Switch to full style
Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

1997 Emme Lotus 422T

Wto, 21.07.2015, 18:58

W latach 1997-1999 w Brazylii powstało od 12 do 15 sztuk samochodu Emme Lotus 422T.
Firma Emme zajmowała się wcześniej produkcją motocykli i skuterów. W 1996 roku Megastar zainwestowało w nią ponad 150 milionów. Pierwsza prezentacja miała miejsce na Brazylia Motor Show 1997. Producent obiecywał produkować 87% komponentów lokalnie. Auto miało być napędzane silnikiem 2.0 konstrukcji Megastar lub 2.2 Turbo pochodzącym z Lotusa Esprit. Pierwszego silnika nigdy nie skonstruowano. jedyny dealer znajdował się w stolicy Brazylii.
Gdy w 1999 nastąpiła dewaluacja reala sprzedaż została zawieszona, a rok później ogłoszono upadłość.
Po jakimś czasie okazało się, że tylko 2 silniki od Lotusa były bez wad fabrycznych, reszta to był odrzutki z linii produkcyjnej. Zaś panele nadwoziowe okazały się mieć dużą tolerancję wymiarową, gdyż żaden z nich nie pasował do innego samochodu. Wiele elementów zostało zapożyczone od innych samochodów.
Jeden egzemplarz został sprowadzony do Monte Carlo, ale okazało się, że auto nie ma ABS, ani poduszek powietrznych, więc nie spełnia norm UE.
Silnik legitymował się mocą 264 KM i 354 Nm. Przyśpiesznie do 100 km/h wynosiło 5 s, a prędkość maksymalna to 275 km/h

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image



(c) flatout.com.br
ultimatespecs.com

Re: 1997 Emme Lotus 422T

Wto, 21.07.2015, 19:56

Najpierw pomyślałem, że to Volvo ze zmienionym przodem i tyłem :wink:

Re: 1997 Emme Lotus 422T

Śro, 22.07.2015, 12:58

Bardzo ciekawy temat :P . Dziwne, że w katalogu Prego z tamtych lat nie ma wzmianki o tej firmie :?: Z tym podobieństwem do Volvo to raczej nie przypadek. S80 produkowana od 1998r. to rozwinięcie projektu ECC z 1992 r. Brazylijczycy uznali, że skoro projekt nie wszedł w krótkim czasie do produkcji seryjnej, to mogą sobie trochę z niego zapożyczyć (najwyraźniej zapomnieli o poziomie bezpieczeństwa).... Prasa w Brazylii oskarżała nawet szwedzkiego producenta o plagiat.

Image

Źródło:
automotorsport.se



Projekt za ambitny jak na możliwości firmy (w dodatku wykiwali ich Anglicy z silnikami). Szkoda, że nie skumali się z niemieckim Bitterem ( gotowy projekt i brak funduszy na podjęcie produkcji) i nie wypuścili modelu Berlina w Brazylii.
Do dnia dzisiejszego zachowało się nieco egzemplarzy (co prawda tunningowanych i ze swapem silnika :mryellow: ):

Image
likeanycar.tumblr.com

Image
flaviogomes.grandepremio.uol.com.br

Image
flaviogomes.grandepremio.uol.com.br

Re: 1997 Emme Lotus 422T

Śro, 22.07.2015, 17:14

Le Cobusier napisał(a): Szkoda, że nie skumali się z niemieckim Bitterem ( gotowy projekt i brak funduszy na podjęcie produkcji) i nie wypuścili modelu Berlina w Brazylii.

Ale Bitter tylko przerabia Ople, a tu z tego co rozumiem, była to autorska konstrukcja. Swoją drogą bardzo ciekawy projekt, acz jednocześnie tak absurdalny, że nie wiem jak można było uwierzyć, że to się skończy sukcesem.

Re: 1997 Emme Lotus 422T

Śro, 30.03.2016, 15:48

autko bardzo fajne szkoda że już nie produkują bo myślę że klientów miało by dużo

Re: 1997 Emme Lotus 422T

Nie, 15.05.2016, 10:37

Myślę, że to, co oferują, to lepiej, aby rzucić przełącznik.
baccarat
Wyślij odpowiedź