Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 4:23




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1931 Wikov 35 Kapka 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post 1931 Wikov 35 Kapka
Image
Image
Image
Image

Cytuj:
Wikov 35 Kapka stanowił sensację praskiej wystawy samochodów w 1931 roku. Zbudowany został na podwoziu seryjnego modelu 35, z klasycznym rozmieszczeniem elementów układu napędowego. Jego innowacyjność nie tkwiła jednak pod maską. Był to niewątpliwie pierwszy czeski samochód z opływową karoserią. Podobne nadwozia powstawały już na świecie, jednak kto wie, czy to styliści z Prostejowa nie byli ojcami pewnych przełomowych rozwiązań, które potem przypisywano innym twórcom.

Zasady aerodynamiki zdeterminowały wygląd nadwozia nowego pojazdu. W swoim czasie było ono niezwykle nowatorskie, a jednocześnie szokujące.

Przód auta uformowany został w obły „nos”, reflektory wbudowane zostały w błotniki! To rozwiązanie pojawi się na skalę masową w pojazdach osobowych dopiero za kilka lat. Maska silnika była bogato użebrowana otworami umożliwiającymi wlot powietrza, zarówno z przodu, jak i po bokach. Otwory z przodu stylizowane były na wzór poruszających się śmigieł samolotu.

Wydłużony tył zaopatrzony w niewielką płetwę wyglądał opływowo i elegancko. Tylne koła, także obudowane wystającymi ponad linię nadwozia błotnikami, były dodatkowo częściowo zakryte.

Wikov 35 Kapka pomyślany był początkowo jako pojazd prototypowy. Jednak do fabryki spłynęły trzy zamówienia na tę awangardową konstrukcję, wykonano więc taką liczbę wozów i sprzedano po cenie 75 000 Kcs. Samochody nie były identyczne, każdy z nich różnił się pewnymi szczegółami wykonania karoserii. Ich właściciele mogli się zatem poszczycić samochodem nie tylko wyjątkowym, ale i niepowtarzalnym.

Niestety to wielkie osiągnięcie czechosłowackiej motoryzacji pozostaje dzisiaj niemal zapomniane i trudno znaleźć o nim szersze wzmianki, natomiast wiele zasług konstruktorów Wikov przypisali sobie potem inni.

Dane techniczne:
Producent: Wikov, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1931
Silnik: rzędowy czterocylindrowy górnozaworowy z wałkiem rozrządu w głowicy
Pojemność skokowa: 1743 cm3
Średnica cylindra: 72 mm
Skok tłoka: 107 mm
Moc maksymalna: 35 KM przy 2800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 114 Nm przy 1600 obr/min
Stopień sprężania: 5,2:1
Układ zasilania: podwójny gaźnik opadowy Zenith
Układ napędowy: skrzynia mechaniczna o trzech przełożeniach, napęd przenoszony na koła tylne
Struktura nośna: rama stalowa
Zawieszenie przednie: oś sztywna z półeliptycznymi resorami piórowymi
Zawieszenie tylne: sztywny most napędowy z półeliptycznymi resorami piórowymi
Hamulce: bębnowe
Nadwozie: stalowe dwudrzwiowe czteromiejscowe zamknięte typu limuzyna
Wymiary: b.d
Rozstaw osi: 2800 mm
Rozstaw kół: przód i tył 1280 mm
Masa własna: 1200 kg
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: b.d
Zużycie paliwa: 10,0 – 11,0 l/100 km



(C) Autoepoka.org
Auta5p.eu
Veteranarena.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 26.09.2014, 1:24
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018