|
|
Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 10:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Autor |
Wiadomość |
WNP
Postów: 9
|
Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Od pewnego czasu dochodzą do mnie dziwne dźwięki w określonych sytuacjach. Być może ktoś z Was będzie mógł udzielić mi informacji (lub próbować udzielić - każda opinia mile widziana) co jest powodem tych dźwięków.
1. Czasem podczas jazdy, podczas przyśpieszania słuchać dźwięk który porównałbym do szelestu lub do szurania. 2. Gdy podczas jazdy wcisnę zdecydowanie pedał gazu, po czym go zwolnię (nawet po 2-3 sek.) - słychać wtedy inny dźwięk choć odnoszę wrażenie, że to ten sam dźwięk lecz z mniejszą częstotliwością (jakby kilkutonowy, dwutonowy) i nie przypomina on już szelestu lecz ... trudno określić, grzechotkę? Rechot? Grzechotanie grzechotnika?
Silnik to 1.8 Turbo 150KM w A4 B5 (przejściówka).
ProszÄ™ o wszelkie informacje.
|
Nie, 06.11.2011, 0:04 |
|
|
badys
Postów: 1232 Miejscowość: Podróż umiera w momencie dotarcia do celu
Samochód: służbowy
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
przeguby się kończą, na postoju skręć koła max w jedną stronę i jedź do przodu potem koła max w drugą stronę i znowu jazda powinno być słychać wyraźnie
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem P.S. Moją jedyną wadą jest to:, że nie mam żadnych zalet...
Najpierw sprawdź tu http://www.google.pl a potem zawracaj d**ę 161DT300; 161OD300; 161ETZ300
|
Nie, 06.11.2011, 1:20 |
|
|
Benczek
Postów: 11
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Jeśli to rzeczywiście przegub (nie mam pewności - diagnoza po samym dźwięku jest niezwykle trudna )to do czasy wymiany zalecam ostrożną jazdę - nie robić ostrych skrętów kierownicą, płynne zmienianie biegów i ogólnie spokojną jazdę, bo jak strzeli to tylko laweta
|
Wto, 08.11.2011, 13:00 |
|
|
WNP
Postów: 9
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Nagrałem filmik podczas jazdy może to coś pomoże: http://patrz.pl/filmy/auto-dzwiekSekundy: 6, 9, 12, 20, 32 (wybrane) Najłatwiej wywołać dźwięk podczas jazdy - wcisnąć gwałtownie pedał gazu (nawet na sekundę) i zwolnić go. Dźwięk jest słyszalny w kabinie po zwolnieniu pedału gazu. Po otwarciu okna nie słychać go (jest zagłuszony z zewnątrz). Dziś zjeżdżałem we wzniesienia czyli silnik nie był obciążony - poprzez wciśniecie i zwolnienie pedału gazu bez problemu wywołałem "grzechotkę". Zauważyłem jedną rzecz - gdy wcisnę pedał gazu i gwałtownie go zwolnię, to dźwięk przypomina grzechotkę, natomiast gdy wcisnę pedał gazu i zwalniam go powoli to dźwięk przypomina szuranie. Tak więc dźwięk ten ma związek z pedałem gazu. Próbowałem przy 30km/h, próbowałem przy 60km/h i nie ma różnicy.
|
Pon, 14.11.2011, 19:44 |
|
|
Mafiozzo
Postów: 73 Miejscowość: Wrocław
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Nie znam się najlepiej, ale to mi brzmi jak turbo. Takie moje spostrzeżenia. Niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie, bo mi jedynie to przychodzi do głowy.
_________________ Tylni napęd jest jak sex. Po co jeździć na ręcznym jak można dawać w p*zde.
|
Pon, 14.11.2011, 20:06 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
teĹĽ mam takie wraĹĽenie ĹĽe to turbo.
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Pon, 14.11.2011, 20:42 |
|
|
Mafiozzo
Postów: 73 Miejscowość: Wrocław
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
A jak go mocniej i dłużej przyciśniesz to słychać wtedy jakiś świst, grzechotkę? Jak dla mnie to cały czas turbo, które może się kończyć
_________________ Tylni napęd jest jak sex. Po co jeździć na ręcznym jak można dawać w p*zde.
|
Pon, 14.11.2011, 21:27 |
|
|
WNP
Postów: 9
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Dźwięk jest słyszalny przy zwalnianiu pedału gazu. Gdy wcisnę mocniej gaz nie ma tego dźwięku, natomiast gdy wcisnę i puszczę (tak jak na filmiku), to właśnie wtedy ten dźwięk występuje.
Co do turbiny - jeśli to byłaby turbina to czy prędkość maksymalna byłaby mniejsza niż w specyfikacji?
|
Pon, 14.11.2011, 22:25 |
|
|
Mafiozzo
Postów: 73 Miejscowość: Wrocław
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Cytuj: Co do turbiny - jeśli to byłaby turbina to czy prędkość maksymalna byłaby mniejsza niż w specyfikacji? A jest ? Bo może tak być że to od turbiny.
_________________ Tylni napęd jest jak sex. Po co jeździć na ręcznym jak można dawać w p*zde.
|
Wto, 15.11.2011, 15:08 |
|
|
WNP
Postów: 9
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Właśnie - nie ma. Z tego co wyczytałem, to Vmax wynosi 221km/h. Próbowałem na autostradzie - ładnie poszedł do 210km/h, później trochę "ciężej", ale doszedł do 220km/h a nawet trochę więcej. Trochę gwizdało.
|
Wto, 15.11.2011, 17:43 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Turbo nie odpowiada za szybkość maksymalną. Skrzynia biegów i inne elementy układu przeniesienia napędu tak. Brak mocy spowodowany ewentualnym uszkodzeniem turbo mogą jedynie sprawić że samochód będzie wolniej ją osiągał (lub wcale, ale to przy jakichś naprawdę poważnych awariach).
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Wto, 15.11.2011, 17:57 |
|
|
Mafiozzo
Postów: 73 Miejscowość: Wrocław
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
BmwM5 napisał(a): Turbo nie odpowiada za szybkość maksymalnÄ…. Skrzynia biegĂłw i inne elementy ukĹ‚adu przeniesienia napÄ™du tak. Brak mocy spowodowany ewentualnym uszkodzeniem turbo mogÄ… jedynie sprawić ĹĽe samochĂłd bÄ™dzie wolniej jÄ… osiÄ…gaĹ‚ (lub wcale, ale to przy jakichĹ› naprawdÄ™ powaĹĽnych awariach). WĹ‚aĹ›nie o to mi chodziĹ‚o. A ty WNP lepiej udaj siÄ™ do jakiegoĹ› mechanika, bo jak to turbo siÄ™ koĹ„czy to później moĹĽe być tylko gorzej.
_________________ Tylni napęd jest jak sex. Po co jeździć na ręcznym jak można dawać w p*zde.
|
Wto, 15.11.2011, 20:06 |
|
|
WNP
Postów: 9
|
Re: Dziwny dźwięk - Audi A4 B5
Jakie są jeszcze inne objawy kończącego się turbo? Kiedyś kupiłem coś co nazywa się "interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 współpracujący z VAG-COM do wersji 409-1", ale nigdy nie próbowałem tego podłączać. Czy można za pomocą tego zdiagnozować turbinę? Jak sprawdzić stan rozrządu i czy może dawać podobne objawy?
Nauczony doświadczeniem zanim udam się do mechanika wolę zaczerpnąć informacji z innych źródeł.
|
Wto, 15.11.2011, 21:26 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |