Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 11:40




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Volkswagen Passat / Passat Variant B5/B5.5 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post Volkswagen Passat / Passat Variant B5/B5.5
Volkswagen Passat (1996)

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Volkswagen Passat Variant (1997)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Volkswagen Passat Variant (2000)

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Volkswagen Passat (2000)

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Volkswagen Passat (2003)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

(C) netcarshow

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Pon, 28.08.2006, 17:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post 
.......................

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Ostatnio edytowany przez Dżony, Śro, 05.12.2012, 22:30, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 28.08.2006, 18:10
Profil

Postów: 237
Samochód: 2xVW, Fiat, Renault
Post 
Polizei wymiata. Najbardzie podoba mi sie variant. Najlepij czarny w pełnej opci z tdi-kiem takim jak na zdjeciach (czerwone di). Szkoda ze bedzie mnie stac na niego dopiero za jakies 10 lat (chyba ze wygram jakas wieksza kase :mryellow: )


Pon, 28.08.2006, 18:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 351
Miejscowość: Kalety
Post 
Mnie się podoba choć jest trochę znyt popularne. Znajomoy ma takiego kombi 1,9 TDi i przejechane ponad 300 tys. km bez awarii. Naprawdę przyjemne autko - moim zdaniem.

_________________
Pozdro600


Pon, 28.08.2006, 19:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2567
Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
Post 
Na kolana nie powala, ale to i tak jeden z Ĺ‚adniejszych VW.

_________________
Licencja na miłość
Embargo na sen


Pon, 28.08.2006, 20:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post 
............................

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Ostatnio edytowany przez Dżony, Śro, 05.12.2012, 22:30, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 28.08.2006, 20:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Typowa nudna limuzyna klasy wyĹĽszej

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 28.08.2006, 20:28
Profil

Postów: 1621
Samochód: Leon I
Post 
COLD CACA napisał(a):
ak widzÄ™ to szkaradziejstwo to mam odruch wymiotny


to jakie ty samochody lubisz? Dla mnie Passat to elegancki samochĂłd :wink:

COLD CACA napisał(a):
Czyli i tak wygląda jak gówno na kołach

a ty to czym jeĹşdzisz?

_________________
Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)


Pon, 28.08.2006, 21:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post 
Freeze napisał(a):
to jakie ty samochody lubisz?


wszystkie z nielicznymi wyjÄ…tkami.

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Wto, 29.08.2006, 7:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Lubię tego Passata. Jest dość ładny, na pewno wygodny i przestronny. Z niezawodnością bywa różnie ale ogólne wrażenia na + Ma jedną sporą wadę - jeździ tego tyle ile "maluchów" za komuny :wink:

_________________
http://www.exoticcars.pl


Wto, 29.08.2006, 10:09
Profil

Postów: 1621
Samochód: Leon I
Post 
COLD CACA napisał(a):
wszystkie z nielicznymi wyjÄ…tkami


aha. czyli passat naleĹĽy do tych wyjÄ…tkĂłw :> luz 8)

_________________
Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)


Wto, 29.08.2006, 10:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Z wyglądu nie zachwyca ale wnętrze ma świetne 8) :mryellow:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Wto, 29.08.2006, 12:33
Profil

Postów: 1621
Samochód: Leon I
Post 
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

RoadLook napisał(a):
Nazwa Passat jest już ponad czterdzieści lat nieodłącznym elementem marki Volkswagen, podobnie jak z resztą Golf. Czwarta generacja Passata B5 (po faceliftingu w 2000 roku jako B6) była dla producenta z Wolfsburgu wielkim sukcesem. Udało mu się bowiem całkowicie zaskoczyć konkurencję zastępując postarzałego Passata trzeciej generacji, nowym, eleganckim, reprezentatywnym, przestronnym, solidnie wykonanym i oferującym sprawdzone turbodiesele modelem. W porównaniu z konkurencyjnym Fordem Mondeo, Oplem Vectra czy Renault Laguna, Passat wydawał się jakby o pół klasy większy. Choć za Passata trzeba było sporo zapłacić, sądząc po sprzedaży, klientom fakt ten raczej nie przeszkadzał. Na większe rozmiary Passata konkurencja po prostu nie mogła nie zareagować, jednak w wypadku największego rywala Forda Mondeo trwało to całe trzy lata.

Komfortowy i przestronny

Passat czwartej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych. Eleganckiemu sedanowi wreszcie udało się wyjść z odwiecznego cienia swego brata kombi. Wymiary zewnętrzne sedana to 4703 x 1746 x 1462 mm, a wymiary nieco krótszego kombi Variant to 4682 x 1746 x 1498 mm. Obie wersje dysponują stosunkowo dużą przestrzenią bagażową. W wypadku sedana pod tylną klapą jest wolnych 475 litrów, Variant natomiast ma do zagospodarowania dobrze dostępnych 495 litrów. Variant to rozwiązanie dla tych, którzy cenią w aucie zwłaszcza jego praktyczność. Za sprawą dość dużego rozstawu osi (2707 mm), jednym z największych atutów Passata jest przestronne i dobrze wyciszone wnętrze. Wygodne fotele zapewniają nieustanny komfort nawet podczas długich podróży. Znalezienie optymalnej pozycji nie miało by sprawiać większych problemów, fotel kierowcy umożliwia bowiem regulację wysokości, a koło kierownicy regulowane jest w dwu płaszczyznach. Prosta i funkcjonalna deska rozdzielcza, zaprojektowana w chłodnym niemieckim stylu, wygląda dobrze nawet po latach. W dodatku jej precyzyjne i bardzo solidne wykończenie eliminuje możliwość jakichkolwiek zgrzytów czy innych denerwujących dźwięków.

W roku 2000 Passata poddano lekkiemu restylingowi (B6). Auto dostało chromowany grill, chromowane obramowanie szyb bocznych, nowe przednie lampy i okrągłe lampy tylne. To były ostateczne zmiany stylistyczne, wygląd auta nie zmienił się do 2005, kiedy B6, zastąpiła nowa generacja Passata.

W Passatach do 2002 stosowano aluminiowe przednie zawieszenie, któremu nasze rozbite drogi dają się mocno we znaki. W tyle zawieszenie niezależne wielowahaczowe. Passat z założenia nie nadaje się zbytnio do agresywnej jazdy po krętych drogach, jego specjalnością są długie podróże. W tym wypadku zapewnia dobrą sterowność i niebywały komfort jazdy. Standardowo Passat ma napęd na przednie koła, dla zwolenników napędów 4x4 w ofercie Volkswagena od 1997 roku znajduje się wersja Syncro, a od roku 1999 wersja 4Motion z rozdziałem momentu obrotowego sprzęgłem Torsen.

Szeroka gama silnikĂłw

Passat czwartej generacji oferował bardzo szeroką gamę wzdłużnie montowanych silników benzynowych i dieseli. Podstawowe ośmiozaworowe jednostki czterocylindrowe 1,6 (102 KM) i 2,0 (115 KM) były wprawdzie najdostępniejsze cenowo, jednak mało dynamiczne. Dalej w ofercie były bardziej elastyczne pięciozaworowe czterocylindrowce 1,8 20V (125 KM) oraz doładowywany 1,8 20V Turbo (150 KM), jak też widlasty silnik pięciocylindrowy VR5 (150 i 170 KM) i widlasty sześciocylindrowiec 2,8 (193 KM). Dla wymagających klientów w 2001 roku na rynku pojawił się topowy ośmiocylindrowiec 4,0 W8 (275 KM), który montowano do obu wersji nadwoziowych. Za sprawą wysokiej ceny nabywczej o te Passaty raczej trudno w autokomisach. Wśród silników benzynowych najlepiej prezentuje się 1,8 Turbo, oferując świetną dynamikę i przyzwoite zużycie paliwa. Passaty jednak najczęściej kojarzone są z turbodieslami. Passaty z oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi są najchętniej kupowane. Na początku w Passatach znaleźć można było czterocylindrowce 1,9 TDI o mocach 90 lub 110 KM (w drugim wypadku ze zmienną geometrią łopatek turbiny), od roku 1999 montowano nowy silnik 1,9 TDI PD (115 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa z pompowtryskiwaczami, który rok później zastąpiono wersjami o mocy 100 i 130 KM. Od 1999 roku Passata napędzał też silnik sześciocylindrowy 2,5 TDI, który z biegiem czasu oferowano w 150, 155, 163 oraz 180 konnych wersjach. Jeszcze przed zakończeniem produkcji tej generacji, pojawił się jeden nowy silnik, a mianowicie 2,0 TDI (140 KM). Silniki TDI z jednej strony wyznaczają się niezbyt wielką kulturą pracy, jednak z drugiej strony są one wielce elastyczne i mało palą (w granicach 6 l/100 km). W kombinacji ze zbiornikiem paliwa o pojemności 62 litrów auta te mogły przejechać nawet 1000 kilometrów przy jednym tankowaniu. Ze starszych roczników godne polecenia są zwłaszcza Passaty w wersji 110 konnej, w nowszych spisują się mocniejsze 130 konne silniki. Jeśli cena i zużycie paliwa nie gra dla nas wielkiej roli, idealnym rozwiązaniem będzie wersja 163 lub 180 konna. W Passatach napotkać można precyzyjną pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz czterostopniową skrzynię automatyczną (w wypadku starszych wersji) lub pięciostopniową skrzynię Tiptronic.

Częste usterki

Konstrukcyjnie piętą Achillesa wczesnych Passatów jeszcze aluminiowe zawieszenie przednie, które na polskich drogach dostaje nieźle w kość. Dlatego w zawieszeniu powstają często luzy, których naprawa może sporo kosztować. Dopiero w 2002 aluminiowe komponenty zastąpiono stalowymi. Jeśli chodzi o silniki TDI, to częstą usterką jest popsuty miernik zasysanego powietrza, silnik traci wtedy moc i zuzywa więcej paliwa. Drugą stosunkowo częstą usterką jest wada przetwornika ciśnienia turbosprężarki oraz zła geometria łopatek turbiny. Silniki benzynowe nie mają szczególnych wad, spotykane są jednak wadliwe cewki rozrusznika w wypadku pięciozaworowych silników 1,8 l.

Jednak w rankingu TÜV Report Passaty nie wypadają najlepiej. Dwu- do trzyletni Passat zajmuje 48. miejsce z 6,3% usterek. To wynik lekko ponad przeciętną, która w przypadku tych aut czyniła 6,6%. W cztero- do pięcioletnich Passatach wykryto 12,2% wad, co jest wynikiem poniżej przeciętnej, która w tej klasie aut wynosi 11,2%. Tak samo poniżej przeciętnej (17,2%) uplasowały się sześcio- do siedmioletnie Volkswageny z wynikiem 20,9% wykrytych usterek.

Najstarsze Passaty czwartej generacji można nabyć już za ok. 23 000 zł. Pięcioletnie auto kosztować nas będzie około 35 000 zł, a za najmłodsze modele przyjdzie nam zapłacić ponad 40 000 zł.

Plusy:

* dobry image
* reprezentatywny wyglÄ…d
* przestronne i solidnie wykonane wnętrze
* szeroka gama wersji silnikowych, oszczędne turbodiesle TDI
* dostępność napędu na cztery koła
* niezawodność
* komfortowe zawieszenie
* powolny spadek wartości

Minusy:

* wysokie ceny aut uĹĽywanych
* niska kultura pracy turbodiesli
* atrakcyjny model dla złodziei
* Najczęściej spotykane usterki:
* Luzy w przednim aluminiowym zawieszeniu
* awaryjne mierniki zasysanego powietrza w silnikach TDI
* wady przetwornika ciśnienia turbosprężarki (TDI)
* zła geometria łopatek turbiny (TDI)
* wadliwe cewki rozrusznika w silniku 1,8 l 20V


roadlook.pl

_________________
Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)


Śro, 31.01.2007, 15:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 369
Miejscowość: z Grottgera
Post 
Jak dla mnie Passat to bardzo dobry samochod, wygodny, z ładnym wnętrzem i intuicyjnymi przełączeniami. W niektorych kolorach wyglada bardzo elegancko, a w wersji kombi zamienia sie w mała furgonetke. Bardzo dobre silniki TDI, troche głosne, dynamiczne, elastyczne, wytrzymałe, oszczedne. Jezdzilem kilkom w swoim zyciu, napewno najlepiej jezdzilo sie 2.5tdi - silnik rewelka.

_________________
Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży gdy się ją dzieli....


Śro, 31.01.2007, 15:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 504
Miejscowość: Częstochowa
Samochód: Polonez '95 1.6
Post 
szkoda tylko że to VW, więc stylistyka nie porywa za serce... Ale fakt faktem dobre auto w miarę rozsądnej cenie (używane)

_________________
zapraszam na mojego bloga: http://quattrospalla.cba.pl o motoryzacji po mojemu


Śro, 31.01.2007, 15:50
Profil

Postów: 2831
Post 
Emcek napisał(a):
Jak dla mnie Passat to bardzo dobry samochod, wygodny, z ładnym wnętrzem i intuicyjnymi przełączeniami. W niektorych kolorach wyglada bardzo elegancko, a w wersji kombi zamienia sie w mała furgonetke. Bardzo dobre silniki TDI, troche głosne, dynamiczne, elastyczne, wytrzymałe, oszczedne.
Nic dodać nic ująć :wink:

B5 po roku 2000, czyli po liftingu najbardziej mi się podoba. Jeśli o mnie chodzi wcale nie jest nudny (jak twierdzą niektórzy), ba, moim zdaniem jest to najładniejsza generacja Passata.

_________________
← Szał trójek :) Był. Bo nie spodobał się jakiemuś prostakowi z uprawnieniami.


Śro, 31.01.2007, 15:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post 
Rysiob napisał(a):
szkoda tylko że to VW, więc stylistyka nie porywa za serce...

To co, jakby miał znaczek np Hondy to byłby ładny?

Możnaby zmienić nazwę tematu na VW Passat/Passat Variant B5".

Chyba najładniejsza generacja Passata, w wersji sprzed FL, czarna, na ładnych kapciach - miodzio :wink:

_________________
locha lover


Śro, 31.01.2007, 16:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 220
Miejscowość: Ruda Śląska
Samochód: Alfa Romeo 156 1.8TS
Post 
Sąsiad ma takiego, mówię tu o kombii B6. Mówił kiedyś, że zrobił nim kilkaset tysięcy kilometrów i ma jedną usterkę: popękał mu mieszek z lewarka skrzyni biegów. A auto całkiem ładne, proste, użyteczne. Rozumiem nabywców tego modelu.

_________________
"Państwo jest bogate bogactwem swoich obywateli" A. Smith


Śro, 31.01.2007, 19:17
Profil

Postów: 2831
Post 
Mr_Bungle napisał(a):
mĂłwiÄ™ tu o kombii B6
Chyba jednak nie. To jest B6 kombi:
Image

_________________
← Szał trójek :) Był. Bo nie spodobał się jakiemuś prostakowi z uprawnieniami.


Śro, 31.01.2007, 19:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Po prostu przyzwoita bryka, ktĂłrej niczego nie brakuje... poza polotem ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 31.01.2007, 19:32
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018