Switch to full style
Samochody koncepcyjne
Wyślij odpowiedź

2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Pon, 19.04.2010, 15:13

ImageImage
Silnik elektryczny pozwala na jazde na zerowej emisji spalin.Maksymalnie 115 KM osiąga 120 kilometrów na godzinę i ma zasięg 300 km. Jego wymiary długośc 3,73 m, wysokość 1,6 m i szerokości1,66 metra. Jako ciekawostkę posiada system otwierania drzwi, podobny do tej stosowanego w nowych Meriva.[/quote]
(c)es.autoblog.com
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImageImageImage

(c)auto-motor-und-sport.de
Ostatnio edytowany przez drakor, Pią, 07.05.2010, 18:38, edytowano w sumie 1 raz

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Pon, 19.04.2010, 19:03

Zmodyfikowany UP po raz enty .. może w końcu zabiorą się za wersje seryjną ? ;)

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Pon, 19.04.2010, 19:09

Napis E MOTION na tablicy ĹĽenujÄ…cy :/
Generalnie nie przeszkadza mi, że tworzą coraz więcej elektrycznych pojazdów. Byleby nie nazywali ich samochodami...

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Pon, 19.04.2010, 19:12

Przynajmniej ten w końcu mi się podoba. Szczególnie wnętrze. Proste, a ciekawe.

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Pon, 19.04.2010, 20:46

Mnie też się podoba - świetny pomysł na taksówkę, ale i na vana (po paru modyfikacjach)

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Wto, 20.04.2010, 9:33

Bardzo ciekawy concept samochodu uĹĽytkowego/taksĂłwki. Tylko jedno miejsce z przodu auta reszta przestrzeni maksymalnie wykorzystana. Bardzo fajnie rozwiÄ…zano otwieranie drzwi dla pasaĹĽerĂłw. Mi te okna w dachu/drzwiach nieodpracie kojarza siÄ™ z T1:
Image

Jak już ktoś wspomniał jest to kolejna ewolucja conceptu UP!, miło by było gdybyśmy w końcu poznali jakąś odmianę seryjną. Może konkurencyjna dla smarta lub coś a'la mikrovan z 5cioma drzwiami. Szkoda by było żeby seria ciekawych conceptów z tej serii skończyła w muzeum bez produkcji seryjnej.

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Wto, 20.04.2010, 10:36

TheSamba napisał(a):Mi te okna w dachu/drzwiach nieodpracie kojarza siÄ™ z T1:
, widzisz, o tym nie pomyślałem :>

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Śro, 21.04.2010, 8:27

Z zachowania Volkswagena można odczytać wyraźną zmianę kursu. Wydaje się, że Niemcy, którzy do niedawna bardzo sceptycznie podchodzili do wszelkiej maści pojazdów hybrydowych i elektrycznych zaczynają nadrabiać stracony czas.
Wczoraj informowaliśmy, że do 2013 roku firma z Wolfsburga wprowadzi na rynek elektryczną wersję golfa, co traktować można jako odpowiedź na śmiałe poczynania Francuzów (w przyszłym roku pojawi się elektryczny fluence). Dzisiaj niemiecki producent zapowiedział, że na zbliżających się targach samochodowych w Hanowerze zaprezentuje światu jeżdżący prototyp nowoczesnej miejskiej taksówki, oczywiście z napędem elektrycznym.

Tym razem panowie z Volkswagena postanowili wejść nieco w paradę Włochom. Koncepcyjny model nosi bowiem nazwę milano i pomalowano go w kolory zielony i czarny - barwy typowe dla mediolańskich taksówek. Samochód, który aspirować może do miana minivana ma 3,73 m długości, 1,6 m wysokości i 1,66 m szerokości.
czytaj dalej


Pojazd, który nawiązuje stylistycznie do legendarnych "samba busów" Volkswagena z lat pięćdziesiątych zaprojektowano tak, by idealnie sprawdzał się w mieście. Auto wyposażone jest tylko w dwoje drzwi, przy czym jedne zarezerwowane są dla kierowcy, a drugie umieszczone po prawej stronie - dla pasażera. Te ostatnie są przesuwane i otwierają się w kierunku maski. Z tyłu przewidziano miejsce dla dwójki pasażerów, obok kierowcy wygospodarowano natomiast miejsce na bagaż.
We wnętrzu, tuż przy fotelach pasażerów, zamontowano ośmiocalowy ekran dotykowy, który pełni rolę taksometru oraz centrum informacji. Zastosowany przez Volkswagena interfejs pozwala m.in. płacić za przejazd kartą, jest też multimedialnym centrum informacji turystycznej.
Autko napędzane jest przez motor elektryczny, który chwilowo potrafi rozwijać nawet 115 KM (moc ciągła 68 KM). Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 120 km/h, moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Energii dostarczają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 45 kWh, które, dla lepszego rozłożenia masy zabudowane zostały w podłodze.

W sprzyjających warunkach, w zależności od stylu jazdy, zasięg autka wynosić może nawet 300 km. W niecałą godzinę akumulatory podładować można do poziomu około 80%. Całkowity czas ładowania zależeć będzie od dostępnej infrastruktury (pojazd ładować będzie można z domowej sieci, lub za pomocą specjalnej przystawki skracającej czas trwania tego typu operacji).

Volkswagen milano to oczywiście jedynie prototyp, ale trzeba przyznać, że konstrukcja jest rozwojowa, a samochód ma spore szanse, by wejść do produkcji. Rynek taksówek jest bowiem niezwykle dochodowy, wielkie korporacje przywiązujące dużą wagę do stanu i wyglądu swojego taboru są dla producentów aut stałymi klientami. Volkswagen jest obecnie jednym z największych wytwórców taksówek na świecie.
interia

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Śro, 21.04.2010, 14:53

drakor napisał(a):Jako ciekawostkÄ™ posiada system otwierania drzwi, podobny do tej stosowanego w nowych Meriva.

Ciekawe gdzie :lol:

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Śro, 21.04.2010, 15:21

Translator znów zawiódł :(

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Pią, 07.05.2010, 13:36

Niemiecki koncern przedstawił kolejny prototyp pojazdu elektrycznego, który nawiązuje do niedawnej prezentacji wersji studyjnej Milano.

Tym razem czysty ekologicznie pojazd stanowi rozwinięcie rodziny Up!, która za kilka miesięcy trafi do produkcji seryjnej w fabryce Volkswagena w Bratysławie.

Nadwozie wykorzystuje większość już znanych elementów w stylu retro, ale nie jest czarno-zielone, ale tym razem kremowe, jak typowe niemieckie taksówki. Przeszklony dach inspirowany jest sławnym Transporterem T1 Samba Bus z lat pięćdziesiątych.

Berlińska taksówka przyszłości ma długość 3,73 m, szerokość 1,66 m i wysokość 1,60 m. Do wnętrza wchodzi się po otwarciu jedynych drzwi bocznych, które są po prawej stronie pojazdu. Wnętrze jest wykorzystuje tą samą koncepcję co poprzednik, a miejsce fotela współpasażera zajmują bagaże.

Kierowca ma do dyspozycji centralny wyświetlacz, na którym ukazują się wszelkie dane dotyczące m.in. systemu otwierania drzwi, komunikacji, nawigacji satelitarnej oraz połączenia z centralą.

Pojazd koncepcyjny ma mase 1500 kg i napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW, który pozwala na osiągniecie maksymalnej prędkości 120 km/h. Jednorazowe naładowanie akumulatorów 45 kWh pozwala na pokonanie dystansu 300 km.

Po raz kolejny przedstawiciele koncernu Volkswagen potwierdzili, że w 2013 roku rozpocznie się produkcja seryjna pierwszego modelu samochodu tej marki z napędem elektrycznym.


Image
autoinfo

Re: 2013 Volkswagen Milano Taxi

Sob, 08.05.2010, 19:57

Kobi napisał(a):Zmodyfikowany UP po raz enty .. moĹĽe w koĹ„cu zabiorÄ… siÄ™ za wersje seryjnÄ… ? ;)


Dzisiaj na autoinfo.pl takie coś znalazłem "Aktualnie zakład VW Bratislava przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji nowego modelu, który będzie produkowany pod różnymi markami. Projekt określany jako New Small Family"....Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży na początku 2011 roku."

Re: 2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Pon, 07.06.2010, 20:46

ImageImage
ImageImage
Image
autoblog.it

Re: 2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Sob, 10.07.2010, 22:40

Całkiem ciekawe autko ,fajnie jak by takie jeździło po ulicach miasta:P

Re: 2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Pon, 12.07.2010, 11:17

VW skopiował koncepcję londyńskiej taksówki, dodając nowe nadwozie i ekonapęd. Najciekawsze, że jest "niesymetryczny".

Re: 2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Pią, 19.11.2010, 22:17

W nowym Oplu Meriva tylne drzwi otwierajÄ… siÄ™ tak jak przednie drzwi w Syrence 104 :-), czyli na tradycyjnych zawiasach.

Image Image

Jak widać na zdjęciach, system otwierania tylnych drzwi w VW Milano TAXI, nie ma nic wspólnego z Merivą ...

20110 Volkswagen LONDON Taxi Concept

Wto, 14.12.2010, 23:00

Przyszła tym razem pora na Londyn
just 3.73m in length, 1.66m wide and 1.6m high, but it is heavier, at 1500kg.[...] The concept’s powertrain is a 112bhp electric motor fuelled by a 45kWh lithium-ion battery. The set-up allows the taxi to reach a top speed of 74mph and travel for up to 186 miles between charges.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: 2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Czw, 16.12.2010, 10:21

Czy mi się wydaje, czy to jest Milano taxi przemalowane na czarno :shock: :lol: Tak by wynikało z koloru blachy jak są otwarte tylne drzwi :twisted:

Re: 2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Czw, 16.12.2010, 10:26

Mnie się też tak wydawało... :lol:
A w ogĂłle to jaki jest sens po raz kolejny pokazywania tego samego conceptu jako nowego???

Re: 2010 Volkswagen Milano Taxi / Berlin Taxi Concept

Czw, 16.12.2010, 12:38

Cała idea promowania samochodu jako taxi wydaje mi się daremna, tak samo jak to że nie wpadli na pomysł żeby lepiej ukryć że to milano taxi (te zielone elementy). VW jak zwykle miażdży :?
Wyślij odpowiedź