1931 Packard TwinSix FWD V12 Prototype
więcej zdjęć:
http://www.conceptcarz.com/vehicle/default.aspx?carID=15378&i=4#menu W odpowiedzi na przednionapędowe Millera i Corda L-29, Packard opracował prototyp samochodu z silnikiem V12 oraz napędem na przednią oś. W tym celu skonstruowano nowe podwozie, zbliżone wymiarami do podwozia rodziny Standard Eight. Niestety jazdy próbne ujawniły słabe strony konstrukcji, co doprowadziło do wstrzymania projektu. Jednak nowy Twin Six wszedł do produkcji, lecz został oparty na zaadaptowanym podwoziu Standard Eight'a. Warto przy tym wspomnieć, że Packard pierwszy na świecie skonstruował silnik V12 i zastosował go w samochodzie - już w roku 1912.
Producent: Packard, Stany Zjednoczone
Rok budowy: 1931
Nadwozie: sedan
Silnik: V12 67°, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 7300 ccm
Średnica cylindra: 87 mm
Skok tłoka: 102 mm
Moc maksymalna: 162 KM (119 kW) przy 3200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 434 Nm przy 1400 obr./min.
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu (za osią przednią), napędza koła przednie
Skrzynia biegów: mechaniczna, 3-biegowa, z synchronizacją 2. i 3. biegu
(C) Conceptcarz.com
Gopixpic.com