej, która standardowo jest przeznaczona dla 3 osób z możliwością opcji do dwóch osobnych foteli. Paleta silników zacznie się od 330 konnej Panamery 4 poprzez Panamere 4 E-Hybrid o mocy 462 KM, Panamere 4S o mocy 440 KM, Panamera 4S w ropie 422 KM oraz topowe Turbo generujące 550 KM. Odmiana Sport Turismo jest średnio o 3 tys euro droższa od standardowej odmiany. Źródło: carscoops.com
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 02.03.2017, 16:19 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: 2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo
Podobałby mi się, gdyby był 3 drzwiowy, a tak to wygląda jakoś dziwnie
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Czw, 02.03.2017, 17:56 |
|
|
cobra
Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
|
Re: 2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo
eee słabo to wyszło (a "lotka" pogarsza jeszcze sprawę), wolałbym zwykłą Panamerę
|
Czw, 02.03.2017, 18:06 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |