Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
1955 Tatra JK2500 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=30&t=40109 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Pią, 26.09.2014, 1:03 ] |
Temat postu: | 1955 Tatra JK2500 |
Dane techniczne Producent: Tatra n. p., Koprzywnica, Czechosłowacja Rok budowy: 1955 Wyprodukowanych: 1 prototyp Konstruktor: Július Kubinský Nadwozie: 2-drzwiowe coupé Silniki: ALFA Romeo R6 DOHC 2,5 L 90 KM Tatra 603A V8 OHV 2,5 L 75 KM Tatra 603 Sport V8 OHV 2,5 L 140 KM Skrzynia biegów: Alfa Romeo manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4050 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1220 mm Rozstaw osi: 2300 mm Rozstaw kół przednich: 1350 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 1160 kg Rozkład mas: przód 51 %, tył 49 % (C) Auta5p.eu Ww2incolor.com Tatralive.wz.cz Aerotatra.czweb.org |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 26.09.2014, 7:33 ] |
Temat postu: | Re: 1955 Tatra JK2500 |
Nie znałem tego modelu, ile egzemplarzy wyprodukowano? Widać, że poza włoskim silnikiem ma jeszcze włoskie geny stylistyczne. |
Autor: | Jamci [ Wto, 13.06.2017, 10:58 ] |
Temat postu: | 1954 Tatra JK 2500 |
https://www.youtube.com/watch?v=LIg32m6AYPU Żródło: http://jalopnik.com/the-most-beautiful- ... 1792315705 |
Autor: | RR ltd Co. [ Wto, 13.06.2017, 12:18 ] |
Temat postu: | Re: 1955 Tatra JK2500 |
Nie napracowałeś się nad nowym tematem Jamci, a poza tym taki temat już jest. Cytuj: Chociaż żelazna kurtyna skutecznie podzieliła Europę po II wojnie światowej pod każdym względem, wielu konstruktorów samochodów z państw Bloku Wschodniego próbowało chociaż w jakimś stopniu przynieść do komunistycznej szarości powiew zachodniej motoryzacji. Jednym z nich był Julius Kubinski z Czechosłowacji. W 1955 roku zaprojektował niesamowity samochód sportowy Tatra JK 2500. Kubinski zaprezentował swój samochód w 1955 roku, chociaż prace nad autem trwały już od 1951 roku. Problemy finansowe oraz techniczne skutecznie opóźniały prace. Był to już kolejny prototyp, który wyszedł spod jego ręki. Podwozie Tatry JK 2500 pochodziło z Volkswagena typ 82 Kübelwagen, ale w trakcie prac zostało znacząco przerobione. Początkowo pod maska samochodu znalazł się sześciocylindrowy silnik Alfa Romeo S6 o pojemności 2,5 litra i mocy 90 KM. Dwuosobowe nadwozie miało 4 m długości, 1,6 m szerokości i 1,2 m wysokości. JK 2500 (JK to inicjały konstruktora a 2500 to pojemność silnika) jak tylko pojawił się na drogach zrobił furorę. Jego piękna czarno-czerwona karoseria, nadwozie coupe i potężny silnik w niczym nie przypominały innych samochodów, które królowały na drogach Czechosłowacji w tamtych czasach Krótko po prezentacji konstruktor przebudował swój prototyp zastępując silnik nową jednostką pochodzącą z Tatry 603. Był to ośmiocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 140 KM, zapewniający prędkość maksymalną 200 km/h. Niestety w komunistycznej Czechosłowacji nie było miejsca dla tak ekstrawaganckiego samochodu. Nie trafił on więc do produkcji i pozostał w rękach konstruktora, który przez 13 lat dopracowywał jego konstrukcję i wykorzystywał prywatnie.W wyniku kolejnych przeróbek zmianie uległa masa auta i wiele drobnych szczegółów. Podobno konstruktorowi udało się wyważyć go idealnie, dzięki czemu świetnie się prowadził. Niestety później auto zniknęło i nigdy nie zostało odnalezione. Chociaż dalsze losy samochodu nie są znane, cały czas rozpala on wyobraźnię. Być może czeka gdzieś, ukryty przed światem na ponowne odkrycie. smartage.pl |
Autor: | kulikowski [ Czw, 17.08.2023, 1:07 ] |
Temat postu: | Re: 1955 Tatra JK2500 |
RR ltd Co. napisał(a): Nie znałem tego modelu, ile egzemplarzy wyprodukowano? Widać, że poza włoskim silnikiem ma jeszcze włoskie geny stylistyczne. Tatra-Club.com the-Blueprints.com Auto Motor Klassiek Amklassiek.nl Escuderia.com AutomobilRevue.cz (C) Tatra-Club.com the-Blueprints.com Auto Motor Klassiek Amklassiek.nl Escuderia.com AutomobilRevue.cz |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |