Pon, 25.09.2006, 14:23
Pon, 25.09.2006, 14:31
Pon, 25.09.2006, 14:33
o kur*aMac_Abra napisał(a):a tutaj wersja 2.0 turbo
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... hema+turbo
Pon, 25.09.2006, 14:56
Pon, 25.09.2006, 14:56
Pon, 25.09.2006, 19:06
Pon, 25.09.2006, 20:19
Śro, 20.02.2013, 23:57
Lancia Thema – samochód klasy średniej-wyższej produkowany we Włoszech w latach 1984–1994.
Zaprezentowana została w 1984 roku na turyńskim salonie samochodowym, a do produkcji weszła w tym samym roku. Nadwozie limzuzyny wystylizowane było przez Giorgia Giugiaro z firmy Italdesign. Samochód ten jest wynikiem wspólnego projektu Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saab-a (9000) i oczywiście Lancii, w którym wszystkie te samochody wykorzystywały wspólną płytę podłogową. Początkowo Thema wykorzystywała następujące silniki: 4-cylindrowe – 2.0 i 2.0 Turbo, 6-cylindrowy – 2.9 V6 oraz wysokoprężny (4-cylindrowy Turbodiesel) – 2.5 TD.
Lancia Thema Turbo 16V
W późniejszych latach wprowadzono kolejne jednostki napędowe: w 1988 roku – 2.0 Turbo 16V, w 1989 roku – 2.0 16V oraz mocniejszą 2.0 Turbo 16V i 2.5 TD. Trzy lata później wprowadzono mocniejsze wersje silników 2.0 16V, 2.0 Turbo i 2.5 TD, oraz nową jednostkę – 3.0 V6. Faceliftingi modelu przeprowadzono w latach 1988 i 1992[1].
Thema Combi (Station Wagon) – została wprowadzona do oferty sprzedaży w 1986 roku tym razem z nadwoziem wystylizowanym przez Pininfarinę. Ta odmiana Themy wykorzystywała silniki – benzynowy i wysokoprężny, oba w wersji turbodoładowywanej. Model kombi był produkowany na zlecenie w zakładzie firmy Pininfarina.
Produkcja Themy, zarówno w wersji sedan jak i kombi trwała do 1994 roku, kiedy to model ten został zastąpiony przez nową Lancię – nazwaną Kappa.
Lancia Thema 8.32
Jest to najbardziej prestiżowa i najmocniejsza wersja Themy produkowana od 1987 roku z silnikiem pochodzącym od Ferrari. Jednostka ta była widlastym, 8-cylindrowym, 32-zaworowym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 158 kW (215 KM), którą w 1989 roku zmniejszono do 151 kW (205 KM). Nazwa tej wersji – 8.32 oznaczała odpowiednio liczbę cylindrów oraz zaworów. Thema 8.32 produkowana była do 1992 roku, łącznie powstało 3537 sztuk.
Pią, 22.02.2013, 11:58
Pią, 22.02.2013, 12:09
Pią, 22.02.2013, 12:15
Pią, 22.02.2013, 17:54
Czw, 15.01.2015, 3:35