Obecny czas: Pon, 06.10.2025, 21:23




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1938 Phantom Corsair 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7513
Miejscowość: Warszawa
Post 1938 Phantom Corsair
Image Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=CpUHvXIXFQY
http://www.youtube.com/watch?v=4Z8HtjTgkqw

Cytuj:
Phantom Corsair to samochód osobowy o nadwoziu coupé, stworzony na bazie modelu Cord 810.

Twórcą samochodu był Rust Heinz, pochodzący z bogatej przemysłowej rodziny producentów keczupu. Dzięki pochodzeniu Heinz miał możliwość sfinansowania budowy samochodu. Twórca nie miał widzy nt. produkcji i projektowania samochodów, ale w 1936 roku przeprowadził się do Kalifornii i postanowił stworzyć samochód dla najbogatszych klientów. Pojazd miał być wyposażony w najnowsze wówczas rozwiązania techniczne, a jego cenę zaplanowano 15.000 dolarów, równoważną wartości domu.

Samochód powstał we współpracy z firmą Bohman & Schwartz z Pasadeny, zajmującą tworzeniem nadwozi na zamówienie. Dzięki aerodynamicznemu kształtowi i lekkiemu, aluminiowemu nadwoziu pojazd uzyskał dobre osiągi, a jego maksymalna prędkość wyniosła 185 km/h. Pomimo nadwozia coupé, był przeznaczony dla 6 osób. Charakteryzował się dużymi wymiarami, podyktowanymi chęcią osiągnięcia jak najmniejszego współczynnika oporu powietrza.

W 1938 roku zbudowano prototyp, którego koszt wyniósł 24.000 dolarów, ale mimo dużego zainteresowania, samochód nie znalazł ani jednego nabywcy. Nie powstał ani jeden egzemplarz produkcyjny samochodu, a prototyp służył konstruktorowi aż do śmierci w wieku 25 lat. Z czasem rodzina konstruktora sprzedała auto kolekcjonerowi, który przemalował je na złoty kolor i mocno zmodyfikował. Ze względu na małe okna, nowy właściciel podniósł górną linię okien i wyposażył auto w zdejmowany dach. Kolejny właściciel, Bill Harrah, przywrócił autu oryginalną formę.

Obecnie Phantom Corsair znajduje siÄ™ Reno w stanie Nevada, w National Automobile Museum.

Producent: Rust Heinz
Stylista: Bohman & Schwartz
Silnik: Cord V8, SV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 4736 ccm
Ĺšrednica cylindra: 88,9 mm
Skok tłoka: 95,2 mm
Stopień sprężania: 6,3:1
Moc maksymalna: 142 kW (193 KM) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 369 Nm przy 3000 obr/min
Skrzynia biegĂłw: automatyczna 4-biegowa
Napęd: przedni
Ogumienie: 7,00Ă—16"
Hamulce: bębnowe na wszystkie koła
Długość: 6020 mm
Szerokość: 1943 mm
Wysokość: 1448 mm
Rozstaw osi: 3175 mm
Rozstaw kół przednich: 1422 mm
Rozstaw kół tylnych: 1549 mm
Preświt: 171 mm
Masa własna: 2070 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 80 l


(C) Carfolio.com
Auto.howstuffworks.com
Conceptcarz.com
Wikipedia
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 17.03.2012, 23:56
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018