|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 11:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Volkswagen Passat / Passat Variant B5/B5.5
Autor |
Wiadomość |
Wilu
Postów: 22089
|
Volkswagen Passat / Passat Variant B5/B5.5
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Pon, 28.08.2006, 17:32 |
|
|
Dżony
Postów: 2000 Miejscowość: Zawichost
|
.......................
_________________ http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia . https://www.facebook.com/jkbudownictwo
Ostatnio edytowany przez Dżony, Śro, 05.12.2012, 22:30, edytowano w sumie 1 raz
|
Pon, 28.08.2006, 18:10 |
|
|
damian244
Postów: 237
Samochód: 2xVW, Fiat, Renault
|
Polizei wymiata. Najbardzie podoba mi sie variant. Najlepij czarny w pełnej opci z tdi-kiem takim jak na zdjeciach (czerwone di). Szkoda ze bedzie mnie stac na niego dopiero za jakies 10 lat (chyba ze wygram jakas wieksza kase )
|
Pon, 28.08.2006, 18:11 |
|
|
bronc
Postów: 351 Miejscowość: Kalety
|
Mnie się podoba choć jest trochę znyt popularne. Znajomoy ma takiego kombi 1,9 TDi i przejechane ponad 300 tys. km bez awarii. Naprawdę przyjemne autko - moim zdaniem.
_________________ Pozdro600
|
Pon, 28.08.2006, 19:43 |
|
|
elCoyote
Postów: 2567 Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
|
Na kolana nie powala, ale to i tak jeden z Ĺ‚adniejszych VW.
_________________ Licencja na miłość Embargo na sen
|
Pon, 28.08.2006, 20:04 |
|
|
Dżony
Postów: 2000 Miejscowość: Zawichost
|
............................
_________________ http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia . https://www.facebook.com/jkbudownictwo
Ostatnio edytowany przez Dżony, Śro, 05.12.2012, 22:30, edytowano w sumie 1 raz
|
Pon, 28.08.2006, 20:10 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Typowa nudna limuzyna klasy wyĹĽszej
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Pon, 28.08.2006, 20:28 |
|
|
Freeze
Postów: 1621
Samochód: Leon I
|
COLD CACA napisał(a): ak widzÄ™ to szkaradziejstwo to mam odruch wymiotny to jakie ty samochody lubisz? Dla mnie Passat to elegancki samochĂłd COLD CACA napisał(a): Czyli i tak wyglÄ…da jak gĂłwno na koĹ‚ach
a ty to czym jeĹşdzisz?
_________________ Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)
|
Pon, 28.08.2006, 21:50 |
|
|
Dżony
Postów: 2000 Miejscowość: Zawichost
|
Freeze napisał(a): to jakie ty samochody lubisz?
wszystkie z nielicznymi wyjÄ…tkami.
_________________ http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia . https://www.facebook.com/jkbudownictwo
|
Wto, 29.08.2006, 7:10 |
|
|
markus
Postów: 9496 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
|
Lubię tego Passata. Jest dość ładny, na pewno wygodny i przestronny. Z niezawodnością bywa różnie ale ogólne wrażenia na + Ma jedną sporą wadę - jeździ tego tyle ile "maluchów" za komuny
_________________ http://www.exoticcars.pl
|
Wto, 29.08.2006, 10:09 |
|
|
Freeze
Postów: 1621
Samochód: Leon I
|
COLD CACA napisał(a): wszystkie z nielicznymi wyjÄ…tkami
aha. czyli passat naleĹĽy do tych wyjÄ…tkĂłw luz
_________________ Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)
|
Wto, 29.08.2006, 10:19 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
Z wyglądu nie zachwyca ale wnętrze ma świetne
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Wto, 29.08.2006, 12:33 |
|
|
Freeze
Postów: 1621
Samochód: Leon I
|
RoadLook napisał(a): Nazwa Passat jest juĹĽ ponad czterdzieĹ›ci lat nieodĹ‚Ä…cznym elementem marki Volkswagen, podobnie jak z resztÄ… Golf. Czwarta generacja Passata B5 (po faceliftingu w 2000 roku jako B6) byĹ‚a dla producenta z Wolfsburgu wielkim sukcesem. UdaĹ‚o mu siÄ™ bowiem caĹ‚kowicie zaskoczyć konkurencjÄ™ zastÄ™pujÄ…c postarzaĹ‚ego Passata trzeciej generacji, nowym, eleganckim, reprezentatywnym, przestronnym, solidnie wykonanym i oferujÄ…cym sprawdzone turbodiesele modelem. W porĂłwnaniu z konkurencyjnym Fordem Mondeo, Oplem Vectra czy Renault Laguna, Passat wydawaĹ‚ siÄ™ jakby o pół klasy wiÄ™kszy. Choć za Passata trzeba byĹ‚o sporo zapĹ‚acić, sÄ…dzÄ…c po sprzedaĹĽy, klientom fakt ten raczej nie przeszkadzaĹ‚. Na wiÄ™ksze rozmiary Passata konkurencja po prostu nie mogĹ‚a nie zareagować, jednak w wypadku najwiÄ™kszego rywala Forda Mondeo trwaĹ‚o to caĹ‚e trzy lata.
Komfortowy i przestronny
Passat czwartej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych. Eleganckiemu sedanowi wreszcie udało się wyjść z odwiecznego cienia swego brata kombi. Wymiary zewnętrzne sedana to 4703 x 1746 x 1462 mm, a wymiary nieco krótszego kombi Variant to 4682 x 1746 x 1498 mm. Obie wersje dysponują stosunkowo dużą przestrzenią bagażową. W wypadku sedana pod tylną klapą jest wolnych 475 litrów, Variant natomiast ma do zagospodarowania dobrze dostępnych 495 litrów. Variant to rozwiązanie dla tych, którzy cenią w aucie zwłaszcza jego praktyczność. Za sprawą dość dużego rozstawu osi (2707 mm), jednym z największych atutów Passata jest przestronne i dobrze wyciszone wnętrze. Wygodne fotele zapewniają nieustanny komfort nawet podczas długich podróży. Znalezienie optymalnej pozycji nie miało by sprawiać większych problemów, fotel kierowcy umożliwia bowiem regulację wysokości, a koło kierownicy regulowane jest w dwu płaszczyznach. Prosta i funkcjonalna deska rozdzielcza, zaprojektowana w chłodnym niemieckim stylu, wygląda dobrze nawet po latach. W dodatku jej precyzyjne i bardzo solidne wykończenie eliminuje możliwość jakichkolwiek zgrzytów czy innych denerwujących dźwięków.
W roku 2000 Passata poddano lekkiemu restylingowi (B6). Auto dostało chromowany grill, chromowane obramowanie szyb bocznych, nowe przednie lampy i okrągłe lampy tylne. To były ostateczne zmiany stylistyczne, wygląd auta nie zmienił się do 2005, kiedy B6, zastąpiła nowa generacja Passata.
W Passatach do 2002 stosowano aluminiowe przednie zawieszenie, któremu nasze rozbite drogi dają się mocno we znaki. W tyle zawieszenie niezależne wielowahaczowe. Passat z założenia nie nadaje się zbytnio do agresywnej jazdy po krętych drogach, jego specjalnością są długie podróże. W tym wypadku zapewnia dobrą sterowność i niebywały komfort jazdy. Standardowo Passat ma napęd na przednie koła, dla zwolenników napędów 4x4 w ofercie Volkswagena od 1997 roku znajduje się wersja Syncro, a od roku 1999 wersja 4Motion z rozdziałem momentu obrotowego sprzęgłem Torsen.
Szeroka gama silnikĂłw
Passat czwartej generacji oferował bardzo szeroką gamę wzdłużnie montowanych silników benzynowych i dieseli. Podstawowe ośmiozaworowe jednostki czterocylindrowe 1,6 (102 KM) i 2,0 (115 KM) były wprawdzie najdostępniejsze cenowo, jednak mało dynamiczne. Dalej w ofercie były bardziej elastyczne pięciozaworowe czterocylindrowce 1,8 20V (125 KM) oraz doładowywany 1,8 20V Turbo (150 KM), jak też widlasty silnik pięciocylindrowy VR5 (150 i 170 KM) i widlasty sześciocylindrowiec 2,8 (193 KM). Dla wymagających klientów w 2001 roku na rynku pojawił się topowy ośmiocylindrowiec 4,0 W8 (275 KM), który montowano do obu wersji nadwoziowych. Za sprawą wysokiej ceny nabywczej o te Passaty raczej trudno w autokomisach. Wśród silników benzynowych najlepiej prezentuje się 1,8 Turbo, oferując świetną dynamikę i przyzwoite zużycie paliwa. Passaty jednak najczęściej kojarzone są z turbodieslami. Passaty z oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi są najchętniej kupowane. Na początku w Passatach znaleźć można było czterocylindrowce 1,9 TDI o mocach 90 lub 110 KM (w drugim wypadku ze zmienną geometrią łopatek turbiny), od roku 1999 montowano nowy silnik 1,9 TDI PD (115 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa z pompowtryskiwaczami, który rok później zastąpiono wersjami o mocy 100 i 130 KM. Od 1999 roku Passata napędzał też silnik sześciocylindrowy 2,5 TDI, który z biegiem czasu oferowano w 150, 155, 163 oraz 180 konnych wersjach. Jeszcze przed zakończeniem produkcji tej generacji, pojawił się jeden nowy silnik, a mianowicie 2,0 TDI (140 KM). Silniki TDI z jednej strony wyznaczają się niezbyt wielką kulturą pracy, jednak z drugiej strony są one wielce elastyczne i mało palą (w granicach 6 l/100 km). W kombinacji ze zbiornikiem paliwa o pojemności 62 litrów auta te mogły przejechać nawet 1000 kilometrów przy jednym tankowaniu. Ze starszych roczników godne polecenia są zwłaszcza Passaty w wersji 110 konnej, w nowszych spisują się mocniejsze 130 konne silniki. Jeśli cena i zużycie paliwa nie gra dla nas wielkiej roli, idealnym rozwiązaniem będzie wersja 163 lub 180 konna. W Passatach napotkać można precyzyjną pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz czterostopniową skrzynię automatyczną (w wypadku starszych wersji) lub pięciostopniową skrzynię Tiptronic.
Częste usterki
Konstrukcyjnie piętą Achillesa wczesnych Passatów jeszcze aluminiowe zawieszenie przednie, które na polskich drogach dostaje nieźle w kość. Dlatego w zawieszeniu powstają często luzy, których naprawa może sporo kosztować. Dopiero w 2002 aluminiowe komponenty zastąpiono stalowymi. Jeśli chodzi o silniki TDI, to częstą usterką jest popsuty miernik zasysanego powietrza, silnik traci wtedy moc i zuzywa więcej paliwa. Drugą stosunkowo częstą usterką jest wada przetwornika ciśnienia turbosprężarki oraz zła geometria łopatek turbiny. Silniki benzynowe nie mają szczególnych wad, spotykane są jednak wadliwe cewki rozrusznika w wypadku pięciozaworowych silników 1,8 l.
Jednak w rankingu TÜV Report Passaty nie wypadają najlepiej. Dwu- do trzyletni Passat zajmuje 48. miejsce z 6,3% usterek. To wynik lekko ponad przeciętną, która w przypadku tych aut czyniła 6,6%. W cztero- do pięcioletnich Passatach wykryto 12,2% wad, co jest wynikiem poniżej przeciętnej, która w tej klasie aut wynosi 11,2%. Tak samo poniżej przeciętnej (17,2%) uplasowały się sześcio- do siedmioletnie Volkswageny z wynikiem 20,9% wykrytych usterek.
Najstarsze Passaty czwartej generacji można nabyć już za ok. 23 000 zł. Pięcioletnie auto kosztować nas będzie około 35 000 zł, a za najmłodsze modele przyjdzie nam zapłacić ponad 40 000 zł.
Plusy:
* dobry image * reprezentatywny wygląd * przestronne i solidnie wykonane wnętrze * szeroka gama wersji silnikowych, oszczędne turbodiesle TDI * dostępność napędu na cztery koła * niezawodność * komfortowe zawieszenie * powolny spadek wartości
Minusy:
* wysokie ceny aut używanych * niska kultura pracy turbodiesli * atrakcyjny model dla złodziei * Najczęściej spotykane usterki: * Luzy w przednim aluminiowym zawieszeniu * awaryjne mierniki zasysanego powietrza w silnikach TDI * wady przetwornika ciśnienia turbosprężarki (TDI) * zła geometria łopatek turbiny (TDI) * wadliwe cewki rozrusznika w silniku 1,8 l 20V
roadlook.pl
_________________ Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)
|
Śro, 31.01.2007, 15:17 |
|
|
Emcek
Postów: 369 Miejscowość: z Grottgera
|
Jak dla mnie Passat to bardzo dobry samochod, wygodny, z ładnym wnętrzem i intuicyjnymi przełączeniami. W niektorych kolorach wyglada bardzo elegancko, a w wersji kombi zamienia sie w mała furgonetke. Bardzo dobre silniki TDI, troche głosne, dynamiczne, elastyczne, wytrzymałe, oszczedne. Jezdzilem kilkom w swoim zyciu, napewno najlepiej jezdzilo sie 2.5tdi - silnik rewelka.
_________________ Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży gdy się ją dzieli....
|
Śro, 31.01.2007, 15:33 |
|
|
Rysiob
Postów: 504 Miejscowość: Częstochowa
Samochód: Polonez '95 1.6
|
szkoda tylko że to VW, więc stylistyka nie porywa za serce... Ale fakt faktem dobre auto w miarę rozsądnej cenie (używane)
_________________ zapraszam na mojego bloga: http://quattrospalla.cba.pl o motoryzacji po mojemu
|
Śro, 31.01.2007, 15:50 |
|
|
Joey
Postów: 2831
|
Emcek napisał(a): Jak dla mnie Passat to bardzo dobry samochod, wygodny, z Ĺ‚adnym wnÄ™trzem i intuicyjnymi przeĹ‚Ä…czeniami. W niektorych kolorach wyglada bardzo elegancko, a w wersji kombi zamienia sie w maĹ‚a furgonetke. Bardzo dobre silniki TDI, troche gĹ‚osne, dynamiczne, elastyczne, wytrzymaĹ‚e, oszczedne. Nic dodać nic ująć
B5 po roku 2000, czyli po liftingu najbardziej mi się podoba. Jeśli o mnie chodzi wcale nie jest nudny (jak twierdzą niektórzy), ba, moim zdaniem jest to najładniejsza generacja Passata.
_________________ ← Szał trójek :) Był. Bo nie spodobał się jakiemuś prostakowi z uprawnieniami.
|
Śro, 31.01.2007, 15:53 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Rysiob napisał(a): szkoda tylko ĹĽe to VW, wiÄ™c stylistyka nie porywa za serce...
To co, jakby miał znaczek np Hondy to byłby ładny?
Możnaby zmienić nazwę tematu na VW Passat/Passat Variant B5".
Chyba najładniejsza generacja Passata, w wersji sprzed FL, czarna, na ładnych kapciach - miodzio
_________________ locha lover
|
Śro, 31.01.2007, 16:31 |
|
|
Mr_Bungle
Postów: 220 Miejscowość: Ruda Śląska
Samochód: Alfa Romeo 156 1.8TS
|
Sąsiad ma takiego, mówię tu o kombii B6. Mówił kiedyś, że zrobił nim kilkaset tysięcy kilometrów i ma jedną usterkę: popękał mu mieszek z lewarka skrzyni biegów. A auto całkiem ładne, proste, użyteczne. Rozumiem nabywców tego modelu.
_________________ "Państwo jest bogate bogactwem swoich obywateli" A. Smith
|
Śro, 31.01.2007, 19:17 |
|
|
Joey
Postów: 2831
|
Mr_Bungle napisał(a): mĂłwiÄ™ tu o kombii B6 Chyba jednak nie. To jest B6 kombi:
_________________ ← Szał trójek :) Był. Bo nie spodobał się jakiemuś prostakowi z uprawnieniami.
|
Śro, 31.01.2007, 19:22 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Po prostu przyzwoita bryka, ktĂłrej niczego nie brakuje... poza polotem
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Śro, 31.01.2007, 19:32 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |