|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 7:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Stare i Nowe Prototypy Skody
Autor |
Wiadomość |
MaddDogg
Postów: 4102 Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
|
Osiek napisał(a): Skoda SuperSport:
Ależ to piękne. A jaki ma spoi.. ławkę
_________________ S T A N C E | W O R K S
|
Czw, 07.06.2007, 21:47 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Najbardziej podobają mi się prototypy Roomstera, a na te upały najlepszy jest ten:
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 08.06.2007, 7:49 |
|
|
kret816
Postów: 1193 Miejscowość: sosnowiec/corby
Samochód: renault grand scenic
|
Seth napisał(a): hotlinki sÄ… zĹ‚e - przerzuć na fotosika
dobry pomysł...mnie tez nie działaja fotki
_________________ www.societeturbo.wordpress.com @societeturbo
|
Pią, 08.06.2007, 13:56 |
|
|
Mibay
Postów: 1357 Miejscowość: Kolonia Łucka
|
A tudor to niby co miało uzupełniać i do jakiej klasy by należał ?
_________________ "Powiedzcie mi, jak żyć w świecie w którym wiele jest dla niewielu, a niewiele dla reszty...?"
|
Pią, 08.06.2007, 20:08 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
1932 Skoda 932Cytuj: Prototyp małego samochodu osobowego firmy Ĺ koda Auto, zaprezentowany po raz pierwszy 26 października 1932 roku.
Projekt budowy małego auta zrodził się w Mladá Boleslav na początku lat 30. XX wieku. Skonstruowania pojazdu podjął się Karel Hrdlicka. Zastosował w nim benzynowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy silnik w układzie przeciwsobnym umieszczony podłuĹĽnie nad przednią osią. Jednostka ta miała pojemność skokową 1498 cm³, która przy 3500 obrotach na minutę pozwalała osiągnąć moc maksymalną 22,1 kW (30 KM), napęd przenoszony był na tylną oś. Innowacją w skali światowej było zastosowanie do chłodzenia silnika powietrza zamiast cieczy. Karoserię stanowiła samonośna konstrukcja z drewnianym szkieletem obłożonym blaszanymi panelami. Nadwozie prototypu było dwudrzwiowe.
Zbudowano dwa egzemplarze tego prototypowego pojazdu. Samochód mżna uznać za przełomowy. pod względem konstrukcyjnym zdecydowanie wyprzedzał on konkurentów. Tatra podobny prototyp małego samochodu tylnonapędowego z silnikiem chłodzonym powietrzem stworzony przez Hans Ledwinka oznaczony symbolem V 570 (Tatra 97) przedstawiła dopiero po upływie roku. Natomiast Volkswagen Garbus, w ktĂłrym zastosowano niemal identyczne rozwiązania, został przedstawiony przez Ferdinanda Porsche dopiero 5 stycznia 1936 roku. 1935 Skoda 935(C) fot. Skoda-amical.club.org Cytuj: Prototyp czterodrzwiowego, sześciomiejscowego samochodu o aerodynamicznej karoserii produkcji czechosłowackiej firmy Škoda. Jednostkę napędową stanowił‚ czterocylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach (tzw. bokser) umieszczony podłużnie przed przednią osią o pojemności dwóch litrów i mocy 55 KM, ktĂłry rozpędzał samochĂłd do 130 km/h, sprzężony z czterostopniową, magnetyczną skrzynią biegów produkcji zakładĂłw Cotal. Łącznie wyprodukowano dwa samochody i trzy silniki. Škoda 935 projektowana była jako reprezentacyjna limuzyna, jednak zrezygnowano z jej produkcji seryjnej. 1936-1937 Skoda Sagitta (911)Cytuj: Prototypowy samochód firmy Škoda, zaprojektowany jako niewielkie auto dla ludu. Napędzany był dwucylindrowym, widlastym silnikiem o pojemności 845 cm³ i mocy 15 KM. Zawieszenie stanowiły skośne wahacze. Wyprodukowano tylko 7 egzemplarzy tego samochodu: dwa kabriolety, cztery coupé i jeden dwudrzwiowy sedan (tzw. tudor). Jeden z nich można obejrzeć w muzeum Škody w Mladá Boleslav. 1940-1942 Skoda 903Cytuj: Trzyosiowy pojazd wojskowy, produkowany w zakładach Škody w latach 1940 - 1942. Łącznie wyprodukowano 42 egzemplarze Škody 903. Podobnie jak prototyp z roku 1936 pojazd posiadał 3 osie, z których dwie tylne były napędowe. Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy umieszczony podłużnie nad przednią osą, napędzający dwie osie tylne Pojemność skokowa: 3137 cm³ Moc maksymalna: 55,2 kW (75 KM) przy 3300 obr./min. Prędkość maksymalna: 90 km/h Skoda 1101 Tudor P(C) Skodovka.pl Cytuj: Otwarty pojazd terenowy używany w lekkim terenie głównie przez milicję i wojsko mógł pomieścić 4 osoby. Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy z rozrządem OHV, umieszczony z przodu, napędzający tylne koła, Pojemność skokowa: 1089 cm³ Moc maksymalna: 24 kW (32 KM) przy 3500 obr/min Prędkość maksymalna: 90 km/h Masa własna: 940 kg Ładowność: 360 kg 1963 Skoda F3 (992)(C) Skodovka.pl Cytuj: samochód wyĹ›cigowy skonstruowany w 1964 roku w czechosłowackich zakładach Škody przeznaczony do startów w Formule 3. W roku 1964 czescy konstruktorzy opracowali model bolidu wyścigowego przeznaczonego do startów w zawodach z cyklu Formuły 3. W ciągu dwóch lat zbudowano 3 pojazdy. Umieszczony podłużnie przed napędzaną tylną osią czterocylindrowy silnik OHV o pojemności 998 cm³ i mocy od 76 KM przy 7550 obr./min do 90 KM przy 8600 obr./min pozwalał rozpędzić auto do prędkości maksymalnej 210 km/h. 1967 Skoda Winnetou(C) Skoda-fabia.com 1971 Skoda MTX1-01(C) Skodovka.pl Cytuj: Jednomiejscowy "bolid" formuły 3. Seryjny silnik (z modelu 110) umieszczony przed tylną osią z rozrządem OHV napędzał tylne koła. Pojemność skokowa: 1107 ccm. Pojazd produkawała czechosłowacka firma Metalex (MTX). Moc max: 48 kW (65 KM) przy 5800 obr/min. Prędkość max. - 180 km/h. Czterobiegowa skrzynia biegów. Spalanie: 9 l / 100 km. Skoda SalamandraCytuj: Samochód był wyprodukowany w zakładach BAZ (Bratislavske Automobilnye Zavody). Zastosowano w nim turbosprężarkę, która uczyniła z tego wozu drugiego Stratosa. Bardzo dobrze sobie radził w wyścigach Baba`82. Jednak podczas jednej z jazd testowych został rozbity, a na nowy już nie było pieniędzy. (C) Skodovka.pl Skoda-amical.club.org Skoda-fabia.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pią, 12.04.2024, 17:36, edytowano w sumie 8 razy
|
Pon, 11.10.2010, 20:36 |
|
|
BłażejM
Postów: 31 Miejscowość: Poznań
Samochód: marzeń to youngtimer
|
Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
Škoda Favorit - rodzina 8 modeli, z których ostatecznie wprowadzono do produkcji 3. Pierwotnie założenia obejmowały następujące modele: - typ 781 (pięciodrzwiowy hatchback - Škoda Favorit) - typ 782 (wersja sedan) - typ 783 (wersja coupé) - typ 784 (trzydrzwiowe kombi z dużą przestrzenią ładunkową - Škoda Savana) - typ 785 (pięciodrzwiowe kombi - Škoda Forman) - typ 786 (wersja dostawcza) - typ 787 (wersja pick-up - Škoda Pick-up) - typ 788 (sanitarka) Na bazie modelu Favorit powstawał kabriolet MTX Ponadto powstał prototyp Favorita w wersji elektrycznej: Škoda 760 - jedna z wersji nadwoziowych samochodu rodziny "750" przemianowanej później na "760". Rodzina "760" obejmowała następujące modele: - 760 (sedan) - 761 (hatchback) - 762 (sedan) - 763 (coupe) - 764 (kombi 3-d) - 765 (kombi 5-d) Na zdjęciu poniżej Škoda 765:
_________________ Kochajmy samochody zabytkowe
|
Wto, 12.10.2010, 19:25 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
BAZ Ĺ koda 105 Furgonet
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 21.02.2011, 22:02 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
Skoda Winetou wyglÄ…da jak nasza Syrena Sport
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Pon, 21.02.2011, 23:17 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Stare i Nowe Prototypy Skody
najlepsza jest 105 Furgonet z silnikiem z tyłu (czyżby zainspirowali się Vw Fridolinem ?). Favorit Elektro wygląda dosyć pokracznie (skrocony).
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 22.02.2011, 1:13 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1936-1937 Škoda Sagitta (911)
Wikipedia.org Moto.wp.pl AutoMotoKlassik.pl Flickr.com Auta5p.eu Pinterest.com MotoMuseum-hostalek.cz Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Prototypy: 1936-1937 Okres produkcji: 1936-1937 Wyprodukowanych: 7 egz. (prototypy) Nadwozie: 2-drzwiowy sedan 2-drzwiowe cabrio 2-drzwiowe coupé Liczba miejsc: 4 Silnik: typu 911, benzynowy, czterosuwowy, wolnossący, widlasty, 2-cylindrowy, z rozrządem SV, chłodzony powietrzem Układ zasilania: gaźnik Zenith 26 VEH Pojemność skokowa: 845 ccm Średnica cylindra: 80 mm Skok tłoka: 84 mm Moc maksymalna: 15 KM (11 kW) przy 3000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 3400 mm Szerokość: 1320 mm Wysokość: 1420 mm Rozstaw osi: 2100 mm Rozstaw kół przednich: 1000 mm Rozstaw kół tylnych: 1050 mm Masa własna: 580 kg Masa całkowita: 920 kg Instalacja elektryczna: 6 V Ogumienie: 4,50-16 Hamulce: mechaniczne bębnowe Prędkość maksymalna: 70 km/h Zużycie paliwa: 5,5 L/100 km (średnie) (C) Wikipedia.org Moto.wp.pl AutoMotoKlassik.pl Flickr.com Auta5p.eu Pinterest.com MotoMuseum-hostalek.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 01.02.2024, 23:49, edytowano w sumie 1 raz
|
Nie, 05.11.2023, 23:46 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1956 Škoda 440 Karosa
ad. 1956 Škoda 440 Karosa Auto-Swiat.pl Pinterest.com Flickr.com FILM:https://www.youtube.com/watch?v=RrFHrjJRr5E Zdenda Novak at Youtube.com Alternatywny prototyp Spartaka, z nadwoziem Karosy z Wysokiego Myta, odrzucony w 1956. Nadwozie zbudowane z tworzyw sztucznych. (C) Auto-Swiat.pl Pinterest.com Flickr.com Zdenda Novak at Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 31.01.2024, 23:58 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1935 Škoda 935 Dynamic
Wikipedia.org Pinterest.com AutoRoad.cz Cytuj: Škoda 935 (typ 935) − prototyp czterodrzwiowego, sześciomiejscowego samochodu o aerodynamicznej karoserii produkcji czechosłowackiej firmy Škoda. Jednostkę napędową stanowił czterocylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach (tzw. bokser) umieszczony podłużnie przed tylną osią o pojemności dwóch litrów i mocy 55 KM, który rozpędzał samochód do 130 km/h, sprzężony z czterostopniową skrzynią biegów produkcji zakładów Cotal (sterowaną elektromagnetycznie). Łącznie wyprodukowano dwa samochody i trzy silniki. Škoda 935 projektowana była jako reprezentacyjna limuzyna, jednak zrezygnowano z jej produkcji seryjnej.
Dane techniczne Producent: Škoda Auto, Mladá Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1935-1937 Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan Silnik: benzynowy, wolnossący, przeciwsobny (bokser) 4-cyl. Pojemność skokowa: Moc maksymalna: 55 KM (40,5 kW) przy 3500 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, sterowana magnetycznie Długość: 3800 mm Szerokość: 1670 mm Wysokość: 1500 mm Rozstaw osi: 2580 mm Rozstaw kół przednich: 1250mm Rozstaw kół tylnych: 1300 mm Masa własna: 1170 kg Prędkość maksymalna: 130 km/h Zawieszenie: przednie wahacze skośne, tylne półosie wahliwe (C) Wikipedia.org Pinterest.com AutoRoad.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 02.02.2024, 0:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1932 Škoda 932
1932 Škoda 932 Twitter X.com SmartAge.pl AutomobilRevue.cz Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1932 Typ nadwozia: 2-drzwiowy sedan, 4-miejscowy Silnik: benzynowy, 4-suwowy, wolnossący, gaźnikowy, przeciwsobny (bokser) 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1498 ccm Średnica cylindra: 72.0 mm Skok tłoka: 92.0 mm Moc maksymalna: 30 KM (22 kW) przy 3500 obr./min Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 3800 mm Szerokość: 1550 mm Rozstaw osi: 2750 mm Rozstaw kół przednich: 1250 mm Rozstaw kół tylnych: 1340 mm Masa własna: 900 kg Prędkość maksymalna: 110 km/h (C) Twitter X.com SmartAge.pl AutomobilRevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 03.02.2024, 2:40 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1934 Škoda 932 Tudor
1934 Škoda 932 Tudor Auta5p.eu ClassicCarCatalogue.com Dane techniczneProducent: Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja Model: 932 Tudor Prototypy: 1934 Okres produkcji: 1934 Typ nadwozia: 2-drzwiowy sedan Liczba miejsc: 4 Silnik: benzynowy, 4-suwowy, gaźnikowy, wolnossący, przeciwsobny (bokser), 4-cylindrowy, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem Paliwo: benzyna Układ zasilania: gaźnik Pojemność skokowa: 1498 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 92,0 mm Moc maksymalna: 30 KM (22 kW) przy 3500 obr./min Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Rozstaw osi: 2750 mm Rozstaw kół przednich: 1250 mm Rozstaw kół tylnych: 1340 mm Długość: 3800 mm Szerokość: 1550 mm Masa własna: 900 kg Prędkość maksymalna: 110 km/h (C) Auta5p.eu ClassicCarCatalogue.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 04.02.2024, 2:11 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1935 Škoda 215
1935 Škoda 215 Auta5p.eu Wikipedia.org Cytuj: Škoda 215 to prototyp samochodu osobowego firmy Škoda, prace nad nim trwały w latach 1933-1935.
Pojazd ten został zapomniany i dopiero po blisko 75 lat został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na targach Techno Classica w Essen w 2007 roku. Samochód jest jednym z przykładów kreatywności inżynierów Škody i możliwości, jakimi dysponowali oni w Mladá Bolelav w latach 30. XX wieku. Prototyp wyposażono w dwucylindrowy silnik o mocy 11 kW (15 KM) i pojemności skokowej 804 cm³. Mógł osiągnąć prędkość nawet 80 km/h. Z zewnątrz wydaje się on bardzo mały, lecz wewnątrz ma zaskakująco dużo miejsca. Jego masa to około 600 kg. Pojazd został zaprojektowany jako ekonomiczny samochód za przystępna cenę. Zbudowano tylko dwa prototypowe egzemplarze.
Dane techniczne Producent: Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja Prototypy: 1933-1935 Wyprodukowanych: 2 egz. (prototypy) Nadwozie: 2-drzwiowy półkabriolet Silnik: benzynowy, 4-suwowy, gaźnikowy, wolnossący, z rozrządem SV, rzędowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Pojemność skokowa: 804 ccm Moc maksymalna: 15 KM (11 kW) Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Masa własna: 600 kg Prędkość maksymalna: 80 km/h (C) Auta5p.eu Wikipedia.org
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 04.02.2024, 21:47 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1947 Škoda Taub
1947 Škoda Taub Auta5p.eu NewsAuto.pl Cytuj: Škoda 1101 Taub to prototyp dwudrzwiowego czteromiejscowego małolitrażowego popularnego samochodu osobowego, stworzony w roku 1947, realizacji tego projektu podjął się doświadczony amerykański konstruktor - doktor Alexander Taub.
Przedstawił on dwa alternatywne projekty. Pierwszy pojazd posiadał umieszczony z przodu rzędowy silnik OHV o pojemności 1089 cm³ i mocy maksymalnej 24 kW (32 KM) przy 4000 obr./min napędzający tylną oś oraz czterostopniową skrzynię biegów. Drugi prototyp wyposażony był w czterocylindrowy silnik 1,2 w układzie przeciwsobnym.
Jednakże komunistyczne czechosłowackie władze żadnego z zaprezentowanych przez Tauba prototypów nie dopuściły do seryjnej produkcji. Rozczarowany konstruktor porzucił prace nad swoim projektem i powrócił do USA.
Dane techniczne Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Konstruktor: Alexander Taub Okres produkcji: 1947 (prototyp) Segment: samochód małolitrażowy Nadwozie: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan Liczba drzwi: 2 Liczba miejsc: 4 Silniki: planowane: benzynowe, czterosuwowe, gaźnikowe, wolnossące, 2 zawory na cylinder, R4 OHV 1089 cm³ 24 kW (32 KM) 1,2 bokser Układ zasilania: gaźnik Solex, wolnossący Pojemność skokowa: 1089 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm Skok tłoka: 75,0 mm Moc maksymalna: 32 KM (24 kW) przy 4000 obr./min Stopień sprężania: 6,5:1 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Masa własna: 760 kg Prędkość maksymalna: 110 km/h (C) Auta5p.eu NewsAuto.pl Wikipedia.org
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 11.02.2024, 16:37 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1948 Škoda 950
1948 Škoda 950 Auta5p.eu Prototyp następcy modelu 1101 Tudor z przednim napędem. NewsAuto.pl napisał(a): Burzliwy okres powojenny, poprzedzający ostateczne okrzepnięcie wpływów “wschodnich” w Czechosłowacji, przyniósł kilka ciekawych, dziś prawie zapomnianych, wydarzeń w dziejach Skody.
Jednym z nich jest niewątpliwie projekt wielkoseryjnego samochodu popularnego, który miał w krótkim czasie zmotoryzować naszych południowych sąsiadów. Program wspomagany amerykańskim kapitałem i doświadczeniem konstrukcyjnym dr. Alexa Tauba, przebiegał dwutorowo.
Równolegle pracowano nad samochodem z klasycznym układem napędowym, wykorzystującym sprawdzony, dziś legendarny silnik OHV, powstały w latach 30. dla rodziny modeli Popular. Jednocześnie pracowano nad pojazdem z napędem na koła przednie, wykorzystującym silnik typu bokser.
Czterocylindrowa jednostka o krótkim skoku tłoka i głowicach typu F posiadała “górny” układ zaworów dolotowych oraz boczny – wylotowych. Przy objętości 1206 ccm generowała moc 38 KM. W budowie silnika uczestniczyły zakłady Praga, w których jednocześnie, w roku 1947 zakończono montaż w pełni funkcjonującego prototypu.
W kolejnym sezonie prototyp był poddawany badaniom przez inżynierów zakładów Skoda – technicznego patrona całego przedsięwzięcia i planowanego przyszłego producenta pojazdu, oznaczonego roboczo jako Typ 950.
Prace nad wersją z klasycznym układem napędowym, zwaną potocznie 1101 Taub, nie wyszły poza stadium projektu. W nadwoziach obu prototypów widoczne są wyraźne wpływy amerykańskiej szkoły samochodowego designu. Ostatecznie projekt w całości trafił na półkę. Fabryka doraźnie zmodernizowała seryjny model 1101 i sprzedając przez kilka sezonów pod oznaczeniem 1102, pracowała intensywnie nad całkowicie własną konstrukcją – znaną z wykonania seryjnego jako ceniony model 1200 (Typ 955).
Za to, że 1200 ostatecznie nie stał się pojazdem popularnym, odpowiada bardziej zmiana ustroju niż obrane założenia konstrukcyjne.
Widoczny na zdjęciu powyżej prototyp Typ 950 trafił ostatecznie w ręce prywatne, służąc właścicielowi aż do 1991 roku. Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Model: 950 Okres produkcji: 1948 (prototypy) Typ nadwozia: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, wolnossący, przeciwsobny (boxer) 4-cylindrowy, z rozrządem IOE, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Paliwo: benzyna Zasilanie: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1206 ccm Średnica cylindra: 80,0 mm Skok tłoka: 60,0 mm Moc maksymalna: 38 KM (28 kW) przy 4000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła przednie Prędkość maksymalna: 115 km/h (C) Auta5p.eu NewsAuto.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 13.02.2024, 0:21 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1956 Škoda 976 Karosa
1956 Škoda 976 Karosa Auta5p.eu AutomobilRevue.cz Pinterest.com Drugi z kolei z trzech prototyp samochodu popularnego, z silnikiem R4 z przodu i przednim napędem. Zbudowany w 1956 w pojedynczym egzemplarzu. Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Konstruktor: Rudolf Vykoukal Prototyp: 1956 Nadwozie: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Pojemność skokowa: 988 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm Skok tłoka: 68,0 mm Stopień sprężania: 7,5 Moc maksymalna: 35 KM (26 kW) przy 4600 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 66 Nm przy 3500 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, z synchronizacją biegów 2-4 Układ napędowy: silnik umieszczony poprzecznie z przodu pojazdu, napędza koła przednie Długość: 3870 mm Szerokość: 1550 mm Wysokość: 1385 mm Rozstaw osi: 2250 mm Rozstaw kół przednich: 1250 mm Rozstaw kół tylnych: 1250 mm Masa własna: 781 kg Pojemność zbiornika paliwa: 34 L Ogumienie: 5,00 – 14 Prędkość maksymalna: 111 km/h Przyspieszenie 0-80 km/h: 19 s Zużycie paliwa: 6,28 L/100 km przy 60 km/h 7,65 L/100 km przy 80 km/h (C) Auta5p.eu AutomobilRevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 26.02.2024, 18:03, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 15.02.2024, 1:31 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Stare i Nowe Prototypy Skody: 1950 Škoda 965
1950 Škoda 965 Auta5p.eu Samochód terenowy dla wojska, skonstruowany na bazie modelu 1101 VO, z napędem na wszystkie koła i z mocniejszym silnikiem 1,2 L. Powstały jedynie 3 egz. Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1950 Wyprodukowanych: 3 egz. prototypy Nadwozie: terenowe Silnik: benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Solex, wolnossący Pojemność skokowa: 1221 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 75,0 mm Moc maksymalna: 45 KM (33 kW) przy 4200 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła (4×4) Długość: 3580 mm Szerokość: 1700 mm Wysokość: 1580 mm Rozstaw osi: 2485 mm Rozstaw kół przednich: 1300 mm Rozstaw kół tylnych: 1270 mm Prędkość maksymalna: 90 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 20.02.2024, 1:05 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1956-1957 Škoda 977
1956 Škoda 977-1 Auta5p.eu Trzeci z kolei koncept samochodu subkompaktowego (po klasycznonapędowej 978 i przednionapędowej 976), zbudowany w 2 prototypach. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1956 Wyprodukowanych: 2 prototypy Nadwozie: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, przeciwsobny (boxer), 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony powietrzem Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 1016 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm Skok tłoka: 70,0 mm Moc maksymalna: 31 KM (23 kW) przy 4000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 96 Nm przy 2500 obr./min Stopień sprężania: 7,0 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 3750 mm Szerokość: 1625 mm Wysokość: 1475 mm Rozstaw osi: 2250 mm Rozstaw kół przednich: 1250 mm Rozstaw kół tylnych: 1250 mm Masa własna: 720 kg Prędkość maksymalna: 113 km/h 1957 Škoda 977-2 Auta5p.eu Auto.cz AutomobilRevue.cz Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1957 Typ nadwozia: 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłuznie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Paliwo: benzyna Silnik: benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony ciecząinline 4 Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący Pojemność skokowa: 988 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm Skok tłoka: 68,0 mm Stopień sprężania: 7.5:1 Moc maksymalna: 37 KM (27 kW) przy 4200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 61 Nm przy 3000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Rozstaw osi: 2250 mm Rozstaw kół przednich: 1250 mm Rozstaw kół tylnych: 1250 mm Długość: 3750 mm Szerokość: 1625 mm Wysokość: 1425 mm Masa własna: 750 kg Prędkość maksymalna: 109 km/h (C) Auta5p.eu Auto.cz AutomobilRevue.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 22.02.2024, 5:50 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |