Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:38




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 289 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Auta, które nie weszły do produkcji 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
A to nie jest bardziej wirtualny concept?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 09.04.2014, 19:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 982
Miejscowość: Stargard Szcz.
Samochód: Leon TSI, C25 Camper
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
9-3 trzeciej generacji też tutaj było.


Śro, 09.04.2014, 20:33
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Kiedyś bardzo interesowałem się właśnie takimi autami, zawsze zadziwiało mnie, czemu niektóre z aut nie weszły do produkcji, choć były produkowane, a w ofercie brakowało właśnie takich modeli. Cóż, czasami to złe, czasami dobre decyzje.
Teraz kilka aut, których nie znalazłem w temacie, a myślę, ze warto przybliżyć ich sylwetki (choć pewnie wszyscy automaniacy przynajmniej je kojarzą):

________________________________________

1990 Jeep JJ, nie znalazłem innego zdjecia, wyczytałem tylko, że miał to być jeep "dla początkujących" i krajów rozwijających się, miał kosztować 1/4 mniej niż Grand Cherokee. Dlaczego nie wszedł do produkcji? Potrzebna byłaby nowa fabryka, która zaspokoiłaby popyt na nowy model, jednak koszty wybudowania fabryki byłyby za duże. Pieniądze potrzebne na dokończenie projektuposzły na projekt Dodge'a Rama i drugą generację Grand Cherokee.
Image

W 1998 pojawiły się nowe plany, były wnioski patentowe, wyprodukowano 60 sztuk prototypu przedprodukcyjnego. Wszystkie podzespoły były nowe - nowy silnik, zawieszenie, karoseria itd. Auto miało być konkurencją dla aut takich jak Rocky, Samurai, czy Rav4. Jednak zarząd uznał, że nie będzie zbytu i projekt po raz drugi anulowano.

1998 Jeep JJ
Image
Image

________________________________________

To auto pewnie znacie,
1992 Audi Quattro Spyder
Po raz pierwszy zaprezentowany w 1991. Auto posiadało aluminiową karoserię, silnik v6, oraz jak nazwa wskazuje napęd na 4koła. Cena miaa oscylować w granicach 100 tys. marek niemieckich. Zgromadzono już nawet wystarczająco dużo zadeklarowanych klientów, by cała inwestycja była potencjalnie opłacalna. „Potencjalnie” to tutaj słowo klucz, gdyż w ostatniej chwili uznano, że produkcja się nie zwróci, więc projekt wycofano, bez większych zapowiedzi. Pozostały tylko dwa prototypy, pomarańczowy i ciemnozielony.
Image
Image

Auto było gotowe do produkcji, wydrukowano nawet broszury reklamowe, był nawet już film promocyjny
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CXo0GM61TAE
________________________________________

2007 Dodge Demon (concept)
Choć to tylko koncept, to auto było bardzo blisko stadium produkcyjnego. Podobno powstały nawet przedprodukcyjne prototypy, jednak okazało się, że wiele elementów auta było wówczas niemożliwe do wykonania lub bardzo drogie w produkcji. Auto miało konkurować z Mazdą Miatą, Pontiac’iem Soltice, czy Saturnem Sky. Auto miało być produkowane w Chinach.
Image
Image
________________________________________

2005 Smart ForMore
Auto bazowało na podzespołach Mercedesa GLK (wówczas jeszcze wczesno-przedprodukcyjnego prototypu), miało posiadać napęd na cztery koła. Karoseria przypominała ForFour, niektóre elementy były zapożyczone od mniejszego modelu . Przewidziane silniki 1.8L i 3 litrowe V6 (!). Na kilka miesięcy przed wdrożeniem do produkcji, w kwietniu 2005 wstrzymano prace nad tym modelem, nikt na zewnątrz nie wiedział o tym aucie. Dopiero w 2009 odnaleziono porzucony prototyp w garażach mercedesa. (ode mnie: zauważcie, że auto jest sporo dłuższe niż ForFour, wg. Mnie nie jest już takie „smart” – małe, jednak bardzo przyjemne w odbiorze, a nawet jak na smarta ładne). Na zdjęciu widać wczesny prototyp, obok (czarny częściowo pod plandeką) widać model produkcyjny.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Jedyne zdjęcia wnętrza jakie znalazłem:
Image
Image
Image
Image

No i jeżdżące prototypy przedprodukcyjne:
Image
Image

Już niejeżdżące prototypy przedprodukcyjne:
Image
________________________________________

2000 Toyota Celica Convertible.
Powstało kilka egzemplarzy przedprodukcyjnych. Nie wdrożono go do produkcji z obawy, że w USA mógłby odebrać klientów modelowi Toyota Solara i MR2.
Image
Image
________________________________________

1990 Volvo 480 Cabriolet i drugi lifting
Pewnie nie jest dla wielu tajemnicą, że od 1987 pracowano nad cabrioletem, powstał prototyp i był to samochód gotowy do produkcji.
Jednak niewielu wie, że hatchbag miał przejść facelifting, który nigdy nie doszedł do skutku, choć był już gotowy prototyp. Auto nie spełniło jednak wyśrubowanych norm co do bezpieczeństwa narzucnych przez Volvo i nie weszło do produkcji. W 199X (nie wiadomo dokładnie kiedy, bo pierwszy lifting był w 1992) 480 miała przejść drugi lifting, dzięki, któremu miało być na rynku przez kolejne kilka lat. Auto miało otrzymać zwyczajne reflektory, zrezygnowano by wówczas z chowanych świateł. Powstały dwa egzemplarze, grafitowy i biały.

Cabriolet:
Image
Lifting:
Image
Image

________________________________________

Hyundai Tiburon Cabrio/ Hyundai Cabrio

Hyundai dwukrotnie rozwijał kabriolety oparte na swoich couope.
Jednak dwukrotnie tuż przed wprowadzeniem do produkcji z niewiadomych przyczyn zrezygnował z planów.
Image

Druga generacja miała posiadać szklano-metalowy dach w stylu VW Eosa.

Image
Image

________________________________________

2010 Hyundai Portico
Crossover był gotowy do produkcji, miał trafić do sprzedaży w USA. Do wprowadzenia do produkcji zostało tylko 6 tygodni. Podobno źle przebadano rynek i drugie badanie wskazało, że auto nigdzie by się nie sprzedało tak jak zakładał to Hyundai.
Image

Render:
Image

________________________________________

Chrysler PT Cruiser Coupe

Prototyp stworzony na targi w Detroit i SEMA miał być wdrożony do produkcji. Zrezygnowano jednak z tego pomysłu, a niektóre elementy prototypu zostały wykorzystane w innych modelach (np.: ścięty tył).
Image
Image

________________________________________

Wspomniany wcześniej w temacie opel meriva A z kurołapką (w tamtym poście nie ma zdjęć). Wg. mnie błędem była rezygnacja z tego rozwiązania, szczególnie, że drzwi otwierają się o wiele szerzej niż w obecnej generacji (ciężko wejść wygodnie na tylne siedzenia merivy B).

Image
Image
Image

________________________________________
W tym zestawieniu chyba najbardziej szkodami Smarta, marka, której nigdy nie lubiłem miała okazję wypuścić na rynek bardzo ciekawy model. Auto zapewne doczekałoby się drugiej generacji biorąc pod uwagę plotki o wypuszczeniu takiego auta w 2016,byłoby też świetnym konkurentem dla obrzydliwego wieśniaka od Mini. W dodatku auto wydawało się być bardzo świeże, szczególnie jak na markę, która pod całą swoją młodzieżową otoczką śmierdzi dla mnie stęchlizną.


Ostatnio edytowany przez rocker1 Nie, 14.09.2014, 21:27, edytowano w sumie 5 razy

Nie, 14.09.2014, 13:04
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Bardzo ciekawy post, więcej takich. :)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 14.09.2014, 19:55
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Będzie, będzie, tylko muszę się dokopać (o ile to możliwe) do moich archiwów. Kiedyś sporo studiowałem w tym temacie jeśli chodzi o auta amerykańskie i francuskie, tylko niestety nie mam już zdjęć z magazynu renault, które znalazłem kiedyś na necie, a tam było dużo ciekawostek, które mogły wejśc do produkcji, lub były w ostatnim stadium.

Swoją drogą zauważcie, że ta meriva jest tylko w połowie kurzołapką, jak się przyjrzycie to zauważycie, że okna po drugiej stronie kabiny mają linię zgodną z wersją produkcyjną co sugeruje, że drzwi otwierane pod wiatr są tylko po lewej stronie.


Nie, 14.09.2014, 20:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3769
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Szanuję, solidna dawka ciekawych informacji, miła odmiana po czytaniu czerstwych żartów Icemana 8)

_________________
Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia.
Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.


Nie, 14.09.2014, 20:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Image

_________________
locha lover


Nie, 14.09.2014, 21:32
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Jakiś taki dzień mam, że potrzebuję odpoczynku od moich prywatnych projektów, więc wam troszkę popiszę. Wybaczcie, że rozbiję to na osobne posty, ale sporo zdjęć i pisaniny, więc chyba lepiej jak będzie w kilku postach, będzie się szybciej wczytywać. Poza tym tłumaczenie z innych językówtrochę trwa :)
____________________________________________

2009 Opel Tigra/Projekt 4435
Po zakończeniu produkcji Tigry w 2009 zastąpić miała ją kolejna generacja. Projekt był bardzo rozwojowy, gdyż zaczęto go już w 2006, nowy model miał być oparty na Corsie oczywiście. Miał wejść do produkcji w roku 2010. Pierwotnie przód miał wyglądać podobnie do Tigry B, jednak przed premierą, jeszcze w styczniu 2008 model przeszedł restyling i przejął przód od Corsy. W przeciwieństwie do poprzedniej Tigry w aucie miał zostać wykorzystany system składania dachu podobny do tego z Astry TwinTop. Tigra miała być autem czteroosobowym, co pokazuje schemat inżynierski:
Image

Projekt został pokazany w 2008 roku na salonie samochodowym w Genewie, jednak prezentacja odbyła się tylko dla kilku osób, do tego była skrzętnie chroniona i ukrywana gdzieś na zapleczu (jak wiele takich prezentacji-podobno to co pokazują producenci oficjalnie to tylko znikomy procent tego nad czym pracują)
Dlaczego auto nie weszło do produkcji? Powodów było wiele, pierwszy to wahania zarządu z decyzją and wprowadzeniem do produkcji. Drugi był taki, że druga generacja nie cieszyła się zainteresowaniem klientów, więc prognozy dla nowego modelu nie były najlepsze. Trzeci powód był taki, że od roku na rynku była Astra TwinTop i obawiano się, że mniejszy i tańszy czteroosobowy (tylko w praktyce czteroosobowy) kabriolet może doprowadzić do wewnętrznej konkurencji.

Pierwsze „szkice” pokazujące jak miała wyglądać mała Tigra:
Image

Co ciekawe, auto miało powstawać przy współpracy z fiatem,który planował zbudować Punto C-C (co zresztą potwierdza fakt, że Corsa i Punto są produkowane na jednej płycie podłogowej)
Image

Pierwszy gliniany model przed wewnętrznym restylingiem:
Image
Image
Image
Image

Jak widać pierwsza makieta istniała jeszcze w 2012, jednak stała na śmietniku:
Image

No i po:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Auto miało być konkurencją dla Peugeota 207 CC (tu 206cc) i (ode mnie: paskudnej, obrzydliwej i nad wyraz pokracznej) Micry, a więc przy projektowaniu oba autka sobie stały zawsze gdzieś obok, by obserwować konkurencję.
Image

Podobno powstało kilkadziesiąt modeli i aut przedprodukcyjnych.


Nie, 14.09.2014, 22:03
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
2004 Polo Cabriolet

Na zbliżającej się fali popularności małych aut typu CC jak Peugeot206CC, czy Opel Tigra TwinTop Volkswagen rozważał produkcję Polo IV z otwartym nadwoziem. Zlecono nawet wykonanie makiety obrazującej jak takie auto mogłoby wyglądać. Równocześnie, przez 28 miesięcy badano stadium wykonalności. Jak się okazało linie produkcyjne udźwignęłyby kolejny model i auto mogłoby zostać wdrożone do produkcji. Podobno VW nie szczędził pieniędzy na ten projekt.

Zauważcie, że lifting polo miał odbyć się w 2005 roku i projekt cabrio zakładał, że będzie ono pierwszym modelem polo ze zmienionym przodem. Jednak wraz z postępem prac przód zmieniono, by wyróżnić cabrio spośród całej gamy. Następnie jednak zrezygnowano z tego pomysłu i powrócono do przodu ze standardowego polo po liftingu. Zakładano dwa kierunki, w które mógł pójść projekt,polo cabrio,lub coś na styl cabrio cross.

Dlaczego auto nie weszło do produkcji?
Nie wiadomo.

Wstępne rendery:
Image
Image
Image
Image

Pierwsza makieta:
Image
Image
Image
Image

Po wewnętrznym liftingu:
Image

Gliniany model:
Image
Image

Druga makieta po kolejnym wewnętrznym restylingu będąca zarazem wersją ostateczną projektu:
Image
Image
Image

Sposób w jaki miał składać się dach (oczywiście nie ręcznie :P ) pokazywany przez głównego projektanta w 2012 roku :
Image
Auto w pewien sposób miało być Targą, gdyż chowała się tylko górna część dachu z pałąkami bocznymi,a tylna szyba była opuszczana, dzięki temu metalowy dach nie zajmował zbyt dużo miejsca w bagażniku, który i tak był lekko podwyższony względem podobnych konstrukcji.

Ostatnie zdjęcia makiet zostały zrobione w 2012 roku w firmie, która na zlecenie VW zrobiła makiety.


Nie, 14.09.2014, 22:29
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Pech chce, że to najczęściej kabriolety są ofiarami księgowych, niedopracowania, rynku i innych pechów.

1992 Peugeot 106 Spider
Image

W 1992wystartował projekt małego (jak to nazwało PSA „zabawnego”) spidera na bazie Peugeota 106. Auto miało chowany pałąk i było hardtopem (nie mam pojęcia gdzie chował się metalowy dach, a jeszcze bardziej, gdzie chował się pałąk). Projekt został porzucony, choć miał dużą szansę na wdrożenie do produkcji, jednak doświadczenie zdobyte przy jego powstawaniu zaowocowało późniejszym 206cc (PSA przetestowało przy 106 spider wytrzymałość okien, oraz miejsce na liniach produkcyjnych dlatego typu modelu).
Nie wiadomo ile prototypów powstało, ale zapewne co najmniej kilka.

Image
Image
Image
Image
Image


Ostatnio edytowany przez rocker1, Pon, 15.09.2014, 11:40, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 14.09.2014, 22:44
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
1994 Citroen ZX Vent d’Ouest (nazwa oznaczała „zachodni wiatr”)

W połowie lat 90 konkurenci Citroena posiadali w ofercie auta typu kabriolet(peugeot 306 i renault19). Citroen chcąc wzmocnić swój wizerunek jako dynamiczny i sportowy także pracował nad takim autem, na bazie modelu ZX.

Badania rozpoczęły się w marcu 1994,by przedstawić auto na salonie saochodowym w Paryżu w październiku tego samego roku. Bazę oparto na modelu trzydzwiowym, wydłużono jednak tył, do którego przywiązano szczególną wagę – chciano zachować proporcje i funkcjonalność.
Jako, że proces projektowania trwał tylko pół roku auto było bardzo niedopracowane. Dalsze prace nad autem potrwałyby kolejne dwa-trzy lata, a produkcja małoseryjna nie byłaby opłacalna, ani nawet możliwa. Poza tym koncern uznał, że jedno auto kabrio w gamie wystarczy (peugeot 306).

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Pon, 15.09.2014, 11:34
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Świetne posty... super się czyta i ogląda. :)


Wto, 16.09.2014, 7:22
Profil

Postów: 797
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Peugeot chciał pewnie mieć konkurenta dla Mazdy MX5, choć wygląda bardziej jak mieszanka Swifta Cabrio (ale lepiej) i Hondy Beat.
Szkoda go, bo pomysł ciekawy.

A propos tego ostatniego, był pomysł wprowadzenia II generacji Swifta Cabrio. Też nic z tego nie wyszło :(
Image
Foto: Autopress


Ostatnio edytowany przez Aveya, Wto, 16.09.2014, 13:19, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 16.09.2014, 7:43
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Dzięki, będzie oczywiście więcej, ale potrzeba troszkę czasu, bo temat rzeka.

1994 Renault Safrane Long Cours

W 1988 Patrick Le Quement (swoją drogą mój ulubiony projektant i wzór do naśladowania w kwestii podejścia do designu) obrał cel, by Renault stało się marką premium i by konkurować niemieckimi markami takim jak audi,bmw i mercedes.
W 1993 na salonie samochodowym w Paryżu pokazano pierwsze szkice safrane long cours. Auto miało być swoistym crossoverem limuzyny, kombi i coupe (czyli cls nie był jednak pierwszy :P ).
Wewnątrz miały znajdować się cztery oddzielne fotele, oraz luksusowe wyposażenie.
Projekt miał duże szanse na wdrożenie jednak zbyt futurystyczna stylistyka przyczyniła się do chwilowego wycofania z projektu. Około 2000 roku nadal nie porzucono planów wdrożenia tego auta, tyle, że z bardziej zachowawczą stylistyką(w planach safrane miało być na rynku trochę dłużej niż do 2000 roku) jednak w między czasie rynek sam zweryfikował, że popyt na francuską limuzynę nie jest największy, w dodatku zbyt futurystyczna stylistyka także przyczyniła się do wycofania z projektu. Klienci woleli konserwatywne kombi mercedesa, sportową alfę 156 sportwagon, czy rosnący rynek vanów.
Projekt Safrane Long Cours został więc porzucony, skupiono się jednak na Lagunie kombi drugiej generacji, która od kilku lat była już w przygotowaniach.

Image
Image
Image
Image
Image

PS W 2012 miałem zdjęcia tego modelu z tajnego garażu Renault (znalezione w sieci), auto nadal istniało i jedynie zbierało kurz, było brzydko upchnięte z innymi autami renault.
Wczoraj jednak znalazłem informację, że auto zostało wystawione przez Hauliez na aukcji i zostało sprzedane za 22.636 €.


Wto, 16.09.2014, 7:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Widzę, że wszystkie w mniejszym lub większym stopniu powiązane z Heuliezem. Fajnie, że jest taki wytwórca, który, mimo że niezbyt znany, tworzy bardzo ciekawe modele. Mimo to w większości wcale się nie dziwię, że nie weszły do produkcji - wszystkie miały potencjał, żeby być niewypałami.

Rzeczywiście znowu zrobiło się ciekawie w tym temacie i chwała Ci za to. :)


Wto, 16.09.2014, 10:48
Profil

Postów: 292
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Lejecie miód na moje serce :P
Teraz historia Jaguara, który był już tu prezentowany, jednak ja wyszukałem trochę informacji, bo wolę, gdy jest co poczytać.

Jaguar F-Type/Xj41/Xj42

Po klapie modelu Xj-s (auto nie sprzedawało się zgodnie z przewidywaniami) zarząd uznał, że należy stworzyć nowy lepszy model – F-type, który pozycjonowany byłby wyżej, jako auto bardziej sportowe. Zespół inżynierski i projektowy nie miał jednak narzuconych ram czasowych co do ukończenia projektu. Początkowo planowano by auto zbudowane było na podzespołach xj-s.
Pierwsze podejście do tematu miało miejsce już w 1980 roku. Powstały wówczas pierwsze studyjne egzemplarze coupe i cabrio, a przewidywana data zakończenia prac i wdrożenia auta to rok 1984.
Projekt karoserii inspirowany był modelem E-Type, jednak w bardziej nowoczesnym wydaniu (stąd przód przypominający cygaro), innym autem, które miało wpływ na wygląd projektu był xj-s z 1978 zaprojektowany przez Pininfarinę:
Image
Image
Image

W lipcu 1982 gotowy był już projekt karoserii auta i tego samego miesiąca była już zgoda na wdrożenie auta do produkcji na rok 1984. Jednak przez fakt, że chciano jeszcze sprawdzić inne możliwe opcje związane z designem data premiery przesunęła się na marzec 1986. (ode mnie: nie wiedzieć czemu u Jaguara i Land Rovera/Range Rovera bardzo często nawet dość duże zmiany wprowadzane były tuż przed premierą auta, a wtedy premiera przesuwała się znacznie).
Pod względem osiągów auto miało początkowo rozwijać setkę w 6,6s, prędkość maksymalną 256 kmh (159mph). Planowano, że najpierw skończy się projekt karoserii i wnętrza, a później będzie jednak nadal poprawiać osiągi. Niestety ta decyzja spowodowała kolejne opóźnienie i datę premiery przesunięto o kolejne dwa lata na rok 1988.
W związku z faktem, że sprzedaż limuzyn jaguara wzrastała to firma nie czuła już presji szybkiego wdrożenia nowego auta (F-Type), które miałoby podreperować sytuację finansową.
Wraz z postępem prac nad kwestią techniczną charakterystyka auta zmieniała się, auto stawało się cięższe, a osiągi pogarszały się, zasugerowano więc mocniejszy silnik, zrezygnowano jednak z tego pomysłu ze względu na koszty. W 1988 zastosowano napęd na wszystkie koła, co ponownie zwiększyło wagę. Również ze względu na koszty coraz bardziej myślano nad rezygnacją z kabrioletu i wprowadzenie pośredniej targi, a w 1990 ostatecznie zrezygnowano z cabrioletu.

Coupe:
Image

Coupe i cabrio w garażu jaguara:
Image

Ukończone jeżdżące cabrio:
Image

Targa:
Image
Image

Wczesna makieta:
Image

Ukończone makiety z 1988:
Image

Ostateczna wizja cabrio, z którego zrezygnowano w 1990:
Image

zdjęcia z 2002/2003 autka porzucone na pastwę losu:
Image
Image

W 1988, po 8 latach pracy auto było w końcu gotowe, zlecono więc budowę dodatkowych trzech prototypów (coupe, cabrio, targa) w zakładach Karmanna w Niemczech. Jako, że zdecydowano się jednak na inne nadwozie niż było to od początku zakładane wiele prac trzeba było zacząć od nowa. Premiera więc przesuwała się i wyznaczono ją na rok 1994 (10 lat po planowanej premierze!), mimo to auto wciąż wzbudzało duże zainteresowanie. W międzyczasie jednak Ford kupił Jaguara. Prace nadal się ślimaczyły, a premiera po raz kolejny została przesunięta, tym razem na rok 1995. W związku z kosztami, tym, że projekt zmienił zbyt formę (miał być supersportowym coupe i cabrio, a stał się opasłym gt targą) i faktem, że auto w dniu premiery byłoby już lekko przestarzałe (głównie technicznie) Ford powiedział „dość” i tak skończyła się historia tego modelu pod skrzydłami Jaguara.

Nie wszystko było jednak stracone, gdyż wiele elementów z wczesnego konceptu zastosowano w Jaguarze xj220 (sorry, nie znalazłem zdjęć bez watermarku):
Image
Image

Sporo nawiązań zastosowano także w xk z 1996:
Image

Co się więc stało z projektem?
Gdy Ford wykupił Aston Martina projekt Jaguara F-Type okazał się być idealny, projekt był już prawie ukończony, wiec wdrożenie do produkcji jako DB7 nie było kwestią wielkich kosztów.


Ostatnio edytowany przez rocker1, Wto, 16.09.2014, 13:04, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 16.09.2014, 12:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Rewelacja, że ten temat się dalej rozrasta :mryellow:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 18.09.2014, 13:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 982
Miejscowość: Stargard Szcz.
Samochód: Leon TSI, C25 Camper
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Grubo, nowa jakość w temacie.


Pon, 22.09.2014, 22:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3300
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
Czy ktoś wie co się dzieje z tym autem?

http://www.autoblog.com/2010/08/27/spy- ... he-rounds/

_________________
Cytuj:
okol napisał(a):
A juz IMO napewno lepsze niz obecne Bravo, ktore jest zupelnie nijakie.


Czw, 13.11.2014, 19:10
Profil

Postów: 797
Post Re: Auta, które nie weszły do produkcji
To nie ten minivan, na którego miałoby nie być popytu w świetle mody na crossovery, więc go zawiesili?


Czw, 13.11.2014, 19:40
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 289 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018