Obecny czas: Pon, 29.04.2024, 17:53




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
2005-2009 Chevrolet Spark I (M200) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post 2005-2009 Chevrolet Spark I (M200)
Image
Image Wikimedia.org
Image
Image Auto-swiat.pl
Image
Image
Image
Image
Image
Image Wyborkierowcow.pl
Image Favcars.com
Image The-blueprints.com

Wikipedia napisał(a):
Chevrolet Spark II został zaprezentowany po raz pierwszy w 2005 roku.

Druga generacja najmniejszego modelu Chevroleta powstała już od podstaw za czasów istnienia amerykańsko-koreańskiego GM Daewoo. Zgodnie z wyglądem przedstawionego we wrześniu 2004 roku prototypu Chevrolet M3X Concept, samochód przeszedł ewolucyjny zakres zmian w stosunku do poprzednika. Reflektory porzuciły regularny kształt na rzecz połączenia romba z okręgiem, z kolei przednie drzwi wyróżniło charakterystyczne przetłoczenie przy krawędzi szyby. Tylną część nadwozia przyozdobiły zaokrąglone lampy. Podobnie jak w przypadku poprzednika, projekt nadwozia wykonał włoski projektant Giorgietto Giugiaro.

Kabina pasażerska odeszłą od konwencjonalnego projektu poprzednika na rzecz bardziej awangardowej stylistyki, z przyrządami skoncentrowanymi w odrębie środkowej części deski rozdzielczej. Zegary umieszczono nietypowo, centralnie, z kolei duże koło kierownicy zyskało trzy ramiona. W stosunku do poprzedniego Sparka powiększono przestrzeń gagażową, a także uzyskano większą ładnowność wynoszącą 475 kilogramów.

Lifting
W 2008 roku Spark drugiej generacji przeszedł restylizację nadwozia, która ograniczyła się głównie do wyglądu zewnętrznego. Przyniosła zmianę wyglądu przedniego, gdzie pojawił się nowy zderzak z opcjonalnymi światłami przeciwmgielnymi. Pomiędzy reflektorami wygospodarowano miejsce na imitację wlotu powietrza pod przednią maską, na której umieszczono logo producenta. Przeprojektowano także tylny zderzak i umożliwiono opcjonalne wyposażenie samochodu w relingi dachowe. W kabinie pasażerskiej zastosowano kontrastujące z ciemnymi materiałami srebrne wstawki, które umieszczono głównie na desce rozdzielczej.

Sprzedaż
Chevrolet Spark drugiej generacji był samochodem globalnym, oferowanym pod różnymi nazwami w zależności od rynku zbytu. Pod podstawową nazwą był oferowany w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a także w Azji Środkowej i Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej oraz w Afryce.

W krajach Europy Zachodniej pojazd nosił nazwę Chevrolet Matiz[10], z kolei w regionie Indii i Pakistanu pojazd nosił nazwę Chevrolet Joy. Na wewnętrznym rynku Korei Południowej pojazd dalej nosił nazwę Daewoo Matiz, z kolei w Meksyku zasilił ofertę Pontiaca jako Pontiac Matiz G2.

Wyposażenie
Spark z roku modelowego 2009 występował w trzech wersjach wyposażenia: PLUS 0.8, PLUS 1.0 (obie z manualną skrzynią biegów) oraz STAR 0.8 z automatyczną skrzynią biegów. Każda wersja wyposażona jest w system ABS, poduszkę powietrzną dla kierowcy, napinacze w przednich pasach bezpieczeństwa, immobilizer silnika, wspomaganie kierownicy, centralny zamek oraz przednie szyby sterowane elektrycznie.

Dane techniczne
Inne nazwy: Chevrolet Matiz
Chevrolet Joy
Daewoo Matiz
Pontiac Matiz G2
Producent: Chevrolet
Projektant: Giorgetto Giugiaro
Zaprezentowany: Marzec 2005
Okres produkcji: 2005 – 2009 (Europa)
2005 – 2015 (Indie)
2005 – 2019 (Kolumbia)
Miejsce produkcji: Changwon, Korea Południowa
Karaczi, Pakistan
Gudźarat, Indie
Hanoi, Wietnam
Bogota, Kolumbia
Segment: A
Typy nadwozia: 5-drzwiowy hatchback
Liczba miejsc: 5
Silnik: rzędowy, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą
rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 796 ccm (0,8)
995 ccm (1,0)
Moc maksymalna: 38 kW (52 KM) przy 6000 obr./min (0,8)
Maksymalny moment obrotowy: 71,5 Nm przy 4400 obr./min (0,8)
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Napęd: przedni
Długość: 3495 mm
Szerokość: 1495 mm
Wysokość: 1500 mm
Rozstaw osi: 2345 mm
Rozstaw kół przednich: 1310 mm
Rozstaw kół tylnych: 1275 mm
Masa własna: 755–855 kg
Zbiornik paliwa: 38 L
Test Euro NCAP: 3 gwiazdek
Bagażnik: 170-846 L
Ładowność: 475 kg
Ogumienie: 155/65 R13
Prędkość maksymalna: 145 km/h (0,8)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,2 s (0,8)
Zużycie paliwa: cykl mieszany 5,2 L/100km, na trasie 4,2 L/100 km, w mieście 6,9 L/100 km (0,8)


(C) Wikimedia.org
Auto-swiat.pl
Wyborkierowcow.pl
Favcars.com
The-blueprints.com
pl.Wikipedia.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 29.01.2023, 22:41
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018