Switch to full style
Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

2013 Citroën C5 FL / Cross Tourer

Sob, 09.02.2013, 13:07

Restyling C5-ki na rynek chiński, widać że auto ma zmienione proporcje, szczególnie tylna część nadwozia i jej zwis zostały nieco wydłużone. Niewiadomo czy w Europie pojawi się tak zmodernizowany model. Silniki 2.0, 2.3 i 3.0 V6.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Yiche.com

Re: 2013 Citroën C5 FL

Sob, 09.02.2013, 13:28

No popsuli... Jak tak mozna potraktowac doskonala C5???

Oby to cos pozostalo tylko w Chinach.

Re: 2013 Citroën C5 FL

Sob, 09.02.2013, 19:13

IMO wygląda spoks. Przedni zderzak na plus, ale "stary" też nie jest zły, wnętrze- fajne wygładzenie od linii guzików do wajchy, a tył, w sensie światła, przypominają mi trochę Maserati Quattroporte. :D A, no i jeszcze fajny kluczyk. :D

2014 Citroen C5 CrossTourer

Śro, 19.02.2014, 13:19

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Podniesiona o 15 mm wyżej wersja Citroena C5 zostanie zaprezentowana oficjalnie w Genewie. Auto wyróżnia się 18' kołami. Nie będzie napędu 4x4, producent zdecydował się na zastosowanie zawieszenia Hydroactive III ze specjalnym systemem kontroli trakcji ułatwiającym poruszanie się po śniegu lub pokrytych błotem drogach. Auto będzie występowało w pakiecie Millenium (m.in: przednie fotele z funkcją masażu, skórzana tapicerka, nawigacja eMyWay, kamera cofania). Ceny od 31.950 euro.

Źródło:
worldcarfans.com

Re: 2014 Citroen C5 CrossTourer

Śro, 19.02.2014, 14:11

Wyjątkowo subtelny jak na samochód tego rodzaju. Zwykle jest tona dodatków z czarnego plastiku a tu prawie nic.

Re: 2013 Citroën C5 FL / Cross Tourer

Śro, 19.02.2014, 15:18

I chyba najbardziej atrakcyjny w tym podgatunku/niszy... :)

Re: 2013 Citroën C5 FL / Cross Tourer

Śro, 19.02.2014, 19:16

Bardzo podoba mi się ten samochód. Przykładam się za rok do auta i jest jednym z kandydatów. Niemniej taki Cross bez opcji 4x4 bardzo nie ma szans na rynku. Pomijam drogie Audi, ale taki Passat czy Insignia jest do kupienia z takim napędem. Jeśli ma to być Cross to niech będzie.

Re: 2013 Citroën C5 FL / Cross Tourer

Wto, 06.06.2017, 10:58

1 czerwca nastąpiło zakończenie rozdziału „hydropneumatyka” w historii Citroena. Ostatni egzemplarz C5 zjechał z linii montażowej fabryki w Rennes we Francji.

Niedawno pisaliśmy o wycofaniu modelu C5 z konfiguratora we Francji, tak więc ta informacja wcześniej czy później musiała się pojawić: ostatni egzemplarz samochodu wyjechał z fabryki w Rennes we Francji. Historyczny dla producenta moment nastąpił bez specjalnego nagłośnienia 1 czerwca 2017 roku. Citroen C5 był produkowany od roku 2000, z kolei druga generacja samochodu trafiła na linie montażowe w 2008 roku. Koncern spod znaku szewronów przez okres prawie 9 lat wyprodukował ok. 430 tys. egzemplarzy C5 na rynek europejski. W 2016 sprzedano ok. 10 tys. sztuk tego modelu.

Citroen C5 przestaje właśnie istnieć dla Europy, ale wciąż nieźle radzi sobie Chinach. W tym roku przeprowadzono nawet face lifting. Nowa wersja zadebiutowała podczas tegorocznego salonu samochodowego odbywającego się w Szanghaju. Niestety pojazd jest tam dostępny już bez hydropneumatyki.

Zawieszenie hydropneumatyczne zaprezentowano w latach 50., a pierwszymi modelami, które je otrzymały był Traction Avant oraz legendarny model DS. Technologia polegała na pozbyciu się typowych elementów konstrukcyjnych, takich jak amortyzatory, sprężyny i resory, a zastąpienie ich kulą wypełnioną gazem oraz płynem. Wynalazek francuskiej marki wciąż jest niedoścignionym symbolem komfortu i bardzo chętnie był pożyczany przez producentów z segmentu premium takich jak Rolls-Royce czy Mercedes-Benz. Zawieszenie odziedziczyły inne Citroeny: CX, BX, XM, Xantia oraz ostatni z nich – C5.

Następcą znaku rozpoznawczego Citroena, ma być zawieszenie wyposażone w poduszki hydrauliczne. Producent zaprezentował już pierwszy model z tym wyposażeniem – C5 Aircross. Samochód podobnie jak odświeżony C5 zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju i już niedługo trafi do tamtejszych salonów sprzedaży. Na rynek europejski SUV jest przewidziany dopiero na koniec 2018 roku. Dopełnieniem komfortu dostarczanego przez nowe zawieszenie ma być także nowy program Citroena nazwany Advanced Comfort, który na różnych płaszczyznach ma eliminować nieprzyjemne odczucia podczas jazdy za pomocą m.in. wygodnych foteli, wyciszenia i klimatu wnętrza oraz systemów wspomagających pracę kierowcy.

francuskie.pl
Wyślij odpowiedź