Kiedyś bardzo interesowałem się właśnie takimi autami, zawsze zadziwiało mnie, czemu niektóre z aut nie weszły do produkcji, choć były produkowane, a w ofercie brakowało właśnie takich modeli. Cóż, czasami to złe, czasami dobre decyzje.
Teraz kilka aut, których nie znalazłem w temacie, a myślę, ze warto przybliżyć ich sylwetki (choć pewnie wszyscy automaniacy przynajmniej je kojarzą):
________________________________________
1990 Jeep JJ, nie znalazłem innego zdjecia, wyczytałem tylko, że miał to być jeep "dla początkujących" i krajów rozwijających się, miał kosztować 1/4 mniej niż Grand Cherokee. Dlaczego nie wszedł do produkcji? Potrzebna byłaby nowa fabryka, która zaspokoiłaby popyt na nowy model, jednak koszty wybudowania fabryki byłyby za duże. Pieniądze potrzebne na dokończenie projektuposzły na projekt Dodge'a Rama i drugą generację Grand Cherokee.
W 1998 pojawiły się nowe plany, były wnioski patentowe, wyprodukowano 60 sztuk prototypu przedprodukcyjnego. Wszystkie podzespoły były nowe - nowy silnik, zawieszenie, karoseria itd. Auto miało być konkurencją dla aut takich jak Rocky, Samurai, czy Rav4. Jednak zarząd uznał, że nie będzie zbytu i projekt po raz drugi anulowano.
1998 Jeep JJ
________________________________________
To auto pewnie znacie,
1992 Audi Quattro Spyder
Po raz pierwszy zaprezentowany w 1991. Auto posiadało aluminiową karoserię, silnik v6, oraz jak nazwa wskazuje napęd na 4koła. Cena miaa oscylować w granicach 100 tys. marek niemieckich. Zgromadzono już nawet wystarczająco dużo zadeklarowanych klientów, by cała inwestycja była potencjalnie opłacalna. „Potencjalnie” to tutaj słowo klucz, gdyż w ostatniej chwili uznano, że produkcja się nie zwróci, więc projekt wycofano, bez większych zapowiedzi. Pozostały tylko dwa prototypy, pomarańczowy i ciemnozielony.
Auto było gotowe do produkcji, wydrukowano nawet broszury reklamowe, był nawet już film promocyjny
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CXo0GM61TAE ________________________________________
2007 Dodge Demon (concept)
Choć to tylko koncept, to auto było bardzo blisko stadium produkcyjnego. Podobno powstały nawet przedprodukcyjne prototypy, jednak okazało się, że wiele elementów auta było wówczas niemożliwe do wykonania lub bardzo drogie w produkcji. Auto miało konkurować z Mazdą Miatą, Pontiac’iem Soltice, czy Saturnem Sky. Auto miało być produkowane w Chinach.
________________________________________
2005 Smart ForMore
Auto bazowało na podzespołach Mercedesa GLK (wówczas jeszcze wczesno-przedprodukcyjnego prototypu), miało posiadać napęd na cztery koła. Karoseria przypominała ForFour, niektóre elementy były zapożyczone od mniejszego modelu . Przewidziane silniki 1.8L i 3 litrowe V6 (!). Na kilka miesięcy przed wdrożeniem do produkcji, w kwietniu 2005 wstrzymano prace nad tym modelem, nikt na zewnątrz nie wiedział o tym aucie. Dopiero w 2009 odnaleziono porzucony prototyp w garażach mercedesa. (ode mnie: zauważcie, że auto jest sporo dłuższe niż ForFour, wg. Mnie nie jest już takie „smart” – małe, jednak bardzo przyjemne w odbiorze, a nawet jak na smarta ładne). Na zdjęciu widać wczesny prototyp, obok (czarny częściowo pod plandeką) widać model produkcyjny.
Jedyne zdjęcia wnętrza jakie znalazłem:
No i jeżdżące prototypy przedprodukcyjne:
Już niejeżdżące prototypy przedprodukcyjne:
________________________________________
2000 Toyota Celica Convertible.
Powstało kilka egzemplarzy przedprodukcyjnych. Nie wdrożono go do produkcji z obawy, że w USA mógłby odebrać klientów modelowi Toyota Solara i MR2.
________________________________________
1990 Volvo 480 Cabriolet i drugi lifting
Pewnie nie jest dla wielu tajemnicą, że od 1987 pracowano nad cabrioletem, powstał prototyp i był to samochód gotowy do produkcji.
Jednak niewielu wie, że hatchbag miał przejść facelifting, który nigdy nie doszedł do skutku, choć był już gotowy prototyp. Auto nie spełniło jednak wyśrubowanych norm co do bezpieczeństwa narzucnych przez Volvo i nie weszło do produkcji. W 199X (nie wiadomo dokładnie kiedy, bo pierwszy lifting był w 1992) 480 miała przejść drugi lifting, dzięki, któremu miało być na rynku przez kolejne kilka lat. Auto miało otrzymać zwyczajne reflektory, zrezygnowano by wówczas z chowanych świateł. Powstały dwa egzemplarze, grafitowy i biały.
Cabriolet:
Lifting:
________________________________________
Hyundai Tiburon Cabrio/ Hyundai Cabrio
Hyundai dwukrotnie rozwijał kabriolety oparte na swoich couope.
Jednak dwukrotnie tuż przed wprowadzeniem do produkcji z niewiadomych przyczyn zrezygnował z planów.
Druga generacja miała posiadać szklano-metalowy dach w stylu VW Eosa.
________________________________________
2010 Hyundai Portico
Crossover był gotowy do produkcji, miał trafić do sprzedaży w USA. Do wprowadzenia do produkcji zostało tylko 6 tygodni. Podobno źle przebadano rynek i drugie badanie wskazało, że auto nigdzie by się nie sprzedało tak jak zakładał to Hyundai.
Render:
________________________________________
Chrysler PT Cruiser Coupe
Prototyp stworzony na targi w Detroit i SEMA miał być wdrożony do produkcji. Zrezygnowano jednak z tego pomysłu, a niektóre elementy prototypu zostały wykorzystane w innych modelach (np.: ścięty tył).
________________________________________
Wspomniany wcześniej w temacie opel meriva A z kurołapką (w tamtym poście nie ma zdjęć). Wg. mnie błędem była rezygnacja z tego rozwiązania, szczególnie, że drzwi otwierają się o wiele szerzej niż w obecnej generacji (ciężko wejść wygodnie na tylne siedzenia merivy B).
________________________________________
W tym zestawieniu chyba najbardziej szkodami Smarta, marka, której nigdy nie lubiłem miała okazję wypuścić na rynek bardzo ciekawy model. Auto zapewne doczekałoby się drugiej generacji biorąc pod uwagę plotki o wypuszczeniu takiego auta w 2016,byłoby też świetnym konkurentem dla obrzydliwego wieśniaka od Mini. W dodatku auto wydawało się być bardzo świeże, szczególnie jak na markę, która pod całą swoją młodzieżową otoczką śmierdzi dla mnie stęchlizną.
Ostatnio edytowany przez
rocker1 Nie, 14.09.2014, 21:27, edytowano w sumie 5 razy