Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 3:51




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 17041
Miejscowość: Mrągowo
Samochód: Opel Astra G Sedan
Post 
bobby1992 napisał(a):
ktora bardzo dobrze mojemu bratu jezdzila w terenie.


Moja w głebokiej kałuży z błotem ledwo co dała radę.

_________________
Motocykle, Quady, ATV, Mule, Skutery Wodne, Ubrania i Akcesoria Kawasaki!


Nie, 30.07.2006, 17:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 71
Miejscowość: Słupsk
Post 
kociak102 napisał(a):
Moja w głebokiej kałuży z błotem ledwo co dała radę.

Może kwestia treningu albo czegoś w ten deseń...Nie jestem na tym forum, aby was tu kantować. Mówie co widziałem. Może to tez kwestia silnika. Jednostka 1.8 w dieslu to jednak mocniejszy motor niz twoje 1.3(nie mam na myśli w tym momencie, że jednostka 1.3 jest zła :wink: )


Nie, 30.07.2006, 17:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 17041
Miejscowość: Mrągowo
Samochód: Opel Astra G Sedan
Post 
Cytuj:
1.3(nie mam na myśli w tym momencie, że jednostka 1.3 jest zła Wink )


Jeśli chodzi o miasto to jest w sam raz ale poza miastem to już katusze.Trzeba go wysoko kręcić aby coś z niego wykrzesać,a przy pełnej liczbie osób auto prawie niejedzie.Ale ja i tak praktycznie niewyjeżdżam poza miasto to taki silnik mi wystarcza w zupełonści.

_________________
Motocykle, Quady, ATV, Mule, Skutery Wodne, Ubrania i Akcesoria Kawasaki!


Nie, 30.07.2006, 18:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 71
Miejscowość: Słupsk
Post 
Ważne, że do przodu prze. A w mieście faktycznie dobre. Mały, właściwie wszędzie się wepchnie. No i jakby nie patrzećkomfort jest wiekszy niz w maluchu czy "cieniasie" :wink:


Nie, 30.07.2006, 19:00
Profil

Postów: 1621
Samochód: Leon I
Post 
Ford Fiesta (1989-2002)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

RoadLook napisał(a):
Fiesta, ktĂłrÄ… Ford zaprezentowaĹ‚ w 1989 roku nawiÄ…zywaĹ‚a do modelu o tej samej nazwie pochodzÄ…cego z 1976 roku. Nowoczesne rozwiÄ…zania konstrukcyjne z koĹ„ca lat osiemdziesiÄ…tych o dziwo utrzymaĹ‚y siÄ™ w produkcji aĹĽ do 21. wieku. Atrakcyjne trzy- lub piÄ™ciodrzwiowe nadwozie charakteryzowaĹ‚o siÄ™ swego czasu dobrze zagospodarowanym miejscem, bagaĹĽnikiem o objÄ™toĹ›ci 250 – 625 litrĂłw i dobrymi wĹ‚aĹ›ciwoĹ›ciami jezdnymi. Jednak to co byĹ‚o na topie w 1989 roku stopniowo siÄ™ starzaĹ‚o, ale Ford z biegiem lat unowoczeĹ›niaĹ‚ to auto, zarĂłwno technicznie, jak i stylistycznie. W 1995 roku Fiesta doczekaĹ‚a siÄ™ restylingu, ktĂłry ze stosunkowo kanciastej Fiesty zrobiĹ‚ autko miejskie o zaokrÄ…glonych ksztaĹ‚tach, w sam raz dla paĹ„. Potem na rynku pojawiĹ‚ siÄ™ jeszcze mniejszy Ford. Od strony technicznej wyraĹşnie czerpiÄ…cy wiele cech z dziedzictwa starszej Fiesty. Mowa tu o Fordzie Ka, wokół ktĂłrego zrobiĹ‚o siÄ™ gĹ‚oĹ›no za sprawÄ… New Edge Designu. Model Ka przejÄ…Ĺ‚ część klienteli FieĹ›cie, jednak na przekĂłr temu nadal Fiesta pozostawaĹ‚a dostojniejszym „mieszczuchem“ w ofercie Forda. W 1999 roku Fiesta doczekaĹ‚a siÄ™ dalszej rewolucyjnej przemiany. Trzeba byĹ‚o wykroić okrÄ…gĹ‚oĹ›ci Fiesty, by dostosować jÄ… do ostrych krawÄ™dzi stylistyki New Edge. To byĹ‚o ostatnia wersja tego modelu przed zaprezentowaniem w 2002 zupeĹ‚nie nowej Fiesty.

Fiesta o wymiarach 3,74 x 1,61 x 1,39 m i rozstawie osi 2,45 m jest bezpoĹ›rednim konkurentem czeskiej Felicii i starszego Favorita. To autko byĹ‚o oferowane w wielu wersjach silnikowych, a my przyjrzymy siÄ™ tym najbardziej powszechnym. PodstawÄ… wersjÄ… byĹ‚a czterocylindrowa jednostka spalinowa o objÄ™toĹ›ci 1119 cm3 i mocy 50 KM przy 5200 obr./min. Evergreen‘em, ktĂłry znaleźć moĹĽna pod maskÄ… niemal poĹ‚owy wszystkich Fiest jest czterocylindrowy silnik spalinowy o objÄ™toĹ›ci 1299 cm3, z ktĂłrego wycisnąć moĹĽna niebanalnych 60 KM przy 5000 obr./min. Pod koniec lat dziewięćdziesiÄ…tych obydwa silniki wyznaczaĹ‚y siÄ™ rozrzÄ…dem gĂłrnozaworowym (OHV), ale zwĹ‚aszcza ten mocniejszy zapewniaĹ‚ dobrÄ… dynamikÄ™ jazdy. Popularny silnik 1,3 rozpÄ™dzaĹ‚ siÄ™ z 0 do 100 km/h w niecaĹ‚e 15 s, a zuĹĽycie paliwa mieĹ›ci siÄ™ w granicach 7 l na 100 km.

Zwolennicy szybkiej jazdy mogą sięgnąć po model Fiesta XR2 z silnikiem 1.8 16V o mocy 130 KM, albo w wypadku słabszej wersji z silnikiem 1.8 16V o mocy 105 KM. Te Fordy zyskiwały sobie na prestiżu zwłaszcza dzięki popularnym w niektórych państwach (np. sąsiednie Czechy) wyścigom Ford Fiesta Cup, jednak na zwykłych drogach były rzadko widziane.

Osobnym rozdziałem są silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 1753 cm3, które montowano najpierw w klasycznej wersji z komorą wstępną (60 KM), a później w wersji doładowywanej 1.8 DI (75 KM). Jednak technologii Common Rail w Fiestach byśmy się nie doszukali. Oferowane silniki diesela przystosowane były raczej do spokojnej jazdy, której towarzyszyły charakterystyczne wibracje i hałas. Diesele nawet w mieście zuzywały do sześciu litrów olejnu napędowego.

W ostatnich latach produkcji do Fiest montowano nowoczesny czterocylindorwy silnik 1.25 16V, który ceniono zwłaszcza za moc 75 KM, zdolność przyśpieszenia nawet na niskich obrotach i zużycie porównywalne z większym, chociaż jednak słabszym silnikiem 1.3 l. Dźwięk tego silnika jest przyjemny, rzec by się mogło sportowy, a poziom hałasu wewnątrz kabiny pasażerskiej jest znośny. Z tym silnikiem Fiesta przyśpiesza prędzej niż wiele modeli klas wyższych (0-100 km/h w 12,9 s).

Spotkać można też Fiesty ze skrzynią biegów CVT, lub z nowoczesnymi czterocylindrowymi jednostkami 1.4 16V (90 KM) i 1.6 (100 KM), które pochodzą z większego Focusa.

Od 1996 roku z taśm produkcyjnych Forda, bez większych zmian stylistycznych, Fiesta zaczęła zjeżdżać ze znaczkiem Mazdy oznakowana symbolem 121. Tak było aż do roku 2001. kiedy Mazda zaprezentowała nowy model Mazda 2 i wspólne przedsiewzięcie się zakończyło.

Doświadczenia z eksploatacji (Ford Fiesta Flair 1.8 D, 60 KM):
Według długoletniego użytkownika Fiesty z 1996 roku, auto to wykazuje nawet w czasach dzisiejszych niebywały właściwości jezdne, choć okupione poniekąd twardszym zawieszeniem. Pewności za kółkiem dodaje też precyzyjny układ kierowniczy, w skrzyni biegów też trudno o poważniejsze mankamenty. W mieście ocenimy dobrą widoczność w tył dzięki dużej tylnej szybie. W porównaniu z konkurencyjną Felicią, wnętrze Fiesty jest dużo lepiej wyciszone.

Ładne i przytulne wnętrze wyposażono w charakterystyczne w tych czasach tworzywa sztuczne, z przodu komfortowe siedziska oferują wystarczająco dużo miejsca nawet dla ponadprzeciętnie wysokich pasażerów, z tyłu natomiast miejsca jest malutko.

Bagażnik w większości egzemplarzy otwierany jest kluczykiem z zewnątrz. To wiąże się z częstymi problemami. Zaokrąglony kluczyk podlega zużyciu a zamek przestaje funkcjonować pod wpływem działania zjawisk atmosferycznych.

W bagażniku przydałby się choć jeden schowek na narzędzia. Koło zapasowe zawieszone jest pod spodem, wystawiane nieustannym wpływom aury, dlatego w wypadku wymiany jest zawsze brudne. W samym wnętrzu jest też za mało schowków.

W przypadku wysokoprężnych Fiest z komorÄ… wstÄ™pnÄ… spotkać siÄ™ moĹĽna z problemami z zapĹ‚onem. W temperaturach poniĹĽej -15°C trzeba dĹ‚ugo krÄ™cić silnikiem, startujÄ…c nawet dwa czy trzy razy. Te silniki pracujÄ… stosunkowo ciężko a ich dynamika pozostawia wiele do ĹĽyczenia. Za sprawÄ… wady konstrukcyjnej w okolicy 2000 obrotĂłw auto traci moc, zaczynajÄ…c „skakać“ (na niĹĽszych biegach). Do wydatkĂłw zwiÄ…zanych z eksploatacjÄ… trzeba zaliczyć wymianÄ™ oleju co dziesięć tysiÄ™cy kilometrĂłw oraz wymianÄ™ paska rozrzÄ…du co 60 000 km.

W Fieście 1.8 D trzeba docenić stosunkowo małą hałaśliwość, przyjemne brzmienie, dobrą dynamikę, nawet na niższych przełożeniach i przy małych obrotach. Za sprawą żeliwnego silnika przednia oś jest permanentnie przeciążona, z tym wiąże się stasunkowo duży opór kierownicy podczas skręcania, przeciążenie opon w rozmiarze standardowym 165/70 R13, które pompować trzeba do 2,4 bara, oraz niska żywotność silentbloków i sworzni przedniej osi.

Ten stosunkowo ciężki silnik ma jednak swoje zalety. Auto dysponuje niesamowitą trakcją i doskonałą przyczepnością na każdej nawierzchni. Na zimowych oponach dojeżdża dalej niż inne auta z zamontowanymi łańcuchami śnieżnymi.

Typowe wady i niedociągnięcia
Dalszym dużym problemem jest korozja. Rdzewieje nie tylko wydech, ale też najróżniejsze części karoserii, niebezpieczne jest też korozja w układzie hamującym. Nawet po trzech latach eksploatacji, użytkownicy natrafiali na pierwsze oznaki korozji. Dlatego wskazana jest dokładna kontrola stanu nadwozia i innych części.

Charakterystyczną usterką są nieszczelne drzwi, okna i szyberdachy. W lepszych przypadkach przejawem tego są odgłosy opływającego powietrza w czasie jazdy. Silniki 1,3 spotykała jedna dziwna wada. Zdarzało się, że podczas pracy silnika odskakiwała pokrywa otworu do dolewania oleju, po czym olej rozpryskiwał się po całym silniku.

Wprowadzenie innowacji w 1996 eliminowało wiele powtarzających się usterek, dlatego właśnie te egzemplarze warte są polecenia. Problemy może jednak sprawiać układ hamulcowy. Charakterystyczne są nieszczelne przewody hamulcowe, powyginane tarcze hamulcowe lub zużyte klocki hamulcowe. Według rankingu TÜV w nowszych modelach skuteczność hamulców ręcznych jest mniejsze w porównaniu ze starszymi Fiestami.

Także często znanymi problemami wielu aut używanych są wady alternatora, wysokie ryzyko przerwania się paska rozrządu (w przypadku gdy ta wymiana nie jest regularna) oraz popękane osłony przegubów wałów napędowych. Fiestami ze wspomaganiem kierownicy łatwiej jest sterować, ale ze względu na częste nieszczelności wspomaganie zasługuje na dogłębną kontrolę.

Plusy:

* świetne własności jezdne, precyzyjny układ kierowniczy
* solidna konstrukcja nadwozia
* wystarczająca ilość miejsca w przodzie, stosunkowo duża przestrzeń bagażowa
* optymalna kombinacja mocy, zuĹĽycia paliwa i wydatkĂłw zwiÄ…zanych z eksploatacjÄ… w silnikach 1,25 16V

Minusy:

* mało miejsca na tylnych siedzeniach
* podstawa konstrukcji pochodzi z końca lat osiemdziesiatych
* postarzała konstrukcja silników (oprócz benzynowych 16V)
* Najczęściej spotykane usterki:
* korozja
* zużyty układ hamujący
* nieszczelność nadowiza (okna, drzwi, szyberdachy)
* awarie alternatora, immobilizera
* ryzyko przerwania siÄ™ paska rozrzÄ…du


Ford Fiesta (od 2002r.)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

mojeauto.pl napisał(a):
Od debiutu na rynku piÄ…tej (ostatniej generacji) Fordy Fiesty upĹ‚ynÄ…Ĺ‚ juĹĽ szmat czasu – 5 lat. Na pierwszy rzut oka moĹĽe siÄ™ to wydawać krĂłtkim okresem jednak w przypadku segmentu aut ktĂłry reprezentuje Fiesta, a wiÄ™c samochody maĹ‚e, producenci przyzwyczaili juĹĽ klientĂłw do czÄ™stych „podmian” modeli.

Nie naleĹĽaĹ‚oby rĂłwnieĹĽ zapomnieć o innej istotnej cesze. Segment ten jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w caĹ‚ej stawce i trudno utrzymać siÄ™ w nim w czoĹ‚Ăłwce nie wymyĹ›lajÄ…c czegoĹ› nowego i zaskakujÄ…cego. Nie inaczej jest w przypadku Fiesty. OdmĹ‚odzenie tej „starej”, 5-letniej wersji byĹ‚o wrÄ™cz konieczne, tym bardziej, ĹĽe na horyzoncie pojawiĹ‚y siÄ™ nowe generacje Renault Clio, Toyoty Yaris czy teĹĽ Fiata Punto, ktĂłre wyglÄ…dajÄ… zdecydowanie Ĺ›wieĹĽej, odwaĹĽniej.

Czy w takim razie, mając na uwadze wszystkie powyższe czynniki nowa-stara Fiesta poszła z duchem czasu i na tle globalnego, wiecznie młodego społeczeństwa jest trendy, jazzy, funky i nadal może być jednym z bestsellerów Forda?

Stylistyka – Udany face-lifting
Mimo, że bryła nadwozia zasadniczo się nie zmieniła, zmodyfikowanie kilku detali jest widoczne i pomysłowe. Patrząc na przód samochodu nie sposób nie zauważyć ciekawie zaprojektowanych reflektorów oraz szerszego grilla i pełniejszych wlotów powietrza. Charakteryzując ten pierwszy element pierwsze co przyszło nam do głowy (wrażenie spotęgowane także kolorem nadwozia) to porównanie świateł do par oczu jakiegoś przyjemnego, małego robaczka... hmm może żuczka? W każdym razie pozostawiając na boku te zoologiczne dywagacje reflektory nadają Fieście bardziej wyrazistego i indywidualnego wyrazu.

Boczne Ĺ›ciany poza wydatniejszymi nadkolami nie wprowadzajÄ…, ĹĽadnych zmian w porĂłwnaniu z wersjÄ… przed-liftingowÄ…. TyĹ‚ natomiast wyróżnia nowy ksztaĹ‚t Ĺ›wiateĹ‚ i kosmetycznie zmieniony zderzak. OgĂłlnie ujmujÄ…c – praca jaka zostaĹ‚a wĹ‚oĹĽona w poprawÄ™ stylistyki samochodu nie poszĹ‚a na marne, jest przemyĹ›lana i co najwaĹĽniejsze udana, nadajÄ…c FieĹ›cie bardziej mĹ‚odzieĹĽowy charakter w porĂłwnaniu z poprzedniÄ… wersjÄ….

WnÄ™trze – Rewolucja
Tutaj zaszło najwięcej zmian i modyfikacji. Wnętrze Fiesty zostało niemal wywrócone do góry nogami, a kompozycja poszczególnych elementów została zaprojektowana od początku. Szczególnie jeśli chodzi o kolorystykę, konstrukcję deski rozdzielczej i użytych bardziej solidnych materiałów. Podstawą przy tworzeniu nowej stylistyki wnętrza było uzyskanie kontrastu kolorystycznego deski rozdzielczej, podzielonej na dwa zasadnicze segmenty. Na podstawie jej konstrukcji zaprojektowano układ przełączników i wskaźników, obramowań poszczególnych elementów i w konsekwencji zastosowania nowych materiałów o jaśniejszej kolorystyce.

Wygląd tablicy rozdzielczej również nie budzi zastrzeżeń. Zegary są czytelne, dobrze zestrojone z całym wnętrzem. Na plus zasługują chromowane wstawki w drzwiach i środkowej konsoli, na minus usytuowanie drążka zmiany biegów na mało ciekawym pseudo-piedestale. Komfort jaki zapewniają fotele jest poprawny. Zajęcie miejsca za kierownicą nie sprawia kłopotów, a możliwość regulacji foteli i kierownicy pozwala czuć się pewnie za sterami małej Fiesty zarówno niskim jak i wysokim kierowcom.

BagaĹĽnik – Typowo miejski
O tym, ĹĽe Ford Fiesta to typowe auto miejskie nikogo nie trzeba przekonywać. Ĺšwiadczy o tym rĂłwnieĹĽ pojemność bagaĹĽnika – 284 l. przy tradycyjnej konfiguracji siedzeĹ„. Wystarczy to na zapakowanie wĂłzka w poprzek lub kilku toreb z zakupami.

Jazda – Bez wiÄ™kszych szaleĹ„stw
JazdÄ™ Fordem Fiesta moĹĽna zaliczyć do miĹ‚ych wraĹĽeĹ„. Co prawda po silniku o pojemnoĹ›ci 1250 ccm Duratec i mocy 75 KM jaki zostaĹ‚ nam udostÄ™pniony do testĂłw wiÄ™kszych szaleĹ„stw nie moĹĽna siÄ™ spodziewać, jednak ogĂłlnie sprawia pozytywne wraĹĽenie. Tylko gdyby nie to ciÄ…gĹ‚e wkrÄ™cenie na obroty. Fiesta niestety ma drobne problemy z uzyskiwaniem mocy na niskich obrotach. Auto choć z silnikiem benzynowym, przy ruszaniu czÄ™sto wpadaĹ‚o w „pustkÄ™ mocy” – co charakterystyczne jest raczej dla modeli wyposaĹĽonych w silnik Diesla. Dopiero „kopniÄ™cie” w pedaĹ‚ gazu niwelowaĹ‚o częściowo ten efekt.

Zupełnie inaczej Fiesta porusza się już przy wyższych prędkościach. Motor reaguje żwawo, jest elastyczny i co ważne szybko się rozpędza bez potrzeby kładzenia cegły na gaz. Również w zakrętach auto prowadzi się dobrze, jest stabilne i przewidywalne, choć zamiana kół na większe 14-calowe nie była dobrym pomysłem, szczególnie przy tej mocy silnika. Tutaj dużą zasługę przypisujemy sztywnemu szkieletowi nadwozia, który czuć także na dosyć twardo zestrojonym zawieszeniu (zmianie uległa tylna część zawieszenia z belką skrętną).

Hamulce wyposażone w ABS jak na Forda przystało spisywały się bez zarzutu (drobny minusik dajemy za wysoko ułożony pedał hamulca wewnątrz auta). Skrzynia biegów również działa poprawnie, aczkolwiek przełożenia mogłyby być nieco dłuższe.

Apetyt Fiesty na paliwo, biorÄ…c pod uwagÄ™ silnik i w miarÄ™ dynamiczny charakter jazdy jest mimo wszystko dosyć za wysoki – wynik delikatnie powyĹĽej 7 litrĂłw w trybie mieszanym to niespecjalna zaleta auta. Na obronÄ™ Fiesty mamy jedynie to, ĹĽe od czasu do czasu podczas „testĂłwek” samochĂłd zostaĹ‚ ĹĽwawiej przegoniony po drodze.


(c) RoadLook, mojeauto

_________________
Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)


Śro, 31.01.2007, 21:01
Profil

Postów: 527
Miejscowość: ???Z miasta świateł drogowych>)
Post 
Moze ktoś całą palete silników montowanych we fiestach,interesuje mnie xr2 :twisted:

_________________
No RWD ,No Fun >)


Pią, 02.02.2007, 22:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
1.6 102KM i 1.6T - mocy nie pamiętam... to były XRki o ile dobrze pamiętam

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pią, 02.02.2007, 23:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Tezeus napisał(a):
Moze ktoś całą palete silników montowanych we fiestach,interesuje mnie xr2


ZaleĹĽy o ktĂłrÄ… generacjÄ™ pytasz.
Model z 1977 roku miał 95KM, model '81 tylko 94KM ale następna generacja już 110 KM (rocznik 1989). W 1992 roku wypuszczone jeszcze Fiestę RS1800 - 128KM. O turbo nie słyszałem, powyższe wersje są wolnossące.

_________________
http://www.exoticcars.pl


Pią, 02.02.2007, 23:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
jest 1.6T , mamy jakieĹ› graty do niej ;)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pią, 02.02.2007, 23:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Seth napisał(a):
jest 1.6T , mamy jakieĹ› graty do niej Wink


Carfolio milczy na ten temat.

_________________
http://www.exoticcars.pl


Pią, 02.02.2007, 23:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
Delphi, Febi, CCYS niekoniecznie ;)

http://www.fiestaturbo.com/articles/history/ i tutaj :)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Sob, 03.02.2007, 0:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Seth napisał(a):
Delphi, Febi, CCYS niekoniecznie Wink


Spoko, Carfolio nie jest wyroczniÄ… :wink:

_________________
http://www.exoticcars.pl


Sob, 03.02.2007, 10:40
Profil

Postów: 1
Post Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
A widzieliście taką wersję Fiesty MK6 :?:

Image
Image


Pią, 07.11.2008, 15:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 123
Miejscowość: Częstochowa
Post Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
gdybym mial wybrać Fiestę......to brałbym model TURBO

Image

wg. prospektu ma 133 KM a waży tylko 900kg......śmigać musi fajnie :P

_________________
Zbieram prospekty samochodowe. Mam w kolekcji około 15 000 sztuk z lat 1941-2013.
Gdyby ktoś miał zbędne proszę o wiadomość...Moja stronka
http://www.carbrochures.cba.pl


Wto, 18.11.2008, 23:24
Profil

Postów: 47
Post Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
ale o jednej wersji zapomnieli wszyscy: a Ikon??


Śro, 19.11.2008, 20:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 165
Miejscowość: Katowice / Czestochowa
Samochód: Pandaren / Scierka
Post Re:
Oley napisał(a):
Nie wiedziałem że była taka wersja:

Image

:oops:



Ford Pickup
(czyli fiesta z pakÄ…, ojciec lata temu mial taka w firmie, tyle, ze zabudowana :)


Ja sie moge pochwalic uzytkowaniem Fiesta mk3 1.1 91rok 3d czerwona (ktora potem stala sie rozowo-biala od slonca :DDD) ktora mam na avatarze ;) niestety poszla do zyda :)


Czw, 27.11.2008, 13:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
1976-1983 Ford Fiesta mkI

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dane techniczne
Producent: Ford Motor Company
Premiera: koniec 1975
Okres produkcji: 1976 - 1983
Następca: Ford Fiesta II
Segment: B
Typy nadwozia: 3-drzwiowy hatchback
Silniki: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Benzynowe:
1.0 957 ccm 74×55,7 mm 8,5:1 40-45 KM przy 5750 obr/min 68 Nm przy 3700 obr/min
1.1 1117 ccm 74×65 mm 9,5:1 53 KM 84 Nm przy 2700 obr/min
1.3 1298 ccm 66 KM
1.6 84 KM
Układ zasilania: gaźnik
Rodzaj napędu: przedni
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson z górnymi sprężynami śrubowymi
Zawieszenie tylne: belka sztywna prowadzona dwoma dwoma drążkami wzdłużnymi, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, poprzeczny drążek Panharda, stabilizator
Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe, hamulec ręczny mechaniczny działa na koła tylne
Ogumienie: 135 SR 13
155/70 SR 13
Długość: 3648 mm
Szerokość: 1585 mm
Wysokość: 1326 mm
Rozstaw osi: 2290 mm
Rozstaw kół przednich: 1367 mm
Rozstaw kół tylnych: 1320 mm
Masa własna: 730-775 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 34,1 l
Prędkość maksymalna: 138 km/h (1,0)
145 km/h (1.1)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 17,8 s (1,0)
17,0 s (1,1)
Zużycie paliwa: 4,8 l/100 km (1,1)
Średnica zawracania: 9,30 m


(C) Wikimedia.org
Cartype.com
Motorbase.com
Fiesta-mk1.co.uk
Cardomain.com
Carblueprints.info

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 20.11.2014, 15:58, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 20.07.2012, 22:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
1983-1989 Ford Fiesta mk II

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=400QNUii22g

Producent: Ford Motor Company, Almussafes, Hiszpania
Dagenham, Wielka Brytania
Kolonia, Saarlouis Niemcy
Okres produkcji: 1983 – 1989
Poprzednik: Ford Fiesta I
Następca: Ford Fiesta III
Segment: B
Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback
Silniki: Benzynowe: Kent/Valencia 1.0 OHV 957 ccm 40 KM 135 km/h
Kent/Valencia 1.0 OHV 957 ccm 45 KM 5750 obr/min 68 Nm 3750 obr/min 8,5:1 137 km/h 5,0/7,4/7,1 l/100 km
Kent/Valencia 1.1 1117 ccm 50 KM 5700 obr/min 83 Nm 2700 obr/min 9,5:1 142 km/h
Kent/Valencia 1.1 1117 ccm 53 KM 5000 obr/min 9,0:1 145 km/h
Kent/Valencia 1.3 1298 ccm 66 KM
CVH 1.3 1298 ccm 69 KM
CVH 1.4 1368 ccm 73 KM
CVH 1.6 1597 ccm 84 KM
CVH 1.6 1597 ccm 96 KM 163 km/h
Diesel: 1.6 D 54 KM 4800 obr/min 148 km/h
Skrzynia biegów: BC4 manualna 4-biegowa
CVT bezstopniowa 5-biegowa
Układ napędowy: silnik poprzecznie z przodu, napęd przedni
Hamulce: hydrauliczne, dwuobowodowe, ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe
Zawieszenie: przednie wahacze poprzeczne, kolumny McPhersona, tylne oś sztywna, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, poprzeczny drążek Panharda, stabilizator
Ogumienie: 135 SR 13
155/70 SR 13
Długość: 3648-3712 mm
Szerokość: 1585-1620 mm
Wysokość: 1360 mm
Rozstaw osi: 2292 mm
Rozstaw kół przednich: 1367 mm
Rozstaw kół tylnych: 1320 mm
Prześwit: 140 mm
Masa własna: 750-850 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 34 l
Konkurencja: Citroen Visa
Fiat Uno
Opel Corsa A
Peugeot 205
Toyota Starlet 70
Volkswagen Polo II


(C) Wikimedia.org
Avto-russia.ru
Ford.katalog-samochodow.pl
Motorbase.com
Autocentrum.pl
Youtube.com
Katalog Młodego Technika; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
Katalog Motoru; Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa, 1989
PODBIELSKI Zdzisław - Samochody Republiki Federalnej Niemiec; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 20.11.2014, 2:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
1984-1989 Ford Fiesta XR2 mk II

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=8W6UQppCqXI

Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 1597 ccm
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Moc maksymalna: 97 KM (72 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 133 Nm przy 4000 obr/min
Stopień sprężania: 9,5:1
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik poprzecznie z przodu, napęd przedni
Hamulce: dwuobowodowe, ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koła
Prędkość maksymalna: 187 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h : 9,3 s


(C) Wikimedia.org
Performance-car-guide.co.uk
Gopixpic.com
Flickr.com
Toplowridersites.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 20.11.2014, 16:38
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018