Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

Re: LuAZ 969/1302

Śro, 08.06.2011, 19:07

Dokładniej - samochód był montowany w Polsce w połowie lat 90-tych i sprzedawany przez Damis w cenie 6000 PLN (dla porównania Polski FIAT 126p w tym czasie kosztował ok. 10 000 PLN, Polonez w wersji podstawowej ok. 20 000 PLN).


Damis montował jedynie tavrie. Wilka budowała firma Elektronarzędzia Celma w Cieszynie.

Pierwsze 84 egzemplarze rozpoczęto sprzedawać w 1995 roku. Montaż zorganizowano w gniazdach montażowych w pustej hali, w której wcześniej wytwarzano m.in. rozruszniki do czołgów. Początkowo montowano silniki z Tavrii o pojemności 1100 cm³ i mocy 53 KM, a w planach samochody miały być wyposażone w silniki Renault Twingo o pojemności 1180 cm³ z katalizatorem. Wyposażony w napęd na cztery koła Wilk o masie 970 kg i ładowności 400 kg rozwijał maksymalną prędkość 95 km/h i mógł pokonywać z pełnym obciążeniem wzniesienia o nachyleniu 60%. Spalanie paliwa kształtowało się odpowiednio 7,7 i 9,5 litra przy prędkości 60 i 80 km/h na 100 kilometrów przebiegu.
Pomimo początkowego zainteresowania (m.in. na Międzynarodowych Targach Motoryzacji w Poznaniu) i faktu, iż Wilk był wówczas najtańszym samochodem z napędem na cztery koła dostępnym w kraju jego cena netto na targach była 3999 USD, Brak zamówień większych odbiorców np. leśnictwa, wojska, policji itp. oraz małe nakłady na reklamę powodowały, że pojazd nie sprzedawał się dobrze. Służby leśne, straż graniczna, ani policja nie wykazały chęci zakupu, a brak zamówień od dużych odbiorców i ówczesne przepisy dotyczące montażu przemysłowego zwolnienie z cła i podatku tylko w przypadku produkcji 1001 samochodów do końca roku kalendarzowego spowodowały niewielką sprzedaż indywidualnych odbiorców i zakłady wpadły w kłopoty finansowe. Ostatecznie większą część samochodów sprzedano na rynku niemieckim, a pozostałą resztę nabywcom indywidualnym
Wikipedia.pl

Re: LuAZ 969/1302

Pon, 05.09.2011, 21:45

Kilka dni temu widzieliśmy z kumplem takiego w Krakowie, koło Alei Słowackiego. Nie mogliśmy od niego odejść. :D

Re: LuAZ 969/1302

Nie, 03.02.2013, 20:05

ad. LuAZ 969
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
969A :arrow: Image

969M :arrow: Image


(C) Autosoviet.altervista.org
Eng.auto24.ee
Autocentrum.pl
Bestsellingcarsblog.com
Eng.auto24.lv
Youtube.com

Re: LuAZ 969/1302

Nie, 18.01.2015, 4:56

969A:
Image
Image
Image

969M:
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Drive.ru
Bestcars.com.ua
Luaz-auto.ru
Usedauto.com.ua
Own.in.ua
Avtomarket.ru

Re: LuAZ 969/1302

Nie, 18.01.2015, 15:11

Koszmarny jest ten samochód - wygląda, jakby go projektowali na amfibię...

Re: LuAZ 969/1302

Nie, 18.01.2015, 15:36

RR ltd Co. napisał(a):Chodziła za mną galeria tego samochodu, bo gdzieś widziałem zdjęcie tego wozu jako amfibii. Jednakże, nie jestem przekonany, czy jeszcze go produkują, bo bazował na widlastych Zaporożcach (brak już podzespołów), a na oficjalnej stronie LuAZa nie ma ani słowa o tym wozie... Zabawnie wygląda to zdjęcie z komandosem w cichobiegach na masce :lol: :lol: :lol: jaki wĂłz, taki komandos :D

Amfibia to był poprzednik ZAZ/LuAZ 967. Ostatnia seria prezentowanego modelu czyli LuAZ 1302 nie miał silnika V4 z Zaporożca tylko R4 z Tavrii. Produkcję przerwano nie z powodu braku części (Tavria była produkowana do czerwca 2007).
Wyślij odpowiedź