Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 8:27




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Mercedes-Benz W201(190) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 225
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Mój wujek ma srebrną 190 z 1985 roku. Świetna maszyna. Silnik 2.0, 4 biegi, więcej niż 140 km/h nie udało mu się nią jechać. :D Za to we wnętrzu pełen luksus. :) Elektryczne szyby z przodu, szyberdach, wspomaganie kierownicy :mryellow: podgrzewane siedzenia i zegarek zamiast obrotomierza. :P


Pon, 14.01.2008, 23:30
Profil

Postów: 126
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Samochód: Polo 6N
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Czasami siÄ™ jednak przydaje, uwierz, sÄ… takie sytuacje.

_________________
Hasta la victoria, siempre.


Wto, 15.01.2008, 0:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Cytuj:
15 lat na jednym oleju. I jeĹşdzi

Image

(...) Kilkuletnie kontrakty zagraniczne sprawiły, że z pieniędzmi nie było dużego problemu, bardziej liczył się czas - żadnego nowego auta nie można przecież było dostać "od ręki". Mimo to, przedstawiciel Mercedesa skontaktował się ze Stuttgartem i okazało się, że "na stanie" jest jeden, czerwony W201 190D, z zakupu którego zrezygnował podobno jakiś taksówkarz. Kolor przypasował.

Zgodnie z zapewnieniami sprzedawcy - odbiór nastąpił już w 10 dni od zamówienia samochodu. Auto kosztowało wówczas 25 tys. marek, czyli około 8 tys. dolarów. W złotówkach trzeba było jeszcze zapłacić 900 tysięcy cła. Sprzedawca przekonując panią Dagmarę, że dokonała właściwego wyboru dodał również, że po 25 latach jazdy tym autem, w Mercedesie będzie mogła liczyć na specjalne traktowanie, być może - nawet - na nowe auto. W 1985 roku czerwony 190 D z czterobiegową skrzynią rozpoczął trudną służbę pod nogą pani Dagmary.

Image

Image

(...)Polska centrala - zgodnie z zasadą "noblesse oblige" - skontaktowała się ze starszą panią. Przedstawiciel niemieckiej marki zaproponował, że zabiorą jej samochód na kilkanaście tygodni, a w tym czasie Pani Dagmara otrzyma szereg samochodów zastępczych - oczywiście marki Mercedes. Rozłąka z ulubionym pojazdem jest niezbędna, bo przedstawiciele firmy - na koszt marki - postanowili przywrócić czerwonej "stodziewięćdziesiątce" stan, w jakim opuściła ona bramy niemieckiej fabryki.

Image

Image

(...)W czwartek, w Kaliszu odbędzie się uroczyste przekazanie odrestaurowanego pojazdu właścicielce, na którym na pewno nie zabraknie przedstawicieli mediów. Prostym gestem Mercedes zapewnił więc sobie rozgłos, a klientka już za dwa dni cieszyć się będzie mogła niemal fabrycznie nowym pojazdem, którym przejeździła ostatnie ćwierć wieku!
http://motoryzacja.interia.pl/news/15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,1546529

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Śro, 20.10.2010, 7:21
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
ciekaw jestem jak będzie wyglądał po odrestaurowaniu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 20.10.2010, 8:36
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Szacun za odbudowÄ™ 190.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 20.10.2010, 12:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Co za propaganda :twisted:
Ale jak najbardziej ciekawy pomysł.


Śro, 20.10.2010, 14:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Auta z lat 80 i 90 sÄ… wysoko.

_________________
http://www.tanidrift.pl


Śro, 20.10.2010, 22:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1424
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Smutna Jazda
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
To prawda, ale zawsze siÄ™ zastanawiam, czy ludzie w latach 80 i 90 mĂłwili, ĹĽe auta z lat 60 i 70 sÄ… wysoko :lol:

i fajnie, ĹĽe odbudowali starocia a nie wcisneli jej a-klasÄ™ i niech siÄ™ cieszy ;p


Czw, 21.10.2010, 9:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
JuĹĽ go odbudowali:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,8552465,N ... olsce.html

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Nie, 24.10.2010, 10:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 982
Miejscowość: Stargard Szcz.
Samochód: Leon TSI, C25 Camper
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Mogli mu dać jakieś CDI :)


Nie, 24.10.2010, 18:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Ciekawe jaka jest teraz jego wartość rynkowa?

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Pon, 25.10.2010, 6:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
zwłaszcza w full oryginale ...

mk2 napisał(a):
Mogli mu dać jakieś CDI :)

nie ĹĽartuj :evil:

IMO czy dyskusja o remoncie 190-tki nie pasowałaby lepiej do oldtimerów i youngtimerów :?: A babcia mogłaby wystąpić w "Pimp my ride" w MTV :lol:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 25.10.2010, 11:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 42
Miejscowość: Sudovia/Ermland
Samochód: E30 325i/W124 300CE
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
budzyfer napisał(a):
szmydziu napisał(a):
w 124 hamulec ręczny to po prostu kolejny pedał, co nie ułatwia jazdy bokiem :P Chyba, że masz 3 nogi :>


Buahaha:) Chyba w 200D... Po co komu ręczny w RWD?


true


Wto, 07.06.2011, 15:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 383
Miejscowość: BI
Samochód: Astra classic
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
uwielbiam te auto, bardziej mi się podoba niż W124, pasował by mi taki 2,5D z automatem :lol: do pracy :lol:

_________________
Opel astra classic 1,4 60 ospałych rumaków "asterix"
Java CZ 350 '84 "cezeta"


Wto, 19.07.2011, 18:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
mariocallino napisał(a):
Buahaha:) Chyba w 200D... Po co komu ręczny w RWD?



Hm, żeby się łatwiej latało bokiem? Żeby łatwiej się ruszało?

_________________
http://www.tanidrift.pl


Pią, 22.07.2011, 8:54
Profil

Postów: 2
Miejscowość: Krępa Słupska
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Auto jest piękne (jak dla mnie). Marzy mi się taki. Zawsze miałem słabość do mercedesów. :D


Pią, 22.07.2011, 9:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1666
Miejscowość: Zamość
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
Odkąd w CA wyczytałem, że projekt tylnego zawieszenia do 190tki kosztował tyle, ile CAŁE w202, patrzę na te samochody jakoś inaczej, nawet zacząłem rozważać polowanie na dobry egzemplarz w charakterze dupowozu. A kobieta z newsa swojego czerwonego rumaka traktowała tak strasznie, że owszem, MB powinien jej go zabrać, ale nie oddawać.


Nie, 18.09.2011, 19:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Mercedes-Benz W201(190)
To był pierwszy samochód z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu.
SwojÄ… drogÄ… dobra inwestycja bo chyba do tej pory korzystajÄ… z niego po pewnych modyfikacjach.

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Pon, 19.09.2011, 18:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1982-1993 Mercedes-Benz W201 (190)
chyba można już przenieść do Oldtimerów, c'nie :?:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Producent: Daimler-Benz, Sindelfingen, Niemcy
Brema, Niemcy
Projektant: Bruno Sacco
Zaprezentowany: 1982
Okres produkcji: 1982–1993
Segment: D
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Silniki: Benzynowe:
1,8–3,2 l
M102.921 R4 8v OHC gaźnik Stromberg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 90 KM (66 kW) przy 5000 obr/min 165 Nm przy 2500 obr/min 9,0:1 175 km/h 13,4 s
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Stromberg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 105 KM (77 kW) przy 5200 obr/min 170 Nm przy 2500 obr/min 9,1:1
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Pierburg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 105 KM (77 kW) przy 5200 obr/min 165 Nm przy 2500 obr/min 9,1:1
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Pierburg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 102 KM (75 kW) przy 5500 obr/min 160 Nm przy 2500 obr/min 9,1:1
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Pierburg 1996 ccm 89,00 × 80,2 mm 105 KM (77 kW) przy 5700 obr/min 158 Nm przy 3000 obr/min 9,1:1
M102.962 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 122 KM (90 kW) przy 5100 obr/min 178 Nm przy 3500 obr/min 9,1:1 195 km/h 10,7 s
M102.962 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 118 KM (87 kW) przy 5100 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min 9,1:1
M102.910 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1797 ccm 89,00 × 72,20 mm 109 KM (80 kW) przy 5500 obr/min 150 Nm przy 3700 obr/min 9,0:1
M102.962 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1996 ccm 89,00 × 80,20 mm 122 KM (90 kW) przy 5300 obr/min 175 Nm przy 3500 obr/min 9,1:1
M102.985 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 136 KM (100 kW) przy 5100 obr/min 205 Nm przy 3500 obr/min 9,0:1
M102.985 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 132 KM (97 kW) przy 5100 obr/min 198 Nm przy 3500 obr/min 9,0:1
M102.985 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2298 ccm 95,50 × 80,20 mm 136 KM (100 kW) przy 5100 obr/min 200 Nm przy 3500 obr/min 9,0:1
M102.983 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 185 KM (136 kW) przy 6200 obr/min 235 Nm przy 4500 obr/min 10,5:1 235 km/h 7,8 s
M102.983 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 177 KM (130 kW) przy 5800 obr/min 230 Nm przy 4750 obr/min 9,7:1
M102.983 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min 220 Nm przy 4750 obr/min 9,7:1
M102.990 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2498 ccm 95,50 × 87,20 mm 204 KM (150 kW) przy 6750 obr/min 240 Nm przy 5000-5500 obr/min 9,7:1
M102.990 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2498 ccm 95,50 × 87,20 mm 195 KM (143 kW) przy 6750 obr/min 235 Nm przy 5000-5500 obr/min 9,7:1 235 km/h 7,5 s
M102.991 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2463 ccm 97,30 × 82,80 mm 195 KM (143 kW) przy 6750 obr/min 235 Nm przy 5000-5500 obr/min 9,7:1
M102.992 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2463 ccm 97,30 × 82,80 mm 235 KM (173 kW) przy 7200 obr/min 245 Nm przy 5000-6000 obr/min 9,7:1 250 km/h 7,1 s
M103.942 R6 12v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2599 ccm 82,90 × 80,25 mm 166 KM (122 kW) przy 5800 obr/min 228 Nm przy 4600 obr/min 9,2:1 212 km/h 7,8 s
M103.942 R6 12v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2599 ccm 82,90 × 80,25 mm 160 KM (118 kW) przy 5800 obr/min 220 Nm przy 4600 obr/min 9,2:1
M103.983 R6 12v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 3206 ccm 90,00 × 84,00 mm 234 KM (172 kW) przy 5750 obr/min 305 Nm przy 4500 obr/min 9,2:1 244 km/h 6,7 s
Wysokoprężne:
2,0–2,5 l
OM601.911 R4 8v OHC pompa wtryskowa Bosch 1997 ccm 87,00 × 84,00 mm 72 KM (53 kW) przy 4600 obr/min 122 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1 160 km/h 15,9 s 5,3/6,9/7,9 l/100 km
OM601.911 R4 8v OHC pompa wtryskowa Bosch 1997 ccm 87,00 × 84,00 mm 75 KM (55 kW) przy 4600 obr/min 126 Nm przy 2700-3550 obr/min 22,0:1 160 km/h
OM601.921 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2197 ccm 87,00 × 82,40 mm 72 KM (53 kW) przy 4600 obr/min 130 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2197 ccm 87,00 × 84,00 mm 90 KM (66 kW) przy 4600 obr/min 154 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1 174 km/h 15,1 s
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2197 ccm 87,00 × 84,00 mm 94 KM (69 kW) przy 4600 obr/min 158 Nm przy 2600-3100 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 90 KM (66 kW) przy 4600 obr/min 158 Nm przy 2600-3100 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 90 KM (66 kW) przy 4600 obr/min 165 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 94 KM (69 kW) przy 4600 obr/min 165 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1
OM602.961 R5 10v OHC Turbo pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 122 KM (90 kW) przy 4600 obr/min 225 Nm przy 2400 obr/min 22,0:1
OM602.961 R5 10v OHC Turbo pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 126 KM (93 kW) przy 4600 obr/min 231 Nm przy 2400 obr/min 22,0:1 192 km/h 11,5 s
OM602.961 R5 10v OHC Turbo pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 125 KM (92 kW) przy 4600 obr/min 228 Nm przy 2400 obr/min 22,0:1
Skrzynia biegów: automatyczna 4-biegowa
manualna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik wzdłużnie z przodu, napęd tylny
Zawieszenie: przednie - wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe, stabilizator, tylne - pięć drążków prowadzących, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na cztery koła, hamulec ręczny na koła tylne
Ogumienie: 175/70 SR 14
Długość: 4420 mm
Szerokość: 1678 mm
Wysokość: 1383 mm
Rozstaw osi: 2665 mm
Rozstaw kół przednich: 1428 mm
Rozstaw kół tylnych: 1415 mm
Masa własna: 1080–1340 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l / 70 l
Pojemność bagażnika: 410 l
Pokrewne: W201 Cosworth
Konkurencja: Audi 80
BMW E30


(C) Autoevolution.com
Motorstown.com
Taringa.net
Autokult.pl
Drive2.ru
Gopixpic.com
Carblueprints.info
Curbsideclassic.com
Kenrockwell.com
blog.Hemmings.com
Youtube.com
Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
PODBIELSKI Zdzisław - Samochody Republiki Federalnej Niemiec; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987
Automobilista 12/2014

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 21.01.2015, 23:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018