Obecny czas: Czw, 25.04.2024, 21:30




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Olej w filtrze powietrza- Ford Fiesta 1.1i(rocznik 1991) 
Autor Wiadomość

Postów: 3
Post Olej w filtrze powietrza- Ford Fiesta 1.1i(rocznik 1991)
Witam!
Zauważyłem podczas czyszczenia filtra powietrza iż mam tam olej i nie wiem czy to jakaś poważna usterka???
Samochód mam bardzo krótko gdyż zaledwie parę dni dostałem go w prezencie. A i jeszcze jakoś ten silnik troszkę głośno chodzi stuka niczym diesel czyżby zawory??? Jesli ktoś wie co z nim moze być proszę napiszcze


Wto, 19.07.2005, 23:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 419
Miejscowość: Piekary Śląskie
Post 
To ze klekocze to na bank zawory, wyreguluj je i od razu bedzie roznica, mozesz tez wymienic takie gumowowe nakladki,uszczelniacze zaworów, ktore ze starosci maja prawo sie skruszyc i niespelniaja swojej funkcji. A jesli nie pomoze regulacja zaworów to proponuje zerknąć do wałka rozrządu. Olej w filtrze , to od starosci silnika, tak sie poprostu dzieje, powstaje przedmuch i pluje olejem, filtr kosztuje 20 zl wiec nie jest tragicznie Oczywiscie mozesz kombinowac i zrobic remont silnika by troche to zniwelowac ale czy przy tym roczniku ci sie to oplaca. Najwazniejsze by na biezaco jedzill, hamowal, i w miare trzymal sie drogi:)
Ile ci pali i jaki ma przebieg?


Śro, 20.07.2005, 9:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 925
Post 
Olej na filtrze powietrza wróży w przyszłości mały remoncik, tak jak Noname napisała silnik ma przedmuchy, przyczyną przeważnie są wywalone pierścienie. Te stuki to popyhacze hydrauliczne zaworów, TEGO SIE NIE REGULUJE, hydraulika jest po to że sama sobie kasuje luzy zaworowe pod wpływem cisnienia oleju :> Jeśli jeździsz na jakimś półsyntetyku to zalej go mineralnym. To że sobie stuka nic nie szkodzi można z tym jeździć, tym bardziej że jak kupisz jakieś tanie zamienniki wywalisz pare stów na naprawę i znowu zacznie stukać za 2 miesiące, ja też jeżdżę na stukających orginałach :wink:


Śro, 20.07.2005, 14:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 419
Miejscowość: Piekary Śląskie
Post 
Nie wiem, czy jezdzenie z wyrypanymi popychaczami jest takie dobre. Szybciej zurzywajÄ… sie kielichy i gniazda zaworowe. No i przede wszystkim jest to wkurzajÄ…ce:)
Nie mam pojecia przyznam sie czy silniki fiesty z tego rocznika majÄ… hydrauliczne popychacze, jesli tak, to zwracam honor, nie reguluj:)


Śro, 20.07.2005, 17:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 317
Post 
hej Noname jestem pod wrazeniem szczeka mi opadla jak czytalem twoja odpowiedz, czyzby z nudow lezysz pod samochodami i dlubiesz w nich (bo to ze w rodzynkach to wiem :) ), z tego co ja wiem niektore fiesty mialy te mialy hydrauliczne popychacze zaworow inne nie, serio niewiem jakie silniki to maja. No i z tymi przedmuchami to tez racja bo to akurat mam to samo w swojej:) Byly wersje z gaĹĽnikiem i z jednopunktowym wtryskiem ale czy to ma jakies znaczenie to niewiem - wali mnie to - byle by jezdzilo:):)


Śro, 20.07.2005, 19:33
Profil

Postów: 3
Post 
To co proponujecie? Jeździć narazie tak jak jest? Ma przejechane ponoć 120tyś i z tego co zauważyłem nie pali dużo ile dokładnie nie sprawdzałem. Ogólnie jest naprawde w bardzo dobrym stanie- jest zadbana. Jedyne co to ten olej w filtrze i silnik troche stuka tak nie ma żadnych przecieków a blacha i reszta wygląda bardzo dobrze.


Śro, 20.07.2005, 22:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 317
Post 
91 rok ma przejechane niby 120 tys?? i masz olej w filtzre i stuka ci silnik - cus mi tu nie pasuje stary chyba 2 z przodu i 212 tys to wtedy si:)
I blacha w 14-15 letnim fordzie wyglada dobrze?? i powiedz mi jeszce ze nie masz sladu rdzy na tylnych blotnikach i przy wlewie paliwa ... Jestes pewnie ze nie byl nalowany?...

Sluchaj oby ci sie sprawowala jak najlepiej, te popychacze i zawory mozesz zrobic to nie jest az taki wielki wydatek, na przedmuch za duzo nie zdzialasz, zalej dobrym olejem wymien filtry i niech ci sluzy. Napisz mi jak juz sie dowiesz ile ci pali.

Pozdrawiam:) i witam kompana, ja bujam sie tym samym wynalazkiem tylko z 95 roku :)

Uwazaj na hamulce - slabe sa:)


Śro, 20.07.2005, 22:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
hmm przebieg forda to sprawa dosć ciężka, ze względu na 5 cyfrowy licznik... czylli tylko 99999 pokazuje prawidłowo
jak masz 120tys. to równie dobrze może to być 220 jak i 320 :D

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 20.07.2005, 22:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 317
Post 
hehe no wlasnie to probuje mu wytlumaczyc a raczej uswiadomic jak na objawy jego silniczka :)

A ty w swojej sierce ile masz ???? :)


Śro, 20.07.2005, 22:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
284000 ( przy czym poza gaźnikiem stan silnika i blach jest raczej w kierunku 180 tys... ale 120 to on miał nabite przez 2 lata pierwsze - po niemieckich autobahnach ;) )

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 20.07.2005, 22:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 317
Post 
o kurde 284 tysiaki to zdrowo, to juz jest ladny wynik, te 120 tys w rajchu przez 2 latka to tez sporo ale wiadomo co to znaczy 120 tam na autobanach a co u nas na pseudobanach... zycze nastepnych tysiakow.:)


Śro, 20.07.2005, 23:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
no ja już koło 7 tysięcy nią nakręciłem... nie obchodzac się z ną nadzwyczaj delkatnie... i to skutkuje tym, że mam gaźnik do roboty... nie wiem co mu jest, ale nie wiem, czy nie rzeźbić i wtrysku nie wstawić :)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 20.07.2005, 23:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 317
Post 
ale rzezbic to znaczy ze chcesz kupic caly silnik z wtryskiem tak?, czy cos przerabiac na tym gazniku bo szczerze mowiac zglupilaem czy tak sie da wogule??


Śro, 20.07.2005, 23:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
tzn. najlepiej by było wstawić do 1.8 ale może być problem, bo takie coś w serii nie istniało... więc nie tylko wtryski i osprzęt od 2.0 ohc bym dawał, ale musiałbym przekładkę głowicy z 2.0 ohc robić (pasuje na 99.9% - w końcu od 1.6 pasuje bez problemu ;) )
ale jak bedzie kasa, to bede nad tym myslał... w razie czego sie wkurze i wstawie gaźnik webera z 2litrówki :D

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 20.07.2005, 23:30
Profil

Postów: 3
Post 
Dziś od mego ojca znajomy ( mechanik )oglądał to autko i powiedział że tylko zawory mi wyrególuje i bedzie ok i oleju też nie bedzie puszczała. Blacha jest serio spoko mam kumpla który jest lakiernikiem i sam stwierdził ze jak na forda to jakiś cud że tak wygląda. Malowana wiem że tylko była maska po stłuczce.Dziś ją testowałem z żoną :lol: hehe jechaliśmy na dłuższą trasę i wyliczyłem że około 6, 6.5 spala przyczym trochę jeździliśmy w mieście. Jak znajomy od ojca zrobi te zawory to dam znać jak sie sprawuje mam nadzieje że bedzie ok gościu twierdzi że to są dobre samochody i mają bardzo dobre silniki:) no zobaczymy :)Dzięki za rady pozdro 8) I oby wam Fordy nigdy nie odmówiły posłuszeństwa hehe :P


Czw, 21.07.2005, 21:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
ANDREW_81 napisał(a):
gościu twierdzi że to są dobre samochody i mają bardzo dobre silniki:) I oby wam Fordy nigdy nie odmówiły posłuszeństwa hehe :P


Bo to SÄ„ dobre samochody z dobrymi silnikami!
a za częśc drugą w imieniu swoim i sierry mojej dziękuję i wzajemnie ;)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Czw, 21.07.2005, 21:20
Profil

Postów: 12
Miejscowość: gdańsk
Post 
po pierwsze wyreguluj zawory , są na płytkach i maj luzy napewno
po drugie moga byc dwie przyczyny oleju w filtrze powietrza
1 korek wlewu oleju , ktĂłry jest tez odpowietrznikiem
2 przy filltrze powietrza jest mały zaworek odpowietrzajacy i wnim się wymienia małą brązową uszczeleczke


Sob, 20.08.2005, 11:23
Profil

Postów: 19
Miejscowość: Katowice
Post 
Witam jestem nowy na forum wiec pozdrawiam wszystkich.


Posiadam fieste z 91r. ma przjechane 158 tys oczywiście nie wiem czy to jest prawdziwy wynik ale bylo sprawdzane na komputerze i taki był.

po 1. Co do tego stukania to podejrzewam złe smarowanie wałka rozrządu spowodowane wiekiem auta regulowałem zawory i nadal stuka.
po 2. W filtrze też mam czasami olej, najczesciej pluje olejem jak włacze wyższy bieg a mam za małe obroty i silnik wtedy jakby chce zgasnąc.

Mam do was prośbe doradzcie mi co zrobic z uszczelkami w tym aucie za każdym razem jak myje auto albo pada deszcz uszczeliki przepuszczają wode która potem utrzymuje sie na dole przy progach, w tych miejscach właśnie pojawia mi się rdza(dokładanie na krawędziach gdzie wciska się uszczelke).

Prosze także o ile to możliwe o podanie mniej wiecej kwoty która będzie potrzebna na części do kapitalki silnika gdyż autko je mi olej ok 1L na 1000KM (duzo czy mało ?? ).

Autko moje jest doś zadbane dużo mu nie brakuje, korozja tylko na lewym tylnim nadkolu przy wlewie paliwa, i troszke przy masce i oczywiście drobne lakiernicze braki :-). Ford ten pali mi ok 5,5-6,5 L na 100 jeżdze w cyklu mieszanym.

I jeszcze takie drobne pytanie ile wyciagajÄ… wasze fiestki?? (max)


Nie, 02.04.2006, 18:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 317
Post 
Troche stary odkop ... zreszta nie mnie to stwierdzac:P
Gordon napisał(a):
Ford ten pali mi ok 5,5-6,5 L na 100 jeĹĽdze w cyklu mieszanym.

W życiu nigdy w to nie uwieże...wszyscy tak piszą a to gówno prawda, w miescie złopie 9-10 i nie ma bata...na trasie 7
Gordon napisał(a):
I jeszcze takie drobne pytanie ile wyciagajÄ… wasze fiestki?? (max)

do ponad 140 pare razy ją rozkulałem.
I z tym olejem to chodzbyś sie zesrał to i tak nic nie zrobisz:) taki jest urok tych silników - są dobre ale chleją wszystko co sie da i ile sie da:)


Nie, 02.04.2006, 18:24
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Cosworth napisał(a):
I z tym olejem to chodzbyś sie zesrał to i tak nic nie zrobisz:) taki jest urok tych silników - są dobre ale chleją wszystko co sie da i ile sie da:)

Tych silnikĂłw czy ogĂłlnie (starszych) fordĂłw?
Aaa... tak tylko pytam ;)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Nie, 02.04.2006, 19:14
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018