Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
1938 Phantom Corsair https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=30&t=35980 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Sob, 17.03.2012, 23:56 ] |
Temat postu: | 1938 Phantom Corsair |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() FILMY: http://www.youtube.com/watch?v=CpUHvXIXFQY http://www.youtube.com/watch?v=4Z8HtjTgkqw Cytuj: Phantom Corsair to samochód osobowy o nadwoziu coupé, stworzony na bazie modelu Cord 810. Twórcą samochodu był Rust Heinz, pochodzący z bogatej przemysłowej rodziny producentów keczupu. Dzięki pochodzeniu Heinz miał możliwość sfinansowania budowy samochodu. Twórca nie miał widzy nt. produkcji i projektowania samochodów, ale w 1936 roku przeprowadził się do Kalifornii i postanowił stworzyć samochód dla najbogatszych klientów. Pojazd miał być wyposażony w najnowsze wówczas rozwiązania techniczne, a jego cenę zaplanowano 15.000 dolarów, równoważną wartości domu. Samochód powstał we współpracy z firmą Bohman & Schwartz z Pasadeny, zajmującą tworzeniem nadwozi na zamówienie. Dzięki aerodynamicznemu kształtowi i lekkiemu, aluminiowemu nadwoziu pojazd uzyskał dobre osiągi, a jego maksymalna prędkość wyniosła 185 km/h. Pomimo nadwozia coupé, był przeznaczony dla 6 osób. Charakteryzował się dużymi wymiarami, podyktowanymi chęcią osiągnięcia jak najmniejszego współczynnika oporu powietrza. W 1938 roku zbudowano prototyp, którego koszt wyniósł 24.000 dolarów, ale mimo dużego zainteresowania, samochód nie znalazł ani jednego nabywcy. Nie powstał ani jeden egzemplarz produkcyjny samochodu, a prototyp służył konstruktorowi aż do śmierci w wieku 25 lat. Z czasem rodzina konstruktora sprzedała auto kolekcjonerowi, który przemalował je na złoty kolor i mocno zmodyfikował. Ze względu na małe okna, nowy właściciel podniósł górną linię okien i wyposażył auto w zdejmowany dach. Kolejny właściciel, Bill Harrah, przywrócił autu oryginalną formę. Obecnie Phantom Corsair znajduje się Reno w stanie Nevada, w National Automobile Museum. Producent: Rust Heinz Stylista: Bohman & Schwartz Silnik: Cord V8, SV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 4736 ccm Średnica cylindra: 88,9 mm Skok tłoka: 95,2 mm Stopień sprężania: 6,3:1 Moc maksymalna: 142 kW (193 KM) przy 4200 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 369 Nm przy 3000 obr/min Skrzynia biegów: automatyczna 4-biegowa Napęd: przedni Ogumienie: 7,00×16" Hamulce: bębnowe na wszystkie koła Długość: 6020 mm Szerokość: 1943 mm Wysokość: 1448 mm Rozstaw osi: 3175 mm Rozstaw kół przednich: 1422 mm Rozstaw kół tylnych: 1549 mm Preświt: 171 mm Masa własna: 2070 kg Pojemność zbiornika paliwa: 80 l (C) Carfolio.com Auto.howstuffworks.com Conceptcarz.com Wikipedia Youtube.com |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |