Obecny czas: Pon, 06.10.2025, 15:46




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Ford Bronco 1978-96 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8972
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post Ford Bronco 1978-96
Ford Bronco 1972
Image

Ford Bronco 1974
Image
Image

Ford Bronco 1977
Image

Ford Bronco 1978-79
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

model przechodził modyfikacje az do roku 1996

Image

potem został zastąpiony przez Excursiona , nastepnie Expeditiona

http://www.desoto58.com

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Wto, 12.06.2007, 9:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
pardon napisał(a):
potem został zastąpiony przez Excursiona , nastepnie Expeditiona

przez explorera, a nie excursiona. Zresztą, Explorer, Excursion i Expedition to trzy różne klasy wielkości, w kolejności - Explorer - następca Bronco, terenówka standard. Expedition, konkurencja bodajze dla Tahoe, i Excursion=> Suburban

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 12.06.2007, 9:36
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8972
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
... und alles klar :P

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Wto, 12.06.2007, 9:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3271
Miejscowość: Zewsząd
Samochód: Opel Astra 1,6
Post 
Zawsze mi sie Bronco podobalo szczegolnie te wersje z lat siedemdziesiatych :P

_________________
"Był las nie było was, będzie las nie będzie was"
Prymas Wyszyński


Wto, 12.06.2007, 15:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5421
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Kawał potężnej fury. Widać że to terenówka z prawdziwego zdarzenia.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Wto, 12.06.2007, 17:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
marcello napisał(a):
Zawsze mi sie Bronco podobalo szczegolnie te wersje z lat siedemdziesiatych

PozwĂłl, ĹĽe sie podpisze.


A co on ma za prĂłg :> ?
Image

_________________
S T A N C E | W O R K S


Wto, 12.06.2007, 19:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
ze stopniem, żęby było łatwiej wsiadać

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 12.06.2007, 20:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Ja miałem okazję kiedyś się przejechać, ale tym nowszym chyba to model Bronco II. Nawet spodobał mi się, ale przez to że był na gaz i to źle ustawiony to chodził fatalnie :roll:

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Wto, 12.06.2007, 21:05
Profil

Postów: 527
Miejscowość: ???Z miasta świateł drogowych>)
Post 
Pierwsze roczniki zachowały jeszcze typowo terenowy charakter :twisted: chociaż "najnowszym" niepogardziłbym,ale z chromowanym grillem :> .. popularny wśród farmerów za swoją prostote i wytrzymalość :mryellow:

_________________
No RWD ,No Fun >)


Wto, 12.06.2007, 22:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Seth napisał(a):
żęby było łatwiej wsiadać

i żeby gorzej wyglądało :P

Szyba w drzwiach wydaje sie strasznie malutka

_________________
S T A N C E | W O R K S


Śro, 13.06.2007, 20:23
Profil

Postów: 109
Post 
swego czasu w Krakowie na starowiślnej parkował bronco '79 w kolorach bardzo zbliżonych do drugiego ze zdjęc tego wieku podanych przez Pardona
Pyszne auto dla miłośników klimatu.
Dodam, że swego czasu obiecałem żonie, że jak będzie wolna gotówka i możliwości magazynowe, to sprawię jej albo Bronco 78-79, albo któregoś z wysokich pick upów f 150 - f250, w tej samej budzie. :)


Pią, 15.06.2007, 23:26
Profil

Postów: 20
Post 
Seth napisał(a):
pardon napisał(a):
potem został zastąpiony przez Excursiona , nastepnie Expeditiona

przez explorera, a nie excursiona. Zresztą, Explorer, Excursion i Expedition to trzy różne klasy wielkości, w kolejności - Explorer - następca Bronco, terenówka standard. Expedition, konkurencja bodajze dla Tahoe, i Excursion=> Suburban


Ford Bronco, produkowany w latach 1966 - 1996, zaliczał się do klasy dużych terenówek (Full-size SUV). Został zastąpiony przez Forda Expedition. W roku 1984 rozpoczęto produkcję średniej terenówki (Mid-size SUV) o nazwie Bronco II. Zastąpiono ją w roku 1990 modelem Explorer. Moedele Expedition i Explorer produkowane są do dzisiaj. Poza tym, Ford produkował w latach 2000 - 2005 największą terenówkę (klasa Full-size SUV) - model Excursion. Jeśli się nie mylę, samochód ten nie miał swojego poprzednika w palecie modeli Forda.

_________________
Jeżeli na zdjęciach zamieszczonych przeze mnie rozpoznajesz swoje auto, a nie chcesz aby ono tu było, daj mi znać na priva!


Sob, 16.06.2007, 16:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
O, faktycznie, przyznaję się do błędu, chociaż z drugiej strony częściowego. bo jak mówisz, Explorer również był następcą bronco - ale nie wiedziałem, że równolegle szło bronco 2 zastąpione przez expedition
Excursion faktycznie nie miał poprzednika - sam był oparty z tego co wiem na Fordzie F350

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Sob, 16.06.2007, 17:00
Profil

Postów: 20
Post 
Seth napisał(a):
O, faktycznie, przyznaję się do błędu, chociaż z drugiej strony częściowego. bo jak mówisz, Explorer również był następcą bronco - ale nie wiedziałem, że równolegle szło bronco 2 zastąpione przez expedition
Excursion faktycznie nie miał poprzednika - sam był oparty z tego co wiem na Fordzie F350


Nie chcę się czepiać Seth, ale znowu popełniłeś błąd. Bronco II zostało zastąpione przez Explorera, a Expedition zastąpił Bronco... Trochę to pogmatwane, ale tego się trzymajmy!

Bronco (1966 - 1996) ----> Expedition (1996 - do dziĹ›) - Full-Size SUV
Bronco II (1984 - 1990) ----> Explorer (1990 - do dziĹ›) - Mid-Size SUV
Excursion (2000 - 2005) - też Full-Size SUV, ale taki XXL. Następcy nie widać.

_________________
Jeżeli na zdjęciach zamieszczonych przeze mnie rozpoznajesz swoje auto, a nie chcesz aby ono tu było, daj mi znać na priva!


Sob, 16.06.2007, 19:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post 
Proponowałbym zmienić nazwę tematu ponieważ z tego co widzę, to zaprezentowany jest z różnych roczników ten samochód. Nie tylko z lat 1978-79. :wink:


Sob, 16.06.2007, 19:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
maciej napisał(a):
Nie chcę się czepiać Seth, ale znowu popełniłeś błąd. Bronco II zostało zastąpione przez Explorera, a Expedition zastąpił Bronco...

maybe być może - znalazłem w różnych źródłach i tak i tak ;) ale skoro jesteś pewien, kłócić się nie będę :D

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Sob, 16.06.2007, 20:16
Profil

Postów: 1
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Ford BroncoII 86'
Post Re: Ford Bronco 1978-96
Witam jestem świeżo upieczonym właścicielem Forda Bronco II z 86 roku i zastanawiam sie czy ktoś posiada podobnego i może troszkę opowiedzieć a właściwościach terenowych tego modelu


Pon, 31.03.2008, 22:06
Profil

Postów: 1
Post Re: Ford Bronco 1978-96
Ja mam forda Bronco II z 88 roku ostatniego przed liftingiem własciwości terenowe są swietne na takim samym poziomie jak patrol k160 czy wrangler ma jeden feler jast troche za waski i potrafi sie wywrócić znajomy ma 87


Nie, 03.08.2008, 9:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7513
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ford Bronco
1966-1977: I generacja
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Histomobile.com
Image
(C) Cargurus.com
Image
(C) Speedtv.com
Image
(C) Bringatrailer.com
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Autocentrum.pl

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=cTGGKGPDhOs
http://www.youtube.com/watch?v=W9FE7gOD-TI
(C) Youtube.com
Cytuj:
Ford Bronco to samochód sportowo-użytkowy produkowany przez firmę Ford Motor Company w latach 1966−1996. Dostępny wyłącznie w wersji 2-drzwiowej. Do napędu używano benzynowych silników R6 i V8 o pojemności od 2,8 do 6,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną (opcjonalnie AWD) poprzez 3- lub 4-biegową automatyczną bądź 4- lub 5-biegową manualną skrzynię biegów. Powstało pięć generacji Bronco. Samochód został zastąpiony przez model Expedition oraz Bronco II (od 1984 jako następca dla kompaktowej I generacji).

Pierwsza generacja produkowana była w latach 1966-1977. Zaliczana była do klasy kompaktowych SUV-ów. Kolejne cztery wersje Bronco był już pełnowymiarowymi SUV-ami.

Dane techniczne
Silnik: benzynowe, rzędowy, 6-cylindrowy lub 90° V8, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 2786 ccm (R6) lub 3277 ccm (R6) lub 4,7 l (V8) lub 4949 ccm (V8)
Stopień sprężania: 9,1:1 (R6 2,8 l) lub 9,2:1 (R6 3,3 l) lub 8,0:1 (V8 4,9 l)
Moc maksymalna: 77 kW (105 KM) przy 4400 obr/min (R6 2,8 l) lub 88 kW (120 KM) przy 4400 obr/min (R6 3,3 l) lub 102 kW (138 KM) przy 3600 obr/min (V8 4,9 l)
maksymalny moment obrotowy: 332 Nm przy 2000 obr/min (V8 4,9 l)
Skrzynia biegĂłw: 3-biegowa automatyczna lub 4-biegowa automatyczna lub 4-biegowa manualna lub 5-biegowa manualna
Rodzaj napędu: tylny / AWD
Długość: 3848 mm
Szerokość: 1740 mm
Wysokość: 1819 mm
Rozstaw osi: 2337 mm


1978-1979: II generacja
Image
(C) Wikipedia


1980-1986: III generacja
Image
(C) Wikipedia


1987-1991: IV generacja
Image
(C) Wikipedia


1992-1996: V generacja
Image
(C) Wikipedia


(C) Wikipedia
Histomobile.com
Cargurus.com
Speedtv.com
Bringatrailer.com
Flickr.com
Autocentrum.pl
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 05.06.2011, 15:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2567
Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
Post Re: Ford Bronco 1978-96
Gdyby był dostępny z silnikiem diesla stanowiłby ciekawą alternatywę dla Pajero lub Patrola. Oczywiście patrząc na niego z perspektywy dnia dzisiejszego i chęci posiadania sporego samochodu, któremu teren nie straszny.

_________________
Licencja na miłość
Embargo na sen


Nie, 05.06.2011, 21:25
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018