Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 7:31




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
[Historia modelu] SAAB 9000 (1984-1998) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post [Historia modelu] SAAB 9000 (1984-1998)
Saab 9000 – model osobowego samochodu klasy średniej-wyższej, produkowanego w latach 1984 – 1998. Był to pierwszy duży model firmy Saab.

Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 – Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy liftback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory liftbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wersje CSE i CDE miały lepsze wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja liftback występowała również w wersji Aero wyposazona w silnik 2.3 Turbo o mocy od 220–225 KM. Samochód ten ceniony był[potrzebne źródło] za przestronne wnętrze, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem mianowicie Saab 9-5 bazującym częściowo na podzespołach Opla. Jednak Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz, co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy. Wyprodukowano łącznie 503,087 sztuk.

Wymiary:
Długość: 4765 mm (4780 CD)
Szerokość: 1760 mm
Wysokość: 1420 mm
Rozstaw osi: 2670 mm
Masa własna: 1280–1410 kg

Silniki:
* 2.0i-16v (126 KM)
* 2.0i-16v (131 KM)
* 2.0i-16v Turbo (150 KM)
* 2.0i-16v Turbo (163 KM)
* 2.0i-16v Turbo (175 KM) z katalizatorem
* 2.0i-16v Turbo (185 KM) bez katalizatora
* 2.3i-16v (147 KM)
* 2.3i-16v Turbo (170 KM)
* 2.3i-16v / s Turbo (195 KM)
* 2.3i-16v / s Turbo (200 KM)
* 3.0i-24v (211 KM)
* 2.3i-16v Turbo Aero (220 KM)
* 2.3i-16v Turbo Aero (225 KM)

Galeria:
MkI: 1984-1993
Wersja CC
Image
Image
Image


Wersja CD/CDE
Image
Image
Image

Aero:
Image
Image


Mk2: 1991-1998
CS/CSE
Image
Image
Image
Image

CD/CDE
Image
Image
Image
Image
Image

Aero:
Image


(c) fastenbelts.com
wikipedia.com
cars-data.com

_________________
locha lover


Ostatnio edytowany przez kenji Wto, 09.11.2010, 19:09, edytowano w sumie 2 razy

Sob, 09.09.2006, 12:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post 
Starsznie lubie te samochody i bardzo szanuje ta marke. Nawet kiedys Sciagnalem sobie to GTA Saaba 9000 CS :P

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Sob, 09.09.2006, 13:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
piękny jest... bogato wyposażona elegancka limuzyna z lekko sportowym charakterem... coś co lubie ;)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Sob, 09.09.2006, 20:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post 
Jak dla mnie super samochód szczególnie podobają mi się egzlemplarze z końca produkcji.

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Nie, 10.09.2006, 9:13
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Seth napisał(a):
piękny jest... bogato wyposażona elegancka limuzyna z lekko sportowym charakterem... coś co lubie


I trzeba zaznaczyć - przy tym bardzo dyskretna. Za to właśnie cenię Saaby.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Nie, 10.09.2006, 10:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post 
Ja miałem 9000 turbo pierwszej generacji. Na rynku amerykańskim była wtedy tylko jedna wersja, 2 litry, turbo, 177 KM. Na ówczesne czasy, był to model 1986, bardzo mało samochodów mogło się podłączyć do niego. Setka w 7,7 sekundy i szybkość maksymalna 220 km/godzinę nikogo teraz nie zwalają z nóg, ale lata osiemdziesiąte to była totalna plaża w przemyśle motoryzacyjnym. Dla mnie był on wolny, bo zamieniłem za niego Mustanga z kompresorem, mającego co najmniej 400 KM, ale na tle innych czterodrzwiowych samochodów był naprawdę gwiazdą. :D

Saab już odholowany na złom. Głównie dlatego, że cała instalacja elektryczna została nawiedzona przez duchy. Czasem nie działało nic, a czasem wszystko zaczynało działać samo. A naprawy tego auta zawsze były drogie. Wysłużył się, odpracował z nawiązką cenę, jaką zapłaciłem i zawsze go będę miło wspominał. Ale czy polecałbym go komuś? Zwłaszcza w Polsce? Nie sądzę. To nie jest samochód niezawodny. Silnik, mimo, że wysilony i z turbem nie sprawiał mi nigdy problemów, ale cała reszta, a zwłaszcza elektryka tak. Lepiej znaleźć niemca lub francuza, bo każdy to naprawi za dużo mniejsze pieniądze. Albo japończyka, to wcale się go nie będzie musiało naprawiać. ;)

Image

_________________
FORUM

YOU TUBE


Wto, 09.11.2010, 19:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: [Historia modelu] SAAB 9000 (1984-1998)
Pozwoliłem sobie odświeżyć i podbić temat.

_________________
locha lover


Wto, 09.11.2010, 19:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: [Historia modelu] SAAB 9000 (1984-1998)
Image
Klimatyczny, ale wole 900, jest taka bardziej zwarta :>

_________________
http://www.tanidrift.pl


Wto, 09.11.2010, 21:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [Historia modelu] SAAB 9000 (1984-1998)
ad. 1984-1993 SAAB 9000 mkI:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image


(C) Valmet.automotive.com
Carfolio.com
Histomobile.com
Encarsglobe.com
Autocentrum.pl
Saab9000.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 31.01.2013, 15:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018