Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

1970 Škoda 1100 GT ÚVMV
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=30&t=34622
Strona 1 z 1

Autor:  kulikowski [ Wto, 05.07.2011, 1:58 ]
Temat postu:  1970 Škoda 1100 GT ÚVMV

Image
Image
Image
ImageImageImage
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=ECUMNYi6qHs

Samochód sportowy wzorowany na Saabie Sonetcie, z silnikiem z tyłu i tylnym napędem.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Rok produkcji: 1970
Wyprodukowanych: … egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 dwugardzielowe gaźniki Weber 40 DCOE2, wolnossący
Pojemność skokowa: 1138 ccm
Średnica cylindra: 73,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Stopień sprężania: 12,0:1
Moc maksymalna: 54 kW (74 KM) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 105 Nm przy 4000 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3880 mm
Szerokość: 1505 mm
Wysokość: 1125 mm
Rozstaw osi: 2200 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 46 L
Pojemność bagażnika: 270 L
Masa własna: 816 kg
Ogumienie: Metzeler Monza 155 SR 14"
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,7 s
Zużycie paliwa: 9,8 L/100 km


(C) Wikipedia
Carfolio.com
Flickr.com
Ytrc.pl
Autotitre.com
Cartype.com
Youtube.com

Autor:  RR ltd Co. [ Wto, 05.07.2011, 7:58 ]
Temat postu:  Re: 1970 Skoda 1100 GT

Przyjemny wozik, mentalny potomek 911-tki :>
Fajnie wygląda ta wersja z tłumikiem na zewnątrz. Szkoda, że tylko 74 KM, ale przy masie nieco ponad 800 kg mogło być przyjemnie 8)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

autotitre.com, skoda.daves.cz

Autor:  3co [ Wto, 05.07.2011, 11:59 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

Jestem pod wrażeniem. Ile tego powstało?

Autor:  RR ltd Co. [ Wto, 05.07.2011, 12:22 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

Pewno niewiele, skoro kulikowski wrzucił to do koncepcyjnych :>

Autor:  kulikowski [ Wto, 05.07.2011, 12:43 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

ZTCW samochód zbudowany w pojedynczym egzemplarzu. Przednia część samochodu (do słupka B włącznie) inspirowana Dino 246, tylna część niemal prawie identyczna jak w samochodzie Saab Sonett.

Autor:  3co [ Wto, 05.07.2011, 14:30 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

No chyba nie skoro na zdjęciach są dwa egzemplarze różniące się od siebie (np lusterkami). Chyba, że jeden z nich to replika.

Autor:  Le Cobusier [ Wto, 05.07.2011, 18:22 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

czeskie ferrari!, ale tylne lampy powstały chyba w kooperacji z Wartburgiem :lol:
Ciekawy temat kulikowski :D

Autor:  RR ltd Co. [ Wto, 05.07.2011, 19:16 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

popatrz na pierwsze zdjęcie w temacie, to będziesz wiedział, skąd te lampy
A temat bardzo ciekawy

Autor:  Le Cobusier [ Wto, 05.07.2011, 20:24 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

w socjalizmie nie miał szans na seryjną produkcję. Więc po co tworzono takie samochody?(własny kaprys?/cele badawcze?/niegospodarność?)

Autor:  sebastianadam [ Śro, 06.07.2011, 17:15 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

A po co teraz siÄ™ robi tyle conceptĂłw skoro i tak duĹĽo z nich nie wchodzi do produkcji ?
Popis własnych możliwości. A wtedy może najpierw zrobiono a potem władze odrzuciły projekt.

Autor:  Le Cobusier [ Pią, 08.07.2011, 19:30 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

Cytuj:
A po co teraz siÄ™ robi tyle conceptĂłw skoro i tak duĹĽo z nich nie wchodzi do produkcji ?


Część rozwiązań widzimy jednak w późniejszych modelach seryjnych

Autor:  kulikowski [ Pią, 08.07.2011, 22:39 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

Skoda miała kilka ciekawych prototypów sportowych.

Autor:  RR ltd Co. [ Pią, 08.07.2011, 22:41 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

To juĹĽ wiemy :mryellow:

Autor:  polac [ Sob, 09.07.2011, 7:38 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

My mieliśmy również niezłe prototypy. Na przykład Ogar,tylko czesi mają nad nami taką przewagę że u nich takie rzeczy jeździły a u nas chowali to po magazynach .

Autor:  RR ltd Co. [ Sob, 09.07.2011, 8:47 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

Jeździły, jeździły - raczej (jeden) jeździł - kwestia tylko inicjatywy - jak sądzę

Autor:  Le Cobusier [ Nie, 10.07.2011, 19:55 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

przy dostępnych środkach i technologiach zbudowanie prototypu w PRL było nie lada wyzwaniem

Autor:  RR ltd Co. [ Nie, 10.07.2011, 21:39 ]
Temat postu:  Re: 1970 Ĺ koda 1100 GT UVMV

A w CSRS było inaczej?

Autor:  kulikowski [ Nie, 10.03.2024, 23:33 ]
Temat postu:  Re: 1970 Škoda 1100 GT ÚVMV

Image
Image AutoRevue.cz
Image Flickr.com
Image
Image SkodaKlasik.cz
Image UltimateSpecs.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com


(C) Flickr.com
AutoRevue.cz
SkodaKlasik.cz
UltimateSpecs.com
EuroOldtimers.com

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/