Pon, 19.04.2010, 15:13


















Pon, 19.04.2010, 19:03
Pon, 19.04.2010, 19:09
Pon, 19.04.2010, 19:12
Pon, 19.04.2010, 20:46
Wto, 20.04.2010, 9:33

Wto, 20.04.2010, 10:36
, widzisz, o tym nie pomyĹ›laĹ‚emTheSamba napisał(a):Mi te okna w dachu/drzwiach nieodpracie kojarza siÄ™ z T1:
Śro, 21.04.2010, 8:27
interiaZ zachowania Volkswagena można odczytać wyraźną zmianę kursu. Wydaje się, że Niemcy, którzy do niedawna bardzo sceptycznie podchodzili do wszelkiej maści pojazdów hybrydowych i elektrycznych zaczynają nadrabiać stracony czas.
Wczoraj informowaliśmy, że do 2013 roku firma z Wolfsburga wprowadzi na rynek elektryczną wersję golfa, co traktować można jako odpowiedź na śmiałe poczynania Francuzów (w przyszłym roku pojawi się elektryczny fluence). Dzisiaj niemiecki producent zapowiedział, że na zbliżających się targach samochodowych w Hanowerze zaprezentuje światu jeżdżący prototyp nowoczesnej miejskiej taksówki, oczywiście z napędem elektrycznym.
Tym razem panowie z Volkswagena postanowili wejść nieco w paradę Włochom. Koncepcyjny model nosi bowiem nazwę milano i pomalowano go w kolory zielony i czarny - barwy typowe dla mediolańskich taksówek. Samochód, który aspirować może do miana minivana ma 3,73 m długości, 1,6 m wysokości i 1,66 m szerokości.
czytaj dalej
Pojazd, który nawiązuje stylistycznie do legendarnych "samba busów" Volkswagena z lat pięćdziesiątych zaprojektowano tak, by idealnie sprawdzał się w mieście. Auto wyposażone jest tylko w dwoje drzwi, przy czym jedne zarezerwowane są dla kierowcy, a drugie umieszczone po prawej stronie - dla pasażera. Te ostatnie są przesuwane i otwierają się w kierunku maski. Z tyłu przewidziano miejsce dla dwójki pasażerów, obok kierowcy wygospodarowano natomiast miejsce na bagaż.
We wnętrzu, tuż przy fotelach pasażerów, zamontowano ośmiocalowy ekran dotykowy, który pełni rolę taksometru oraz centrum informacji. Zastosowany przez Volkswagena interfejs pozwala m.in. płacić za przejazd kartą, jest też multimedialnym centrum informacji turystycznej.
Autko napędzane jest przez motor elektryczny, który chwilowo potrafi rozwijać nawet 115 KM (moc ciągła 68 KM). Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 120 km/h, moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Energii dostarczają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 45 kWh, które, dla lepszego rozłożenia masy zabudowane zostały w podłodze.
W sprzyjających warunkach, w zależności od stylu jazdy, zasięg autka wynosić może nawet 300 km. W niecałą godzinę akumulatory podładować można do poziomu około 80%. Całkowity czas ładowania zależeć będzie od dostępnej infrastruktury (pojazd ładować będzie można z domowej sieci, lub za pomocą specjalnej przystawki skracającej czas trwania tego typu operacji).
Volkswagen milano to oczywiście jedynie prototyp, ale trzeba przyznać, że konstrukcja jest rozwojowa, a samochód ma spore szanse, by wejść do produkcji. Rynek taksówek jest bowiem niezwykle dochodowy, wielkie korporacje przywiązujące dużą wagę do stanu i wyglądu swojego taboru są dla producentów aut stałymi klientami. Volkswagen jest obecnie jednym z największych wytwórców taksówek na świecie.
Śro, 21.04.2010, 14:53
drakor napisał(a):Jako ciekawostkÄ™ posiada system otwierania drzwi, podobny do tej stosowanego w nowych Meriva.
Śro, 21.04.2010, 15:21
Pią, 07.05.2010, 13:36
Niemiecki koncern przedstawił kolejny prototyp pojazdu elektrycznego, który nawiązuje do niedawnej prezentacji wersji studyjnej Milano.
Tym razem czysty ekologicznie pojazd stanowi rozwinięcie rodziny Up!, która za kilka miesięcy trafi do produkcji seryjnej w fabryce Volkswagena w Bratysławie.
Nadwozie wykorzystuje większość już znanych elementów w stylu retro, ale nie jest czarno-zielone, ale tym razem kremowe, jak typowe niemieckie taksówki. Przeszklony dach inspirowany jest sławnym Transporterem T1 Samba Bus z lat pięćdziesiątych.
Berlińska taksówka przyszłości ma długość 3,73 m, szerokość 1,66 m i wysokość 1,60 m. Do wnętrza wchodzi się po otwarciu jedynych drzwi bocznych, które są po prawej stronie pojazdu. Wnętrze jest wykorzystuje tą samą koncepcję co poprzednik, a miejsce fotela współpasażera zajmują bagaże.
Kierowca ma do dyspozycji centralny wyświetlacz, na którym ukazują się wszelkie dane dotyczące m.in. systemu otwierania drzwi, komunikacji, nawigacji satelitarnej oraz połączenia z centralą.
Pojazd koncepcyjny ma mase 1500 kg i napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW, który pozwala na osiągniecie maksymalnej prędkości 120 km/h. Jednorazowe naładowanie akumulatorów 45 kWh pozwala na pokonanie dystansu 300 km.
Po raz kolejny przedstawiciele koncernu Volkswagen potwierdzili, że w 2013 roku rozpocznie się produkcja seryjna pierwszego modelu samochodu tej marki z napędem elektrycznym.
Sob, 08.05.2010, 19:57
Kobi napisał(a):Zmodyfikowany UP po raz enty .. moĹĽe w koĹ„cu zabiorÄ… siÄ™ za wersje seryjnÄ… ?
Pon, 07.06.2010, 20:46





Sob, 10.07.2010, 22:40
Pon, 12.07.2010, 11:17
Pią, 19.11.2010, 22:17

Wto, 14.12.2010, 23:00
just 3.73m in length, 1.66m wide and 1.6m high, but it is heavier, at 1500kg.[...] The concept’s powertrain is a 112bhp electric motor fuelled by a 45kWh lithium-ion battery. The set-up allows the taxi to reach a top speed of 74mph and travel for up to 186 miles between charges.











Czw, 16.12.2010, 10:21
Czw, 16.12.2010, 10:26
Czw, 16.12.2010, 12:38