Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

pomocy
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=4&t=23723
Strona 1 z 1

Autor:  kuffs [ Nie, 21.10.2007, 11:11 ]
Temat postu:  pomocy

Witam was

Co zrobić gdy auto gaśnie na wolnych obrotach, przy dojeździe do skrzyżowania, na parkingu itd.? Na pych bierze idealnie. Wymieniłem świece, filtr paliwa, powietrza, akumulator ma 3 lata. Powiem wam że jest to trochę wnerwiające jak "stanę" na środku skrzyżowania i mi kierowcy pokazują różne gesty używając pewnych słów. Ja nie chcę być gorszy i robię to samo :)

Ponadto mam też problem z odpaleniem. Nie zawsze chce zaskoczyć zwłaszcza jak jest zimny. Dzisiaj akurat zauważyłem że jeden kabel do świecy luźno chodzi. Chyba trzeba go będzie wymienić.
Co o tym myślicie

Toyota rocznik 91, 1,3 sedan, gaĹşnik

Autor:  olgierd [ Nie, 21.10.2007, 22:26 ]
Temat postu: 

Sprawa może być dość skomplikowana. Kabel warto byłoby wymienić na pewno skoro jest luźny. Po drugie przyczyną może być uszkodzony lub rozregulowany gaźnik. Spróbuj poobserwować świece. Ich wygląd wiele mówi. Świece powinny być szare na elektrodach, co oznacza prawidłowy skład mieszanki. Gdy świece są upaćkane w spalonym paliwie może to oznaczać, że mieszanka jest zbyt bogata, gdy są całkiem białe może to znaczyć, że mieszanka jest zbyt uboka. Natomiast jeśli wygląd świec nic Ci nie powie, to spróbuj udać się do gaźnikowca.

Autor:  budzyfer [ Nie, 21.10.2007, 23:05 ]
Temat postu: 

olgierd napisał(a):
Świece powinny być szare na elektrodach

Płowobrązowe!

Autor:  olgierd [ Nie, 21.10.2007, 23:40 ]
Temat postu: 

budzyfer napisał(a):
Płowobrązowe!


Dla mnie to szary kolor :wink:

Prawidłowo zużyta świeca zapłonowa:

Image

Ĺšwieca okopcona:

Image

Stopa izolatora, elektroda i metalowa obudowa Ĺšwiecy pokryte matowym, czarnym aksamitnym nalotem.

Przyczyna: fniewłaściwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej (gaźnik, układ wtryskowy). Mieszanka zbyt bogata, filtr powietrza silnie zanieczyszczony, zakłócenia w automatyce wzbogacania mieszanki na zimnym silniku lub w przypadku gaźników zbyt mocno wyciągnięta dźwignia ssania. Wartość cieplna Świec zapłonowych zbyt niska.

Skutki: przerwy w zapłonie, problemy z uruchomieniem silnika.

Środki zaradcze: prawidłowo ustawić skład mieszanki, poprawić zapłon, sprawdzić filtr powietrza.

Ĺšwieca zaolejona:

Image


Stopa izolatora, elektroda i metalowa obudowa świecy pokryte tłustym, święcącym nalotem lub resztkami niespalonego oleju.

Przyczyna: zbyt dużo oleju w cylindrze. Poziom oleju zbyt wysoki, silnie zużyte pierścienie tłokowe, cylinder i prowadnice zaworów. W silnikach dwusuwowych zbyt wysoka zawartość oleju w mieszance.

Skutki: przerwy w zapłonie, problemy z uruchomieniem silnika.

Środki zaradcze: wyremontować silnik, ustawić prawidłowo skład mieszanki, wymienić świece.

Świeca zaołowiona:

Image

Stopa izolatora częściowo pokryta żółtobrązowa glazura, na której mogą się pojawić zielonawe przebarwienia.

Przyczyny: obecność w paliwie substancji zawierających ołów. Glazura powstaje podczas dużego obciążenia silnika i długotrwałej eksploatacji.

Skutki: przy dużym obciążeniu silnika powstaje osad przewodzący prąd, co prowadzi do przerw w zapłonie.

Środki zaradcze: wymienić świece na nowe. Czyszczenie świec nie przynosi żadnych efektów.

Świeca silnie zaołowiona:

Image

Stopa izolatora częściowo pokryta gruba żółtobrązowa glazura, na której mogą się pojawić zielonkawe przebarwienia.

Przyczyny: obecność w paliwie substancji zawierających ołów. Glazura powstaje podczas dużego obciążenia silnika i długotrwałej eksploatacji.

Skutki: przy dużym obciążeniu silnika powstaje osad przewodzący prąd, co prowadzi do przerw w zapłonie.

Środki zaradcze: wymienić Świece na nowe. Czyszczenie Świec nie przynosi żadnych efektów.

Ĺšwieca zapopielona:

Image

Stopa izolatora, elektroda zewnętrzna i przestrzeń między stopa izolatora a metalowa obudowa Świecy pokryte gruba warstwa popiołu powstałego ze składników paliwa i oleju silnikowego. Konsystencja od luźnej do żużlopodobnej.

Przyczyny: powstały popiół pochodzi ze składników stopów w oleju silnikowym.

Skutki: prowadzi do samozapłonu, utraty mocy i uszkodzenia silnika.

Środki zaradcze: doprowadzić silnik do właściwego stanu eksploatacji, wymienić świecę, ewentualnie zastosować inny olej.

Nadpalona elektroda środkowa:

Image

Elektroda środkowa nadpalona, czubek stopy izolatora o konsystencji gąbczastej i miękkiej.

Przyczyny: przeciążenie termiczne Świecy w wyniku samozapłonu, np. przez niewłaściwe nastawienie kata zapłonu, pozostałości spalania w komorze spalania, uszkodzone zawory, wadliwy rozdzielacz zapłonu, zła jakość paliwa, ewentualnie zbyt niska wartość cieplna Świecy.

Skutki: przerwy w zapłonie, spadek mocy (uszkodzenie silnika).

Środki zaradcze: sprawdzić silnik, urządzenie zapłonowe i skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Założyć świece zapłonowe o właściwej wartości cieplnej.

Wypalona elektroda środkowa:

Image

Elektroda Środkowa nadpalona, elektroda zewnętrzna silnie nadpalona.

Przyczyny: przeciążenie termiczne Świecy w wyniku samozapłonu, np. przez niewłaściwe nastawienie kata zapłonu, pozostałości spalania w komorze spalania, uszkodzone zawory, wadliwy rozdzielacz zapłonu, zła jakość paliwa.

Skutki: przerwy w zapłonie, spadek mocy, ewentualne uszkodzenie silnika, pęknięcie stopy izolatora w wyniku przegrzania elektrody środkowej.

Środki zaradcze: sprawdzić silnik, urządzenie zapłonowe i skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Założyć nowe Świece zapłonowe.

Stopione obie elektrody:

Image

Elektrody w formie kalafiorowatej, moĹĽliwy osad z obcych substancji.

Przyczyny: przeciążenie termiczne Świecy w wyniku samozapłonu, np. przez niewłaściwe nastawienie kata zapłonu, pozostałości spalania w komorze spalania, uszkodzone zawory, wadliwy rozdzielacz zapłonu, zła jakość paliwa.

Skutki: przed zniszczeniem silnika występuje spadek mocy.

Środki zaradcze: sprawdzić silnik, urządzenie zapłonowe i skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Założyć nowe Świece zapłonowe.

Silne zużycie elektrody środkowej:

Image

Przyczyna: nie przestrzega siÄ™ terminu wymiany Ĺšwiec

Skutki: przerwy w zapłonie, szczególnie podczas przyspieszania (przy dużym odstępie między elektrodami napięcie zapłonu niewystarczające do przeskoku iskry) . Problemy z rozruchem silnika.

Środki zaradcze: wymienić świecę na nowe.

Silne zużycie elektrody środkowej:

Image

Przyczyna: obecność agresywnych substancji w paliwie i w oleju silnikowym. Niekorzystne zawirowania w komorze spalania, spowodowane także odkładaniem się nagaru. Może wystąpić stukanie w silniku. Nie ma przeciążeń termicznych.

Skutki: przerwy w zapłonie, szczególnie podczas przyspieszania (przy dużym odstępie między elektrodami napięcie zapłonu niewystarczające do przeskoku iskry). Problemy z rozruchem silnika.

Środki zaradcze: wymienić świecę na nowe.

Odpęknięcie stopy izolatora:

Image

Przyczyna: uszkodzenie mechaniczne na skutek uderzenia, upadku lub nacisku na elektrod´ Środkowa podczas nieostrożnej manipulacji. W przypadku ekstremalnym stopa izolatora może odpęknąć w wyniku naprężeń między elektroda a stopa izolatora wywołanych odkładaniem się nagaru w szczelinie, a także na skutek korozji przy długotrwałej eksploatacji.

Skutki: przerwy w zapłonie, iskra przeskakuje w tych częściach komory spalania, do których słabo dociera mieszanka paliwowo-powietrzna.

Środki zaradcze: wymienić świecę na nowe.

info i foto: bosch

Autor:  budzyfer [ Pon, 22.10.2007, 0:16 ]
Temat postu: 

Ok, nie potrzebuję całego wykładu nt świec zapłonowych.

Autor:  olgierd [ Pon, 22.10.2007, 0:45 ]
Temat postu: 

budzyfer napisał(a):
Ok, nie potrzebuję całego wykładu nt świec zapłonowych.


Ale on nie był dla Ciebie tylko dla kuffs'a. Oczywiście korzystać nie bronię :)

Autor:  Moto-Filip [ Pon, 22.10.2007, 17:41 ]
Temat postu: 

nie ma to jak korzystanie z info-techa :lol:

Autor:  CoX [ Pon, 22.10.2007, 18:22 ]
Temat postu: 

A może uszczelka pod podstawą gaźnika jest walnięta.

Autor:  DanielDD [ Pon, 22.10.2007, 19:21 ]
Temat postu: 

Słuchaj, jeśli auto nie sprawia problemów podczas jazdy a jedynie na wolnych obrotach to zazwyczaj gażnik. Może być rozszczelniony i dostaje tzw. lewe powietrze, np. jak ww. uszczelka pod gażnikiem, luz na ośce przepustnicy. Może po prostu wolne obroty masz nie ustawione i trzeba podregulowac. Warto też sprawdzić zapłon.
PozdrĂłwki

Autor:  dasza [ Pon, 12.11.2007, 18:30 ]
Temat postu: 

Mam problem z rozruchem zimnego silnika w samochodzie renault 21 2.2 benzyna na pełnym wtrysku] :/


Z góry dziękuję za pomoc!!! 8)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/