Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
2005-2009 Chevrolet Spark I (M200) https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=6&t=43323 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Nie, 29.01.2023, 22:41 ] |
Temat postu: | 2005-2009 Chevrolet Spark I (M200) |
Wikimedia.org Auto-swiat.pl Wyborkierowcow.pl Favcars.com The-blueprints.com Wikipedia napisał(a): Chevrolet Spark II został zaprezentowany po raz pierwszy w 2005 roku. Druga generacja najmniejszego modelu Chevroleta powstała już od podstaw za czasów istnienia amerykańsko-koreańskiego GM Daewoo. Zgodnie z wyglądem przedstawionego we wrześniu 2004 roku prototypu Chevrolet M3X Concept, samochód przeszedł ewolucyjny zakres zmian w stosunku do poprzednika. Reflektory porzuciły regularny kształt na rzecz połączenia romba z okręgiem, z kolei przednie drzwi wyróżniło charakterystyczne przetłoczenie przy krawędzi szyby. Tylną część nadwozia przyozdobiły zaokrąglone lampy. Podobnie jak w przypadku poprzednika, projekt nadwozia wykonał włoski projektant Giorgietto Giugiaro. Kabina pasażerska odeszłą od konwencjonalnego projektu poprzednika na rzecz bardziej awangardowej stylistyki, z przyrządami skoncentrowanymi w odrębie środkowej części deski rozdzielczej. Zegary umieszczono nietypowo, centralnie, z kolei duże koło kierownicy zyskało trzy ramiona. W stosunku do poprzedniego Sparka powiększono przestrzeń gagażową, a także uzyskano większą ładnowność wynoszącą 475 kilogramów. Lifting W 2008 roku Spark drugiej generacji przeszedł restylizację nadwozia, która ograniczyła się głównie do wyglądu zewnętrznego. Przyniosła zmianę wyglądu przedniego, gdzie pojawił się nowy zderzak z opcjonalnymi światłami przeciwmgielnymi. Pomiędzy reflektorami wygospodarowano miejsce na imitację wlotu powietrza pod przednią maską, na której umieszczono logo producenta. Przeprojektowano także tylny zderzak i umożliwiono opcjonalne wyposażenie samochodu w relingi dachowe. W kabinie pasażerskiej zastosowano kontrastujące z ciemnymi materiałami srebrne wstawki, które umieszczono głównie na desce rozdzielczej. Sprzedaż Chevrolet Spark drugiej generacji był samochodem globalnym, oferowanym pod różnymi nazwami w zależności od rynku zbytu. Pod podstawową nazwą był oferowany w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a także w Azji Środkowej i Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej oraz w Afryce. W krajach Europy Zachodniej pojazd nosił nazwę Chevrolet Matiz[10], z kolei w regionie Indii i Pakistanu pojazd nosił nazwę Chevrolet Joy. Na wewnętrznym rynku Korei Południowej pojazd dalej nosił nazwę Daewoo Matiz, z kolei w Meksyku zasilił ofertę Pontiaca jako Pontiac Matiz G2. Wyposażenie Spark z roku modelowego 2009 występował w trzech wersjach wyposażenia: PLUS 0.8, PLUS 1.0 (obie z manualną skrzynią biegów) oraz STAR 0.8 z automatyczną skrzynią biegów. Każda wersja wyposażona jest w system ABS, poduszkę powietrzną dla kierowcy, napinacze w przednich pasach bezpieczeństwa, immobilizer silnika, wspomaganie kierownicy, centralny zamek oraz przednie szyby sterowane elektrycznie. Dane techniczne Inne nazwy: Chevrolet Matiz Chevrolet Joy Daewoo Matiz Pontiac Matiz G2 Producent: Chevrolet Projektant: Giorgetto Giugiaro Zaprezentowany: Marzec 2005 Okres produkcji: 2005 – 2009 (Europa) 2005 – 2015 (Indie) 2005 – 2019 (Kolumbia) Miejsce produkcji: Changwon, Korea Południowa Karaczi, Pakistan Gudźarat, Indie Hanoi, Wietnam Bogota, Kolumbia Segment: A Typy nadwozia: 5-drzwiowy hatchback Liczba miejsc: 5 Silnik: rzędowy, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą Pojemność skokowa: 796 ccm (0,8) 995 ccm (1,0) Moc maksymalna: 38 kW (52 KM) przy 6000 obr./min (0,8) Maksymalny moment obrotowy: 71,5 Nm przy 4400 obr./min (0,8) Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna 4-biegowa automatyczna Napęd: przedni Długość: 3495 mm Szerokość: 1495 mm Wysokość: 1500 mm Rozstaw osi: 2345 mm Rozstaw kół przednich: 1310 mm Rozstaw kół tylnych: 1275 mm Masa własna: 755–855 kg Zbiornik paliwa: 38 L Test Euro NCAP: 3 gwiazdek Bagażnik: 170-846 L Ładowność: 475 kg Ogumienie: 155/65 R13 Prędkość maksymalna: 145 km/h (0,8) Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,2 s (0,8) Zużycie paliwa: cykl mieszany 5,2 L/100km, na trasie 4,2 L/100 km, w mieście 6,9 L/100 km (0,8) (C) Wikimedia.org Auto-swiat.pl Wyborkierowcow.pl Favcars.com The-blueprints.com pl.Wikipedia.org |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |