Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:33




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
NEWAG DMU 222M Kolei Mazowieckich

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=v84dETD7o2s

spalinowy zespół trakcyjny 2-członowy, obsługujący linie do Ostrołęki i Czeremchy
Cytuj:
Newag 222M to dwuczłonowy, jednoprzestrzenny, częściowo niskopodłogowy spalinowy zespół trakcyjny produkowany przez firmę Newag z Nowego Sącza. Przeznaczony do obsługi połączeń regionalnych na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej. Jeden egzemplarz został wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich.

W przetargu dla Kolei Mazowieckich Newag zaproponował po raz kolejny SZT typu 222M, do podpisania umowy doszło 18 czerwca 2013. W październiku 2013 pojazd był testowany w okolicach Krakowa, Grybowa i Olsztyna, w połowie miesiąca trafił na testy na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa niedaleko Żmigrodu, gdzie miał pozostać do 29 października 2013.

Prezentacje promocyjne
Pojazd został zaprezentowany podczas targów InnoTrans w Berlinie we wrześniu 2014 roku.

Konstrukcja
Wnętrze
Dostęp do wnętrza 222M możliwy jest poprzez parę drzwi odskokowo-przesuwnych na stronę pojazdu o szerokości 1300 mm z progiem na wysokości 600 mm nad główką szyny.

Pojazd przystosowany jest do przewożenia osób niepełnosprawnych ruchowo. Przy jednych z drzwi zamontowano platformę ułatwiającą wsiadanie do SZT, specjalny przedsionek z miejscem dla wózka inwalidzkiego oraz toaletę dla niepełnosprawnych zgodną z TSI PRM.

Dodatkowo zespół wyposażony jest w ogrzewanie nawiewne, dwustrefową klimatyzację, gniazdka elektryczne 230 V, system informacji pasażerskiej oraz monitoring.

Podwozie i napęd
Dwuczłonowy zespół oparty jest na trzech dwuosiowych wózkach – skrajnych, napędowych oraz wspólnym środkowym, tocznym w systemie Jakobsa, na którym oparte są oba człony.

Napęd stanowią dwa zespoły napędowe składające się z silnika wysokoprężnego o mocy 395 kW, auto­ma­tycznej prze­kład­ni hydro­dy­na­micznej z retarderem. Silniki spełniają normy emisji spalin Stage IIIB.

Pudło 222M spełnia normy: wytrzymałościowe (PII wg EN 12663), przeciwpożarowe (PN-K 02511) oraz odporność zderzeniową (EN 15227) dla czterech scenariuszy zderzeniowych.

Eksploatacja
Koleje Mazowieckie
18 czerwca 2013 podpisano umowę z województwem mazowieckim na dostarczenie 1 sztuki dwuczłonowego SZT. Indywidualny dla 222M schemat malowania został wybrany na drodze konkursu.

4 grudnia 2013 Koleje Mazowieckie oficjalnie odebrały pojazd, który będzie obsługiwał połączenia na linii Tłuszcz – Warszawa Wschodnia – Siedlce – Czeremcha. Newag 222M dołączył do zamówionych we wcześniejszych latach mniejszych pojazdów spalinowych – czterech Pesa 214M.

Producent: NEWAG, Nowy Sącz, Polska
Lata budowy: od 2013
Szerokość toru: 1435 mm
Liczba członów: 2
Liczba drzwi na stronę pojazdu: 2
Układ wagonów: s+s
Układ osi: B'2'B'
Liczba miejsc siedzących: 126
Liczba miejsc ogółem: 266
Miej­sca dla osób o ogra­ni­czo­nej możliwości poru­sza­nia się: Tak
Liczba silników: 2
Moc ciągła: 1074 KM (2×395 kW)
Masa własna: 82 000 kg
Masa służbowa: 106 700 kg
Długość całkowita: 43 000 mm
Szerokość: 2840 mm
Wysokość: 3910 mm
Wysokość podłogi w drzwiach: 600 mm (od główki szyny)
Przyspieszenie rozruchu: 0,45 m/s²
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 130 km/h
Trakcja ukrotniona: tak
Dwu­stre­fowa kli­ma­ty­za­cja prze­strzeni pasa­żer­skiej i kabiny maszynisty
Ogrze­wa­nie nawiewne
Toa­leta z obie­giem zamknię­tym, zgodna z TSI PRM
Nowo­cze­sny sys­tem infor­ma­cji pasa­żer­skiej oraz monitoringu


(C) Wikimedia.org
Newag.pl
Transportszynowy.pl
Skyscrapercity.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 03.10.2014, 0:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
PESA SA139 (223M) Link

http://www.rynek-kolejowy.pl/54065/pesa_z_linkiem_dla_db_zdjecia_wnetrza.htm

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=3ufrqe3nB-s
Cytuj:
Pesa Link (SA139, 844) – rodzina normalnotorowych spalinowych pojazdów pasażerskich oferowana przez Pesa Bydgoszcz. W 2012 powstał pierwszy pojazd na zamówienie Českich dráh. Dotychczas wyprodukowano tylko dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne, ale producent przewiduje budowę wersji jedno-, trój- i czteroczłonowych.

Rodzina Link to trzecia generacja spalinowych pojazdów pasażerskich w ofercie Pesy Bydgoszcz. Wcześniej (2001) powstał spalinowy wagon silnikowy Partner 214M (SA106), a w 2004 jego wersja dwuczłonowa 218M (SA131). W 2008 Pesa wyprodukowała kolejny model, Atribo, w trójczłonowej wersji 219M. Pierwszy Link powstał w 2012.

Zamówienia
17 marca 2011 – podpisanie umowy na dostawę 31 pojazdów dla České dráhy
20 grudnia 2011 – podpisanie umowy na dostawę 12 pojazdów dla Regentalbahn
2 lipca 2012 – podpisanie umowy na dostawę 2 pojazdów dla UM województwa zachodniopomorskiego
19 września 2012 – podpisanie umowy ramowej na dostawę do 470 pojazdów dla Deutsche Bahn 22 listopada 2013 – podpisanie umowy na dostawę 36 pojazdów
12 marca 2014 – podpisanie umowy na dostawę 9 pojazdów
24 września 2014 – podpisanie umowy na dostawę 26 pojazdów
15 marca 2013 – podpisanie umowy na dostawę 4 pojazdów dla UM województwa lubuskiego
24 września 2013 – podpisanie umowy na dostawę 9 pojazdów dla Niederbarniemer Eisenbahn

Prezentacje promocyjne
18 września 2012 na targach InnoTrans w Berlinie został zaprezentowany dwuczłonowy link (223M-001/600-001) w barwach Oberpfalzbahn (Kolej Górnego Palatynatu (niem.) – marka Regentalbahn). Pojazd nie był jednak przeznaczony dla tego przewoźnika. Po targach przeznaczono go do przebudowy i sprzedaży województwu zachodniopomorskiemu. Na targach Innotrans we wrześniu 2014 Pesa wspólnie z Deutsche Bahn zaprezentowali jednoczłonowego Linka - pierwszy pojazd w barwach DB.

We wrześniu 2013 na targach Trako w Gdańsku zaprezentowano SA139-002 oraz 600-003.

Konstrukcja

Charakterystyka ogólna
W ramach rodziny Link zaprojektowano wagon spalinowy Link I i dwu- oraz trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne (odpowiednio Link II i Link III). Później w ofercie pojawiły się także zespoły czteroczłonowe.

Wejścia i przestrzeń pasażerska
Pojazdy są częściowo niskopodłogowe i mają wejścia (szerokości 1300 mm) na wysokości 600 mm nad poziomem główki szyny (możliwa jest także wersja 760 mm). Dodatkowy schodek umożliwia wsiadanie z peronów wysokości od 230 mm nad PGS. Dostęp z tej wysokości jest także możliwy dla osób na wózkach inwalidzkich poprzez przenośną rampę. W części niskopodłogowej znajduje się przestrzeń dla podróżujących na wózkach inwalidzkich i przystosowana dla nich toaleta oraz miejsce do przewożenia wózków dziecięcych oraz rowerów. Poziom hałasu jest zgodny z Techniczną specyfikacją interoperacyjności (TSI) Hałas.

Napęd i zawieszenie
Dwuczłonowe Linki są napędzane przez dwa silniki spalinowe o mocy 390 kW każdy. Silniki są produkowane przez MTU i spełniają normę emisji spalin Euro III B. Dla jednostek napędowych MTU przewidziana jest przekładnia ZF. Producent przewiduje także możliwość zamontowania silników firmy MAN z przekładnią firmy Voith.

Pojazdy w wersji podstawowej przeznaczone są do jazdy z prędkością do 120 km/h, ale istnieje możliwość przystosowania do prędkości 140 km/h.

Linki mogą pracować w trybie trakcji ukrotnionej (do trzech pojazdów), także ze starszymi modelami pojazdów spalinowych Pesy (np. 214Ma, 219M).

Pojazdy poruszają się na klasycznych wózkach napędowych typu 32MNb i tocznych w systemie Jacobsa typu 42ANb. Pierwszym stopniem usprężynowania wózków są sprężyny śrubowe z tłumikami hydraulicznymi, a drugim sprężyny pneumatyczne.

Bezpieczeństwo
Konstrukcja linka spełnia wymagania normy wytrzymałościowej EN-12663 (kat. P II) i normy dla zderzeń EN-15227 (kat. C-1), przewidującej cztery scenariusze zdarzeń. Drugą z wymienionych norm Link spełnił jako pierwszy spalinowy zespół trakcyjny na świecie. Dla założeń normy EN-15227 zastosowano (podobnie jak w Elfie) klatkę kabiny maszynisty, przed nią absorbery energii z systemem antywspinającym i blok aluminium komorowego, a pod spodem zgarniacz o wytrzymałości 300 kN. Materiały użyte do wyposażenia spełniają wymagania normy pożarowej EN-13501, a dodatkowo pojazd posiada sygnalizację pożarową.

Podzespoły
Ładowarki do baterii typu SMARTcharger do linków dla Oberpfalzbahn i České dráhy dostarczy niemiecka firma SMA Railway Technology. Systemy hamulcowe dla pojazdów tych przewoźników dostarcza Knorr-bremse.

Wersje

seria 844 České dráhy
Czeskie linki mają być wyposażone w klimatyzację, toalety w systemie zamkniętym, kamery monitoringu, system informacji pasażerskiej i posiadać wydzielone przestrzenie na większy bagaż, wózki i rowery[36]. W tej wersji zastosowano zestawy kołowe czeskiego producenta Bonatrans.

Zachodniopomorskie
Dwa pojazdy zamówione przez województwo zachodniopomorskie będą dwuczłonowe i mają mieścić co najmniej 100 pasażerów na miejscach siedzących (w układzie 2+2) i 140 na stojących. Do wyposażenia dodatkowego ma należeć m.in. punkt dostępu Wi-Fi do internetu. Zespoły mają uzyskać do sierpnia 2014 roku dopuszczenie do jazdy po torach w Niemczech.

Deutsche Bahn
Pojazdy dla tego przewoźnika mają mieć od jednego do trzech członów i rozwijać prędkości do 120 km/h (zadanie pierwsze umowy), bądź do 140 km/h (zadanie drugie umowy). Linki do obsługi połączeń w regionie Sauerland mają rozwijać prędkość 140 km/h i każdy z nich ma posiadać 2 miejsca dla niepełnosprawnych, 36 miejsc dla rowerów, biletomaty oraz gniazdka elektryczne dla pasażerów. W Hessen jeździć będą 2 i 3-członowe pojazdy rozwijające prędkość 140 km/h.

Niederbarnimer Eisenbahn
Dla Niederbarnimer Eisenbahn Pesa przygotowała wersje dwu i trzyczłonową; w przestrzeni pasażerskiej, oprócz miejsc siedzących i dla niepełnosprawnych, mają być przystosowania do przewożenia odpowiednio 12 lub 24 rowerów.

Eksploatacja

České Dráhy
17 marca 2011 podpisano umowę na dostarczenie 31 sztuk pojazdów szynowych Pesa Link dla przewoźnika České dráhy. Dostawy mają nastąpić w latach 2012–2013. SZT Link będą przeznaczone do obsługi tras regionalnych w krajach: karlowarskim, pilzneńskim, usteckim i zlińskim. Linki mają zastąpić stare pojazdy serii 810, 842 i 854 oraz część składów lokomotyw z wagonami.

Prototyp 844-001 przyjechał 10 maja 2012 na miesięczne testy na torze w czeskim Velimiu[43]. Po publikacji pierwszych zdjęć pojazd otrzymał w internecie przydomek rekin, co skłoniło zarząd ČD do nadania czeskim Linkom oficjalnej nazwy RegioShark. Nazwa nawiązuje do przydomków czeskich elektrycznych zespołów trakcyjnych CityElefant i RegioPanter.

10 września 2012 pierwsze dwie jednostki (001 i 002) dotarły do lokomotywowni Česká Třebová. Jednostkę 844-003 dostarczono w to samo miejsce 14 września. Uroczysta inauguracja jazd z pasażerami odbyła się 21 września 2012 na trasie Pilzno – Domažlice. 16 stycznia 2014 dostarczono ostatnią jednostkę.

W dniach 18-20 czerwca 2013 na targach Czech Raildays w Ostrawie zaprezentowano Link 844-017.

RegioJet
W 2014 ma rozpocząć się realizacja zamówienia na 10 pojazdów dla czeskiego przewoźnika RegioJet.

Deutsche Bahn
19 września 2012 zawarto ramową umowę na dostawy Linków dla Deutsche Bahn. Na jej mocy przewoźnik będzie mógł zamówić do 2018 roku do 470 pojazdów i zlecić producentowi ich utrzymanie przez maksymalnie 10 lat. Pesa będzie miała do trzech lat na dostarczenie pojazdu od momentu złożenia konkretnego zamówienia[50]. Do października 2015 mają zostać dostarczone dwie pierwsze sztuki (jedno- i trójczłonowy) wraz ze świadectwami dopuszczenia na niemiecką sieć kolejową[51]. W lipcu 2013 pojazdy te były już w trakcie produkcji, a do końca roku planowane było ich ukończenie[52].

22 listopada 2013 podpisano umowę na 36 Linków w związku z wygranym przez DB przetargiem na obsługę połączeń w regionie Sauerland. Niemiecki przewoźnik zamówił 20 dwuczłonowych i 16 trójczłonowych pojazdów o prędkości maksymalnej 120-140 km/h, których eksploatacja ma rozpocząć się pod koniec 2016 roku. 12 marca 2014 podpisano umowę na dostawę kolejnych 9 Linków (2 dwuczłonowych i 7 trójczłonowych) do obsługi połączeń w Hesji. 24 września 2014, w czasie targów InnoTrans w Berlinie podpisano umowę na dostawę 26 trójczłonowych Linków do obsługi połączeń w Bawarii.

Niederbarniemer Eisenbahn
24 września 2013 zawarto umowę na dostawę 7 dwuczłonowych i 2 trójczłonowych linków dla Niederbarniemer Eisenbahn do obsługi połączeń na trasie z Berlin Ostkreuz/Lichtenberg w kierunku Templina i dalej Kostrzyna Wielkopolskego.

Regentalbahn
20 grudnia 2011 niemiecki przewoźnik Regentalbahn zamówił 12 sztuk dwuczłonowych pojazdów Link. Dostawa pierwszego pojazdu ma nastąpić 9 czerwca 2014. Od grudnia 2014 linki mają obsługiwać połączenie Ratyzbona – Marktredwitz – Schirnding.

W listopadzie 2012 rozpoczęły się jazdy próbne egzemplarza wyprodukowanego już dla niemieckiego przewoźnika. Pojazd przeznaczono do ponad rocznych testów, w szczególności homologacyjnych na terenie Niemiec. 5 lutego 2013 pojazd 600-001 przyjechał na tor testowy w Żmigrodzie, a w kwietniu i przez część maja jeździł w Niemczech. Pod koniec maja wrócił do Żmigrodu. W czerwcu dołączyły do niego drugi oraz trzeci egzemplarz i testowano jazdę zespołu złożonego z trzech jednostek.

Lubuskie
15 marca 2013 podpisano w Zielonej Górze umowę na dostawę czterech 2-członowych linków do 13 grudnia 2013[59].

Pierwszy pojazd dotarł 31 października, a 24 listopada miał miejsce inauguracyjny przejazd na trasie Zieloną Górą – Gorzowem Wielkopolskim, będący jednocześnie inauguracją bezpośredniego połączenia kolejowego obu stolic województwa. 2 z zamówionych linków mają obsługiwać to połączenie, a 2 pozostałe dwa pojazdy będą obsługiwać relację Kostrzyn – Krzyż (do czasu uzyskania homologacji na terenie Niemiec). Po tym okresie jeden z pojazdów trafi na trasę Krzyż – Gorzów Wielkopolski -Kostrzyn – Berlin, drugi zaś na trasę Zielona Góra – Frankfurt nad Odrą.

Zachodniopomorskie
2 lipca 2012 podpisano umowę na dostawę 2 dwuczłonowych Linków dla województwa zachodniopomorskiego. Pierwszy pojazd miał zostać dostarczony do 5 grudnia 2012 i dokładnie w tym dniu przeprowadzono jego odbiór techniczny. Dzień później najpierw oficjalnie go zaprezentowano na stacji Szczecin Główny, a potem rozpoczął obsługę liniową relacji Szczecin – Kołobrzeg. Drugi z zamówionych Linków miał dotrzeć do zachodniopomorskiego do 5 grudnia 2013. Dostarczono go jednak wcześniej i już 8 sierpnia odbyły się podobne uroczystości jak poprzednio, również zakończone przejazdem do Kołobrzegu, ale tym razem obu linków w trakcji podwójnej.

Producent: PESA, Bydgoszcz, Polska
Lata budowy: od 2012
Szerokość toru: 1435 mm
Trakcja: spalinowa
Zasilanie: ON
Długość: 28 650 mm (1-członowy Link I)
43 730 mm (2-członowy Link II)
57 130 mm (3-członowy Link III)
70 130 mm (4-członowy Link IV)
Szerokość: 2900 mm
Wysokość: 4185 mm
Wysokość podłogi w drzwiach: 600 mm (od główki szyny)
Nacisk na oś: 176,58 kN
Prędkość konstrukcyjna: 140 km/h
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 120 km/h (Polska, Czechy)
140 km/h (Niemcy)


(C) Wikimedia.org
Sauerlandbahnen.de
Wyborcza.biz
Openttd-polska.pl
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 04.10.2014, 1:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Rynek Kolejowy napisał(a):
Koleje Mazowieckie wybrały Impulsy
2014-10-02 14:48:56

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Koleje Mazowieckie wybrały ofertę Newagu na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowosądecki producent pokonał Pesę o mniej niż 2 punkty.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych dwunastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) i przeszkolenie pracowników KM. Koleje Mazowieckie postawiły także wymagania dla współczynników gotowości technicznej pojazdów: dla całego kontraktu ma on być nie niższy 0,95. Natomiast współczynnik niezawodności określono na co najmniej 0,97.

W przetargu Newag zaoferował dostawę 12 pociągów Impuls za kwotę 257 mln 272 tys. 959 zł brutto. Firma zaoferowała dostawę każdego pojazdu kolejowego ze zużyciem energii na potrzeby przejechania 1 km dla jednego pojazdu kolejowego - KE1 37, 08 kWh. Producent zobowiązał się udzielić 78 miesięcznej gwarancji jakości na każdy dostarczony pojazd kolejowy, licząc od daty podpisania protokołu przekazania do eksploatacji każdego pojazdu. Współczynnik niezawodności każdego pojazdu WN wynosi 0,990, a współczynnik gotowości technicznej WU - 0,970.

Newag lepszy o 1,23 pkt
Pesa Bydgoszcz wycenia 12 składów na kwotę 267 mln 143 tys. 700 zł. Współczynnik zużycia energii, współczynnik niezawodności oraz współczynnik gotowości technicznej objęte były tajemnicą przedsiębiorstwa. Podobnie jak Newag, Pesa zobowiązała się do 78-miesięcznej gwarancji jakości.

Ocena ofert obejmowała: cenę, która stanowiła 55%, zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT – 5%, okres udzielonej gwarancji – 10%, termin dostawy trzeciego z dwunastu EZT – 10%, współczynnik niezawodności – 10%, oraz współczynnik gotowości technicznej 10%. Jak udało nam się dowiedzieć, oferta złożona przez Newag uzyskała 99,1990 punktów, natomiast a oferta Pesy 97,9678 punktów.

Jakie będą Impulsy dla KM?
W pociągach pasażerowie będą mieli dostęp do Internetu, w przestrzeni pasażerskiej znajdzie się klimatyzacja i informacja pasażerska w systemie LED. Więcej o nowych pociąga można przeczytać tutaj.

Pojazdy trzeba dostarczyć nie wcześniej niż przed 15 stycznia 2015 r., a ostatni pojazd ma przyjechać do KM najpóźniej do 30 listopada 2015 r. Dostawa trzeciego z dwunastu pojazdów kolejowych zostanie zrealizowana w terminie do 30 kwietnia 2015 r. Koleje Mazowieckie chcą pozyskać z UE nawet 59 proc. dopłaty do zakupu.

Image


(C) Rynek-Kolejowy.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 06.10.2014, 0:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
PESA SA135 Partner (214Mb)

Koleje Mazowieckie
Image
Image
Image
Image
Image
FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=9pB-L-1_E0w
Cytuj:
8 listopada 2011 podpisano umowę na dostawę dwóch wagonów 214Mb dla województwa mazowieckiego. Uroczystość przekazania obu pojazdów Kolejom Mazowieckim odbyła się 30 grudnia 2011 w Płocku. Nowe wagony zostały przeznaczone do obsługi połączeń Nasielsk – Sierpc oraz Kutno – Sierpc.

Umowę na dostawę dwóch kolejnych pojazdów tego samego typu podpisano 10 lipca 2012. Nowe wagony miały dotrzeć do zamawiającego do 30 listopada i zostać przeznaczone do obsługi połączeń Warszawa – Ostrołęka, Nasielsk – Sierpc, Sierpc – Płock i Sierpc – Kutno. Uroczysty odbiór pojazdów nastąpił 18 grudnia 2012 w Płocku.

13 czerwca 2014 podpisano umowę na dostawę 2 kolejnych wagonów spalinowych.


Koleje Dolnośląskie
Image
Image
Image
FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=CXYlcUgr2kw
Cytuj:
27 maja 2010 udzielono zamówienia ZNTK "Mińsk Mazowiecki" na dostawę kolejnych 6 pojazdów jednoczłonowych oraz 3 dwuczłonowych (Pesa 218M). Nowe pojazdy zamówiono, aby uzupełnić tabor Kolei Dolnośląskich. W połowie listopada 2010 ZNTK "Mińsk Mazowiecki" przekazały 3 pojazdy typu 214Mb (seria SA135).


Przewozy Regionalne
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=Mg0MKOMMb9M
Cytuj:
1 lipca 2013 podpisano umowę z Przewozami Regionalnymi na leasing 2 wagonów spalinowych. Pojazdy zakupiono do obsługi m.in. trasy Koluszki - Opoczno obsługiwanej wcześniej przez SN81-006, który po wypadku z 2 września 2013 został przeznaczony do kasacji.

Pierwszy z pojazdów (SA135-019) został dostarczony do bazy PR Łódź w Idzikowicach 5 grudnia, a 11 grudnia został zaprezentowany na stacji Łódź Kaliska, a 12 grudnia rozpoczął przewozy na trasie Koluszki - Opoczno. Drugi pojazd (SA135-020) dostarczono 23 grudnia i 3 stycznia został wprowadzony do ruchu.


(C) Torowy.blogspot.com
Fotokolej.home.pl
Patryk-k.flog.pl
Flickr.com
Wikimedia.org
Mmlodz.pl
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 07.10.2014, 0:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
kilka moich archiwalnych fotek:

NEWAG 14WE-07 (SKMW #107), Warszawa Śródmieście, 30.08.2007
Image

English Electric EN80 #16 (EKD/WKD), Warszawa Śródmieście WKD, 17.05.2008
Image

Alstom Metropolis 98 (Metro Warszawskie), Centrum, 30.08.2007
Image

PESA EN95-01 (WKD), Warszawa Śródmieście WKD, 30.08.2007
Image

ED64-002 "Bydgostia" (PKP Przewozy Regionalne), Warszawa Centralna, 30.08.2007
Image

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 10.03.2015, 3:34
Profil

Postów: 2
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Mi się te szynobusy podobają, uważam że to jest bardzo dobry pociąg jak na polskie warunki i powiem szczerze, że nie bardzo rozumiem dlaczego tzw. PKP Intercity jeździ tak zdezelowanym składem i jeszcze bierze za to prawie dwukrotnie wyższe opłaty niż takie przewozy regionalne. I żeby sprawa była jasna - często czas podróży jest identyczny jeśli chodzi o PR i Intercity.

_________________
Audi A3
Ciekawostki


Nie, 14.06.2015, 22:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Cytuj:
Modernizacja polskich kolei. Nowe pociągi w barwach Intercity pojadą w tym roku.
Teraz testy, w grudniu wyjazd w trasę. Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie rozpoczęły się próby pociągu Dart. To polska konstrukcja z fabryki Pesa w Bydgoszczy, która jeszcze w tym roku będzie jeździć w barwach PKP Intercity. Choć maszyny muszą jeszcze dostać homologację, rzeczniczka Intercity Zuzanna Szopowska (na zdjęciu) wierzy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.


http://manager.money.pl/prosto-z-firm/a ... 33201.html

PKP kupuje Polską Pesę Dart :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 18.06.2015, 18:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
ad. EN57
Cytuj:
55 lat temu rozpoczęła się pewna epoka na polskiej kolei - do służby wszedł EN57
2 Luty 2017

Zapraszamy z tej okazji do zwiedzenia Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego, który zrewolucjonizował przewozy pasażerskie w Polsce i nie tylko. Zanotował przy tym kilka rekordów. Poznajmy EN57…

Dokładnie 2 lutego 1962 roku Wrocławska fabryka pojazdów szynowych PaFaWag oddał do użytku pierwszy skład EN57. Dokładnie 55 lat temu – 2 lutego 1962 roku rozpoczęto eksploatację serii EN57, a pierwszy egzemplarz trafił do lokomotywowni Kraków Prokocim, gdzie pełnił służbę nieprzerywanie do 1990 roku. Później stacjonował: Przeworsk, Tarnów, oraz Sucha Beskidzka. Obecnie podobno stoi w Przeworsku.

Image

Zobaczmy jak się zmieniał przez te lata i jak wyglądają obecne składy. Zajrzymy do kabiny pasażerskiej i do kabiny maszynisty.

Klasyczny EN57
Elektryczny Zespół Trakcyjny serii EN57 składa się z trzech członów środkowego i dwóch rozrządczych. Początkowo z przednie ściany miały dwa światła później pojawiły się już klasyczne trzy światła do jazdy do przodu i dwa czerwone z tyłu pojazdu. Wszystkie trzy człony były osadzone na 6 wózkach jezdnych z czego dwa wózki członu środkowego są wózkami napędowymi. Skład jest napędzany czterema silnikami o rozruchu oporowym umieszczonymi w w osiach wózków napędowych. Pociąg nigdy nie był demonem prędkości jego Vmax to 110 km/h, a w składach po modernizacji 120 km/h.

EN57 ppo modernizacji
Najczęstsze modernizacje tych składów polegały na wymianie wnętrza, na nowocześniejsze, głębsze modernizacje polegały na wymianie ścian czołowych, zmianie napędu z silników posiadających rozruch oporowy, na silniki o rozruchu impulsowym, zabudowa klimatyzacji, podniesienie prędkości maksymalnej do 120 km/h

Klasyczne składy z klasycznym wyposażeniem wnętrza to już rzadkość, ale można je jeszcze spotkać. Ja spotkałem podczas swojej wyprawy PolRegio i biletowi turystycznemu w Maju 2016 roku.

Przedział Pasażerski

Image

Fotele skajowe to jedne z najwygodniejszych foteli które były montowane w tych jednostkach, a jeszcze jak dochodziło delikatne kołysanie to człowiekowi robiło się błogo i sennie. Co do komfortu, w zimie było zimno, albo jak w saunie. W lecie to bez znaczenia, bo i tak jest gorąco, choć jak jest w pełnym biegu i ma otwarte okna robi się całkiem znośnie.

Poniżej jest wnętrze po wymianie foteli częściowej modernizacji wnętrza.

Image

Tutaj była większa modernizacja

Image

Wnętrza były modernizowane i tak największą modernizację przeszedł skład jeżdżący w barwach województwa Opolskiego

Image

Tutaj pojawiły się szklane ściany przedziałów, gniazdka elektryczne, winda dla niepełnosprawnych, toaleta z zamkniętym systemem ścieków przystosowana dla osób niepełnosprawnych i miejsca do przewożenia rowerów. Pojawiła się tutaj także klimatyzacja. Stopień modernizacji, oraz wyposażenie zależą od zamawiającego. Z tego co wiem najwięcej zmodernizowanych składów posiadają Koleje Mazowieckie.

Kabina Maszynisty

Mechanik też nie miał lekko podczas swojej pracy. Choć tak naprawdę w porównaniu z nowoczesnymi składami to EN57 można naprawić za pomocą przysłowiowego druta, oraz kawałka power tape. Mechanik nie ma tutaj w klasycznym wydaniu żadnych narzędzi diagnostycznych, komputerów, a często najnowocześniejszymi elementami w kabinie są sterownik kierunkowych tablic led oraz radiostacja

Image

Po prawej ręce mamy hamulec zaraz przy nim mamy przełącznik drzwi i lampki sygnalizacyjne ich otwarcia środkowy hebelek to brzęczek (sygnał do odjazdu i zamykania drzwi) czujnik SHP i nastawnik (dźwignia dzięki której mechanik wprowadza w ruch pociąg) zaraz obok nawrotnik. Powyżej manometry układu hamulcowego i drzwi voltomierze oraz zestaw przełączników. Na dole mamy pedały sygnalizacji dźwiękowej tony wysoki i niski.

Image

Widok z wejścia do kabiny maszynisty

Image

Po prawej stronie nad pulpitem jest prędkościomierz. Niestety zdjęcia brak.

Jak widzicie składy serii EN57 praktycznie przez 55 lat nie wiele się zmieniały. 11 lat temu powstał program SPOT w którym uczestniczyły takie zakłady jak ZNTK Mińsk Mazowiecki, PESA Bydgoszcz oraz NeWag Nowy Sącz. W 2006 zaczęto modernizować na masową skale składy dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej. To dzięki temu w składach pojawiły się silniki o rozruchu impulsowym, oraz zmiany czół składów.

Klasyczny
Image

SPOT

Image

Tak wyglądały składy EN57 z ostatnich lat produkcji

Image

Jak widzicie skład ma swój urok. Potrafi wdzięcznie za pozować do zdjęcia. Niestety coraz częściej spotykany widok jest niezbyt napawający optymizmem

Image

Ten skład jest i tak łaskawie potraktowany przez los. W Przeworsku na bocznicy stoi EN57-001 pierwszy egzemplarz wyprodukowany przez Wrocławską firmą PaFaWag. Został zniszczony przez graficiarzy i stoi czekając na lepszy czas. Mamy nadzieję, że trafi do jakiegoś muzeum.

Wrocławska fabryka pojazdów szynowych PaFaWag wypuściła także EN71 skład który różni się nie wiele od EN57, oraz jego dalekobieżnej wersji ED72 . Głównym wyróżnikiem jest to ze posiada cztery człony zamiast trzech.

Image

Jak widzicie skład ten wygląda praktycznie identycznie jak EN57.

Na koniec ciekawostka. EN57 jest najdłużej produkowana linią pociągów na świecie. Przez 32 lata produkcji z taśm produkcyjnych PaFaWagu zeszło 1412 sztuk, które w większości trafiły na nasz rynek, ale nie tylko. Składy EN57 można było spotkać także na terenie byłej Jugosławii, Słowenii i Chorwacji. Według Wikipedii Słowenia posiada jeszcze dwa czynne składy.

Według rejestrów kolejowych do dziś dnia w służbie jest kilka szt z 1962 roku o numerach EN57- 12, 13, 19, 20 i 22
Pociąg EN57-01 wszedł do rejestrów kolejowych już w grudniu 1961 roku jako prototyp. Do służby został oddany tak jak pisaliśmy 2 lutego 1962 roku

Pociągi EN57 wydaje się, że będą wiecznie jeździły po Polskich szynach. Są pancerne i nie do zdarcia. Nie jeden z nas ma jakieś wspomnienia związane z tym pociągiem. Nie jednemu łza się w oku kręci na myśl o jeździe tymi składami. Jak na razie PolRegio, który posiada najwięcej tego typu jednostek ogłosił plan modernizacji tych składów, które wydłużą o kolejne 25 lat możliwość eksploatacji. Wygląda na to, że jeśli się uda to najstarsza jeżdżąca jednostka może mieć nawet 70 lat. My z sentymentem patrzymy na te składy i czasem wybieramy się nimi w podróż.

Pozdrawiamy i zapraszamy na kolejne wpisy o taborze w polskim transporcie pasażerskim
Okazje Podróżnika


(C) Okzajepdroznika.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 25.02.2018, 15:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
2015 NEWAG Impuls 45WE (EN79)

Koleje Mazowieckie (#002-013)
Image Newag.pl
Image pl.Wikipedia.org
Image Szalony-muchomor.flog.pl
Image pl.Wikipedia.org
Image Transportszynowy.pl

Koleje Małopolskie
Image Newag.pl

Koleje Dolnośląskie
Image Rynek-kolejowy.pl

FILM:
Image Youtube.com
Cytuj:
Elektryczny Zespół Trakcyjny serii NEWAG Impuls 45WE:

Elektryczne Zespóły Trakcyjne typu 45WE to pojazdy pięcioczłonowe należące do rodziny "Impuls", produkowane od 2014 roku przez nowosądecki NEWAG S.A. i w pełni zgodne z wymaganiami TSI.

Pierwsze zamówienie na pojazd tej długości Newag otrzymał pod koniec 2014 roku na podstawie wygranego przetargu na dostawę 12 jednostek pasażerskich dla Kolei Mazowieckich. Pojazdy te mają 205 miejsc siedzących i 325 miejsc stojących. Pojazdy 45WE spełniają wymagania TSI.
Pasażerowie na pokładzie mogą korzystać z bezprzewodowego internetu, gniazdek 230V pod fotelami. Pojazdy wyposażone są w nowoczesny system informacji pasażerskiej, a w jednym z członów zabudowany jest stół do spożywana posiłków oraz przygotowane jest miejsce pod przyszłą zabudowę automatów do sprzedaży poczęstunków.
Ciekawostka jest fakt, że pierwszy pojazd dostarczony Kolejom Mazowieckim ma numer 002, a to z powodu homologacji, która częściowo była prowadzona przed rozpoczęciem produkcji docelowych składów. Newag aby móc dostarczyć jednostki w wymaganym umową terminie (pierwsze trzy sztuki do 30.04.2015 r.) musiał przeprowadzić badania homologacyjne przed wyprodukowaniem prototypowego składu docelowego. Pod koniec 2014 roku podczas dostaw Impulsów typu 31WE do Zachodniej Grupy Zakupowej jeden ze składów został wydłużony o dodatkowy człon środowy i oznaczony jako 45WE-001 pojechał na badania homologacyjne na tor testowy Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Po przeprowadzeniu cześć testów wymaganych prawem pojazd powrócił do konfiguracji czteroczłonowej i został przekazany jako 31WE na Pomorze.
Tym samym kolejny (docelowy) produkowany 45WE zyskał już numer seryjny 002 i po ukończeniu produkcji pojechał na testy uzupełniające i weryfikujące założenia przyjęte przy homologacji egzemplarza 001.

We wnętrzu pojazdu producent zastosował szereg zmian związanych ze wzornictwem i wyposażeniem. Zastosowano między innymi nowy wygląd przedsionków z kolumnami drzwiowymi.
Omawiane pojazdy wyposażone są w dwie toalety w członach skrajnych, z których jedna przystosowana jest do korzystania przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się - zgodna z TSI PRM.
W pojazdach dla Kolei Mazowieckich zastosowano dwie pary drzwi na człon co dało łącznie 10 par drzwi na pojazd.

W nocy z 28 na 29 sierpnia 2015 jednostka 45WE-010 na Centralnej Magistrali Kolejowej pobiła dotychczasowy rekord prędkości dla EZT polskiej produkcji (ustanowiony przez jednostkę 31WE - 211,6 km/h), przejeżdżając odcinek między Psarami, a Górą Włodowską z prędkością 225,2 km/h.

Na przełomie 2016 i 2017 roku Newag dostarczył pięcioczłonowe Impulsy dla Kolei Małopolskich w ramach zamówienia na łącznie 13 pojazdów w wersjach 4-ro i 5-cio członowych w ramach umowy zwartej 30 marca 2016 roku z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. W ramach zamówienia nowosądecki producent dostarczył 8 sztuk ezt typu 31WE oraz 5 sztuk omawianego tutaj 45WE.

Pojazdy przeznaczone zostały do obsługi tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez przewoźnika: Koleje Małopolskie Sp. z o. o. (KMŁ)

W stosunku do pojazdów mazowieckich poza innym wystrojem wnętrza w pojazdach zastosowano łącznie 8 par drzwi odskokowo - przesuwnych - w pierwszym i ostatnim członie zastosowano jedna parę, a pozostałych członach po dwie pary.
Dodatkowo w pojazdach małopolskich wg wymagań zamawiającego zastosowano cieczowy układ chłodzenia falowników trakcyjnych (zamiast chłodzenia powietrzem wymuszonym) analogicznie jak w poajazdach czteroczłonowych. Z tego też powodu na dachu pomiędzy zespołem wentylatorów silników trakcyjnych, a dławikiem trakcyjnym zabudowana została chłodnica falowników (zobacz opis 31WE).

Pojazdy dostarczone Kolejom Małopolskim wyposażone są fabrycznie w system ERTMS/ETCS poziomu 2.

Ostatnia z dostarczonych w 2017 roku pięcioczłonowych jednostek do Kolei Małopolskich - 45WE-018 była też 100-tym EZT serii Impuls wyprodukowanym przez NEWAG.
Oficjalnie przekazanie do eksploatacji tego pojazdu miało miejsce na dworcu Kraków Główny 24 lutego 2017 o godzinie 11:00. Pojazd ten zyskał specjalne grafiki zewnętrzne i wewnętrzne informujące o tym, że jest właśnie 100-tnym egzemplarzem.

13 września 2017 roku Newag dostarczył Kolejom Dolnośląskim pierwsze 2 z 11-stu zamówionych pięcioczłonowych Impulsów. Cechuje je oczywiście pełna zgodność z wymaganiami TSI. Jednostki te wyposażone są w system ERTMS /ETCS poziomu 2. Pojazdy wyposażone są w 249 miejsc siedzących.Komfort jazdy pasażerom zapewniają fotele z regulowanymi oparciami, pod którymi zabudowane są gniazda zasilania 230V oraz porty USB umożliwiające ładowanie m.in. telefonów komórkowych czy tabletów. Oczywiście jednostki posiadają na pokładzie WI-FI, klimatyzację, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Jednostki dolnośląskie zostały dopuszczone do wjazdu na teren Czech dzięki wyposażeniu ich w czeskie urządzenia bezpieczeństwa i radiołączności.

Dane techniczne
Producent: NEWAG S.A., Nowy Sącz, Polska
Okres produkcji: 2015
Zasilanie: 3 kV DC
Szerokość toru: 1435 mm
Liczba członów: 5 (s+d+d+d+s)
Układ osi: Bo’2’2’2’2’Bo’
Drzwi: automatyczne odskokowo-przesuwne
Układ drzwi: 2-2-2-2-2
Liczba pantografów: 2
Liczba kabin: 2
Liczba miejsc siedzących: 219
Silniki trakcyjne: 4 × 680 KM (500 kW)
Moc ciągła: 2719 KM (2000 kW)
Rodzaj rozruchu: impulsowy IGBT
System hamulca: KE (PN, EP i ED)
Hamulec cierny: tarczowy
Hamulec postojowy: sprężynowy
Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
Przyspieszenie rozruchu: 1 m/s2
Długość całkowita: 90 400 mm
Szerokość: 2895 mm
Wysokość ze złożonymi pantografami: 4170 mm
Wysokość podłogi w drzwiach: 760 mm
Rozstaw czopów skrętu: 16 000 mm
Rozstaw osi napędnych: 2500 mm
Rozstaw osi tocznych: 2900 mm
Średnica kół: 840 mm
Minimalny promień łuku: 100 m
Masa własna: 159 000 kg
Maksymalny nacisk osi: 180 kN
Oświetlenie: LED
Klimatyzacja wnętrza: tak
Toalety: 2



(C) Newag.pl
Transportszynowy.pl
pl.Wikipedia.org
Szalony-muchomor.flog.pl
Rynek-kolejowy.pl
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 06.08.2020, 2:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
2020-2023 Stadler FLIRT 3 ER160 dla Kolei Mazowieckich

Image
Image Kurier-Kolejowy.pl
Image Wikipedia.org
Image
Image Rynek-Kolejowy.pl
Image
Image
Image Koleje Mazowieckie-KM at Facebook.com
Image TransInfo.pl
Image PortalSamorzadowy.pl

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=uzuRfNLybvs Koleje Mazowieckie at Youtube.com
Cytuj:
17 stycznia 2018 Koleje Mazowieckie podpisały ze Stadlerem umowę ramową na dostawę 71 EZT FLIRT i symulatora. 7 maja podpisana pierwszą umowę wykonawczą na pierwsze 6 jednostek, a pod koniec września Stadler rozpoczął realizację zamówienia. 29 listopada Stadler podpisał z konsorcjum firm TK Telekom i Sim Factor zaprojektowanie, wykonanie i instalację symulatora dla Kolei Mazowieckich. 28 marca 2019 przewoźnik podpisał drugą umowę wykonawczą dotyczącą kolejnych 12 jednostek.

Dane techniczne
Producent: Stadler, Siedlce, Polska
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 3 kV DC (prąd stały)
Układ osi: : Bo’2’2’2’2’Bo’
Liczba członów: 5
Liczba miejsc ogółem: 590
Miejsc siedzących: 269+10 składanych
Miejsc stojących: 321
Liczba drzwi: 2×10 odskokowo-uchylne
Układ drzwi: 2×2-2-2-2-2-2-2-2-2-2
Silniki: 4
Moc maksymalna: 3535 KM (2600 kW)
Moc ciągła: 2719 KM (2000 kW)
Długość całkowita (ze sprzęgiem): 98 200 mm
Szerokość: 2820 mm
Wysokość: 4280 mm
Liczba wózków: 6
Rozstaw osi w wózku: 2700 mm
Średnica kół: 870 mm
Szerokość drzwi: 1300 mm
Wysokość podłogi: 780-1270 mm pgs
Wysokość podłogi w drzwiach: 780 mm
Masa służbowa: 140 000 kg
Masa całkowita: 174 000 kg
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Przyspieszenie początkowe: 1,0 m/s²
Systemy zabezpieczenia ruchu: CA, SHP, Radiostop, ETCS baseline 3.4.0 (poziomy STM, L0, L1, L2)



(C) Kurier-Kolejowy.pl
Wikipedia.org
Rynek-Kolejowy.pl
Koleje Mazowieckie-KM at Facebook.com
TransInfo.pl
PortalSamorzadowy.pl
Koleje Mazowieckie at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 25.04.2023, 18:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018