Alfa Romeo 156 Crosswagon
Genewa będzie miejscem światowej premiery terenowej Alfy 156 Crosswagon. Powstała na bazie modelu Sportwagon nowa odmiana 156-tki ma zwiększony prześwit o 60 mm i napęd na cztery koła.
Najnowszy model Alfy Romeo - Crosswagon ma łączyć także typowe cechy kojarzone z marką - sportowy styl i przyjemność z jazdy - ze zdolnością poruszania się w terenie. Wszystko to, tradycyjnie już w przypadku tej marki, opakowane w niepowtarzalną sylwetkę.
Crosswagon, zbudowany na bazie modelu 156 Sportwagon, wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem, relingami dachowymi, "bojowym" designem zderzaków i dolnej partii drzwi oraz podwyższonym o 60 milimetrów nadwoziem. Wrażenie dynamiki uzupełnione jest dużymi, aluminiowymi felgami o rozmiarze 225/55 R17. Pomimo tych wszystkich "suvowych" detali, patrząc na samochód nie mamy najmniejszych wątpliwości - to jest wciąż piękna, sportowa i niepowtarzalna Alfa Romeo. We wnętrzu odnajdziemy kompas dla lepszej orientacji w terenie, nowy wzór wskaźników i konsoli centralnej podkreślający sportowy charakter modelu oraz kilka pożytecznych dodatków, które zwiększają praktyczność samochodu.
Biorąc pod uwagę terenowe aspiracje modelu, inżynierowie tak przekonstruowali zawieszenie pochodzące z "cywilnej" wersji 156 Sportwagon, aby mimo większych zdolności terenowych Crosswagon zapewniał użytkownikom dynamiczną i bezpieczną jazdę. Jeżli dodamy do tego permanentny napęd czterech kół, trzy dyferencjały oraz system Torsem C rozdzielający w czasie rzeczywistym moc pomiędzy osie pojazdu, możemy bez obaw opuścić miejskie drogi i zasmakować naprawdę sportowych wrażeń w terenie.
Crosswagon będzie początkowo napędzany bardzo udanym silnikiem Diesla pochodzącym z palety Fiata - 1.9 JTD 16V Multijet. Ta nowoczesna jednostka napędowa o mocy 150 KM osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 305 Nm już przy 2000 obrotów na minutę. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają liczne systemy elektroniczne - miedzy innymi ABS, VDC (ESP) czy rozdzielający siłę hamowania na koła o najwyższej przyczepności system EBD. Crosswagon wyposażony jest także ogromne tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm z przodu i 276 mm z tyłu, pochodzące z wyczynowej wersji 156 GTA.
Alfa 156 Crosswagon trafi do sprzedaży w drugiej połowie br. Cena póki co nie jest znana.
copyright (c): autogaleria. sinet.pl