Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 21:37




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Stare i Nowe Prototypy Skody 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1956 Skoda 978
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu

Pierwszy z trzech konceptów samochodu popularnego, z klasycznym układem napędowym.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1956
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 2-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 41 KM (30 kW) przy 4600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 67 Nm przy 3500 obr./min
Stopień sprężania: 7,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Długość: 3950 mm
Szerokość: 1580 mm
Wysokość: 1425 mm
Rozstaw osi: 2300 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 770 kg
Prędkość maksymalna: 110 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 27.02.2024, 0:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1958 Škoda 988 OHC
1958 Škoda 988 OHC

Image
Image
Image Auta5p.eu

Prototyp 1000MB z silnikiem OHC 1.0, skonstruowany w 1958.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1958-1959
Nadwozie: 4-drzwiowy, 4-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 1002 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 43 KM (32 kW) przy 5100 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2500 obr./min
Stopień sprężania: 8,2
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2400 mm
Prędkość maksymalna: 125 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 28.02.2024, 18:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1958 Skoda 989
1958 Škoda 989-1

Image
Image
Image
Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1958
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4700 obr./min
Stopień sprężania: 7,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Prędkość maksymalna: 110 km/h


1958 Škoda 989-2

Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1958
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4700 obr./min
Stopień sprężania: 7,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Prędkość maksymalna: 110 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 03.03.2024, 5:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1958 Skoda 989
1958 Škoda 989-1

Image
Image
Image
Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1958
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4700 obr./min
Stopień sprężania: 7,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Prędkość maksymalna: 110 km/h


1958 Škoda 989-2

Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1958
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4700 obr./min
Stopień sprężania: 7,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Prędkość maksymalna: 110 km/h


1958 Škoda 989-3

Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1958
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4700 obr./min
Stopień sprężania: 7,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Prędkość maksymalna: 110 km/h


1958 Škoda 989-4

Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1958
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4700 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Prędkość maksymalna: 110 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 12.03.2024, 0:19, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 07.03.2024, 0:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1960-1963 Skoda 990
1960 Skoda 990 NOV Favorit
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1960
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2800 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4080 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1400 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 775 kg
Prędkość maksymalna: 120 km/h


1962 Skoda 990 Favorit
Image
Image
Image Auta5p.eu
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1962
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2800 obr./min
Stopień sprężania: 8,3
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4080 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1400 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 775 kg
Prędkość maksymalna: 120 km/h


1962 Skoda 990 Tudor
Image Auta5p.eu
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1962
Nadwozie: 2-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2800 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4170 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1400 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 775 kg
Prędkość maksymalna: 120 km/h


1962 Škoda 1000 MB 990 Roadster
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Pinterest.com
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototyp: 1962
Nadwozie: 2-drzwiowe cabrio
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4650 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 8,3
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4170 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 800 kg
Prędkość maksymalna: 125 km/h


1963 Škoda 1000 MB 990 Combi
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image EuroOldtimers.com
Cytuj:
Projekt NOV, zakończony ostatecznie narodzinami seryjnego i nowatorskiego dla marki pod względem koncepcyjnym, modelu MB, był w roku 1963 w swej szczytowej fazie. Zarówno sukces podstawowej wersji sedan jak i przedprodukcyjne niepowodzenie odmiany roadster były już przesądzone.
Ostatnie słabości budowanego od podstaw modelu zostały wykazane podczas szeroko zakrojonych prób prototypów i zaraportowane działowi konstrukcyjnemu. Pokuszono się zatem o opracowanie kolejnej odmiany pochodnej, mającej szansę trafić do produkcji seryjnej.
Wybór padł na najbardziej oczywistą i pożądaną odmianę nadwozia sedan – uniwersalne kombi. Zbudowano je w oparciu o jeden z pięćdziesięciu egzemplarzy samochodów z nadwoziem podstawowym, pochodzący z serii przedprodukcyjnej poddawanej wspomnianym badaniom. W chwili rekonstrukcji nadwozia, rozpoczętej w lutym 1963 roku, prototyp miał za sobą 31 tys. km przebytego dystansu.
Do projektu kombi konstruktorzy podeszli bardzo ambitnie. Prócz oczywistych zmian tylnej części nadwozia, zakres modyfikacji był istotnie większy. Umieszczony z tyłu nadwozia samochodów NOV zblokowany zespół napędowy, z oczywistych przyczyn nie był największym sprzymierzeńcem nadwozia uniwersalnego. Konstruktorzy umieścili zatem silnik pod podłogą bagażnika w pozycji leżącej, na lewej jego stronie.
Przypomnieć wypada, że w latach 60. samochód kombi z silnikiem z tyłu nie był zjawiskiem tak kuriozalnym, jakim wydaje się obecnie. Pojazdy takie produkowano we Włoszech, w Niemczech, jak również w USA.
Po zbudowaniu jedynego egzemplarza i przeprowadzeniu jazd testowych na dystansie 7 tys. km, projekt wstrzymano. Powodem nie była jednak niska funkcjonalność prototypu. Uzyskana przestrzeń ładunkowa była zupełnie zadowalająca, tym bardziej, że mogła ulec powiększeniu poprzez łatwe złożenie tylnej kanapy. Zadecydowały problemy z chłodzeniem ciasno ułożonego silnika, poważnie utrudniony dostęp do jego elementów oraz niekorzystne naciski na poszczególne osie przy pełnym obciążeniu pojazdu.
Oparta na klasycznej, przedwojennej koncepcji Octavia Combi nie doczekała się następcy i musiała wytrwać w programie produkcyjnym aż do roku 1971. Potem, na długie lata, nadwozie kombi zniknęło z oferty marki. Prototyp Š990 Combi przetrwał do dnia dzisiejszego i znajduje się w zbiorach muzeum fabrycznego ŠKODA AUTO.
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1963
Nadwozie: 5-drzwiowe kombi
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 37 KM (27 kW) przy 4650 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2800 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik leżący, umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4150 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1400 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 850 kg
Prędkość maksymalna: 115 km/h


(C) Auta5p.eu
Pinterest.com
EuroOldtimers.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 12.03.2024, 0:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Stare i Nowe Prototypy Skody: 1962-1963 Skoda 991 Hardto
1962 Skoda 1000 MB 991 Hardtop cabrio
Image Auta5p.eu
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1962
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe cabrio ze sztywnym dachem
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 43 KM (32 kW) przy 5250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2800 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4115 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 810 kg
Prędkość maksymalna: 128 km/h


1963 Skoda 1000 MB 991 Hardtop cabrio
Image
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1963
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe cabrio ze sztywnym dachem
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2800 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4170 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 810 kg
Prędkość maksymalna: 125 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 13.03.2024, 22:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1967 Skoda 720 Hatchback
1967 Skoda 720 Hatchback Brokešův

Image
Image Auta5p.eu

Prototyp dużej Škody z nadwoziem hatchback zaprojektowanym przez Brokeša. Pierwotnie planowano silnik sześciocylindrowy 1500 skonstruowany na bazie silnika modelu 1000MB, finalnie użyto silnika czterocylindrowego 1500.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototyp: 1967
Nadwozie: 5-drzwiowy hatchback
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 87 KM (64 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza kola tylne
Długość: 4404 mm
Szerokość: 1616 mm
Wysokość: 1400 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1352 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1040 kg
Prędkość maksymalna: 145 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,0 s


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 18.03.2024, 5:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1968 Skoda 720 Sedan I-1/I-2/I-3
1968 Skoda 720 Sedan I-1 1500

Image
Image Auta5p.eu
Image AutomobilRevue.cz

Prototyp dużej Skody z oryginalnym nadwoziem sedan i czterocylindrowym silnikiem OHC 1500 z 1968. Podwozie pochodziło z prototypu 720 Hatchback. Pierwszy prototyp z rodziny, ukończony w lipcu 1968. Pokrywa silnika otwierana do przodu. Powstało pięć prototypów w trzech wariantach nadwozia z dwoma silnikami.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1968
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 84 KM (62 kW) przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4360 mm
Szerokość: 1630 mm
Wysokość: 1410 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1352 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1020 kg
Ładowność: 400 kg
Masa całkowita: 1420 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 47 L
Pojemność bagażnika: 550 L
Ogumienie: 165 SR 14
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Zawieszenie: niezależne wszystkich kół
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 17,5 s


1968 Skoda 720 Sedan I-2 1250

Image EuroOldtimers.com
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu

Drugi prototyp dużego sedana Skody, lecz ze słabszym silnikiem OHC o pojemności 1236 ccm. Oprócz silnika odróżniał się od prototypu 720 I-1 i innych prototypów rodziny okrągłymi przednimi lampami zamiast prostokątnych.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1968
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1236 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 61,5 mm
Moc maksymalna: 70 KM (51 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 97 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4360 mm
Szerokość: 1630 mm
Wysokość: 1410 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1352 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1015 kg
Prędkość maksymalna: 136 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 24,2 s


1968 Skoda 720 Sedan I-3 1500

Image AutomobilRevue.cz

Trzeci egzemplarz dużego sedana 720, w kolorze zielonym, z wyposażeniem De Luxe, z silnikiem OHC 1500, ukończony 29 grudnia 1968 roku. Posiadał wzmocnione zawieszenie tylnej osi oraz nową przekładnię główną. W marcu 1969 został sprzedany praskiemu Ústavu pro výzkum motorových vozidel (ÚVMV) [czechosłowacki odpowiednik PIMOT-u - przyp. Kulikowski]. Samochód wrócił do macierzystej fabryki przed Bożym Narodzeniem 1974 z przebiegiem 24 465 km.


(C) Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 18.03.2024, 22:05, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 18.03.2024, 20:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Stare i Nowe Prototypy Skody: 1968 Skoda 720 Combi I-4
1968 Skoda 720 Combi I-4

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image AutomobilRevue.cz

Prototyp dużej Skody z oryginalnym nadwoziem kombi o długości 4420 mm, ukończony w listopadzie 1968. Po złożeniu tylnej niedzielonej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej wzrastała do 1,85 m³. Do napędu służył silnik o pojemności 1498 cm³, samochód miał masę własną 1065 kg i 450 kg ładowności. W czasie jazd próbnych pojawiły się odkształcenia i pęknięcia w tylnej części pojazdu. Do lata 1969 prototyp przejechał 36 tys. km

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1968
Nadwozie: 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 82 KM (60 kW) przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4420 mm
Szerokość: 1630 mm
Wysokość: 1410 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1352 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1065 kg
Ładowność: 450 kg
Masa całkowita: 1515 kg
Prędkość maksymalna: 146 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,0 s


(C) Auta5p.eu
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 20.03.2024, 2:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1969 Skoda 720 Coupé I-5
1969 Skoda 720 Coupé I-5 1500

Image Auta5p.eu
Image AutomobilRevue.cz

Prototyp dużej Skody z nadwoziem coupé, ukończony w styczniu 1969. Podwozie pochodziło z prototypu sedana. Do początku roku 1972 samochód przejechał około 20 tys. km, po czym trafił do fabrycznego muzeum.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototyp: 1969
Nadwozie: 2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 84 KM (62 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 121 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4360 mm
Szerokość: 1630 mm
Wysokość: 1390 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1352 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1050 kg
Ładowność: 350 kg
Masa całkowita: 1400 kg
Hamulce: początkowo tarczowe Girling na wszystkie koła, później przednie tarczowe Dunlop, tylne bębnowe
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 17,9 s


(C) Auta5p.eu
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 20.03.2024, 23:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1969 Skoda 720 ID Sedan/1971 720 ID Sedan OP1
1969 Skoda 720 ID Sedan

Image
Image Auta5p.eu
Image EuroOldtimers.com
Image
Image
Image AutomobilRevue.cz
Image Auto.cz

Prototyp dużej Skody z nadwoziem sedan zaprojektowanym przez Ital Design Giorgetto Giugiaro. Dla odróżnienia od prototypów z oryginalnym nadwoziem rodzina prototypów z włoskimi nadwoziami oznaczona jest jako 720 ID. Do napędu służył rzędowy czterocylindrowy silnik OHC o pojemności 1498 ccm i mocy 84 KM (62 kW). Rozstaw osi wynosił 2550 mm, rozstaw kół przednich i tylnych po 1330 mm. Długość samochodu wynosiła 4373 mm. Pojazd o masie własnej 1130 kg i użytecznej 400 kg rozwijał prędkość 157 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 18 s. Przy prędkości 78 km/h zużywał 9,0 L paliwa/100 km. Zastosowano opony Barum 165 SR 14. Zbiornik paliwa o pojemnosci 52 L z wlewem na prawym tylnym błotniku. Bagażnik o pojemności 540 L. Pod koniec czerwca 1970 pierwszy prototyp ID-1 rozpoczął jazdy testowe, do połowy lutego 1972 przejechał 96 639 km. Drugi prototyp sedana z włoskim nadwoziem, ID-2, również z zsilnikiem 1498 ccm, ukończono w połowie maja 1970, podczas jazd testowych we wrześniu 1970 osiągnął prędkość 159 km/h, do lutego 1972 przejechał 148 tys. km. W kwietniu 1971 weszło rozporządzenie władz państwowych o podjęciu współpracy z konstruktorami z NRD.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1969
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 84 KM (62 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 121 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4373 mm
Szerokość: 1653 mm
Wysokość: 1465 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1330 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1130 kg
Ładowność: 400 kg
Masa całkowita: 1530 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 52 L
Pojemność bagażnika: 540 L
Ogumienie: Barum 165 SR 14
Prędkość maksymalna: 157 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 17,0 s
Zużycie paliwa: 9,0 L/100 km przy 78 km/h


1971 Skoda 720 ID Sedan OP1

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototyp: 1971
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedsan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 85 KM (63 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4373 mm
Szerokość: 1653 mm
Wysokość: 1465 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1352 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1130 kg
Prędkość maksymalna: 157 km/h


(C) Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
AutomobilRevue.cz
Auto.cz
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 21.03.2024, 17:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1972 Skoda 720 ID Combi
1972 Skoda 720 ID Combi

Image Auta5p.eu
Image
Image AutomobilRevue.cz

Prototyp dużej Skody z nadwoziem kombi, zaprojekowanym przez Ital Design Giorgetto Giugiaro, skonstruowany w 1969.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1969
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 85 KM (63 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4420 mm
Szerokość: 1653 mm
Wysokość: 1465 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1330 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1150 kg
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 17,0 s


(C) Auta5p.eu
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 22.03.2024, 23:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post Skoda 720 ID Coupé
Skoda 720 ID Coupé

Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image AutomobilRevue.cz
Image WebCarStory.com

Prototyp dużej Skody z nadwoziem włoskim Ital Design, skonstruowany w marcu 1971. Początkowo napędzany silnikiem 1236 ccm o mocy 66 KM (48,5 kW) pozwalał rozwinąć prędkość 133 km/h, w lipcu 1971 silnik rozwiercono do 1771 ccm uzyskując moc 95 KM (70 kW) i dodano nadbieg Laycock de Normanville oraz wspomaganie hamulców. Dzięki temu samochód osiągał prędkość 160 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 13,3 s.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototyp: 1971
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 3-drzwiowe coupé
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1772 ccm
Średnica cylindra: 87,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 95 KM (70 kW) przy 5250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 15225 Nm przy 3500 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4180 mm
Szerokość: 1645 mm
Wysokość: 1400 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1330 mm
Rozstaw kół tylnych: 1330 mm
Masa własna: 1075 kg
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 s


(C) Auta5p.eu
AutomobilRevue.cz
WebCarStory.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 24.03.2024, 1:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1972 Skoda 727
Image
Image Auta5p.eu

Cytuj:
Na przełomie lat 60. I 70. Skoda 100-110 najlepsze lata miała już za sobą. Czechosłowacki producent borykał się jednak z problemami finansowymi, które sprawiły, że zdecydowano się na stworzenie doraźnego rozwiązania – Skody 727.

Przedłużające się poważnie prace nad pojazdami całkowicie nowej generacji, uświadomiły kierownictwu Skody konieczność doraźnej modernizacji wytwarzanej rodziny Š722, czyli modeli Skoda 100-110. Zmieniające się warunki techniczne europejskich pojazdów, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa biernego, oznaczały brak perspektyw eksportowych dla Š722, nawet przed najbardziej optymistycznym terminem wprowadzenia na rynek nowych modeli.

Widoczny na zdjęciach prototyp Š727 powstał w roku 1972 i był konsekwencją tej decyzji. W porównaniu do modeli Skoda 100-110 posiadał wiele innowacji. Po stronie bezpieczeństwa były nimi zbiornik paliwa umieszczony pod tylnymi siedzeniami, deformująca się w zakładany sposób kolumna kierownicy i wzmocniona struktura karoserii.

Ta ostatnia otrzymała całkowicie nowy kształt, znacznie większą powierzchnię przeszkloną, zredukowaną o 1/3 liczbę wytłoczek i kompatybilność z procedurą ostatecznej kompletacji w systemie "gate-line".

Mimo, że projekt miał być rozwiązaniem doraźnym, w konsekwencji okazał się bezpośrednim przodkiem rodziny Š742, czyli popularnych Skód 105-130 wytwarzanych aż do roku 1990.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1972
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 1174 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 85 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 8,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: SILNIK UMIESZCZONY WZDŁUŻNIE Z TYŁU POJAZDU, NAPĘDZA KOŁA TYLNE
Rozstaw osi: 2400 mm
Masa własna: 880 kg

(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 24.03.2024, 22:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1972, 1975 Skoda 736 Buggy
1972, 1975 Skoda 736 Buggy

Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image EuroOldtimers.com
Image
Image
Image AutoMotoKlassik.pl
Cytuj:
W 125 letniej historii marki Skoda powstało wiele różnych prototypów wykorzystujących komponenty z seryjnych modeli. Jednym z nich była Skoda Buggy typ 736 zbudowana na podzespołach Skody S 110.

Pod koniec lat sześćdziesiątych XX wieku w krajach środkowej Europy popularność zdobywała nowa dyscyplina – autocross. W dawnej Czechosłowacji pierwsze zawody w tej dyscyplinie odbyły się jesienią 1969 roku w Przerowie. Szybko rosło zainteresowanie kibiców i zawodników budujących na bazie seryjnych modeli własne konstrukcje. Wiele z nich powstało na podzespołach Skoda 1000 MB i S 100/110.

To zainteresowanie dostrzeżone zostało także przez producenta, którego centrum badawczo-rozwojowe w 1973 roku rozpoczło realizację projektu Skoda Buggy typ 736. Prace konstrukcyjne realizowano w latach 1974-1975, a jazdy testowe zakończono w 1976 roku. Do jego budowy wykorzystano komponenty pochodzące ze Skody 110 L. Rozstaw osi skrócono do 2000 mm, wzmocniono podwozie raz zamontowano ramę ochraniająca pasażerów. Nadwozie zaprojektował Josef Cech, a wiele prac wykonali uczniowie przyzakładowej szkoły. Kompletacją i lakierowaniem nadwozia zajęło się centrum rozwojowe Skody. Tak powstał pierwszy egzemplarz, a cztery pozostałe wykonali uczniowie w październiku 1975 r.

Skoda Buggy typ 736 miała długość 3320 mm, a masa pojazdu gotowego do jazdy wynosiła 710 kg. Na kołach zamontowano opony Barum 165 SR 13 z terenowym bieżnikiem. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik Skody 110 L o pojemności skokowej 1107 cm3 i mocy 45 KM przy 5000 obr./min., który pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 107 km/h i średnio zużywał 8,3 l/100 km benzyny.

Skoda Buggy typ 736 zaliczyła jazdy testowe na dystansie prawie 30 000 kilometrów. Auto jednak do produkcji seryjnej nie trafiło, chociaż było nim duże zainteresowanie. Jeden z prototypów służył przez lata na praskim lotnisku Ruzyne jako Follow me car. Egzemplarz znajdujący się w zbiorach Muzeum Skody w 2017 roku przeszedł gruntowną renowację.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1972, 1975
Wyprodukowanych: 5 egz. prototypów
Konstruktor: Josef Cech
Nadwozie: 2-miejscowe buggy
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 31 BST, wolnossący
Pojemność skokowa: 1107 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 45 KM (33 kW) przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 74 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 8,8
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3320 mm
Szerokość: 1510 mm
Wysokość: 1530 mm
Rozstaw osi: 2000 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 710 kg
Ogumienie: Barum 165 SR 13
Prędkość maksymalna: 110 km/h
Zużycie paliwa: 8,3 L/100 km (średnie)


(C) Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
AutoMotoKlassik.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 26.03.2024, 14:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1972 Skoda Kirby Buggy
1972 Skoda Kirby Buggy

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1972
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: buggy
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68 mm
Skok tłoka: 68 mm
Moc maksymalna: 49 KM (36 kW) przy 4750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 75 Nm przy 3000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3630 mm
Szerokość: 1660 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 560 kg
Prędkość maksymalna: 140 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,0 s


(C) Auta5p.eu
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 03.04.2024, 18:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1974 Skoda VF Buggy
1974 Skoda VF Buggy 1.0

Image
Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1971-1975
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 2-miejscowe buggy
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 45-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 988 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 42 KM (31 kW) przy 4650 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 74 Nm przy 3000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Prędkość maksymalna: 130 km/h


1974 Skoda VF Buggy 1.1

Image
Image
Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: VF
Okres produkcji: 1974
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 2-miejscowe buggy
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 1108 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm
Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 4650 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 88 Nm przy 3500 obr./min
Stopień sprężania: 9,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Prędkość maksymalna: 145 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 03.04.2024, 22:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1962 Skoda 1200 typ 997Z
1962 Skoda 1200 typ 997Z

Image
Image
Image
Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Prototypy: 1962
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: otwarte pickup, 10-miejscowe
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 1221 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 75,0 mm
Moc maksymalna: 47 KM (35 kW) przy 4500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 87 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 7,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa z reduktorem
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napęd 4×4
Długość: 3540 mm
Szerokość: 1680 mm
Wysokość: 1938 mm
Rozstaw osi: 1900 mm
Rozstaw kół przednich: 1360 mm
Rozstaw kół tylnych: 1300 mm
Masa własna: 930 kg
Prędkość maksymalna: 80 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 04.04.2024, 19:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1965 Skoda Mikrobus
1965 Skoda Mikrobus

Image
Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1965
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 4-drzwiowy, 8-miejscowy mikrobus
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 1221 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 75,0 mm
Moc maksymalna: 47 KM (35 kW) przy 4500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 87 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 7,2
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Rozstaw osi: 2320 mm
Prędkość maksymalna: 100 km/h


(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 04.04.2024, 20:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1966 Skoda 1203 Pick-up
1966 Skoda 1203 Pick-up

Image Auta5p.eu

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Konstruktor: …
Segment: lekkie pojazdy dostawcze
Prototypy: 1966
Typy nadwozi: 2-drzwiowy, 2-miejscowy skrzyniowy
Silniki: typu …, benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 1221 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 75,0 mm
Moc maksymalna: 47 KM (35 kW) przy 4500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 87 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 7,2
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw kół przednich: 1200 mm



(C) Auta5p.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 05.04.2024, 0:27
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018