Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 13:32




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1992 Opel Twin 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1992 Opel Twin
Image Chceauto.pl
Image Carstyling.ru
Image
Image Autokult.pl
Image Wikipedia.org

FILM:
Image
Autokult.pl napisał(a):
Na salonie samochodowym w Genewie w 1992 roku Opel zaprezentował interesujący koncept auta miejskiego, którego główną cechą była wymienialny moduł tylny zawierający tylną oś, silnik, skrzynię biegów i akumulator. Jak to działało? Zapraszam do lektury.

Zanim przejdziemy do najbardziej intrygującej części przyjrzymy się stylistyce tego pojazdu. Otóż nie jest to z całą pewnością pojazd wywołujący przyśpieszone bicie serca u fana motoryzacji, jednak przeznaczenie Opla Twin było zgoła odmienne. Jego kompaktowa i obła sylwetka wraz z efektownym połączeniem kolorów z całą pewnością wyróżniałaby się z tłumu małych, miejskich samochodów.

Przejdźmy jednak do tylnego modułu pojazdu, który można było wymienić w zależności od przeznaczenia samochodu. W pierwszej konfiguracji, nadającej się dłuższych podróży, kierowca Opla Twin miał do dyspozycji 3-cylindrowy silnik o pojemności 0,8-litra generujący 34 KM.

Do przyjaznej środowisku jazdy miejskiej na krótkich dystansach przygotowano drugi moduł, który można było w prostu sposób zainstalować, uprzednio odinstalowując oczywiście moduł spalinowy. W przypadku wersji ekologicznej zastosowano dwa motory elektryczne napędzające każde z tylnych kół — po 14 KM na każde koło. Niestety ani masa pojazdu, ani zasięg samochodu w przypadku korzystania z modułu elektrycznego nie zostały podane do wiadomości.

Rozmieszczenie silnika, skrzyni biegów i akumulatora w tylnym module skutkowało większą ilością miejsca w środku samochodu. Tutaj projektanci zdecydowali się umieścić fotel kierowcy w centralnym miejscu kokpitu, a trzyosobową kanapę umieszczono z tyłu. Zastrzeżenia budzi natomiast zastosowana kolorystyka wnętrza, która nie wszystkim może się podobać.


Dane techniczne:
Konstrukcja modułowa z wymiennym modułem napędowym spalinowym lub elektrycznym
Moduł spalinowy
Pojemność skokowa: 0,8 L
Moc maksymalna: 34 KM (25 kW)
Pojemność zbiornika paliwa: 20 L
Zasięg: 500 km
Moduł elektryczny
Moc maksymalna: 27 KM (20 kW)
Bateria akumulatorów: 29 kWh
Zasięg: 200 km


(C) Chceauto.pl
Carstyling.ru
Autokult.pl
Wikipedia.org
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 16.04.2021, 3:15
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018