Sob, 09.02.2013, 13:07
Sob, 09.02.2013, 13:28
Sob, 09.02.2013, 19:13
Śro, 19.02.2014, 13:19
Śro, 19.02.2014, 14:11
Śro, 19.02.2014, 15:18
Śro, 19.02.2014, 19:16
Wto, 06.06.2017, 10:58
1 czerwca nastąpiło zakończenie rozdziału „hydropneumatyka” w historii Citroena. Ostatni egzemplarz C5 zjechał z linii montażowej fabryki w Rennes we Francji.
Niedawno pisaliśmy o wycofaniu modelu C5 z konfiguratora we Francji, tak więc ta informacja wcześniej czy później musiała się pojawić: ostatni egzemplarz samochodu wyjechał z fabryki w Rennes we Francji. Historyczny dla producenta moment nastąpił bez specjalnego nagłośnienia 1 czerwca 2017 roku. Citroen C5 był produkowany od roku 2000, z kolei druga generacja samochodu trafiła na linie montażowe w 2008 roku. Koncern spod znaku szewronów przez okres prawie 9 lat wyprodukował ok. 430 tys. egzemplarzy C5 na rynek europejski. W 2016 sprzedano ok. 10 tys. sztuk tego modelu.
Citroen C5 przestaje właśnie istnieć dla Europy, ale wciąż nieźle radzi sobie Chinach. W tym roku przeprowadzono nawet face lifting. Nowa wersja zadebiutowała podczas tegorocznego salonu samochodowego odbywającego się w Szanghaju. Niestety pojazd jest tam dostępny już bez hydropneumatyki.
Zawieszenie hydropneumatyczne zaprezentowano w latach 50., a pierwszymi modelami, które je otrzymały był Traction Avant oraz legendarny model DS. Technologia polegała na pozbyciu się typowych elementów konstrukcyjnych, takich jak amortyzatory, sprężyny i resory, a zastąpienie ich kulą wypełnioną gazem oraz płynem. Wynalazek francuskiej marki wciąż jest niedoścignionym symbolem komfortu i bardzo chętnie był pożyczany przez producentów z segmentu premium takich jak Rolls-Royce czy Mercedes-Benz. Zawieszenie odziedziczyły inne Citroeny: CX, BX, XM, Xantia oraz ostatni z nich – C5.
Następcą znaku rozpoznawczego Citroena, ma być zawieszenie wyposażone w poduszki hydrauliczne. Producent zaprezentował już pierwszy model z tym wyposażeniem – C5 Aircross. Samochód podobnie jak odświeżony C5 zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju i już niedługo trafi do tamtejszych salonów sprzedaży. Na rynek europejski SUV jest przewidziany dopiero na koniec 2018 roku. Dopełnieniem komfortu dostarczanego przez nowe zawieszenie ma być także nowy program Citroena nazwany Advanced Comfort, który na różnych płaszczyznach ma eliminować nieprzyjemne odczucia podczas jazdy za pomocą m.in. wygodnych foteli, wyciszenia i klimatu wnętrza oraz systemów wspomagających pracę kierowcy.