Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
1990–1997 Opel Calibra 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1990–1997 Opel Calibra
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
AMuS

Cytuj:
Opel Calibra – samochód typu coupé zaprojektowany przez Erharda Schnella jako usportowiona wersja Opla Vectry, z którym dzieli płytę podłogową i zawieszenie, odpowiednio utwardzone i obniżone. Wyprodukowano 239 118 egzemplarzy modelu[1].
Premiera tego pojazdu odbyła się na targach IAA w 1989 roku. W tym też roku zdobyła nagrodę za swój design (pomimo, że seryjna produkcja ruszyła dopiero rok później). Samochód wyróżniał głównie niski współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący Cx=0,26. Auto rzuca się w oczy dzięki charakterystycznej sylwetce: wąskie, płaskie reflektory, linia boczna przypominająca klin, ostro opadająca powierzchnia tylnej szyby i drzwi bez obramowania nad szybą.
W 1991 roku z taśm montażowych Opla zjechało 67 443 egzemplarzy Calibry. W 1993 roku zaproponowano nową gamę kolorów nadwozia i tapicerki. W 1994 roku Calibra przeszła facelifting i dodano nowe silniki: 2.0 16V ECO Tec (136 KM) – zastąpił swojego 150-konnego poprzednika oraz 2.5 V6 24V ECO Tec (170 KM). facelifting obejmował jedynie detale wnętrza, a z zewnątrz można rozpoznać późniejsze wersje po znak firmowym, który został przeniesiony z maski na wlot powietrza. Przy okazji zastosowano też wiele ulepszeń konstrukcyjnych.
Niektóre odmiany silnikowe (2.0 8V, 2.0 16V) dostępne były, za dopłatą z napędem 4x4. Jedynie wersja Turbo dysponowała takim napędem seryjnie. Przednie zawieszenie Calibry to wahacze poprzeczne i kolumny MacPherson'a, zawieszenie tylne to wahacze skośne i sprężyny śrubowe, jednakże w odmianach z napędem na cztery koła, stosowano zmienione zawieszenie wielowahaczowe, które dodatkowo posiadało zmienioną geometrię w postaci większego ujemnego kąta pochylenia kół. Najmocniejszą odmianą Calibry było 2.0 Turbo 4x4 (oznaczenie C20LET), rozwijająca seryjnie moc 204KM i 280Nm momentu obrotowego, osiągała prędkość maksymalną 245 km/h.
Auto ukazało się w seryjnej sprzedaży z sześcioma wersjami silnikowymi:
2,0 l 8V (115 KM),
2,0 l 16V (150 KM),
2,0 l 16V ECO Tec (136 KM),
2,5 l 24V V6 (170 KM),
2,5 l 24V V6 ECO Tec (170 KM),
2,0 l 16V 4x4 Turbo (204 KM),
Wnętrze Calibry (deska rozdzielcza) również zostało zaadaptowane z Vectry, natomiast usportowione fotele nie były dotąd stosowane w innych modelach marki. Tylna kanapa w standardzie posiada opcję podziału i rozkładania. Bagażnik jak na auto sportowe jest pojemny – 360 l. Oferowano również specjalne edycje Calibry: DTM/Rosberg, Classic, Young, Cliff Motorsport Edition, Last Edition, różniące się od standardowej wysokością zawieszenia, pakietem spoilerów firmy Irmscher (Cliff Motorsport Edition i Last Edition), układem wydechowym, wyposażeniem (np. aluminiowe felgi BBS 16", obniżone zawieszenie Irmscher'a, tylny spoiler, żółte znaczki na drzwiach i klapie bagażnika, klamki i listwy dachowe w kolorze nadwozia, tabliczka na popielniczce w wersji DTM i KEKE ROSBERG EDITION ).
W latach 1993-94, wyścigowy Opel zbudowany na bazie Calibry, prowadzony przez Keke Rosberga, Manuela Reutera i Johna Wintera brał udział w ITC. W 1996 roku Calibra pomogła im zdobyć tytuł mistrzowski w kategoriach: najlepszy team i najlepszy kierowca. Po tym zwycięstwie Calibra została wycofana ze sportu motorowego, a także zakończono jej produkcję.

wiki

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 19.03.2013, 22:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 118
Post Re:
Honda Crx napisał(a):
niestety przez buraków i agrotuning ten samochód obok e30 i golfa 3 stał sie hitem wiejskich dyskotek ;/ a szkoda...


Taki los może niestety spotkać każdy samochód. Ale na drodze już dawno nie spotkałem calibry.

_________________
Polak potrafi
Jeden z powodów, dlaczego stare jest piękne


Czw, 21.03.2013, 7:46
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018