1. prototyp Auta5p.eu
Tatra-Club.com
ArmedConflicts.com
2. prototyp ArmedConflicts.com
Prototyp samochodu terenowego dla wojska (a w tym wypadku Wehrmachtu) skonstruowany przez czechosłowacką Tatrę podczas okupacji niemieckiej w 1940. W pierwszym prototypie do napędu służył 4-cylindrowy boxer o pojemności 2.5 L, zaś w drugim prototypie widlasta ósemka z modelu 87.
Dane techniczneProducent: Tatra, Koprzywnica, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1940
Konstruktor: Hans Ledwinka
Typy nadwozi: 5-miejscowy phaeton (1. prototyp)
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan (2. prototyp)
Silnik: przeciwsobny (boxer), 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem (1. prototyp)
widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem (2. prototyp)
Pojemność skokowa: 2472 ccm (1. prototyp)
2969 ccm (2. prototyp)
Średnica cylindra: 85 mm (1. prototyp)
Skok tłoka: 109 mm (1. prototyp)
Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 3000 obr./min (1. prototyp)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa + 2-stopniowy reduktor
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła (4×4)
Długość: 3720 mm
Szerokość: 1600 mm
Wysokość: 1900 mm
Rozstaw osi: 3415 mm
Prędkość maksymalna: 75 km/h
Ogumienie: 6.00×18"
(C) Auta5p.eu
Tatra-Club.com
ArmedConflicts.com
Wikipedia.org