Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 21:01




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Mitsubishi Carisma (1995-2004) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1464
Miejscowość: Północ
Post Mitsubishi Carisma (1995-2004)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Cytuj:
Na początku lat dziewięćdziesiątych Mitsubishi zdecydowało się wprowadzić na rynek europejski nowy model, który miał konkurować w segmencie rodzinnych limuzyn. Japończycy razem z Volvo wybudowali nową fabrykę, by w roku 1995 rozpocząć produkcję modelu Mitsubishi Carisma. W fabryce tej równolegle produkowano też Volvo S40 i V40. Carisma utrzymała się w sprzedaży całych 9 lat, dosyć długo jak na japoński samochód.

Carisma zjechaĹ‚a z linii produkcyjnej rok wczeĹ›niej od czeskiej Octavii, co czyniĹ‚o z niej bezpoĹ›redniego konkurenta tego wĹ‚aĹ›nie modelu. Jednak na rynku polskim jednoznacznie zwyciężaĹ‚a Octavia, po pierwsze ze wzglÄ™du na niĹĽszÄ… cenÄ™, po drugie ze wzglÄ™du na narodowÄ… dumÄ™ z „wĹ‚asnego“ samochodu. Ten ostatni czynnik zawaĹĽyĹ‚ teĹĽ o popularnoĹ›ci Carismy w Europie, ktĂłra najlepiej sprzedawana byĹ‚a wĹ‚aĹ›nie w krajach Beneluksu, gdzie byĹ‚a produkowana.

Produkcję Carismy rozpoczęto w sierpniu 1995 roku. Najpierw wyłącznie dla Holandii, później dla reszty Europy. Jako pierwszy pojawił się model liftback z podnoszoną tylną klapą. Wymiary tego auta to 4475 mm x 1710 mm x 1405 mm, a rozstaw osi wynosił 2550 mm. Liftback dysponował bagażnikiem o pojemność 430 l. Rok po premierze lifbacka zaprezentowano wersję sedan, która oferowała wprawdzie o 50 l większą przestrzeń bagażową, ale ze względu na typ nadwozia, gorzej dostępną. W sedanie też można było złożyć tylną kanapę, jednak powstały otwór był stosunkowo skromny.

Skromna była też oferta wersji silnikowych. Podstawową jednostką był czterocylindrowy silnik 1,6 o mocy 90 KM, później (od roku 1999) pojawiła się wersja o mocy 100 KM. Drugi oferowany silnik 1,8 dysponował mocą 115 KM. W 1997 roku Carisma stała się pierwszym seryjnie produkowanym samochodem wyposażonym w technologię bezpośredniego wtrysku paliwa. Czterocylindrowy 1,8 GDI (Gasoline Direct Injection) szczycił się mocą 125 KM. Silnik z wysokim stopniem sprężania (12,5:1) przyniósł Mitsubishi nie tylko sukcesy, ale także poważne problemy. Związane one były z głowicami, a te właśnie stanowiły podstawę innowacji w silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Nowy system przygotowujący mieszankę paliwową miał niekorzystny wpływ na zawory ssące, które stopniowo mogły się wypalać, co powodowało utratę mocy silnika. Trzeba było wtedy demontować głowicę i ręcznie oczyścić zawory. To jedna z nielicznych usterek, na które można trafić w Carismach.

Jesienią 1996, jeszcze zanim przedstawiono silnik GDI, w ofercie pojawiła się jednostka turbodiesel Renault 1,9 (90 KM), a w wyposażeniu standardowym znaleźć można było odtąd dwie poduszki oraz ABS. W roku 2000 Carisma doczekała się faceliftingu. Pierwotne lakierowane zderzaki zastąpiono nowymi, z czarnymi plastikowymi listewkami, chroniącymi auto przed drobnymi porysowaniami, o które w ruchu miejskim nie trudno. Zmiany dotyczyły też grilla oraz przednich reflektorów, które schowano pod gładkimi kloszami. Z oferty silników usunięto wysłużoną jednostkę wysokoprężną i zastąpiono ją nowoczesnym silnikiem z systemem Common-Rail, pochodzącym ponownie z produkcji Renault. Jednostka o objętości 1870 cm3 oferowana była w dwu wersjach, 102 i 115 konnej. Za dodatkową opłatą dostępna była czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów, sterowana przez blok elektroniczny fuzzy logic, która po jakimś czasie (z większym lub mniejszym skutkiem) dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. W roku 2001 zaprzestano produkcję sedana, a w ofercie pozostaje już tylko liftback.

Wnętrze Carismy jest od samego początku jej produkcji cięte eleganckimi liniami, które korespondują z wymogami europejskiej klienteli. Jednak jakość użytych materiałów i wykończenie niektórych detali pozostawia wciąż wiele do życzenia. W testowanym modelu (patrz. foto galeria) zaskakujący jest brak tapicerki w bagażniku.

Największym problemem pierwszych modeli z lat 1995-96 jest nieszczelny zbiornik paliwa. W modelach z 1997 pojawiają się wady alternatora, rozrusznika oraz pompy paliwowej. Czasami posłuszeństwa odmówi immobilizer, który zmusi nas do pozostania w domu. Podobne skutki mają spotykane wady stacyjki rozrusznika. Egzemplarze przywiezione z zagranicy bywają w bardzo dobrym stanie, bo pierwsi właściciele z reguły pieścili swoje Carismy, a w dodatku auta te często poruszały się tylko po dobrze utrzymywanych zachodnioeuropejskich drogach. Auto zbudowane jest na bardzo dobrej płycie podłogowej. Jednak na nasze drogi zawieszenie jest trochę twarde. Dzięki stosunkowo wysokiej cenie nabywczej nowej Carismy, potencjalni nabywcy używanego modelu mogą się cieszyć na bogate wyposażenie.

Niektóre źródła twierdzą, że Carisma nie reprezentuje tak wysokiego poziomu, jak jego bratni model Volvo S40, produkowany w tej samej fabryce, jednak v rankingu TÜV z 2005 oba modele wypadły bardzo podobnie. Niemieckie czasopisma fachowe piszą o Carismie jako o aucie reprezentującym japońską precyzję i długą żywotność z rzadko pojawiającymi się poważnymi usterkami. Jednak TÜV Report nie wypowiada się o Carismie tak pochlebnie. Carisma w tych rankingach zajmuje miejsca głęboko poniżej średniej we wszystkich kategoriach wiekowych. W klasie aut 4-5-letnich znajdujemy Carismę na 76. miejscu z 13,5 % samochodów z poważnymi wadami (średnia tej klasy wynosi 11,3 %).

Reasumując, Carisma to pojazd raczej odbiegający swoją jakością od nazwy.

Plusy:

* atrakcyjne nadwozie oraz wnętrze (nawet po latach)
* bogate wyposaĹĽenie standardowe
* niezbyt popularny samochĂłd
* utrzymanie korzystnej ceny po pierwszych kilku latach eksploatacji

Minusy:

* brak image
* twarde zawieszenie
* mało miejsca z tyłu

Najczęstsze usterki:

* awarie immobilizera oraz stacyjki rozrusznika
* awarie pomp paliwowych, nieszczelne zbiorniki paliwa
* awaryjne alternatory
* problemy z rozrusznikiem spowodowane uszkodzonymi kablami


Opinie właścicieli Carismy

(c) roadlook

_________________
www.exoticcars.pl

www.autogaleria.pl


Wto, 06.02.2007, 20:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 713
Miejscowość: skarland
Samochód: Focus 1.8 TDCI '08r.
Post 
Plusy:
* atrakcyjne nadwozie oraz wnętrze (nawet po latach)
Smutne wnętrze stworzone z raczej marnych plastików. Na zewnątrz też niczym nie powala.
* bogate wyposaĹĽenie standardowe
Żarty? Szyby na korbę, lusterka też sterowane ręcznie, brak klimy... jedyne co było w standardzie to ABS i jedna poducha.
* niezbyt popularny samochĂłd
To jest plus? W przypadku sportowego coupe może tak, ale w przypadku rodzinnego auta oznacza kłopoty z odsprzedażą i częściami.
* utrzymanie korzystnej ceny po pierwszych kilku latach eksploatacji
W Polsce japońce z powodu mitu o ich bezawaryjności trzymają ceny, ale wystarczy przekroczyć granicę na Odrze :wink:

Generalnie mocno przeciętny model jeśli chodzi o Mitsubishi. Zdecydowanie lepiej prezentuje się jego brat bliźniak Volvo S40.


Wto, 06.02.2007, 21:50
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
O widzÄ™, ĹĽe dobry dla mnie temat :wink:
Uzytkowałem własnie Carismę z silnikiem 1.8 115KM kupiłem ją gdy miała przejechane ok.70 000 i i przejechałem nią 155 000. Samochód zapewniał wygodną i komfortową jazdę nie należał jednak do mistrzów bezawaryjności jednak ponad 90% awarii to zwykłe drobiazgi i nigdy Carisma nie stanęła mi na drodze z powodu awarii.
specyfik napisał(a):
Smutne wnętrze stworzone z raczej marnych plastików
akurat to zależało od wersji wyposażeniowej i silnikowej w mojej Carismie materiały były dobre jakościowo i gatunkowo, najbardziej przypadło mi do gustu, że nie było suwakowej czy pokrętłowej regulacji ciepłego i zimnego powietrza tylko w klimatyzcji decydowało się o temperaturze i na co ma wiac. Położenie elektryki od szyb w podłokietniku także dodatnio wpływała na komfort jazdy :D
specyfik napisał(a):
* bogate wyposaĹĽenie standardowe
Żarty? Szyby na korbę, lusterka też sterowane ręcznie, brak klimy... jedyne co było w standardzie to ABS i jedna poducha

Być może w gorszym wyposażeniu tak było w mojej była klimatyzacja automatyczna, wszystkie szyby elektryczne no i takie dodatki jak elektronika :mryellow:


Wto, 06.02.2007, 22:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
specyfik napisał(a):
W Polsce japońce z powodu mitu o ich bezawaryjności trzymają ceny, ale wystarczy przekroczyć granicę na Odrze Wink


Nie ma żadnego mitu - auta japońskie są naprawdę trwałe i niezawodne (przynajmniej te produkowane w Japonii). W Niemczech auta japońskie zawsze były tańsze ze względu na łagodniejsze warunki podatkowe, dzięki temu m.in. każda marka japońska miała tam swoje przedstawicielstwa co w Polsce nie jest takie oczywiste.

_________________
http://www.exoticcars.pl


Śro, 07.02.2007, 7:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 713
Miejscowość: skarland
Samochód: Focus 1.8 TDCI '08r.
Post 
markus napisał(a):
Nie ma żadnego mitu - auta japońskie są naprawdę trwałe i niezawodne (przynajmniej te produkowane w Japonii).

Ale to niedotyczy wszystkich. Te opinie wyśrubowały Subaru i Toyota, reszta marek nie odbiega od średniej europejskiej, a nie które jak Daihatsu i Nissan są poniżej.

markus napisał(a):
W Niemczech auta japońskie zawsze były tańsze ze względu na łagodniejsze warunki podatkowe

To się tyczy aut w momencie zakupu z salonu, ale auta japońskie generalnie tracą w Niemczech więcej na wartości niż u nas. Powód jest banalny, Niemcy za najlepsze auta uważają swoje.


Śro, 07.02.2007, 12:53
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
specyfik napisał(a):
Subaru i Toyota, reszta marek nie odbiega od średniej europejskiej, a nie które jak Daihatsu i Nissan są poniżej.

Porównaj sobie awaryjnosc Almery z awaryjnością np. 307 czy C4 :evil:


Śro, 07.02.2007, 18:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 713
Miejscowość: skarland
Samochód: Focus 1.8 TDCI '08r.
Post 
Zbigniew Kowalski napisał(a):
specyfik napisał(a):
Subaru i Toyota, reszta marek nie odbiega od średniej europejskiej, a nie które jak Daihatsu i Nissan są poniżej.

Porównaj sobie awaryjnosc Almery z awaryjnością np. 307 czy C4 :evil:

PorĂłwnaj z Focusem czy A-klasÄ…, a nie fracuzami :wink:


Śro, 07.02.2007, 19:00
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
A- klasa miała problem z zaliczeniem testu łosia. a w Focusie moich sąsiadów psuje się co może i zaczynają mieć korozję i to jest niby samochód bardziej niezawodny od Toyoty Avensis :lol:


Śro, 07.02.2007, 19:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1079
Miejscowość: ...
Post 
Toyota Avensis jest bardziej niezawodna :>


Śro, 07.02.2007, 19:15
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
Nie mam na mysli obecnej generacji tylko poprzednika


Śro, 07.02.2007, 19:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 713
Miejscowość: skarland
Samochód: Focus 1.8 TDCI '08r.
Post 
Zbigniew Kowalski napisał(a):
A- klasa miała problem z zaliczeniem testu łosia.

Ale po wszczepieniu elektroniki przejchała go bez problemu. I teraz jest najmniej awaryjnym małym autem.
Zbigniew Kowalski napisał(a):
a w Focusie moich sąsiadów psuje się co może i zaczynają mieć korozję

A w Focusie mojej panny nie....

Zbigniew Kowalski napisał(a):
....bardziej niezawodny od Toyoty Avensis

moja wcześniejsza wypowiedź...
specyfik napisał(a):
e opinie wyśrubowały Subaru i Toyota


Opieram się na raportach DEKRY, ADAC i TUV'u z minionych lat, które badają rzeczywistą awaryjność aut, a nie zadowolenie klientów z posiadanego auta.


Śro, 07.02.2007, 19:42
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
Cytuj:
Opieram się na raportach DEKRY, ADAC i TUV'u z minionych lat, które badają rzeczywistą awaryjność aut, a nie zadowolenie klientów z posiadanego auta.
:shock:
A szkoda bo raporty DEKRYADAC i TUV'u na pewno nie do końca zgadzają się z opnią kierowców i podejrzewam,że wiekszośc kierowców ma lepsze opinie o swoich samochodach niż raorty przy okazji opinie o samochodach możesz poznać na stronie Narodowego Testu Auto- Świata :>


Śro, 07.02.2007, 23:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1079
Miejscowość: ...
Post 
Poprzednia Avensis tez byla niezawodnym autem


Śro, 07.02.2007, 23:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
specyfik napisał(a):
markus napisał:
Nie ma żadnego mitu - auta japońskie są naprawdę trwałe i niezawodne (przynajmniej te produkowane w Japonii).

Ale to niedotyczy wszystkich. Te opinie wyśrubowały Subaru i Toyota,


A ja spokojnie dopisałbym tam Mazdę i Mitsubishi (made in Japan).


specyfik napisał(a):
PowĂłd jest banalny, Niemcy za najlepsze auta uwaĹĽajÄ… swoje.


To jest oczywiste :wink:

_________________
http://www.exoticcars.pl


Pią, 09.02.2007, 7:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
markus napisał(a):
A ja spokojnie dopisałbym tam Mazdę i Mitsubishi (made in Japan).

i Nissan :) - ale do pewnego momentu, tak samo jak Toyota :) do przeniesienia produkcji do Europy. OStatnim legendarnie trwałym modelem toyoty jest chyba Carina E, a Nissana Primera II generacji
Na pierwszych miejscach postawiłbym Stare Toyoty, Subaru i Mazdy, potem Mitsu, potem Nissan stary, a dalej wszelkiej maści europejskie japończyki w szarym tłumie podobnej jakości aut

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pią, 09.02.2007, 9:41
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
Seth napisał(a):
Toyota do przeniesienia produkcji do Europy. OStatnim legendarnie trwałym modelem toyoty jest chyba Carina E,

Mój szwagier użytkował wczęsniej Toyotę Corollę z 97 [okularnik] wersja nadwoziowa liftback sam na nią sobie ostrzyłem pazurki gdy ją sprzedawał :wink: i zapewniam Cię, że jego Corolla z tego co wiem rzadziej się psuła niż mój Civic.


Pią, 09.02.2007, 19:10
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
szakal napisał(a):
roku 2000 Carisma doczekała się faceliftingu.

Carisma miała face lifting rok wczesniej w 99r


Sob, 10.02.2007, 17:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3006
Post 
Seth napisał(a):
i Nissan :)


no nie wiem wujek ma 2 terrano i 2 klei tasma bo sie sypie karoseria a z wszystkim innym nie jest lepiej.
zeby nie bylo- obie wzial nowki z salonu i 1 juz po chyba 3 latach tak zaczela sie sypac ze przedni blotnik poprostu zwisal

_________________
NIE KIKAJ W TO

Kto zajmuje sie Twoja dziewczyna gdy ty jestes tu?

ze swiata statystyk-90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes ;)


Sob, 10.02.2007, 17:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Fajny, atrakcyjny samochĂłd, ktĂłry raczej nie nadaje sie do tuningu :( A szkoda.. :)

_________________
S T A N C E | W O R K S


Pon, 12.02.2007, 22:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1464
Miejscowość: Północ
Post 
Zbigniew Kowalski napisał(a):
szakal napisał(a):
roku 2000 Carisma doczekała się faceliftingu.

Carisma miała face lifting rok wczesniej w 99r


Tak, tak. W necie krążą różne informacje. Gdzie indziej wyczytałem, że w 2001 roku był fl.

_________________
www.exoticcars.pl

www.autogaleria.pl


Pon, 12.02.2007, 22:35
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018