Pon, 06.11.2006, 13:27
Pon, 06.11.2006, 13:43
Pon, 06.11.2006, 13:53
Pon, 06.11.2006, 14:20
Pon, 06.11.2006, 14:41
Pon, 06.11.2006, 15:24
Pon, 06.11.2006, 15:36
Ice napisał(a):Jak by na Ĺ›wini siedziaĹ‚
Pon, 06.11.2006, 21:40
Wto, 07.11.2006, 9:53
Jak by na świni siedział Laughing
Wto, 07.11.2006, 16:13
Ice napisał(a):
Jak by na świni siedział
Wto, 07.11.2006, 21:17
Jak by na świni siedział
Nie, 05.06.2011, 19:08
ĹuAZ (ukr. Đ›ŃĐĐ—, Đ›Ńцький автомобільний завод, Ĺućkyj Awtomobilnyj Zawod) to fabryka zajmujÄ…ca siÄ™ produkcjÄ… maĹ‚olitraĹĽowych pojazdĂłw terenowych. ZakĹ‚ady zostaĹ‚y zaĹ‚oĹĽone w 1967 w Ĺucku na Ukrainie.
GĹ‚Ăłwnym modelem produkowanym przez zakĹ‚ady ĹuAZ byĹ‚ ĹuAZ 969-M. Pierwsza wersja tego pojazdu, 969-A, produkowana byĹ‚a w zakĹ‚adach ZAZ. Jednak kilka lat później zakĹ‚ady ZAZ przeniosĹ‚y produkcjÄ™ tych maĹ‚ych jeepĂłw wĹ‚aĹ›nie do Ĺucka. Silnik modelu 969-A pochodziĹ‚ z samochodu ZAZ 965, miaĹ‚ 900 cmÂł pojemnoĹ›ci i tylko 30 KM mocy, jednakĹĽe w odróżnieniu od ZAZ-a 965 silnik mieĹ›ciĹ‚ siÄ™ z przodu, wzdĹ‚uĹĽnie do osi pojazdu i sprzężony byĹ‚ z czterostopniowÄ…, manualnÄ… skrzyniÄ… biegĂłw wraz z reduktorem. Na bazie tego modelu powstaĹ‚o kilka wersji, zaĹ› najbardziej interesujÄ…cÄ… z nich jest ĹuAZ 967 - amfibia przeznaczona gĹ‚Ăłwnie dla radzieckiego wojska.
W 1979 zaprzestano produkcji modelu 969-A i zastąpiono go modelem 969-M "Volin". Odróżniał się on od poprzednika zmienionym pasem przednim i silnikiem o pojemności 1200 cm³, o mocy maksymalnej zwiększonej o 4 KM, do 34 KM. Model ten był sprowadzany w latach 80. do Włoch przez przedsiębiorstwo Martorelli. W wersji eksportowej zastosowano silnik o pojemności 1100 cm³ pochodzący od Forda Fiesty.
Na poczÄ…tku lat 90. XX w. silnik "Volina" zastÄ…piono nowym silnikiem produkcji ZAZ o pojemnoĹ›ci 1100 cmÂł i mocy 53 KM, ktĂłry takĹĽe stosowany jest w samochodach Tavria. Zmieniono teĹĽ nazwÄ™ modelu z 969-M na 1302. ĹuAZ 1302 w warunkach drogowych nie radzi sobie najlepiej (o czym Ĺ›wiadczyć moĹĽe choćby prÄ™dkość maksymalna wynoszÄ…ca 100 km/h), ale w terenie jest niemal nie do pobicia. Ĺšwiadczyć o tym moĹĽe fakt, iĹĽ 1302 ma przeĹ›wit rĂłwny 28 cm i moĹĽe pokonywać nachylenia nawet do 90%[potrzebne ĹşrĂłdĹ‚o]. Na bazie osobowego modelu 1302 powstaĹ‚ w 1991 takĹĽe pick-up - ĹuAZ 13021.
W 1989 powstaĹ‚ prototyp - ĹuAZ Proto z silnikiem pochodzÄ…cym z modelu 1302 i plastikowym nadwoziem. PowstaĹ‚ on w studiu projektowym w Leningradzie. Nigdy nie wszedĹ‚ do produkcji.
Na bazie modelu 1302 powstaĹ‚y modele 1302 Foros wyposaĹĽony w silnik produkcji Lombardini o mocy 36 KM oraz amfibia ĹuAZ 1901 Geolog, wyposaĹĽona w dieselowski silnik produkcji Lombardini, ktĂłry napÄ™dzaĹ‚ wszystkie trzy osie.
W 1994 zaprezentowano nowy model - ĹuAZ 1301. SamochĂłd ten posiadaĹ‚ zupeĹ‚nie nowe nadwozie, jednak baza techniczna pozostaĹ‚a ta sama. W 2002 roku przedstawiono zmodernizowany prototyp tego modelu, jednak z powodu braku pieniÄ™dzy, przestarzaĹ‚ej konstrukcji oraz przewidywanego niskiego popytu na ten model nie zdecydowano siÄ™ wprowadzić go do produkcji. Prototyp ten zaprojektowany zostaĹ‚ bezpoĹ›rednio w zakĹ‚adach w Ĺucku i w zasadzie niewiele różniĹ‚ siÄ™ od ĹuAZa Proto zaprojektowanego w 1989. Silnik o pojemnoĹ›ci 1200 cmÂł pochodzi z samochodu Tavria.
Obecnie w Ĺuckim zakĹ‚adzie produkowane/montowane sÄ… samochody Ĺada, Kia i Hyundai z produkcji aut swojej konstrukcji zrezygnowano.
Pon, 06.06.2011, 13:21
Pon, 06.06.2011, 13:32
Pon, 06.06.2011, 15:15
Le Cobusier napisał(a):co ciekawe w latach 1994-1996 auto byĹ‚o montowane na licencji w Polsce i nosiĹ‚o nazwÄ™ Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO.
Pon, 06.06.2011, 15:16
Pon, 06.06.2011, 15:53
Pon, 06.06.2011, 19:24
Pon, 06.06.2011, 19:58
Pon, 06.06.2011, 20:18