Sob, 02.06.2007, 22:46
PRZEZNACZENIE POJAZDU:
przystosowany do przewozu 5 żołnierzy wraz ekwipunkiem i wyposażeniem w rejon o zagrożeniu wojennym, wykorzystywany do realizacji zadań porządkowo / interwencyjnych (patrolowych).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA POJAZDU:
SILNIK: Iveco Aifo 4-cylindrowy, 16 zaworów (4 na cylinder), z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego, układ Common Rail,
Pojemność skokowa: 2998 cm3
Moc maksymalna: 122 kW (166 KM)
Skrzynia biegĂłw: 6-biegowa zsynchronizowana + bieg wsteczny
Stały napęd na 4 koła
Sprzęgło: Hydrauliczne, suche, jednotarczowe
Przekładnia redukcyjna oraz skrzynia rozdzielcza umożliwiająca wykorzystanie łącznie 24 przełożeń : 12 do jazdy po drogach utwardzonych oraz 12 do jazdy terenowej
Zbiornik paliwa: pojemność 220 litrów.
OCHRONA BALISTYCZNA POJAZDU
zapewnia załodze ochronę przed pociskami przeciwpancernymi kalibru
7,62x39 API BZ (poziom 2 wg STANAG 4569),
7,62x54R B32 API oraz ochronÄ™ przed skutkami wybuchu Ĺ‚adunku TNT o masie 6kg, centralnie pod pojazdem (poziom 2a wg STANAG 4569).
Silnik opancerzony płytami bocznymi w klasie FB6.
Dopuszczalna Masa caĹ‚kowita – 6200 kg.
Ĺadowność – 1000 kg.
Rozstaw osi – 2800 mm.
Rozstaw kół – 1700 mm.
DĹ‚ugość – 4870 mm.
Wysokość – 2350 mm. / 2770 mm.
Szerokość caĹ‚kowita – 2230 mm.
Liczba przewoĹĽonych osĂłb – 5
GĹ‚Ä™bokość brodzenia – 700 mm.
Nie, 03.06.2007, 2:41
Nie, 03.06.2007, 8:01
Nie, 03.06.2007, 10:17
ixxos napisał(a):troche nie rozumiem przeznaczenia tego pojazdu - przĂłd pancerny, a z tyĹ‚u wszystko na wierzchu to ma być konkurencja dla Lublina
Nie, 03.06.2007, 11:20
o widzisz ixxos... dziÄ™kujemy ekspertowiolokolo napisał(a):ma sluzyc min do przewozenia wyposazenia specjalistyczniego
Nie, 03.06.2007, 14:44
Nie, 03.06.2007, 16:37
olokolo napisał(a):Tyl ma sluzyc min do przewozenia wyposazenia specjalistyczniego
Czw, 07.06.2007, 15:06
Pią, 02.11.2007, 10:30
Sob, 03.11.2007, 11:25
Sob, 03.11.2007, 11:31
pako napisał(a):granat polozony na masce przed szyba nie robi mu krzywdy
Pią, 03.06.2011, 14:42
W AMZ-Kutno realizowany jest – w konsorcjum z WAT i WITI – kolejny, po wchodzącej do produkcji Topoli-S (pojazd dla patroli saperskich i rozminowania) i przyszłym Hipopotamie – projekt skierowany potencjalnie dla Szefostwa Inżynierii WP. Pierwszy pojazd, który jest już testowany to PRRD Shiba.
Projekt jest realizowany przez AMZ w konsorcjum z Wojskową Akademią Techniczną z Warszawy i Wojskowym Instytutem Techniki Inżynieryjnej z Wrocławia i w ramach projektu rozwojowego, finansowanego z funduszy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Obejmuje grupę pojazdów dla plutonu rozminowania. Pierwszym, najbardziej awangardowym, jest poddawany już pierwszym próbom zakładowym Pojazd Rozminowania i Rozpoznania Dróg (PRRD) Shiba.
Projekt ma być zakończony do grudnia 2012. Prawdopodobnie próby plutonu w pełnej kompletacji prowadzone będą w połowie 2012.
Shiba to pojazd koncepcyjnie zbliżony do klasycznego południowoafrykańskiego Meerkat/Husky czy opracowanego pod sztandarem MBDA dla armii francuskiej pojazdu VDM (Véhicule Détecteur de Mines) zestawu SOUVIM 2 (Système d’OUVerture d’Itinéraire Miné). Mający masę 8600 kg Shiba ma być elementem powstającego ugrupowania plutonu rozminowania, w którego skład wchodzić powinny także pojazdy przeznaczone do niszczenia lub usuwania min i ładunków improwizowanych i prawdopodobnie oparte o już istniejące lub powstające pojazdy. Przystosowany do przewozu załogi w składzie dwóch osób (oraz ich wyposażenia) Shiba ma być nośnikiem indukcyjnego wykrywacza min (powstającego w WITI) i georadaru oraz nowego trału naciskowego.
Shiba bazuje na dalece zmodyfikowanym podwoziu Iveco Eurocargo.Pojazd jest wyposażony w system klimatyzacyjny, filtrowentylację z aktywnym filtrem węglowym, system gaśniczy silnika i górny właz z możliwością blokowania klap.Zastosowano ochronę balistyczną na poziomie 4 STANAG 4569 i wysoką (zapewne rzędu Poziomu 4b) ochronę przeciwminową, acz w tym obszarze utrzymywana jest tajemnica.
Silnik:6-cylindrowy, rzędowy, wysokoprężny z turbodoładowaniem Iveco Tector o mocy 279 KM (Euro V)
Skrzynia:zsynchronizowana (6+1),opcjonalnie zautomatyzowana lub automatyczna o 9 biegach
Napęd:stały
Wymiary:długość 8.7 m, szerokość 2.5 m i wysokość 2.88 m, rozstaw osi 6.4m, rozstaw kół 2.055 m dla osi przedniej i 2.045 m dla osi tylnej
Prześwit:380mm
Zbiornik paliwa:200 l (opcjonalnie 280 l)
Sob, 04.06.2011, 12:06
Sob, 04.06.2011, 15:01
Sob, 04.06.2011, 15:48
Nie, 07.08.2011, 13:55
Nie, 07.08.2011, 15:15
Nie, 07.08.2011, 22:20
sebastianadam napisał(a):O proszÄ™. Nie wiedziaĹ‚em ĹĽe takie cudeĹ„ka sÄ… produkowane w bliskiej okolicy. Podziwiam.
Śro, 17.08.2011, 12:17