Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
- - - Bus News - - - 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: Autobusowy OFF TOP
i to jeden z powodow dlaczego oddam dusze diablu za mozliwosc jezdzenia samochodem a nie komunikacja miejska.

_________________
http://www.tanidrift.pl


Wto, 27.05.2008, 23:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2045
Miejscowość: Springfield
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Czasem nie ma innego wyboru :P


Nie, 01.06.2008, 15:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Roomcajs
ja w mieście Krakowie kiedyś jechałem w straszliwym ścisku. takim, że opierałem się o drzwi... na zakręcie pod moim (jakże wielkim) ciężarem, te drzwi się otworzyły... na szczęście stałem twardo na schodkach, drzwi się złapałem i na prostej wróciłem do pionu... ;)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Nie, 01.06.2008, 22:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2045
Miejscowość: Springfield
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Ale plecy musiałeś mieć mokre ;) ja przez resztę drogi zastanawiałem się czemu nie mogłem wydać z siebie krzyku gdy mi rękę ściskał :p osobiście miałem bardzo mokre plecy z "wrażeń" ;).


Wto, 03.06.2008, 19:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Cytuj:
Cudo na krzywych torach
Od wczoraj po Mazowszu jeździ pierwszy nowoczesny pociąg z siedleckiej fabryki szwajcarskiego Stadlera. Do końca roku takich składów będzie dziesięć. Tuż po godz. 6 rano wyjechał w pierwszy kurs z Warszawy do Radomia. Tu pasażerów było jeszcze niewielu. Zapełnił się dopiero w powrotnej drodze do stolicy. - Jest cichy, ma klimatyzację. To chyba najważniejsze plusy. Szkoda tylko, że tak wolno jedzie - narzekał Adam Ciecierski z Radomia.
Choć nowy pociąg może rozwijać prędkość 160 km na godz., na tej trasie nie mógł pokazać swoich możliwości. Tory są w tak kiepskim stanie, że rozpędzał się tylko do 70-80 km na godz. Na wielu odcinkach wlókł się jednak 40-50 km na godz. Na odcinku między Służewcem i Dworcem Zachodnim jechał jeszcze wolniej. Wszystko przez opóźniającą się przebudowę torów na tym odcinku. Miała się skończyć przed 31 maja, a finiszu prac nie widać. Ponad 100-kilometrową trasę z Radomia do Dworca Śródmieście nowy pociąg pokonał w 2 godziny i 12 minut.

Przez dwa tygodnie FLIRT będzie rotacyjnie kursował na niemal wszystkich trasach dojazdowych do stolicy. Nie zobaczą go jedynie pasażerowie dojeżdżający od strony Tłuszcza i Nasielska. Szczegółowy plan kursów można znaleźć na stronie http://www.mazowieckie.com.pl.

Potem nowe składy mają na stałe kursować na trasie z Sochaczewa przez Warszawę do Siedlec, bo na tej linii tory są w dość dobrym stanie.

Na razie jednak FLIRT będzie jechać tak długo jak stare pociągi.



(C) Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 04.06.2008, 8:37
Profil

Postów: 8
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Kiedys na kapslu przeczytalem o najdluzszym autobusie na swiecie pozniej probowalem go znalezc w internecie, moze wam sie udało? :)

_________________
TUTAJ JESTEM SŁONKO :)


Śro, 16.07.2008, 15:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Cytuj:
W tym roku na ulice maja wyjechać trolejbusy, które będą montowane w lubelskim MPK. Dzisiaj komunalna spółka podpisała umowę z białoruskim partnerem na dostawę nadwozi. „Trajtki” mają powstawać na bazie MAZ-a 203.

Projekt zakłada, że białoruska fabryka dostarczy MPK nadwozie, a polska firma Medcom napęd. Dzięki temu MPK będzie mogło uruchomić montownię pojazdów i utrzymać poziom zatrudnienia załogi.

Pierwsze pojazdy mają być gotowe latam. Później przez kilka tygodni będą poddawane testom.

MPK szacuje, że koszt trolejbusu złożonego w Lublinie wyniesie ok. 500 tys. zł i będzie o połowę niższy od ceny zakupu gotowego pojazdu marki Solaris, z których korzysta miejski przewoźnik.

kurierlubelski.p


no comment :cry: :cry: :cry: :cry:


Sob, 23.05.2009, 19:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3267
Miejscowość: Rumia
Samochód: Reno TCe 200
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Cóż ... rząd sam do tego nas zmusza, żeby wspierać obcą gospodarkę zamiast swojej ... no i do tego tania siła robocza z Białorusi to i tanie nadwozie ... :/

_________________
Pozdrawiam, PiasQ


Sob, 23.05.2009, 20:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Cytuj:
Białorusini dostarczyli już nadwozie trolejbusu, który w tym roku zostanie zmontowany w Lublinie. Jesienią będzie woził pasażerów.

Nadwozie białoruskiego MAZ-a 203, bo na bazie tego pojazdu powstanie w Lublinie trolejbus, stoi w montowni przy al. Kraśnickich. MPK czeka tylko aż do Lublina zostanie przetransportowany napęd z warszawskiej firmy Medcom.

- Ma przyjechać za tydzień. Identyczny jest stosowany w trolejbusach marki Solaris - mówi Andrzej Satke, dyrektor ds. eksploatacyjnych MPK.

Kiedy napęd dotrze do Lublina, pracownicy miejskiego przewoźnika rozpoczną montaż. Prace potrwają około miesiąca. Później trolejbus będzie musiał przejść odpowiednie testy i uzyskać homologację, czyli pozwolenie na użytkowanie i przewóz pasażerów.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to jesienią będziemy mogli z niego korzystać.

- Montaż własnych pojazdów może być nawet o połowę tańszy niż zakup gotowych - tłumaczy Andrzej Satke.

Dla MPK oznacza to oszczędność w granicach od 800 do 900 tysięcy złotych. Jednocześnie spółka prowadzi rozmowę z innym producentem pojazdów. Również z Białorusi.

Chodzi o Biełkommunmasz, który zajmuje się produkcją zarówno trolejbusów jak i tramwajów.

http://www.kurierlubelski.pl/mediashare/pl/5iuje0xjhzf8cc2h4zh67e70sdyxqo-org.jpg

kurierlubelski.pl




gorzej juĹĽ chyba byc nie moĹĽe :|


Pon, 17.08.2009, 13:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Nowa ustawa transportowa (wchodzi w ĹĽycie 1.03.2011 r.):
Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r., nr 5, poz.13)

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 20.01.2011, 12:46
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Różne pojazdy szynowo-samochodowe
http://www.geekweek.pl/samochody-na-torach/262911/

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 19.02.2011, 21:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Autobusowy OFF TOP
strona internetowa Karosy od kilku miesięcy nieczynna (Irisbus tnie koszty?).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 21.02.2011, 0:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Autobusowy OFF TOP
TVN Warszawa napisał(a):
MZA wydłużają Ikarusa. Krakowa nie przebiły...
22-metrowe Ikarusy

Warszawa
Image

Na ulice Warszawy wyjadą wkrótce dwuprzegubowe ikarusy - zapowiada MZA w mailu rozesłanym do mediów. Pierwszy autobusy podobno przechodzą już testy przy Włościanskiej.
- Liczymy na to, że pojazdy dwuprzegubowe rozładują tłok na tak obciążonych liniach jak E-4, 190 czy 709 – zapowiada Adam Stawicki, rzecznik prasowy MZA. – Cieszymy się z pierwszych udanych testów autobusu Ikarusa 280P. Można powiedzieć, że już pierwsza jaskółka czyni nam wiosnę.
Nowatorskim rozwiązaniem taniego, dużego i ekologicznego autobusu zainteresowały się już firmy komunikacyjne z Niemiec i Rosji. Ich przedstawiciele już wkrótce mają pojawić się w Warszawie, aby ocenić rozwiązania zastosowane w ikarusie 280P.
Wzorowany na Ikarusie 293 nowy pojazd ma rzekomo 22 metry długości i, według MZA, jest jednym z najdłuższych autobusów na świecie.
Bylibyśmy pod wrażeniem, gdybyśmy nie spojrzeli w kalendarz. Jednak w związku z tym, że dziś jest 1 kwietnia, zmuszeni jesteśmy zwrócić uwagę MZA, że do rekordu im jednak daleko. Poniżej na zdjęciu autobus, którym zakasowały nas Krakusy z TVN24.

KrakĂłw
Image
(C) TVN Warszawa

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 01.04.2011, 17:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Cytuj:
Za oknem żar, a w autobusach kierowcy włączają ogrzewanie

To dylemat, który od dawna nie dawał spokoju pasażerom. Jedni byli skłonni uwierzyć, że to jedynie złudzenie, a kratki nawiewów są po prostu nagrzane od upału. Inni zarzekali się, że czasem mimo upałów w autobusach jest włączone ogrzewanie.

(...)
Ludzie byli wściekli, kiedy usłyszeli od kierowcy, że nie ma innego wyjścia, bo silnik jest przegrzany. Dał nam wybór: albo jedziemy dalej z ogrzewaniem, albo w ogóle.
(...)
Chodzi o autobus Jelcz Vecto, który ma źle skonstruowany układ chłodzenia. Niestety, takich autobusów mamy dużo, bo aż 37. W jelczu silnik szybko przegrzewa się w czasie upałów i czasem kierowcy próbują się ratować, włączając ogrzewanie. Wtedy zaczyna chłodzić dodatkowa ilość płynu chłodzącego, a ciepło jest odprowadzane do środka autobusu.

Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z1SWgHn6RZ

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Wto, 19.07.2011, 6:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Czy Warszawa zakupi dwukierunkowe tramwaje?
Cytuj:
Nowe tramwaje dla Warszawy: potrafią zawrócić w miejscu
Jarosław Osowski
28.11.2011

Warszawa sprowadzi nowy typ tramwajów, które do zawracania nie potrzebują klasycznych pętli. Będą kursować do Tarchomina, a potem na remontowanych trasach i podczas budowy linii na Gocław.

"Gazeta" dowiaduje się, że ratusz podjął długo oczekiwaną decyzję w sprawie wagonów dwukierunkowych. Motorniczowie mają w nich kabiny na obu końcach, drzwi zaś są i po prawej, i lewej stronie. Dzięki temu takie tramwaje nie wymagają specjalnego miejsca do zawracania. Zamiast okrążać pętlę, wystarczy im przejechać z jednego toru na drugi. Zwrotnice do zmiany kierunku jazdy mogą być zamontowane nawet tylko tymczasowo.

Brak takiego rozwiązania wytykaliśmy urzędnikom w połowie października, gdy budowa II linii metra na Pradze sparaliżowała ruch na bardzo popularnej linii tramwajowej wzdłuż Targowej. Gdyby Warszawa miała dwukierunkowe składy, mogłyby podjeżdżać niemal pod sam Dworzec Wileński i zabierać stąd pasażerów w stronę Al. Jerozolimskich czy Grochowa. Dziś prawie wszyscy tłoczą się tu na przystankach w stronę Trasy W-Z.

Według naszych informacji ratusz chce uniknąć takich wpadek podczas kolejnych etapów budowy II linii metra i m.in. stąd decyzja o dwukierunkowcach. Szalę przeważyło też fiasko trwających od wiosny 2008 r. przygotowań do budowy linii tramwajowej w głąb Tarchomina. Przez ostatnie miesiące urzędnicy po raz kolejny uzupełniali jej dokumentację i na początku listopada zasygnalizowali, że potrwa to jeszcze do końca marca. Tramwaje, które mogłyby kursować przez most Północny, nie miałyby gdzie zawracać. Pierwsza pętla przewidziana jest dopiero za skrzyżowaniem ul. Światowida i Mehoffera. Według najnowszych planów ma być oddana w 2013 r. Terminu ukończenia całej linii do pętli Winnica u zbiegu przedłużenia ul. Światowida do Modlińskiej miasto nawet już nie podaje.

Zmienić lub wypożyczyć

Urzędnicy wymyślili więc, że wcześniej tramwaje będą dojeżdżać ze stacji metra Młociny przez nowy most tylko na skraj Tarchomina. Są już przystanki na wysokości ul. Świderskiej i Myśliborskiej, leżą tam też tory. - Tą linią w połowie 2012 r. puścimy składy dwukierunkowe. Mamy zgodę zarządu miasta na ich kupno - mówi "Gazecie" Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

Są dwa scenariusze. Warszawa stara się już o zgodę na zmianę dotowanego przez Unię Europejską kontraktu na 186 tramwajów, które od zeszłego roku przysyła do stolicy bydgoska Pesa. Ratusz chce, by sześć z nich zamienić na dwukierunkowce. - To dla nas żadna filozofia. Od razu zakładaliśmy to w projekcie, więc technicznie jesteśmy przygotowani - deklaruje prezes Pesy Tomasz Zaboklicki. Dodaje, że ponieważ swingi składają się z kilku połączonych ze sobą przegubami członów, przedni wystarczy zdublować z tyłu składu. Trzeba by też dodać drzwi wzdłuż drugiej ściany tramwaju, wymontować kilka foteli i dwukierunkowiec gotowy. Według prezesa Zaboklickiego taki zmodyfikowany skład byłby droższy od zwykłego tylko o nieco ponad 10 proc.

Gdyby nie było zgody na zmianę umowy z Pesą, Tramwaje Warszawskie rozejrzą się za wypożyczeniem dwukierunkowców. - Jesteśmy już po słowie z Gdańskiem, Poznaniem i Krakowem - informuje dyrektor Ruta.

Czy to jednak nie jest skórka warta wyprawki? Za mostem Północnym tramwaje dojeżdżałyby tylko do dwóch przystanków. - Ale w pobliżu są duże osiedla, ich mieszkańcy tramwajem mieliby do metra niewiele ponad pięć minut. I to wygodnie, zamiast tłoczyć się w autobusach, które będą zbierać pasażerów z całego Tarchomina i Nowodworów. Podobna krótka linia istnieje na Pradze wzdłuż Stalowej i nie narzeka na frekwencję - przekonuje nasz rozmówca z Tramwajów Warszawskich.

To pomysł z przyszłością

Dyrektor Ruta dodaje, że to jeszcze nie koniec zakupów. Spółka ta dostała też zgodę ratusza, by ogłosić przetarg na ok. 30 nowych dwukierunkowców. Warunkiem jest tylko przyznanie dodatkowej dotacji UE. Nasi urzędnicy mają sygnały, że Warszawa ma na to duże szanse. Ostateczna decyzja zapadnie w ciągu dwóch miesięcy.

Pierwsze tramwaje z tej serii dotarłyby w 2013 r. i mogłyby być wykorzystywane podczas długotrwałych remontów, np. na szykowanych do przebudowy linii wzdłuż ul. Obozowej czy w al. Jana Pawła II. - Ale też podczas budowy nowej trasy na Gocław w bok od al. Waszyngtona - planuje Leszek Ruta. Można by ją oddawać odcinkami, przygotowując na ich końcach tymczasowe zawrotki dla dwukierunkowców, a właściwą pętlę dopiero w ostatnim etapie - przed skrzyżowaniem ul. Bora-Komorowskiego z Trasą Siekierkowską.

Dzięki temu w czasach kryzysu miastu łatwiej byłoby znaleźć pieniądze na kolejne fragmenty nowych torów, zamiast latami budować od razu całe linie. W podobny sposób mogłyby też powstawać planowane trasy tramwajowe do Wilanowa (od Puławskiej przez ul. Goworka, Spacerową i Sobieskiego) i przez ul. św. Wincentego do Zielonej Białołęki.


(C) Gazeta Wyborcza Stołeczna

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 28.12.2011, 2:29
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Zazdroszczę Warszawiakom rozwoju linii tramwajowych... Łódź ma ich coraz mniej, choć są plany przedłużenia jednej magistrali na Widzewie. Łódzki Tramwaj Regionalny jest w zasadzie tylko łódzkim i nie spiął z Łodzią Zgierza i Pabianic. Z kolei najdłuższa linia tramwajowa w Polsce - 46 jest zagrożona.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 28.12.2011, 7:12
Profil

Postów: 6
Post Re: Autobusowy OFF TOP
RR ltd Co. napisał(a):
Zazdroszczę Warszawiakom rozwoju linii tramwajowych... Łódź ma ich coraz mniej, choć są plany przedłużenia jednej magistrali na Widzewie. Łódzki Tramwaj Regionalny jest w zasadzie tylko łódzkim i nie spiął z Łodzią Zgierza i Pabianic. Z kolei najdłuższa linia tramwajowa w Polsce - 46 jest zagrożona.


W Krakowie linie tramwajowe też rozwijają się dynamicznie. Krakowski Szybki Tramwaj dowozi mnie do centrum z drugiego końca miasta praktycznie w 15 min. Ostatnio też wprowadzili do taboru 40 metrowy tramwaj, stworzony z 3 innych - wagon 405N :D


Nie, 22.04.2012, 18:14
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Pisaliśmy o tym viewtopic.php?f=22&t=35713

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 22.04.2012, 19:50
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Autobusowy OFF TOP
Tramwajowe ciężarówki
Image Image Image Image
Więcej ciekawych zdjęć z d. ZSRR
http://englishrussia.com/2012/06/13/198 ... -of-trams/

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 17.06.2012, 20:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Autobusowy OFF TOP
to są tzw. wagony gospodarcze lub techniczne, przerobione z egzemplarzy wycofanych z ruchu pasażerskiego, ale nieprzeznaczonych do kasacji.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 18.06.2012, 0:08
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018