|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 10:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
2016 Lexus LF-SA
Cytuj: W 2014 roku obchodziliśmy 25. rocznicę narodzin pierwszego Lexusa — sedana LS 400. Z tej okazji Lexus zaprosił europejskie studio projektowe ED2 do stworzenia koncepcyjnego, ultrakompaktowego miejskiego auta 2+2, które zaliczałoby się do segmentu sub-B. Jako odzwierciedlenie zainteresowania Lexusa przyszłościowymi trendami we wzornictwie, koncepcyjny model LF-SA śmiało zapuszcza się w obszary nowe dla tej marki. W przyszłości, która — w opinii wielu — stać będzie pod znakiem technologii i doświadczeń wirtualnych, koncepcyjny LF-SA ma być pojazdem zwróconym ku kierowcy i dającym realną przyjemność z prowadzenia, bo to ona właśnie według Lexusa w przyszłości stanie się „dobrem” trudno dostępnym.
Wychodząc od tych założeń, stworzono samochód będący odważną interpretacją filozofii L-finezji, a jednocześnie pod każdym względem sprzyjający przyjemności z prowadzenia — przyjemności, która w wizji marki Lexus staje się tożsama z nowocześnie pojmowanym luksusem. Koncepcyjny LF-SA to auto zarówno do codziennej jazdy miejskiej, jak i na weekendowe wypady, w którym kierowcy będą mogli realnie, a nie wirtualnie, przeżywać radość z prowadzenia, mając jednocześnie do dyspozycji supernowoczesne systemy łączności, informacji, rozrywki i bezpieczeństwa. Duch przygody i realnych przeżyć odzwierciedlony jest także w kolorystyce pojazdu — srebrne wykończenie nadwozia nawiązuje do eksploracji kosmosu, a wnętrze inspirowane jest zaćmieniem słońca Projektantom Lexusa udało się ograniczyć wymiary koncepcyjnego modelu LF-SA do 3450 mm długości, 1700 mm szerokości i 1430 mm wysokości, przez co już na pierwszy rzut oka widzimy, że jest to pojazd zwinny i łatwy w manewrowaniu, jak przystało na „rasowego mieszczucha”. Stylizacja auta podkreśla solidność i pewność zachowania. Głęboko wyrzeźbione powierzchnie nadwozia LF-SA są wyrazem nieco agresywnego i awangardowego stylu „Time in Design”, w którym wrażenia obserwatora zmieniają się wraz z kątem, pod jakim patrzy on na samochód. Kątowy wzór biorący swój początek z centralnie położonego logo Lexusa jest najnowszym wcieleniem „wrzecionowatej atrapy chłodnicy” i rozwija się z dwuwymiarowego rysunku w zaawansowaną formę trójwymiarową, silnie oddziałującą na przednie błotniki, boki nadwozia i całą szeroką, stabilną sylwetkę pojazdu. Kontrast między wklęsłymi a wypukłymi powierzchniami nadwozia podkreślony jest przez mocne podcięcie nad wnękami kół, szczególnie z tyłu. W rezultacie samochód uzyskuje wyjątkowe proporcje, a cała bryła kojarzy się z dynamizmem i postępem. Odwołanie do kształtu wrzeciona wyraźnie widoczne jest w dwustopniowym, pełnym ostrych kątów kształcie tylnej części nadwozia, z którym zintegrowano zespolone lampy w formie liter L o konstrukcji łuku przyporowego. W różnych miejscach, np. w światłach do jazdy dziennej, wyraźnie rozpoznawalne są charakterystyczne dla Lexusa motywy, takie jak grot strzały. Pomimo swoich niewielkich wymiarów zewnętrznych LF-SA oferuje zaskakująco obszerne wnętrze. Kluczem do tego poczucia przestronności jest zastosowana przez projektantów „manipulacja światłem”, dostrzegalna na przykład w śmiało poprowadzonej desce rozdzielczej, która wizualnie poszerza kabinę.
Ponieważ samochodami miejskimi najczęściej podróżuje tylko jedna osoba, w kabinie 2+2 koncepcyjnego Lexusa priorytetowo potraktowano miejsce kierowcy. Fotel kierowcy nie przesuwa się, można za to regulować położenie kierownicy i pedałów, przybliżając samochód do kierowcy, a nie odwrotnie. Natomiast fotel pasażera można przesuwać, uzyskując w ten sposób dostęp do miejsc z tyłu. Tę dwoistość funkcji i pierwszeństwo przyznane kierowcy podkreśla także projekt wnętrza, w którym przestrzeń, materiały i bryły wykorzystano w taki sposób, by w kabinie stworzyć dwie wyraźnie odrębne, zachodzące na siebie przestrzenie eliptyczne. W skład systemu informacyjno-rozrywkowego wchodzi cyfrowy wyświetlacz w stylu holograficznym wbudowany w oprawy zegarów oraz szerokokątny projektor HUD. lexus.pl carscoops
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 25.03.2016, 12:34 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: 2016 Lexus LF-SA
Toyota Aygo od Lexusa Brzydkie jak każdy Lexus
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Pią, 25.03.2016, 18:21 |
|
|
MoonWalk
Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
|
Re: 2016 Lexus LF-SA
No tak bo tylko nowa Giulia to spełnia wszelkie kanony urody...
|
Pią, 25.03.2016, 18:54 |
|
|
cobra
Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
|
Re: 2016 Lexus LF-SA
Mnie od razu skojarzył się z tą Toyotą nie dla idiotów.
|
Sob, 26.03.2016, 18:58 |
|
|
MoonWalk
Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
|
Re: 2016 Lexus LF-SA
Ale on z wyglądu nawet jej nie przypomina No, może wielkością. Mnie się bardziej z BMW i3 kojarzy, chociaż też jest to raczej bardzo dalekie podobieństwo.
|
Nie, 27.03.2016, 15:03 |
|
|
MrWahacz
Postów: 303 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Peugeot 306
|
Re: 2016 Lexus LF-SA
Jakby go rozciągnąć w każdą stronę to pewnie wyglądałby ładnie Jak na swoje gabaryty przekombinowany.
_________________ Zapraszam na motoWahacz, gdzie znajdziesz testy samochodów i aktualności motoryzacyjne :) https://motowahacz.pl/
|
Nie, 27.03.2016, 18:55 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |