Eurovany ze spółki Sevel
...od czego by tu zacząć?Niewątpliwie nikt chyba nie poruszył tego tematu na forum(jeżeli tak to proszę moda o niezwłoczne jego usunięcie).
Peugeot 806 1994-2002Peugeot 806 to jeden z "czworaczków". Niemal jednocześnie z nim na rynku pojawiły się identyczne konstrukcje: Citroën Evasion, Fiat Ulysse i Lancia Z. Różnice pomiędzy tymi autami ograniczają się właściwie do jednostek napędowych i firmowych emblematów. Dzięki temu, szukając używanych części do 806, nie trzeba ograniczać się tylko do Peugeota. Niestety, to czasami konieczność, bo zastosowanie nowych podzespołów jest niekiedy nieopłacalne, np. za sterownik ABS kupiony w ASO trzeba zapłacić 4300 zł, czyli prawie połowę ceny egzemplarza z początku produkcji. Kupienie używanego - za około 300 zł - jest w tej sytuacji jedynym rozsądnym wyjściem. Na szczęście awaria sterownika to rzadki przypadek i utrzymanie 806 wcale nie musi być drogie.
Według mechaników wydatki na obsługę można porównać do kosztów eksploatacji klasy średniej, np. Peugeota 406. Czynnikami warunkującymi przystępne koszty serwisowania (mimo że auto bywa awaryjne) są dość prosta konstrukcja, zwłaszcza zawieszenia (sztywna oś z tyłu), i bogata oferta tanich zamienników. Zdecydowana większość zdarzających się problemów związana jest z wyposażeniem i osprzętem napędu. Psują się np. system wentylacji, kodowana blokada zapłonu, elektryczne szyby, parują reflektory. Z naprawami "elektryki" poradzi sobie każdy zdolny elektryk. Na szczęście nie zastosowano tu kłopotliwej instalacji z BSI.
Częściej niż napęd zawodzi wyposażenie
Oczywiście, dużo zależy od wersji silnikowej i stanu technicznego. Wśród starszych aut warto zainteresować się prostym, 8-zaworowym silnikiem 2.0 o mocy 121 KM. Jeśli jest zadbany, nie będzie z nim większych problemów. Niestety, auto z tym motorem nie jest zbyt dynamiczne i sporo pali, w mieście nawet 14 l na 100 km. Odradzamy problematyczny silnik 2.0 Turbo. Najlepszym wyborem będzie egzemplarz z oszczędnym dieslem 2.0 HDi, montowanym od 1999 r.
Pod względem urody van Peugeota ustępuje konkurentom, jednak komfortu jazdy i funkcjonalnego wnętrza nie musi się wstydzić. Obrotowe, wyjmowane siedzenia ma wielu rywali, np. Renault Espace, ale płaską podłogę z przodu - już tylko nieliczni.
Zdaniem fachowca
Peugeot 806 nie jest modelem, którego należy się szczególnie obawiać. Wersja 2.0 dzięki stosunkowo prostej budowie nie powinna być kłopotliwa w serwisowaniu, gdyż nie ma w niej bardzo kosztownych w naprawach elementów. Jeśli ktoś potrzebuje obszernego vana i znajdzie zadbany egzemplarz, ten będzie zadowolony. NASZ WERDYKT Pewnie gdyby Peugeot zbudował 806 wspólnie z VW, zainteresowanie nim byłoby większe, a awaryjność trochę mniejsza. Niemniej jednak osoby potrafiące tolerować drobne usterki mogą się nim zainteresować - koszty
Artykuł z autoświat.plCitroen Evasion Citroën Evasion to jeden z pierwszej generacji eurovanów, czyli aut powstałych w ramach wspólnego projektu koncernów PSA i Fiat. Jest więc "bratem bliźniakiem" takich modeli
, jak: Fiat Ulysse I, Lancia Zeta i Peugeota
806. Na rynku był dostępny w latach 1994-2002, później zastąpił go model C8.
Ten przestronny van mógł przewieźć do ośmiu osób, a pasażerowie na tylnych siedzeniach przy wsiadaniu i wysiadaniu korzystali z wygodnych i niezabierających dużo miejsca, przesuwanych drzwi. Układ foteli wyglądał następująco: dwa indywidualne fotele z przodu, trzy indywidualne, dające się wymontować fotele w środkowym rzędzie i trzymiejscowa kanapa lub dwa indywidualnie wymontowywane fotele w ostatnim rzędzie.
Lancia ZetaLancia Zeta, obok Citroëna Evasion, Fiata Ulysse I i Peugeota
806 należała do pierwszej generacji tzw. eurovanów, produkowanych w kooperacji czterech koncernów w latach 1994-2002. Mogła
przewieźć do ośmiu osób, a fotele rozmieszczono w układzie 2+3+(2)3, przy czym środkowy rząd tworzyły indywidualne fotele, a ostatni dwa dające się wymontowywać indywidualnie siedzenia lub trzymiejscowa kanapa.
Eurovany były nieco większe od swego głównego konkurenta na rynku europejskim - Renault Espace, jednak mniejsze od amerykańskich vanów. Ich wyróżnikiem były przesuwane drzwi tylne, ułatwiające pasażerom wsiadanie i wysiadanie.
Fiat UlysseFiat Ulysse powstał w ramach projektu "Eurovan" realizowanego przez firmy Peugeot, Citroën, Fiat oraz Lancia w ramach spółki Sevel Nord. Nowo wybudowane zakłady posiadają zdolność produkcyjną do 200 tys. samochodów rocznie. Obok vanów powstają tam również duże liczby samochodów dostawczych średniej ładowności (np. Fiat Scudo). Pierwszy model auta był produkowany w latach 1994-2002. W 1998 r. zmodernizowano ścianę przednią, a w 2001 r. wnętrze. Samochód ten posiada 7 miejsc dla pasażerów.
źródła:
motorbase
resmoto
wikipedia
obrazki.elektroda.net
autoplenum.de
mashina.info
motonews.pl
motofakty.pl