|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 3:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
Autor |
Wiadomość |
VW_Marcin
Postów: 17041 Miejscowość: Mrągowo
Samochód: Opel Astra G Sedan
|
bobby1992 napisał(a): ktora bardzo dobrze mojemu bratu jezdzila w terenie.
Moja w głebokiej kałuży z błotem ledwo co dała radę.
_________________ Motocykle, Quady, ATV, Mule, Skutery Wodne, Ubrania i Akcesoria Kawasaki!
|
Nie, 30.07.2006, 17:11 |
|
|
bobby1992
Postów: 71 Miejscowość: Słupsk
|
kociak102 napisał(a): Moja w gĹ‚ebokiej kaĹ‚uĹĽy z bĹ‚otem ledwo co daĹ‚a radÄ™.
Może kwestia treningu albo czegoś w ten deseń...Nie jestem na tym forum, aby was tu kantować. Mówie co widziałem. Może to tez kwestia silnika. Jednostka 1.8 w dieslu to jednak mocniejszy motor niz twoje 1.3(nie mam na myśli w tym momencie, że jednostka 1.3 jest zła )
|
Nie, 30.07.2006, 17:50 |
|
|
VW_Marcin
Postów: 17041 Miejscowość: Mrągowo
Samochód: Opel Astra G Sedan
|
Cytuj: 1.3(nie mam na myśli w tym momencie, że jednostka 1.3 jest zła Wink )
Jeśli chodzi o miasto to jest w sam raz ale poza miastem to już katusze.Trzeba go wysoko kręcić aby coś z niego wykrzesać,a przy pełnej liczbie osób auto prawie niejedzie.Ale ja i tak praktycznie niewyjeżdżam poza miasto to taki silnik mi wystarcza w zupełonści.
_________________ Motocykle, Quady, ATV, Mule, Skutery Wodne, Ubrania i Akcesoria Kawasaki!
|
Nie, 30.07.2006, 18:28 |
|
|
bobby1992
Postów: 71 Miejscowość: Słupsk
|
Ważne, że do przodu prze. A w mieście faktycznie dobre. Mały, właściwie wszędzie się wepchnie. No i jakby nie patrzećkomfort jest wiekszy niz w maluchu czy "cieniasie"
|
Nie, 30.07.2006, 19:00 |
|
|
Freeze
Postów: 1621
Samochód: Leon I
|
Ford Fiesta (1989-2002)
RoadLook napisał(a): Fiesta, ktĂłrÄ… Ford zaprezentowaĹ‚ w 1989 roku nawiÄ…zywaĹ‚a do modelu o tej samej nazwie pochodzÄ…cego z 1976 roku. Nowoczesne rozwiÄ…zania konstrukcyjne z koĹ„ca lat osiemdziesiÄ…tych o dziwo utrzymaĹ‚y siÄ™ w produkcji aĹĽ do 21. wieku. Atrakcyjne trzy- lub piÄ™ciodrzwiowe nadwozie charakteryzowaĹ‚o siÄ™ swego czasu dobrze zagospodarowanym miejscem, bagaĹĽnikiem o objÄ™toĹ›ci 250 – 625 litrĂłw i dobrymi wĹ‚aĹ›ciwoĹ›ciami jezdnymi. Jednak to co byĹ‚o na topie w 1989 roku stopniowo siÄ™ starzaĹ‚o, ale Ford z biegiem lat unowoczeĹ›niaĹ‚ to auto, zarĂłwno technicznie, jak i stylistycznie. W 1995 roku Fiesta doczekaĹ‚a siÄ™ restylingu, ktĂłry ze stosunkowo kanciastej Fiesty zrobiĹ‚ autko miejskie o zaokrÄ…glonych ksztaĹ‚tach, w sam raz dla paĹ„. Potem na rynku pojawiĹ‚ siÄ™ jeszcze mniejszy Ford. Od strony technicznej wyraĹşnie czerpiÄ…cy wiele cech z dziedzictwa starszej Fiesty. Mowa tu o Fordzie Ka, wokół ktĂłrego zrobiĹ‚o siÄ™ gĹ‚oĹ›no za sprawÄ… New Edge Designu. Model Ka przejÄ…Ĺ‚ część klienteli FieĹ›cie, jednak na przekĂłr temu nadal Fiesta pozostawaĹ‚a dostojniejszym „mieszczuchem“ w ofercie Forda. W 1999 roku Fiesta doczekaĹ‚a siÄ™ dalszej rewolucyjnej przemiany. Trzeba byĹ‚o wykroić okrÄ…gĹ‚oĹ›ci Fiesty, by dostosować jÄ… do ostrych krawÄ™dzi stylistyki New Edge. To byĹ‚o ostatnia wersja tego modelu przed zaprezentowaniem w 2002 zupeĹ‚nie nowej Fiesty.
Fiesta o wymiarach 3,74 x 1,61 x 1,39 m i rozstawie osi 2,45 m jest bezpoĹ›rednim konkurentem czeskiej Felicii i starszego Favorita. To autko byĹ‚o oferowane w wielu wersjach silnikowych, a my przyjrzymy siÄ™ tym najbardziej powszechnym. PodstawÄ… wersjÄ… byĹ‚a czterocylindrowa jednostka spalinowa o objÄ™toĹ›ci 1119 cm3 i mocy 50 KM przy 5200 obr./min. Evergreen‘em, ktĂłry znaleźć moĹĽna pod maskÄ… niemal poĹ‚owy wszystkich Fiest jest czterocylindrowy silnik spalinowy o objÄ™toĹ›ci 1299 cm3, z ktĂłrego wycisnąć moĹĽna niebanalnych 60 KM przy 5000 obr./min. Pod koniec lat dziewięćdziesiÄ…tych obydwa silniki wyznaczaĹ‚y siÄ™ rozrzÄ…dem gĂłrnozaworowym (OHV), ale zwĹ‚aszcza ten mocniejszy zapewniaĹ‚ dobrÄ… dynamikÄ™ jazdy. Popularny silnik 1,3 rozpÄ™dzaĹ‚ siÄ™ z 0 do 100 km/h w niecaĹ‚e 15 s, a zuĹĽycie paliwa mieĹ›ci siÄ™ w granicach 7 l na 100 km.
Zwolennicy szybkiej jazdy mogą sięgnąć po model Fiesta XR2 z silnikiem 1.8 16V o mocy 130 KM, albo w wypadku słabszej wersji z silnikiem 1.8 16V o mocy 105 KM. Te Fordy zyskiwały sobie na prestiżu zwłaszcza dzięki popularnym w niektórych państwach (np. sąsiednie Czechy) wyścigom Ford Fiesta Cup, jednak na zwykłych drogach były rzadko widziane.
Osobnym rozdziałem są silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 1753 cm3, które montowano najpierw w klasycznej wersji z komorą wstępną (60 KM), a później w wersji doładowywanej 1.8 DI (75 KM). Jednak technologii Common Rail w Fiestach byśmy się nie doszukali. Oferowane silniki diesela przystosowane były raczej do spokojnej jazdy, której towarzyszyły charakterystyczne wibracje i hałas. Diesele nawet w mieście zuzywały do sześciu litrów olejnu napędowego.
W ostatnich latach produkcji do Fiest montowano nowoczesny czterocylindorwy silnik 1.25 16V, który ceniono zwłaszcza za moc 75 KM, zdolność przyśpieszenia nawet na niskich obrotach i zużycie porównywalne z większym, chociaż jednak słabszym silnikiem 1.3 l. Dźwięk tego silnika jest przyjemny, rzec by się mogło sportowy, a poziom hałasu wewnątrz kabiny pasażerskiej jest znośny. Z tym silnikiem Fiesta przyśpiesza prędzej niż wiele modeli klas wyższych (0-100 km/h w 12,9 s).
Spotkać można też Fiesty ze skrzynią biegów CVT, lub z nowoczesnymi czterocylindrowymi jednostkami 1.4 16V (90 KM) i 1.6 (100 KM), które pochodzą z większego Focusa.
Od 1996 roku z taśm produkcyjnych Forda, bez większych zmian stylistycznych, Fiesta zaczęła zjeżdżać ze znaczkiem Mazdy oznakowana symbolem 121. Tak było aż do roku 2001. kiedy Mazda zaprezentowała nowy model Mazda 2 i wspólne przedsiewzięcie się zakończyło.
Doświadczenia z eksploatacji (Ford Fiesta Flair 1.8 D, 60 KM): Według długoletniego użytkownika Fiesty z 1996 roku, auto to wykazuje nawet w czasach dzisiejszych niebywały właściwości jezdne, choć okupione poniekąd twardszym zawieszeniem. Pewności za kółkiem dodaje też precyzyjny układ kierowniczy, w skrzyni biegów też trudno o poważniejsze mankamenty. W mieście ocenimy dobrą widoczność w tył dzięki dużej tylnej szybie. W porównaniu z konkurencyjną Felicią, wnętrze Fiesty jest dużo lepiej wyciszone.
Ĺadne i przytulne wnÄ™trze wyposaĹĽono w charakterystyczne w tych czasach tworzywa sztuczne, z przodu komfortowe siedziska oferujÄ… wystarczajÄ…co duĹĽo miejsca nawet dla ponadprzeciÄ™tnie wysokich pasaĹĽerĂłw, z tyĹ‚u natomiast miejsca jest malutko.
Bagażnik w większości egzemplarzy otwierany jest kluczykiem z zewnątrz. To wiąże się z częstymi problemami. Zaokrąglony kluczyk podlega zużyciu a zamek przestaje funkcjonować pod wpływem działania zjawisk atmosferycznych.
W bagażniku przydałby się choć jeden schowek na narzędzia. Koło zapasowe zawieszone jest pod spodem, wystawiane nieustannym wpływom aury, dlatego w wypadku wymiany jest zawsze brudne. W samym wnętrzu jest też za mało schowków.
W przypadku wysokoprężnych Fiest z komorÄ… wstÄ™pnÄ… spotkać siÄ™ moĹĽna z problemami z zapĹ‚onem. W temperaturach poniĹĽej -15°C trzeba dĹ‚ugo krÄ™cić silnikiem, startujÄ…c nawet dwa czy trzy razy. Te silniki pracujÄ… stosunkowo ciężko a ich dynamika pozostawia wiele do ĹĽyczenia. Za sprawÄ… wady konstrukcyjnej w okolicy 2000 obrotĂłw auto traci moc, zaczynajÄ…c „skakać“ (na niĹĽszych biegach). Do wydatkĂłw zwiÄ…zanych z eksploatacjÄ… trzeba zaliczyć wymianÄ™ oleju co dziesięć tysiÄ™cy kilometrĂłw oraz wymianÄ™ paska rozrzÄ…du co 60 000 km.
W Fieście 1.8 D trzeba docenić stosunkowo małą hałaśliwość, przyjemne brzmienie, dobrą dynamikę, nawet na niższych przełożeniach i przy małych obrotach. Za sprawą żeliwnego silnika przednia oś jest permanentnie przeciążona, z tym wiąże się stasunkowo duży opór kierownicy podczas skręcania, przeciążenie opon w rozmiarze standardowym 165/70 R13, które pompować trzeba do 2,4 bara, oraz niska żywotność silentbloków i sworzni przedniej osi.
Ten stosunkowo ciężki silnik ma jednak swoje zalety. Auto dysponuje niesamowitą trakcją i doskonałą przyczepnością na każdej nawierzchni. Na zimowych oponach dojeżdża dalej niż inne auta z zamontowanymi łańcuchami śnieżnymi.
Typowe wady i niedociągnięcia Dalszym dużym problemem jest korozja. Rdzewieje nie tylko wydech, ale też najróżniejsze części karoserii, niebezpieczne jest też korozja w układzie hamującym. Nawet po trzech latach eksploatacji, użytkownicy natrafiali na pierwsze oznaki korozji. Dlatego wskazana jest dokładna kontrola stanu nadwozia i innych części.
Charakterystyczną usterką są nieszczelne drzwi, okna i szyberdachy. W lepszych przypadkach przejawem tego są odgłosy opływającego powietrza w czasie jazdy. Silniki 1,3 spotykała jedna dziwna wada. Zdarzało się, że podczas pracy silnika odskakiwała pokrywa otworu do dolewania oleju, po czym olej rozpryskiwał się po całym silniku.
Wprowadzenie innowacji w 1996 eliminowało wiele powtarzających się usterek, dlatego właśnie te egzemplarze warte są polecenia. Problemy może jednak sprawiać układ hamulcowy. Charakterystyczne są nieszczelne przewody hamulcowe, powyginane tarcze hamulcowe lub zużyte klocki hamulcowe. Według rankingu TÜV w nowszych modelach skuteczność hamulców ręcznych jest mniejsze w porównaniu ze starszymi Fiestami.
Także często znanymi problemami wielu aut używanych są wady alternatora, wysokie ryzyko przerwania się paska rozrządu (w przypadku gdy ta wymiana nie jest regularna) oraz popękane osłony przegubów wałów napędowych. Fiestami ze wspomaganiem kierownicy łatwiej jest sterować, ale ze względu na częste nieszczelności wspomaganie zasługuje na dogłębną kontrolę.
Plusy:
* świetne własności jezdne, precyzyjny układ kierowniczy * solidna konstrukcja nadwozia * wystarczająca ilość miejsca w przodzie, stosunkowo duża przestrzeń bagażowa * optymalna kombinacja mocy, zużycia paliwa i wydatków związanych z eksploatacją w silnikach 1,25 16V
Minusy:
* maĹ‚o miejsca na tylnych siedzeniach * podstawa konstrukcji pochodzi z koĹ„ca lat osiemdziesiatych * postarzaĹ‚a konstrukcja silnikĂłw (oprĂłcz benzynowych 16V) * Najczęściej spotykane usterki: * korozja * zuĹĽyty ukĹ‚ad hamujÄ…cy * nieszczelność nadowiza (okna, drzwi, szyberdachy) * awarie alternatora, immobilizera * ryzyko przerwania siÄ™ paska rozrzÄ…du Ford Fiesta (od 2002r.) mojeauto.pl napisał(a): Od debiutu na rynku piÄ…tej (ostatniej generacji) Fordy Fiesty upĹ‚ynÄ…Ĺ‚ juĹĽ szmat czasu – 5 lat. Na pierwszy rzut oka moĹĽe siÄ™ to wydawać krĂłtkim okresem jednak w przypadku segmentu aut ktĂłry reprezentuje Fiesta, a wiÄ™c samochody maĹ‚e, producenci przyzwyczaili juĹĽ klientĂłw do czÄ™stych „podmian” modeli.
Nie naleĹĽaĹ‚oby rĂłwnieĹĽ zapomnieć o innej istotnej cesze. Segment ten jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w caĹ‚ej stawce i trudno utrzymać siÄ™ w nim w czoĹ‚Ăłwce nie wymyĹ›lajÄ…c czegoĹ› nowego i zaskakujÄ…cego. Nie inaczej jest w przypadku Fiesty. OdmĹ‚odzenie tej „starej”, 5-letniej wersji byĹ‚o wrÄ™cz konieczne, tym bardziej, ĹĽe na horyzoncie pojawiĹ‚y siÄ™ nowe generacje Renault Clio, Toyoty Yaris czy teĹĽ Fiata Punto, ktĂłre wyglÄ…dajÄ… zdecydowanie Ĺ›wieĹĽej, odwaĹĽniej.
Czy w takim razie, mając na uwadze wszystkie powyższe czynniki nowa-stara Fiesta poszła z duchem czasu i na tle globalnego, wiecznie młodego społeczeństwa jest trendy, jazzy, funky i nadal może być jednym z bestsellerów Forda?
Stylistyka – Udany face-lifting Mimo, ĹĽe bryĹ‚a nadwozia zasadniczo siÄ™ nie zmieniĹ‚a, zmodyfikowanie kilku detali jest widoczne i pomysĹ‚owe. PatrzÄ…c na przĂłd samochodu nie sposĂłb nie zauwaĹĽyć ciekawie zaprojektowanych reflektorĂłw oraz szerszego grilla i peĹ‚niejszych wlotĂłw powietrza. CharakteryzujÄ…c ten pierwszy element pierwsze co przyszĹ‚o nam do gĹ‚owy (wraĹĽenie spotÄ™gowane takĹĽe kolorem nadwozia) to porĂłwnanie Ĺ›wiateĹ‚ do par oczu jakiegoĹ› przyjemnego, maĹ‚ego robaczka... hmm moĹĽe ĹĽuczka? W kaĹĽdym razie pozostawiajÄ…c na boku te zoologiczne dywagacje reflektory nadajÄ… FieĹ›cie bardziej wyrazistego i indywidualnego wyrazu.
Boczne Ĺ›ciany poza wydatniejszymi nadkolami nie wprowadzajÄ…, ĹĽadnych zmian w porĂłwnaniu z wersjÄ… przed-liftingowÄ…. TyĹ‚ natomiast wyróżnia nowy ksztaĹ‚t Ĺ›wiateĹ‚ i kosmetycznie zmieniony zderzak. OgĂłlnie ujmujÄ…c – praca jaka zostaĹ‚a wĹ‚oĹĽona w poprawÄ™ stylistyki samochodu nie poszĹ‚a na marne, jest przemyĹ›lana i co najwaĹĽniejsze udana, nadajÄ…c FieĹ›cie bardziej mĹ‚odzieĹĽowy charakter w porĂłwnaniu z poprzedniÄ… wersjÄ….
WnÄ™trze – Rewolucja Tutaj zaszĹ‚o najwiÄ™cej zmian i modyfikacji. WnÄ™trze Fiesty zostaĹ‚o niemal wywrĂłcone do gĂłry nogami, a kompozycja poszczegĂłlnych elementĂłw zostaĹ‚a zaprojektowana od poczÄ…tku. SzczegĂłlnie jeĹ›li chodzi o kolorystykÄ™, konstrukcjÄ™ deski rozdzielczej i uĹĽytych bardziej solidnych materiaĹ‚Ăłw. PodstawÄ… przy tworzeniu nowej stylistyki wnÄ™trza byĹ‚o uzyskanie kontrastu kolorystycznego deski rozdzielczej, podzielonej na dwa zasadnicze segmenty. Na podstawie jej konstrukcji zaprojektowano ukĹ‚ad przeĹ‚Ä…cznikĂłw i wskaĹşnikĂłw, obramowaĹ„ poszczegĂłlnych elementĂłw i w konsekwencji zastosowania nowych materiaĹ‚Ăłw o jaĹ›niejszej kolorystyce.
Wygląd tablicy rozdzielczej również nie budzi zastrzeżeń. Zegary są czytelne, dobrze zestrojone z całym wnętrzem. Na plus zasługują chromowane wstawki w drzwiach i środkowej konsoli, na minus usytuowanie drążka zmiany biegów na mało ciekawym pseudo-piedestale. Komfort jaki zapewniają fotele jest poprawny. Zajęcie miejsca za kierownicą nie sprawia kłopotów, a możliwość regulacji foteli i kierownicy pozwala czuć się pewnie za sterami małej Fiesty zarówno niskim jak i wysokim kierowcom.
BagaĹĽnik – Typowo miejski O tym, ĹĽe Ford Fiesta to typowe auto miejskie nikogo nie trzeba przekonywać. Ĺšwiadczy o tym rĂłwnieĹĽ pojemność bagaĹĽnika – 284 l. przy tradycyjnej konfiguracji siedzeĹ„. Wystarczy to na zapakowanie wĂłzka w poprzek lub kilku toreb z zakupami.
Jazda – Bez wiÄ™kszych szaleĹ„stw JazdÄ™ Fordem Fiesta moĹĽna zaliczyć do miĹ‚ych wraĹĽeĹ„. Co prawda po silniku o pojemnoĹ›ci 1250 ccm Duratec i mocy 75 KM jaki zostaĹ‚ nam udostÄ™pniony do testĂłw wiÄ™kszych szaleĹ„stw nie moĹĽna siÄ™ spodziewać, jednak ogĂłlnie sprawia pozytywne wraĹĽenie. Tylko gdyby nie to ciÄ…gĹ‚e wkrÄ™cenie na obroty. Fiesta niestety ma drobne problemy z uzyskiwaniem mocy na niskich obrotach. Auto choć z silnikiem benzynowym, przy ruszaniu czÄ™sto wpadaĹ‚o w „pustkÄ™ mocy” – co charakterystyczne jest raczej dla modeli wyposaĹĽonych w silnik Diesla. Dopiero „kopniÄ™cie” w pedaĹ‚ gazu niwelowaĹ‚o częściowo ten efekt.
Zupełnie inaczej Fiesta porusza się już przy wyższych prędkościach. Motor reaguje żwawo, jest elastyczny i co ważne szybko się rozpędza bez potrzeby kładzenia cegły na gaz. Również w zakrętach auto prowadzi się dobrze, jest stabilne i przewidywalne, choć zamiana kół na większe 14-calowe nie była dobrym pomysłem, szczególnie przy tej mocy silnika. Tutaj dużą zasługę przypisujemy sztywnemu szkieletowi nadwozia, który czuć także na dosyć twardo zestrojonym zawieszeniu (zmianie uległa tylna część zawieszenia z belką skrętną).
Hamulce wyposażone w ABS jak na Forda przystało spisywały się bez zarzutu (drobny minusik dajemy za wysoko ułożony pedał hamulca wewnątrz auta). Skrzynia biegów również działa poprawnie, aczkolwiek przełożenia mogłyby być nieco dłuższe.
Apetyt Fiesty na paliwo, biorÄ…c pod uwagÄ™ silnik i w miarÄ™ dynamiczny charakter jazdy jest mimo wszystko dosyć za wysoki – wynik delikatnie powyĹĽej 7 litrĂłw w trybie mieszanym to niespecjalna zaleta auta. Na obronÄ™ Fiesty mamy jedynie to, ĹĽe od czasu do czasu podczas „testĂłwek” samochĂłd zostaĹ‚ ĹĽwawiej przegoniony po drodze.
(c) RoadLook, mojeauto
_________________ Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)
|
Śro, 31.01.2007, 21:01 |
|
|
Tezeus
Postów: 527 Miejscowość: ???Z miasta świateł drogowych>)
|
Moze ktoś całą palete silników montowanych we fiestach,interesuje mnie xr2
_________________ No RWD ,No Fun >)
|
Pią, 02.02.2007, 22:43 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
1.6 102KM i 1.6T - mocy nie pamiętam... to były XRki o ile dobrze pamiętam
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Pią, 02.02.2007, 23:12 |
|
|
markus
Postów: 9496 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
|
Tezeus napisał(a): Moze ktoĹ› caĹ‚Ä… palete silnikĂłw montowanych we fiestach,interesuje mnie xr2
ZaleĹĽy o ktĂłrÄ… generacjÄ™ pytasz.
Model z 1977 roku miał 95KM, model '81 tylko 94KM ale następna generacja już 110 KM (rocznik 1989). W 1992 roku wypuszczone jeszcze Fiestę RS1800 - 128KM. O turbo nie słyszałem, powyższe wersje są wolnossące.
_________________ http://www.exoticcars.pl
|
Pią, 02.02.2007, 23:43 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
jest 1.6T , mamy jakieĹ› graty do niej
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Pią, 02.02.2007, 23:46 |
|
|
markus
Postów: 9496 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
|
Seth napisał(a): jest 1.6T , mamy jakieĹ› graty do niej Wink
Carfolio milczy na ten temat.
_________________ http://www.exoticcars.pl
|
Pią, 02.02.2007, 23:51 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Sob, 03.02.2007, 0:17 |
|
|
markus
Postów: 9496 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
|
Seth napisał(a): Delphi, Febi, CCYS niekoniecznie Wink
Spoko, Carfolio nie jest wyroczniÄ…
_________________ http://www.exoticcars.pl
|
Sob, 03.02.2007, 10:40 |
|
|
Parzych73
Postów: 1
|
Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
|
Pią, 07.11.2008, 15:06 |
|
|
AERO
Postów: 123 Miejscowość: Częstochowa
|
Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
gdybym mial wybrać Fiestę......to brałbym model TURBOwg. prospektu ma 133 KM a waży tylko 900kg......śmigać musi fajnie
_________________ Zbieram prospekty samochodowe. Mam w kolekcji około 15 000 sztuk z lat 1941-2013. Gdyby ktoś miał zbędne proszę o wiadomość...Moja stronka http://www.carbrochures.cba.pl
|
Wto, 18.11.2008, 23:24 |
|
|
koletreamim
Postów: 47
|
Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
ale o jednej wersji zapomnieli wszyscy: a Ikon??
|
Śro, 19.11.2008, 20:36 |
|
|
Memfis
Postów: 165 Miejscowość: Katowice / Czestochowa
Samochód: Pandaren / Scierka
|
Re:
Oley napisał(a): Nie wiedziaĹ‚em ĹĽe byĹ‚a taka wersja: Ford Pickup (czyli fiesta z pakÄ…, ojciec lata temu mial taka w firmie, tyle, ze zabudowana Ja sie moge pochwalic uzytkowaniem Fiesta mk3 1.1 91rok 3d czerwona (ktora potem stala sie rozowo-biala od slonca DD) ktora mam na avatarze niestety poszla do zyda
|
Czw, 27.11.2008, 13:13 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
1976-1983 Ford Fiesta mkIDane techniczne Producent: Ford Motor Company Premiera: koniec 1975 Okres produkcji: 1976 - 1983 Następca: Ford Fiesta II Segment: B Typy nadwozia: 3-drzwiowy hatchback Silniki: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Benzynowe: 1.0 957 ccm 74×55,7 mm 8,5:1 40-45 KM przy 5750 obr/min 68 Nm przy 3700 obr/min 1.1 1117 ccm 74×65 mm 9,5:1 53 KM 84 Nm przy 2700 obr/min 1.3 1298 ccm 66 KM 1.6 84 KM Układ zasilania: gaźnik Rodzaj napędu: przedni Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson z górnymi sprężynami śrubowymi Zawieszenie tylne: belka sztywna prowadzona dwoma dwoma drążkami wzdłużnymi, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, poprzeczny drążek Panharda, stabilizator Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe, hamulec ręczny mechaniczny działa na koła tylne Ogumienie: 135 SR 13 155/70 SR 13 Długość: 3648 mm Szerokość: 1585 mm Wysokość: 1326 mm Rozstaw osi: 2290 mm Rozstaw kół przednich: 1367 mm Rozstaw kół tylnych: 1320 mm Masa własna: 730-775 kg Pojemność zbiornika paliwa: 34,1 l Prędkość maksymalna: 138 km/h (1,0) 145 km/h (1.1) Przyspieszenie 0-100 km/h: 17,8 s (1,0) 17,0 s (1,1) Zużycie paliwa: 4,8 l/100 km (1,1) Średnica zawracania: 9,30 m (C) Wikimedia.org Cartype.com Motorbase.com Fiesta-mk1.co.uk Cardomain.com Carblueprints.info
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 20.11.2014, 15:58, edytowano w sumie 1 raz
|
Pią, 20.07.2012, 22:15 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
1983-1989 Ford Fiesta mk IIFILM:http://www.youtube.com/watch?v=400QNUii22gProducent: Ford Motor Company, Almussafes, Hiszpania Dagenham, Wielka Brytania Kolonia, Saarlouis Niemcy Okres produkcji: 1983 – 1989 Poprzednik: Ford Fiesta I Następca: Ford Fiesta III Segment: B Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Silniki: Benzynowe: Kent/Valencia 1.0 OHV 957 ccm 40 KM 135 km/h Kent/Valencia 1.0 OHV 957 ccm 45 KM 5750 obr/min 68 Nm 3750 obr/min 8,5:1 137 km/h 5,0/7,4/7,1 l/100 km Kent/Valencia 1.1 1117 ccm 50 KM 5700 obr/min 83 Nm 2700 obr/min 9,5:1 142 km/h Kent/Valencia 1.1 1117 ccm 53 KM 5000 obr/min 9,0:1 145 km/h Kent/Valencia 1.3 1298 ccm 66 KM CVH 1.3 1298 ccm 69 KM CVH 1.4 1368 ccm 73 KM CVH 1.6 1597 ccm 84 KM CVH 1.6 1597 ccm 96 KM 163 km/h Diesel: 1.6 D 54 KM 4800 obr/min 148 km/h Skrzynia biegów: BC4 manualna 4-biegowa CVT bezstopniowa 5-biegowa Układ napędowy: silnik poprzecznie z przodu, napęd przedni Hamulce: hydrauliczne, dwuobowodowe, ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe Zawieszenie: przednie wahacze poprzeczne, kolumny McPhersona, tylne oś sztywna, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, poprzeczny drążek Panharda, stabilizator Ogumienie: 135 SR 13 155/70 SR 13 Długość: 3648-3712 mm Szerokość: 1585-1620 mm Wysokość: 1360 mm Rozstaw osi: 2292 mm Rozstaw kół przednich: 1367 mm Rozstaw kół tylnych: 1320 mm Prześwit: 140 mm Masa własna: 750-850 kg Pojemność zbiornika paliwa: 34 l Konkurencja: Citroen Visa Fiat Uno Opel Corsa A Peugeot 205 Toyota Starlet 70 Volkswagen Polo II (C) Wikimedia.org Avto-russia.ru Ford.katalog-samochodow.pl Motorbase.com Autocentrum.pl Youtube.com Katalog Młodego Technika; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989 Katalog Motoru; Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa, 1989 PODBIELSKI Zdzisław - Samochody Republiki Federalnej Niemiec; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 20.11.2014, 2:26 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Ford Fiesta - historia modelu (1976-2006)
1984-1989 Ford Fiesta XR2 mk IIFILM:http://www.youtube.com/watch?v=8W6UQppCqXISilnik: rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą Pojemność skokowa: 1597 ccm Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Moc maksymalna: 97 KM (72 kW) przy 6000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 133 Nm przy 4000 obr/min Stopień sprężania: 9,5:1 Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa Układ napędowy: silnik poprzecznie z przodu, napęd przedni Hamulce: dwuobowodowe, ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koła Prędkość maksymalna: 187 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h : 9,3 s (C) Wikimedia.org Performance-car-guide.co.uk Gopixpic.com Flickr.com Toplowridersites.com Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 20.11.2014, 16:38 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |