|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 7:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
METRO: Warszawa
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 23.07.2007, 21:43 |
|
|
MaddDogg
Postów: 4102 Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
|
Ale obskurny fotel
_________________ S T A N C E | W O R K S
|
Pon, 23.07.2007, 23:40 |
|
|
stoszek
Postów: 129
|
To nie jest metro. Jechałem tym. Przewodnik mówił że to jest zwykły pociąg czy coś i to jeździ 30km/h
|
Wto, 24.07.2007, 7:15 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
stoszek napisał(a): To nie jest metro Ale o co chodzi? ZdjÄ™cia pochodzÄ… ze strony warszawskiego metra, jeĹşdzi toto normalnie w tej firmie...
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 24.07.2007, 8:21 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Podstawowe wady:
- Hałas (w rzeczywistości ok. 95 dB)
- Wibracje (pękanie ścian w budynkach położonych przy trasie metra)
Alstom miał przekonstruować warszawskie składy na swój koszt celem redukcji hałasu i wibracji ...
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 24.07.2007, 22:14 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
kulikowski napisał(a): Wibracje (pÄ™kanie Ĺ›cian w budynkach poĹ‚oĹĽonych przy trasie metra) to jest standart. Problem z wibracjami wynikaĹ‚ ze sĹ‚abych materiaĹ‚Ăłw uĹĽywanych do produkcji kół, dziÄ™ki czemu koĹ‚a szybko robiĹ‚y siÄ™jajowate i wibracje byĹ‚y duĹĽo gorsze niĹĽ powinny kulikowski napisał(a): HaĹ‚as (w rzeczywistoĹ›ci ok. 95 dB) Jest sporo cichsze od ruskich skĹ‚adĂłw, i w stosunku do europejskiego, z ktĂłrym miaĹ‚em do czynienia (Barcelona, WiedeĹ„, Monachium, Frankfurt), nie ma siÄ™ czego wstydzić stoszek napisał(a): To nie jest metro. JechaĹ‚em tym. Przewodnik mĂłwiĹ‚ ĹĽe to jest zwykĹ‚y pociÄ…g czy coĹ› i to jeĹşdzi 30km/h
Ja tym jeżdżę na codzień odkąd się pojawiły, i zawsze to było metro, które średnią podróżną ma ok. 34-40, ale buja sie spokojnie do ponad 90km/h
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Pon, 30.07.2007, 8:29 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: METRO: Warszawa [concept - II linia] Siemens Inspiro
http://www.rynek-kolejowy.pl/16740/Siemens_ujawnia_pociag_dla_warszawskiego_metra.htmRynek Kolejowy napisał(a): [concept - II linia] Siemens ujawnia pociÄ…g dla warszawskiego metraData dodania: 2010-07-02 09:51:41 Inspiro, to nazwa pod ktĂłrÄ… kryje siÄ™ pociÄ…g metra, ktĂłry Siemens chce zaoferować miÄ™dzy innymi Warszawie. RK dotarĹ‚ do jego wizualizacji. Nowy pociÄ…g nie zostanie jeszcze zaprezentowany na tegorocznych targach Innotrans. W Berlinie zostanie natomiast pokazana koncepcja nowej platformy taboru dla metra. WedĹ‚ug sĹ‚Ăłw Joerna F. Sensa, szefa taboru w Siemens Mobility, przyszĹ‚ość to peĹ‚na automatyzacja. (C) Rys. Siemens Nowe wagony majÄ… być lĹĽejsze, bardziej oszczÄ™dne w zuĹĽywaniu energii i mniej kosztochĹ‚onne w eksploatacji. Inspiro ma mieć 117 m dĹ‚ugoĹ›ci, zasilanie z sieci 750V DC, 6 sprzÄ™gniÄ™tych na staĹ‚e wagonĂłw, w tym czterech napÄ™dnych i dwĂłch doczepnych. Konstrukcja Inspiro jest aluminiowa. Siemens chce oferować warianty dĹ‚ugoĹ›ci skĹ‚adu pociÄ…gu od trzech do oĹ›miu wagonĂłw. W Inspiro bÄ™dzie mogĹ‚o zmieĹ›cić siÄ™ nawet 970 pasaĹĽerĂłw, co oczywiĹ›cie zaleĹĽeć bÄ™dzie od rozmieszczenia siedzeĹ„ w wagonach. ZwiÄ™kszenie pojemnoĹ›ci skĹ‚adu uzyskano miÄ™dzy innymi przez wyeliminowanie ze Ĺ›rodka wszelkich urzÄ…dzeĹ„. WĂłzki i napÄ™d mogÄ… być zainstalowane w ukĹ‚adzie konwencjonalnym lub w wersji Syntegra, gdzie wĂłzki napÄ™dne charakteryzujÄ… siÄ™ posiadaniem silnika zintegrowanego z osiÄ… oraz ukĹ‚adem hamulcowym. UkĹ‚ad drzwi zaprojektowano dla maksymalnego zwiÄ™kszenia przepustowoĹ›ci i skrĂłcenia czasu wsiadania i wysiadania w godzinach szczytu. Inspiro ma być wyposaĹĽony w system rozpoznajÄ…cy stan zapeĹ‚nienia wagonu. Inspiro moĹĽe pracować z maszynistÄ…, bezobsĹ‚ugowo lub w opcji mieszanej. OprĂłcz zwiÄ™kszania efektywnoĹ›ci zuĹĽycia energii i obniĹĽania kosztĂłw cyklu ĹĽycia, Siemens postawiĹ‚ takĹĽe na efektowny design. Wizualizacja, do ktĂłrej dotarĹ‚ RK ukazuje pojazd o duĹĽych, przeszklonych caĹ‚kowicie drzwiach i nietypowym, trĂłjkÄ…tnym czole. W pierwszej kolejnoĹ›ci Siemens planuje zaoferować Inspiro Warszawie, Brukseli i Budapesztowi a takĹĽe operatorom na Bliskim Wschodzie. (ĹşrĂłdĹ‚o: jk, Rynek Kolejowy, 2 lipca 2010) ĹşrĂłdĹ‚o: Rynek Kolejowy
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 06.07.2010, 8:46 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: METRO: Warszawa
Nowy tabor dla warszawskiego metra - wizualizacje ofert przetargowych: pociąg Siemensa propozycja Skody pociąg CAF z metra w Madrycie źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 25.08.2010, 13:43 |
|
|
Osiek
Moderator
Postów: 4079 Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
|
Re: METRO: Warszawa
Czy oprócz budowy centralnego odcinka II linii planuje się w najbliższym czasie dobudowę dwóch stacji w centrum na I linii? (nie pamiętam dokładnie gdzie, jedna bodajże pod Placem Konstytucji)
_________________ >>>
|
Pią, 27.08.2010, 20:59 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: METRO: Warszawa
A-12 Pl. Konstytucji i A-16 Muranów niestety znowu "spadły" z planu (Most Północny, II linia metra, S-8, N-S, POW itp.).
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 27.08.2010, 23:29 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: METRO: Warszawa
wygraĹ‚ Siemens: Przegubowiec napisał(a): W dniu 14.10 rozstrzygniÄ™to przetarg na dostawÄ™ 35 szeĹ›ciowagonowych pociÄ…gĂłw (Ĺ‚Ä…cznie 210 wagonĂłw) dla Metra Warszawskiego. Wybrano ofertÄ™ konsorcjum Siemens i Newag – pociÄ…gi o nazwie Inspiro. O wyborze oferty decydowaĹ‚y: cena, zuĹĽycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu, ekologia, wydĹ‚uĹĽenie gwarancji na pojazd powyĹĽej 30 miesiÄ™cy. Cena netto najkorzystniejszej oferty przekracza miliard zĹ‚otych (1.069,6 mln PLN; 1.304,9 mln PLN brutto). (C) Przegubowiec ale CAF protestuje: Gazeta StoĹ‚eczna napisał(a): Siemens dostawcÄ… wagonĂłw do II linii metra? Ale bÄ™dzie odwoĹ‚anie JarosĹ‚aw Osowski 2010-10-15, ostatnia aktualizacja 2010-10-15 07:59
W nie do końca jasnych okolicznościach Metro Warszawskie postanowiło, że 35 pociągów dla pierwszej i drugiej linii dostarczy firma Siemens. Tańsza aż o 87 mln zł oferta hiszpańskiej fabryki CAF w ogóle nie została oceniona
Oznacza to, że wartość tego rekordowego zamówienia wyniesie 1 mld i 69 mln zł. Specjalnie dla Warszawy Siemens przygotował model Inspiro. Ma nadzieję, że warszawiacy uznają go za "topowy wagon". Nie wszystkich jednak zachwyca jego przekombinowany front. Zgrabnie i pomysłowo wyglądają za to wysuwane na zewnątrz drzwi z podświetlanymi krawędziami. Pociąg tworzy sześć połączonych przegubami wagonów. Dziesięć takich składów ma być wyprodukowanych w Niemczech, pozostałe 25 w nowosądeckim Newagu, z którym Siemens startował w przetargu.
O tym, że jego wygrana jest prawdopodobna, "Gazeta" pisała już pod koniec września. Krążyły informacje, że zebrał lepsze noty za warunki techniczne i rozwiązania ekologiczne (za najniższą cenę oferty można było dostać tylko 50 ze 100 punktów). To potwierdziło się wczoraj: zwycięzca przetargu zdobył maksymalną liczbę punktów we wszystkich kategoriach, pokonując czesko-rosyjskie konsorcjum Skody i Wagonmaszu (z ceną 1 mld 108 mln zł).
Wcześniej wykluczono najtańszą ofertę CAF-u (982 mln zł). Według Pawła Siedleckiego z biura prasowego Metra producent ten "zmienił treść kilku istotnych zdań" w dokumentacji i przez to nie spełniał warunków przetargu. Komisja uznała, że Hiszpanie źle wpłacili wadium (bank, który je gwarantował, przekazanie pieniędzy uzależniał od przyznania kontraktu). Stwierdziła też, że CAF niepotrzebnie doliczył do ceny umowy 22-procentowy VAT. Co ciekawe, podczas otwierania ofert w sierpniu przedstawiciele Metra zastanawiali się, czy uznać ofertę czesko-rosyjską, w której podatku VAT zabrakło. Nie spodobało się też, że CAF sugerował zmianę warunków zamówienia "w fazie negocjacji dla dobra projektu". Ani to, że nie zapewnił, iż akceptuje wszystkie wymagania bez żadnych zastrzeżeń.
Przedstawiciel hiszpańskiej spółki w Polsce Dariusz Gomółka twierdzi, że takie zdanie znalazło się zaraz na początku oferty. - Nie znamy prawdziwych powodów jej odrzucenia - mówi tajemniczo. Wytyka, że CAF nie miał nawet szansy na wyjaśnienie wątpliwości, a jego konkurent dostał od komisji przetargowej 70 pytań. Siemens nie potwierdza tej liczby, przyznaje tylko, że "były dwie serie pytań dodatkowych". Z kolei Metro podaje, że wyjaśnienia Hiszpanów na nic by się zdały wobec kardynalnych błędów, które eliminowały ich ofertę.
Dariusz Gomółka dodaje, że Mazowsze traci szansę na kilkaset miejsc pracy - montaż pociągów CAF planował w naszym regionie. Przypomina, że jego firma ma referencje m.in. z Brukseli, Madrytu i Rzymu, a Metro wolało postawić na znacznie droższy prototyp Siemensa. - To co najmniej zastanawiające. Z prototypami są smutne doświadczenia - uważa.
- Oferujemy Warszawie najnowocześniejszą konstrukcję w tej klasie - podkreśla Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk z biura prasowego Siemensa. - Szczegóły projektowe będą poddane negocjacjom z zamawiającym. Cieszymy się, że Metro oceniło nasz produkt najlepiej, ale dopóki nie mamy podpisanej umowy, przetarg wciąż trwa.
OdwoĹ‚anie CAF-u jest wiÄ™cej niĹĽ pewne. MoĹĽe siÄ™ powtĂłrzyć historia sprzed 12 lat, kiedy to Siemens walczyĹ‚ we wszystkich moĹĽliwych instancjach z Alstomem, ktĂłry zdobyĹ‚ kontrakt na 18 pociÄ…gĂłw. Wtedy jednak różnica miÄ™dzy ich ofertami wynosiĹ‚a tylko 19 mln zĹ‚, w dodatku Alstom byĹ‚ taĹ„szy. Tym razem Metro Warszawskie teĹĽ zakĹ‚ada, ĹĽe rozstrzyganie odwoĹ‚aĹ„ i skarg potrwa kilka miesiÄ™cy. UmowÄ™ zamierza podpisać na poczÄ…tku przyszĹ‚ego roku, a dostaw nowych wagonĂłw spodziewa siÄ™ w latach 2012-13. (C) Gazeta StoĹ‚eczna zwyciÄ™zca podejrzany o naruszenie praw autorskich: Ĺ»ycie Warszawy napisał(a): Metro sprawdzi, czy Siemens naruszyĹ‚ prawa autorskie jbg 19-10-2010, ostatnia aktualizacja 19-10-2010 22:25 Projektant stacji metra "Plac Wilsona" jest zdziwiony postÄ™powaniem firmy Siemens, ktĂłra wykorzystaĹ‚a wizerunek stacji w filmie reklamowym, zmieniajÄ…c jej nazwÄ™ na "Central Station". Metro Warszawskie sprawdzi czy naruszone zostaĹ‚y prawa autorskie. W ubiegĹ‚ym tygodniu komisja przetargowa Metra Warszawskiego uznaĹ‚a, ĹĽe konsorcjum, w skĹ‚ad ktĂłrego wchodzi Siemens i Newag, zĹ‚oĹĽyĹ‚o najkorzystniejszÄ… ofertÄ™ w przetargu na nowe pociÄ…gi. MajÄ… one obsĹ‚ugiwać powstajÄ…cy centralny odcinek II linii metra, a część z nich - istniejÄ…cÄ… liniÄ™. Przy okazji tego przetargu, na zlecenie Siemensa, powstaĹ‚a wizualizacja pokazujÄ…ca pociÄ…g tej firmy na ĹĽoliborskiej stacji Plac Wilsona. Na oficjalnej stronie Siemensa, pod adresem http://www.mobility.siemens.com, film wyglÄ…da jednak inaczej - stacja kolejki znajduje siÄ™ w Stanach Zjednoczonych i nazywa siÄ™ "Central Station". Zdziwiony jest tym projektant stacji architekt Andrzej ChoĹ‚dzyĹ„ski, do ktĂłrego Siemens nie zwrĂłciĹ‚ siÄ™ o zgodÄ™ na wykorzystanie jej wizerunku. - JeĹ›li ten film sĹ‚uĹĽy jako reklamĂłwka na caĹ‚ym Ĺ›wiecie, to jest to dziaĹ‚anie co najmniej niestosowne. Stacja Plac Wilsona ma swojÄ… nazwÄ™, to jest wĹ‚asność Warszawy (...) Nie za bardzo rozumiem, dlaczego firma produkujÄ…ca wagony miaĹ‚aby znieksztaĹ‚cać jej nazwÄ™, udajÄ…c, ĹĽe jest to inna stacja - powiedziaĹ‚. PodkreĹ›liĹ‚, ĹĽe autorzy innych filmĂłw, ktĂłre byĹ‚y realizowane w zaprojektowanych przez niego obiektach, zwracali siÄ™ do niego o zgodÄ™ na wykorzystanie ich wizerunku. Jak powiedziaĹ‚ rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, Siemens nie zwracaĹ‚ siÄ™ do spółki o zgodÄ™ na filmowanie stacji. ZaznaczyĹ‚ jednak, ĹĽe stacja jest ogĂłlnodostÄ™pna i nie obowiÄ…zuje na niej zakaz fotografowania, choć ze wzglÄ™dĂłw bezpieczeĹ„stwa filmowanie musiaĹ‚oby odbyć siÄ™ w nocy. Pytany o zmienionÄ… w filmie reklamowym nazwÄ™ stacji, Malawko powiedziaĹ‚, ĹĽe sprawÄ… zajmie siÄ™ dziaĹ‚ prawny metra. Pytana o tÄ™ sprawÄ™ Kinga JabĹ‚onowska z polskiego oddziaĹ‚u Siemensa nie potrafiĹ‚a powiedzieć kto i dlaczego zdecydowaĹ‚ o tym, ĹĽe w filmie tej firmy stacja "Plac Wilsona" staĹ‚a siÄ™ "Central Station". (C) Ĺ»ycie Warszawy
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 06.11.2010, 0:02 |
|
|
Osiek
Moderator
Postów: 4079 Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
|
Re: METRO: Warszawa
Ma ktoś pod ręką przekrój II linii? Szczególnie interesuje mnie odcinek od Nowego Światu, jak to schodzi w dół żeby pokonać skarpę nadwiślaną no i samą Wisłę.
_________________ >>>
|
Pon, 08.11.2010, 22:51 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: METRO: Warszawa
słusznie, ciekawe zagadnienie
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 08.11.2010, 22:53 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: METRO: Warszawa
Cytuj: Metro Warszawskie podpisało umowę z konsorcjum Siemensa i Newagu na dostawę 35 pociągów Inspiro. Kontrakt wart jest ponad miliard złotych. Pierwsze z nowych składów mają trafić do stolicy w IV kwartale 2012 r., a ostatnie - rok później. Przetarg rozstrzygnięto w październiku zeszłego roku. Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapowiedział, że pierwsze 12-15 nowych pociągów, które trafią do stolicy, będą obsługiwać istniejącą I linię metra. Pozwoli to na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów - docelowo mają jeździć co 2 minuty.
Zwrócił też uwagę, że zgodnie z podpisaną umową spółka będzie mogła w ciągu trzech lat kupić dodatkowe wagony wartości połowy sumy kontraktu.
Hans-Joerg Grundmann z Siemensa podkreślił z kolei, że dzięki współpracy z nowosądeckim Newagiem, część wagonów będzie montowana w Polsce. Z 35 zamówionych składów tylko pierwsze 10 ma być składana w Wiedniu, później produkcja będzie przeniesiona do Polski. Newag będzie również uczestniczył w serwisowaniu wagonów. Producent podkreśla, że jego pociągi mogą być poddawane obowiązkowym przeglądom technicznym znacznie rzadziej niż jeżdżące obecnie. Rosyjskie wagony muszą być kontrolowane co 20 godzin, a pociągi Alstomu - co 14 dni. W przypadku Inspiro przeglądy mają odbywać się co 32 tys. km, co w przypadku I linii metra oznacza cykl 3-miesięczny.
Wartość podpisanej umowy to 1 miliard 69 mln zł (netto). Cena była głównym kryterium wyboru oferty, ale pod uwagę były brane także zużycie energii elektrycznej (20 proc. punktów przy ocenie), system utrzymania pojazdu (20 proc.), ekologia (8 proc.) oraz wydłużenie gwarancji powyżej 30 miesięcy (2 proc.). Konsorcjum Siemens i Newag otrzymało 100 pkt na 100 możliwych.
Siemens w ciągu ostatnich lat był wielokrotnie wybierany, jako dostawca taboru metra. Między innymi dostarczył 40 pociągów dla Wiednia (zamówienie na 20 kolejnych jest w trakcie realizacji), 83 pociągi dla Oslo (kolejne rozszerzenie obejmie 32 składy), 53 pociągi dla Pragi oraz 14 bezobsługowych pojazdów dla metra w Norymberdze. tvn24
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 03.02.2011, 12:42 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: METRO: Warszawa
mnie jest żal, że PESA nie startowała ...
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 04.02.2011, 0:14 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: METRO: Warszawa
kulikowski napisał(a): mnie jest ĹĽal, ĹĽe PESA nie startowaĹ‚a ... Pesa ma co robić Ostatnio chyba specjalnie wywindowaĹ‚a mocno cenÄ™ w przetargu na modernizacje EN-57 z SKM'u w TrĂłjmieĹ›cie gdzie Newag przebiĹ‚ o kilkanaĹ›cie milionĂłw Pese Wystartowali chyba tylko po to ĹĽeby wystartować U nas co chwilÄ™ jakieĹ› delegacje, prasa itp Na ilość pracy pĂłki co nie ma co narzekać
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pią, 04.02.2011, 23:48 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: METRO: Warszawa
A PESA robi jakieĹ› wagony do metra?
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Sob, 05.02.2011, 14:11 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: METRO: Warszawa
RR ltd Co. napisał(a): A PESA robi jakieĹ› wagony do metra? Nie, nie robi Ale zrobiĹ‚a by jakby byĹ‚o trzeba
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 05.02.2011, 14:38 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: METRO: Warszawa
Ano, przejrzałem całą stronę PESY i nie znalazlem
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Sob, 05.02.2011, 17:25 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: METRO: Warszawa
Cytuj: W nocy do Warszawy dotarły kolejne elementy TBM, który wydrąży tunel drugiej linii metra. Konwój z gigantycznymi tarczami nie bez kłopotów dotarł na rondo Daszyńskiego. Montaż TBM ma się zakończyć jeszcze we wrześniu. Dokładnie o godz. 3.00 konwój dotarł do granic miasta. – Tam czekała już policja, która towarzyszyła przejazdowi przez miasto – relacjonuje Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.Elementy gigantycznej tarczy o szerokości blisko 6,5 metra transportowane były na dwóch ogromnych tirach. Towarzyszyły im pojazdy aż trzech pilotów. - Ruch w czasie ich przejazdu przez Warszawę był całkowicie wsztrzymywany - dodaje Gula. - W nocy przyjechały tracze do dwóch mechanicznych kretów, którymi będziemy drążyc tunele metra. To największe elementy, które przejeżdżają w jednym kawałku. Jeden waży 55 ton -wyjaśnia Mateusz Witczyński, z konsorcjum budującego metro. Mimo wcześniej ustalonej trasy, nie udało się przejechać przez stolicę bez kłopotów. Zabłądzili i zablokowali ulicę - Wszystko przebiegało bez większych problemów, dopóki konwój nie skręcił w ul. Emilii Plater. Przejazd tą ulicą został całkowicie zablokowany. Autobusy nocne były puszczane pod prąd. Dopiero po kilkudziesięciu minutach udało się opanować sytuację – opowiada Gula. Jak dodaje reporter tvnwarszawa.pl, całe zamieszanie spowodowane było złym adresem, pod jaki miano dostarczyć elementy TBM. – Ktoś napisał, że pilot ma pojechać na pl. Defilad. Kiedy pojazdy utknęły na ul. Emilii Plater, zorientowali się, że to pomyłka. Dopiero po kilku rozmowach telefonicznych udało się ustalić, że elementy mają trafić na rondo Daszyńskiego – tłumaczy Gula. 24 godziny na dobę Tarcze, które będą wykorzystane do budowy 2. linii metra, jednocześnie drążą i układają tunel. - Razem z montażem i demontażem w szybie jest to prędkość ok. 10-12 metrów na dobę. Tarcze będą pracować siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę - powiedział Witczyński. - W tej chwili dobiega końca montaż pierwszej tarczy na Rondzie Daszyńskiego. Będzie gotowa pod koniec września - wtedy zmontowane będzie jej czoło. Tarcza zostanie umieszczona w szybie i zacznie pracę na przełomie roku - dodał. Tarcza wydrąży tzw. tunel północny: między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. - Około miesiąca później zostanie uruchomiona druga tarcza, która wydrąży tunel południowy pomiędzy Rondem Daszyńskiego a komorą łącznika pod placem pl. Defilad. Następnie wykona odcinek pomiędzy komorą łącznika a stacją Powiśle - dodał. Waga: 640 ton Witczyński wyjaśnił, że miesięczny odstęp w pracach tych dwóch tarcz jest konieczny ze względów bezpieczeństwa, gdyż nie mogą one pracować równocześnie, jeśli drążą równoległe tunele: północny i południowy. Trzecia tarcza wydrąży południowy tunel między Powiślem a Dworcem Wileńskim. Przy obsłudze jednej tarczy będą pracować 52 osoby w systemie czterech zmian. - Tarcza bez instalacji i płynów waży ok. 640 ton. Do prac jednej tarczy potrzebne jest przyłącze energetyczne o mocy 1 MW, a także przyłącza wodne i inne instalacje - dodał.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 84585.html
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 16.09.2011, 8:01 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |