Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

Liebherr LTM 11200-9.1 i inne wielkie dĹşwigi

Sob, 17.03.2007, 9:35

udĹĽwig 1200ton (na wys 2,5metra)
max długośc ramienia 145m
podwozie 18 kołowe x 8 napędzanych kół x 18 skrętnych
prędkość max 75km/h
masa całkowita 108ton
masa dodawanego balastu 202 ton
silnik główny Liebherr, 8-Zylinder-Turbo-Diesel, 500 kW
silnik dla dĹşwigu (?) Kranmotor Liebherr, 6-Zylinder-Turbo-Diesel, 270 kW

Jest to obecnie dźwig samojezdny na podwoziu z ramieniem teleskopowym o największym udźwigu na świecie
:twisted:
większe to albo na gąsienicach, i z ramieniem kratownicowym, muszą być transportowane w kawałkach
tutaj wszystko na jednym podwoziu
(oprócz dokładanego balastu)

Jego oficjalna salonowa premiera odbędzie się na targach Bauma 2007


Image

zdj w duĹĽej rozdz 6Mpiks :twisted: :D
http://www.kransite.de/borders/titelbil ... 00-9.1.jpg


Image
Image
Image
(C)Liebherr.com
Ostatnio edytowany przez ixxos Pią, 20.04.2007, 7:41, edytowano w sumie 2 razy

Sob, 17.03.2007, 10:20

Mnie siÄ™ podoba :lol:

Sob, 17.03.2007, 10:32

Ładne "maleństwo".

Sob, 17.03.2007, 11:06

W imiÄ™ ojca.... :shock:

Nie mam pytań....

Sob, 17.03.2007, 12:15

no w końcu liebherr

Sob, 17.03.2007, 14:59

moze i udzwig ma kolosalny ale tylko na 2,5 metra :| :|

Sob, 17.03.2007, 15:12

Biorąc pod uwagę jego masę własną, to daje radę.

Sob, 17.03.2007, 15:52

Szakall69 napisał(a):moze i udzwig ma kolosalny ale tylko na 2,5 metra :| :|

:wink: :roll: :twisted: to podnieś przynajmiej połowe z tego na metr 8)

zasadniczo jednak tutaj chodzi by podnosić kilkaset ton (300 -500? brak danych) na kilkadziesiąt metrów
np elementy mostów, wiaduktów, czy części jakiś urządzeń czy nawet fabryk i by być bardzo mobilnym
- i w tym przypadku na pewno będzie mistrzem :D

Sob, 17.03.2007, 18:02

aaaaa to tak działa :mryellow: :mryellow: to teraz juz wszystko wiem
dzieki za info :wink: :wink:

Sob, 17.03.2007, 19:39

Widze, ze Liebherr postanowil w koncu zaszalec. Nowy sposob montowania i umiejscowienia kabiny operatora, podpory rozkladane i wysuwane. Piekny dzwidzio (ciekawe czy zobaczymy takie u nas w kraju).

Sob, 17.03.2007, 21:01

Takim na miasto i nikt nie podskoczy :D :D :D

Sob, 17.03.2007, 23:55

Szakall69 napisał(a):moze i udzwig ma kolosalny ale tylko na 2,5 metra :| :|


jesteście w błędzie

ten dźwig podniesie sporo ton, nawet na 100 metrów wysoko i więcej (tyle ile mu pozwoli wysięg), ale na odległość(w promieniu) 2,5 metra od siebie czyli wysięg musi być prawie w pionie, z większym kątem pochylenia spada jego maxymalny udźiwig, czyli czym dalej od niego tym mniej może podnieść.na takiej zasadzie pracują dźwigi.po to są tabele udźwigów http://kran.com.pl/dzwigi/dzwig00.php?lang=pl
maxymalny jego wysięg to 100m teleskopu + 126 kratowego=226 metrów

jeden z większych w polsce z tego co wiem jest w http://www.kran.com.pl

Image
Image

Nie, 18.03.2007, 9:35

Bez komentarza popsostu cooooooool

Nie, 18.03.2007, 12:17

Image

Nie, 18.03.2007, 12:53

Tak sie zastanawiam jak nim po drogach jeździć jak to takie wielkie jest. Ciekawe ile to ma metrów długości

Nie, 18.03.2007, 16:05

taki pojazd potrzebuje pilota i specjalnej zgody na przejazd z racji na swoje gabaryty jak i na wagÄ™
nie wiem czy byliści ena stronie kran.com.pl
ale ...tak wygina się wysięgnik w takich maszynach i miejszych trochę
aż trudno uwierzyć
oczywiście jest to przewidziane
Image

Nie, 18.03.2007, 19:24

:shock:
troche trudno mi uwierzyć w to wygięcie - z tego co widze to te "końcówki" to są teleskopy więc jeżeli rozsuną się na kilka czy kilkanaście metrów to wtedy by się odgieły naprawde ostro, a nawet mogło by zniszczyć całe ramie dźwigu

- coś tu jest nie tak na tym zdjęciu :> (może krzywizna obiektywu aparatu foto :roll: ) i przy takiej jednej cieniutkiej lince? więc co on tam może podnosi kilkanaście ton

Nie, 18.03.2007, 19:54

ja poprostu wymiękłem :shock: :shock: napewno znajdzie sie na mojej liście ulubionych kolosów :shock:

Nie, 18.03.2007, 22:04

ixxos napisał(a)::shock:
troche trudno mi uwierzyć w to wygięcie - z tego co widze to te "końcówki" to są teleskopy więc jeżeli rozsuną się na kilka czy kilkanaście metrów to wtedy by się odgieły naprawde ostro, a nawet mogło by zniszczyć całe ramie dźwigu

- coś tu jest nie tak na tym zdjęciu :> (może krzywizna obiektywu aparatu foto :roll: ) i przy takiej jednej cieniutkiej lince? więc co on tam może podnosi kilkanaście ton


hehe , to jest na serio.na jednej lince kolego , ale nie świadczy ona o jego udźwigu, wszystko skłąda się na całość.poczytaj o dźwigach to się dowiesz zasady działania

wysięg jest wygięty bo podnosi spory ciężar zapewne za że jest wyteleskopowany mocno dlatego takie wygięcie,
nie wiem czy wiesz ale takie maszyny mają elektroniczne wiatromierze, podczas silnego wiatru buja nim 1,5 metra w jedna i w drugą...to wszystko jest przewidziane,długo by tłumaczyć zasadędziałania, ale np. gdy masz antenę teleskopową to na 1m się nie wygnie ale weź antene 10 metrów pod kątem 75 stopni to zobaczysz ...

taki dźwig nie po to ma 1200 ton udźwigu żeby tyle podnosić, jest to po to że czym dalej od maszyny tym większy ciężar może unieść, np 100 metrów od maszyny 20 ton. to o to chodzi a nie że wyteleskopowany na maxa ma 1200 podieść 3 metry od siebie po co?skomplikowane ale tak jest.kiedyś też myślałem podobnie jakm wy.

jeżeli chodzi o linę to zawsze z bąbna wychodzi jedna lina i dopiero na samym końcu ta lina jest opasana na tyle krążków ile chcesz, tak to działa, jak chciałbyś zwijać kilka lin ?bęben jest jeden wciągarka też
Ostatnio edytowany przez martinuk, Pon, 19.03.2007, 18:54, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 19.03.2007, 2:12

zapewne stal posiada odpowiednia sprężystość do podnoszonych wielokrotnie mas :D w końcu to wykminiły mózgi inżynierów :lol: :lol:
Wyślij odpowiedź