Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Mitsubishi Carisma (1995-2004) https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=6&t=19016 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | szakal [ Wto, 06.02.2007, 20:14 ] |
Temat postu: | Mitsubishi Carisma (1995-2004) |
Cytuj: Na poczÄ…tku lat dziewięćdziesiÄ…tych Mitsubishi zdecydowaĹ‚o siÄ™ wprowadzić na rynek europejski nowy model, ktĂłry miaĹ‚ konkurować w segmencie rodzinnych limuzyn. JapoĹ„czycy razem z Volvo wybudowali nowÄ… fabrykÄ™, by w roku 1995 rozpocząć produkcjÄ™ modelu Mitsubishi Carisma. W fabryce tej rĂłwnolegle produkowano teĹĽ Volvo S40 i V40. Carisma utrzymaĹ‚a siÄ™ w sprzedaĹĽy caĹ‚ych 9 lat, dosyć dĹ‚ugo jak na japoĹ„ski samochĂłd. Carisma zjechaĹ‚a z linii produkcyjnej rok wczeĹ›niej od czeskiej Octavii, co czyniĹ‚o z niej bezpoĹ›redniego konkurenta tego wĹ‚aĹ›nie modelu. Jednak na rynku polskim jednoznacznie zwyciężaĹ‚a Octavia, po pierwsze ze wzglÄ™du na niĹĽszÄ… cenÄ™, po drugie ze wzglÄ™du na narodowÄ… dumÄ™ z „wĹ‚asnego“ samochodu. Ten ostatni czynnik zawaĹĽyĹ‚ teĹĽ o popularnoĹ›ci Carismy w Europie, ktĂłra najlepiej sprzedawana byĹ‚a wĹ‚aĹ›nie w krajach Beneluksu, gdzie byĹ‚a produkowana. ProdukcjÄ™ Carismy rozpoczÄ™to w sierpniu 1995 roku. Najpierw wyĹ‚Ä…cznie dla Holandii, później dla reszty Europy. Jako pierwszy pojawiĹ‚ siÄ™ model liftback z podnoszonÄ… tylnÄ… klapÄ…. Wymiary tego auta to 4475 mm x 1710 mm x 1405 mm, a rozstaw osi wynosiĹ‚ 2550 mm. Liftback dysponowaĹ‚ bagaĹĽnikiem o pojemność 430 l. Rok po premierze lifbacka zaprezentowano wersjÄ™ sedan, ktĂłra oferowaĹ‚a wprawdzie o 50 l wiÄ™kszÄ… przestrzeĹ„ bagaĹĽowÄ…, ale ze wzglÄ™du na typ nadwozia, gorzej dostÄ™pnÄ…. W sedanie teĹĽ moĹĽna byĹ‚o zĹ‚oĹĽyć tylnÄ… kanapÄ™, jednak powstaĹ‚y otwĂłr byĹ‚ stosunkowo skromny. Skromna byĹ‚a teĹĽ oferta wersji silnikowych. PodstawowÄ… jednostkÄ… byĹ‚ czterocylindrowy silnik 1,6 o mocy 90 KM, później (od roku 1999) pojawiĹ‚a siÄ™ wersja o mocy 100 KM. Drugi oferowany silnik 1,8 dysponowaĹ‚ mocÄ… 115 KM. W 1997 roku Carisma staĹ‚a siÄ™ pierwszym seryjnie produkowanym samochodem wyposaĹĽonym w technologiÄ™ bezpoĹ›redniego wtrysku paliwa. Czterocylindrowy 1,8 GDI (Gasoline Direct Injection) szczyciĹ‚ siÄ™ mocÄ… 125 KM. Silnik z wysokim stopniem sprężania (12,5:1) przyniĂłsĹ‚ Mitsubishi nie tylko sukcesy, ale takĹĽe powaĹĽne problemy. ZwiÄ…zane one byĹ‚y z gĹ‚owicami, a te wĹ‚aĹ›nie stanowiĹ‚y podstawÄ™ innowacji w silnikach z bezpoĹ›rednim wtryskiem. Nowy system przygotowujÄ…cy mieszankÄ™ paliwowÄ… miaĹ‚ niekorzystny wpĹ‚yw na zawory ssÄ…ce, ktĂłre stopniowo mogĹ‚y siÄ™ wypalać, co powodowaĹ‚o utratÄ™ mocy silnika. Trzeba byĹ‚o wtedy demontować gĹ‚owicÄ™ i rÄ™cznie oczyĹ›cić zawory. To jedna z nielicznych usterek, na ktĂłre moĹĽna trafić w Carismach. JesieniÄ… 1996, jeszcze zanim przedstawiono silnik GDI, w ofercie pojawiĹ‚a siÄ™ jednostka turbodiesel Renault 1,9 (90 KM), a w wyposaĹĽeniu standardowym znaleźć moĹĽna byĹ‚o odtÄ…d dwie poduszki oraz ABS. W roku 2000 Carisma doczekaĹ‚a siÄ™ faceliftingu. Pierwotne lakierowane zderzaki zastÄ…piono nowymi, z czarnymi plastikowymi listewkami, chroniÄ…cymi auto przed drobnymi porysowaniami, o ktĂłre w ruchu miejskim nie trudno. Zmiany dotyczyĹ‚y teĹĽ grilla oraz przednich reflektorĂłw, ktĂłre schowano pod gĹ‚adkimi kloszami. Z oferty silnikĂłw usuniÄ™to wysĹ‚uĹĽonÄ… jednostkÄ™ wysokoprężnÄ… i zastÄ…piono jÄ… nowoczesnym silnikiem z systemem Common-Rail, pochodzÄ…cym ponownie z produkcji Renault. Jednostka o objÄ™toĹ›ci 1870 cm3 oferowana byĹ‚a w dwu wersjach, 102 i 115 konnej. Za dodatkowÄ… opĹ‚atÄ… dostÄ™pna byĹ‚a czterobiegowa automatyczna skrzynia biegĂłw, sterowana przez blok elektroniczny fuzzy logic, ktĂłra po jakimĹ› czasie (z wiÄ™kszym lub mniejszym skutkiem) dostosowuje siÄ™ do stylu jazdy kierowcy. W roku 2001 zaprzestano produkcjÄ™ sedana, a w ofercie pozostaje juĹĽ tylko liftback. WnÄ™trze Carismy jest od samego poczÄ…tku jej produkcji ciÄ™te eleganckimi liniami, ktĂłre korespondujÄ… z wymogami europejskiej klienteli. Jednak jakość uĹĽytych materiaĹ‚Ăłw i wykoĹ„czenie niektĂłrych detali pozostawia wciÄ…ĹĽ wiele do ĹĽyczenia. W testowanym modelu (patrz. foto galeria) zaskakujÄ…cy jest brak tapicerki w bagaĹĽniku. NajwiÄ™kszym problemem pierwszych modeli z lat 1995-96 jest nieszczelny zbiornik paliwa. W modelach z 1997 pojawiajÄ… siÄ™ wady alternatora, rozrusznika oraz pompy paliwowej. Czasami posĹ‚uszeĹ„stwa odmĂłwi immobilizer, ktĂłry zmusi nas do pozostania w domu. Podobne skutki majÄ… spotykane wady stacyjki rozrusznika. Egzemplarze przywiezione z zagranicy bywajÄ… w bardzo dobrym stanie, bo pierwsi wĹ‚aĹ›ciciele z reguĹ‚y pieĹ›cili swoje Carismy, a w dodatku auta te czÄ™sto poruszaĹ‚y siÄ™ tylko po dobrze utrzymywanych zachodnioeuropejskich drogach. Auto zbudowane jest na bardzo dobrej pĹ‚ycie podĹ‚ogowej. Jednak na nasze drogi zawieszenie jest trochÄ™ twarde. DziÄ™ki stosunkowo wysokiej cenie nabywczej nowej Carismy, potencjalni nabywcy uĹĽywanego modelu mogÄ… siÄ™ cieszyć na bogate wyposaĹĽenie. NiektĂłre ĹşrĂłdĹ‚a twierdzÄ…, ĹĽe Carisma nie reprezentuje tak wysokiego poziomu, jak jego bratni model Volvo S40, produkowany w tej samej fabryce, jednak v rankingu TĂśV z 2005 oba modele wypadĹ‚y bardzo podobnie. Niemieckie czasopisma fachowe piszÄ… o Carismie jako o aucie reprezentujÄ…cym japoĹ„skÄ… precyzjÄ™ i dĹ‚ugÄ… ĹĽywotność z rzadko pojawiajÄ…cymi siÄ™ powaĹĽnymi usterkami. Jednak TĂśV Report nie wypowiada siÄ™ o Carismie tak pochlebnie. Carisma w tych rankingach zajmuje miejsca gĹ‚Ä™boko poniĹĽej Ĺ›redniej we wszystkich kategoriach wiekowych. W klasie aut 4-5-letnich znajdujemy CarismÄ™ na 76. miejscu z 13,5 % samochodĂłw z powaĹĽnymi wadami (Ĺ›rednia tej klasy wynosi 11,3 %). ReasumujÄ…c, Carisma to pojazd raczej odbiegajÄ…cy swojÄ… jakoĹ›ciÄ… od nazwy. Plusy: * atrakcyjne nadwozie oraz wnÄ™trze (nawet po latach) * bogate wyposaĹĽenie standardowe * niezbyt popularny samochĂłd * utrzymanie korzystnej ceny po pierwszych kilku latach eksploatacji Minusy: * brak image * twarde zawieszenie * maĹ‚o miejsca z tyĹ‚u NajczÄ™stsze usterki: * awarie immobilizera oraz stacyjki rozrusznika * awarie pomp paliwowych, nieszczelne zbiorniki paliwa * awaryjne alternatory * problemy z rozrusznikiem spowodowane uszkodzonymi kablami Opinie wĹ‚aĹ›cicieli Carismy (c) roadlook |
Autor: | specyfik [ Wto, 06.02.2007, 21:50 ] |
Temat postu: | |
Plusy: * atrakcyjne nadwozie oraz wnętrze (nawet po latach) Smutne wnętrze stworzone z raczej marnych plastików. Na zewnątrz też niczym nie powala. * bogate wyposażenie standardowe Żarty? Szyby na korbę, lusterka też sterowane ręcznie, brak klimy... jedyne co było w standardzie to ABS i jedna poducha. * niezbyt popularny samochód To jest plus? W przypadku sportowego coupe może tak, ale w przypadku rodzinnego auta oznacza kłopoty z odsprzedażą i częściami. * utrzymanie korzystnej ceny po pierwszych kilku latach eksploatacji W Polsce japońce z powodu mitu o ich bezawaryjności trzymają ceny, ale wystarczy przekroczyć granicę na Odrze Generalnie mocno przeciętny model jeśli chodzi o Mitsubishi. Zdecydowanie lepiej prezentuje się jego brat bliźniak Volvo S40. |
Autor: | Zbigniew Kowalski [ Wto, 06.02.2007, 22:17 ] |
Temat postu: | |
O widzÄ™, ĹĽe dobry dla mnie temat UzytkowaĹ‚em wĹ‚asnie CarismÄ™ z silnikiem 1.8 115KM kupiĹ‚em jÄ… gdy miaĹ‚a przejechane ok.70 000 i i przejechaĹ‚em niÄ… 155 000. SamochĂłd zapewniaĹ‚ wygodnÄ… i komfortowÄ… jazdÄ™ nie naleĹĽaĹ‚ jednak do mistrzĂłw bezawaryjnoĹ›ci jednak ponad 90% awarii to zwykĹ‚e drobiazgi i nigdy Carisma nie stanęła mi na drodze z powodu awarii. specyfik napisał(a): Smutne wnÄ™trze stworzone z raczej marnych plastikĂłw specyfik napisał(a): * bogate wyposaĹĽenie standardowe Ĺ»arty? Szyby na korbÄ™, lusterka teĹĽ sterowane rÄ™cznie, brak klimy... jedyne co byĹ‚o w standardzie to ABS i jedna poducha Być moĹĽe w gorszym wyposaĹĽeniu tak byĹ‚o w mojej byĹ‚a klimatyzacja automatyczna, wszystkie szyby elektryczne no i takie dodatki jak elektronika |
Autor: | markus [ Śro, 07.02.2007, 7:51 ] |
Temat postu: | |
specyfik napisał(a): W Polsce japoĹ„ce z powodu mitu o ich bezawaryjnoĹ›ci trzymajÄ… ceny, ale wystarczy przekroczyć granicÄ™ na Odrze Wink Nie ma ĹĽadnego mitu - auta japoĹ„skie sÄ… naprawdÄ™ trwaĹ‚e i niezawodne (przynajmniej te produkowane w Japonii). W Niemczech auta japoĹ„skie zawsze byĹ‚y taĹ„sze ze wzglÄ™du na Ĺ‚agodniejsze warunki podatkowe, dziÄ™ki temu m.in. kaĹĽda marka japoĹ„ska miaĹ‚a tam swoje przedstawicielstwa co w Polsce nie jest takie oczywiste. |
Autor: | specyfik [ Śro, 07.02.2007, 12:53 ] |
Temat postu: | |
markus napisał(a): Nie ma ĹĽadnego mitu - auta japoĹ„skie sÄ… naprawdÄ™ trwaĹ‚e i niezawodne (przynajmniej te produkowane w Japonii). Ale to niedotyczy wszystkich. Te opinie wyĹ›rubowaĹ‚y Subaru i Toyota, reszta marek nie odbiega od Ĺ›redniej europejskiej, a nie ktĂłre jak Daihatsu i Nissan sÄ… poniĹĽej. markus napisał(a): W Niemczech auta japoĹ„skie zawsze byĹ‚y taĹ„sze ze wzglÄ™du na Ĺ‚agodniejsze warunki podatkowe To siÄ™ tyczy aut w momencie zakupu z salonu, ale auta japoĹ„skie generalnie tracÄ… w Niemczech wiÄ™cej na wartoĹ›ci niĹĽ u nas. PowĂłd jest banalny, Niemcy za najlepsze auta uwaĹĽajÄ… swoje. |
Autor: | Zbigniew Kowalski [ Śro, 07.02.2007, 18:16 ] |
Temat postu: | |
specyfik napisał(a): Subaru i Toyota, reszta marek nie odbiega od Ĺ›redniej europejskiej, a nie ktĂłre jak Daihatsu i Nissan sÄ… poniĹĽej. PorĂłwnaj sobie awaryjnosc Almery z awaryjnoĹ›ciÄ… np. 307 czy C4 |
Autor: | specyfik [ Śro, 07.02.2007, 19:00 ] |
Temat postu: | |
Zbigniew Kowalski napisał(a): specyfik napisał(a): Subaru i Toyota, reszta marek nie odbiega od Ĺ›redniej europejskiej, a nie ktĂłre jak Daihatsu i Nissan sÄ… poniĹĽej. PorĂłwnaj sobie awaryjnosc Almery z awaryjnoĹ›ciÄ… np. 307 czy C4 PorĂłwnaj z Focusem czy A-klasÄ…, a nie fracuzami |
Autor: | Zbigniew Kowalski [ Śro, 07.02.2007, 19:07 ] |
Temat postu: | |
A- klasa miała problem z zaliczeniem testu łosia. a w Focusie moich sąsiadów psuje się co może i zaczynają mieć korozję i to jest niby samochód bardziej niezawodny od Toyoty Avensis |
Autor: | el_Presidente [ Śro, 07.02.2007, 19:15 ] |
Temat postu: | |
Toyota Avensis jest bardziej niezawodna |
Autor: | Zbigniew Kowalski [ Śro, 07.02.2007, 19:20 ] |
Temat postu: | |
Nie mam na mysli obecnej generacji tylko poprzednika |
Autor: | specyfik [ Śro, 07.02.2007, 19:42 ] |
Temat postu: | |
Zbigniew Kowalski napisał(a): A- klasa miaĹ‚a problem z zaliczeniem testu Ĺ‚osia. Ale po wszczepieniu elektroniki przejchaĹ‚a go bez problemu. I teraz jest najmniej awaryjnym maĹ‚ym autem. Zbigniew Kowalski napisał(a): a w Focusie moich sÄ…siadĂłw psuje siÄ™ co moĹĽe i zaczynajÄ… mieć korozjÄ™ A w Focusie mojej panny nie.... Zbigniew Kowalski napisał(a): ....bardziej niezawodny od Toyoty Avensis moja wczeĹ›niejsza wypowiedĹş... specyfik napisał(a): e opinie wyĹ›rubowaĹ‚y Subaru i Toyota Opieram siÄ™ na raportach DEKRY, ADAC i TUV'u z minionych lat, ktĂłre badajÄ… rzeczywistÄ… awaryjność aut, a nie zadowolenie klientĂłw z posiadanego auta. |
Autor: | Zbigniew Kowalski [ Śro, 07.02.2007, 23:06 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Opieram się na raportach DEKRY, ADAC i TUV'u z minionych lat, które badają rzeczywistą awaryjność aut, a nie zadowolenie klientów z posiadanego auta. A szkoda bo raporty DEKRYADAC i TUV'u na pewno nie do końca zgadzają się z opnią kierowców i podejrzewam,że wiekszośc kierowców ma lepsze opinie o swoich samochodach niż raorty przy okazji opinie o samochodach możesz poznać na stronie Narodowego Testu Auto- Świata |
Autor: | el_Presidente [ Śro, 07.02.2007, 23:38 ] |
Temat postu: | |
Poprzednia Avensis tez byla niezawodnym autem |
Autor: | markus [ Pią, 09.02.2007, 7:45 ] |
Temat postu: | |
specyfik napisał(a): markus napisaĹ‚: Nie ma ĹĽadnego mitu - auta japoĹ„skie sÄ… naprawdÄ™ trwaĹ‚e i niezawodne (przynajmniej te produkowane w Japonii). Ale to niedotyczy wszystkich. Te opinie wyĹ›rubowaĹ‚y Subaru i Toyota, A ja spokojnie dopisaĹ‚bym tam MazdÄ™ i Mitsubishi (made in Japan). specyfik napisał(a): PowĂłd jest banalny, Niemcy za najlepsze auta uwaĹĽajÄ… swoje. To jest oczywiste |
Autor: | Seth [ Pią, 09.02.2007, 9:41 ] |
Temat postu: | |
markus napisał(a): A ja spokojnie dopisaĹ‚bym tam MazdÄ™ i Mitsubishi (made in Japan). i Nissan - ale do pewnego momentu, tak samo jak Toyota do przeniesienia produkcji do Europy. OStatnim legendarnie trwaĹ‚ym modelem toyoty jest chyba Carina E, a Nissana Primera II generacji Na pierwszych miejscach postawiĹ‚bym Stare Toyoty, Subaru i Mazdy, potem Mitsu, potem Nissan stary, a dalej wszelkiej maĹ›ci europejskie japoĹ„czyki w szarym tĹ‚umie podobnej jakoĹ›ci aut |
Autor: | Zbigniew Kowalski [ Pią, 09.02.2007, 19:10 ] |
Temat postu: | |
Seth napisał(a): Toyota do przeniesienia produkcji do Europy. OStatnim legendarnie trwaĹ‚ym modelem toyoty jest chyba Carina E, MĂłj szwagier uĹĽytkowaĹ‚ wczÄ™sniej ToyotÄ™ CorollÄ™ z 97 [okularnik] wersja nadwoziowa liftback sam na niÄ… sobie ostrzyĹ‚em pazurki gdy jÄ… sprzedawaĹ‚ i zapewniam CiÄ™, ĹĽe jego Corolla z tego co wiem rzadziej siÄ™ psuĹ‚a niĹĽ mĂłj Civic. |
Autor: | Zbigniew Kowalski [ Sob, 10.02.2007, 17:43 ] |
Temat postu: | |
szakal napisał(a): roku 2000 Carisma doczekaĹ‚a siÄ™ faceliftingu. Carisma miaĹ‚a face lifting rok wczesniej w 99r |
Autor: | sl65amg [ Sob, 10.02.2007, 17:55 ] |
Temat postu: | |
Seth napisał(a): i Nissan no nie wiem wujek ma 2 terrano i 2 klei tasma bo sie sypie karoseria a z wszystkim innym nie jest lepiej. zeby nie bylo- obie wzial nowki z salonu i 1 juz po chyba 3 latach tak zaczela sie sypac ze przedni blotnik poprostu zwisal |
Autor: | MaddDogg [ Pon, 12.02.2007, 22:27 ] |
Temat postu: | |
Fajny, atrakcyjny samochĂłd, ktĂłry raczej nie nadaje sie do tuningu A szkoda.. |
Autor: | szakal [ Pon, 12.02.2007, 22:35 ] |
Temat postu: | |
Zbigniew Kowalski napisał(a): szakal napisał(a): roku 2000 Carisma doczekaĹ‚a siÄ™ faceliftingu. Carisma miaĹ‚a face lifting rok wczesniej w 99r Tak, tak. W necie krÄ…ĹĽÄ… różne informacje. Gdzie indziej wyczytaĹ‚em, ĹĽe w 2001 roku byĹ‚ fl. |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |