Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 12:43




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Fiat 126P, swap silnika 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Fiat 126P, swap silnika
Chodzi mi po głowie kupno Malucha z silnikiem, powiedzmy, 1,2 litra, 80 KM.

Czy ktoś z Was wie coś na ten temat? Interesują mnie konkrety: Kto się tym zajmuje, jaki jest koszt takiej przeróbki itp.

Wiem, że np firma http://www.trs-racing.pl robi takie modyfikacje, ale poinformowali mnie, że koszt takiej przeróbki to 27-30 tys złotych - sporo za dużo, jak na mój gust. I portfel.

Zna ktoś może tańszy sposób na zdobycie takiego toczydełka? Na pewno tańsze byłoby kupno używanego pojazdu tego typu, ale te używane na pewno tak dostawały w tyłek, że będą porządnie zharatane, a ja chciałbym coś w stanie "jak nowe".

Sprawa nie jest pilna, mam czas. I tak w Polsce nie będzie mnie co najmniej przez rok, ale gdyby coś komuś obiło się o uszy, dajcie, proszę, znać.

http://www.youtube.com/watch?v=ZbaEBjLYnYY

_________________
FORUM

YOU TUBE


Pon, 31.12.2012, 8:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Hiob spróbuj z silnikiem Zaporożca 966/968A/968M (V4)

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 27.01.2013, 12:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Hmm... ciekawy pomysł, tylko skąd dziś wytrzasnąć taki silnik? Poza tym pewnie są to dość zawodne jednostki, nosorożce się samoczynnie zapalały i nie cieszyły się sławą długowieczności. Dlatego wolałbym chyba coś nowocześniejszego, albo np. stary silnik garbusa.

Na razie jednak przeglądam ogłoszenia, zdecydowanie taniej będzie znaleźć coś już zbudowanego, niż robić takie auto od podstaw. Ciągle mam czas, do Polski pojadę najwcześniej za rok.

_________________
FORUM

YOU TUBE


Nie, 27.01.2013, 18:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
firma Chojnacki z Nadarzyna k. Warszawy przerabia seryjne silniki PF 126p, zwiększając moc o 20%, 30%, 40% :arrow: http://www.chojnacki.com.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 27.01.2013, 22:12
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
We Włoszech wkładają silniki od "szlifierek" Yamahy, Kawasaki itp. i dokładają kit widebody - osobiście to bym wybrał

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 27.01.2013, 23:40
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Rozmawiałem z kumplem, który trochę w projektach rozmaitych Maluchów ma rozeznanie - robionych pod KJS i nie tylko. Generalnie mówi, że kwota, którą Ci zaproponowano jest umiarkowanie duża, ale jeśli robią coś, co jest w standardzie, który ogarnie mechanik w każdym garażu na globie to spoko. Znajdą się ludzie, którzy robią takie swapy taniej, tylko problem w tym, że przy tego typu przekładkach niektóre rozwiązania ogarnia się w miarę potrzeby i jeżeli u siebie na miejscu nie będziesz miał kogoś, kto ma w tym rozeznanie, to Cię po prostu szlag trafi. Niestety, ale przy tego typu projekcie mała jest szansa, że zbudowane auto będzie bezawaryjnie później służyć na niedzielnych przejażdżkach, a z racji, że tego typu przekładki mimo, że są dosyć popularne, to jednak zawsze są robione w pewnym stopniu metodami chałupniczymi i w razie jakiś metod serwisowych jak to wstawisz gdzieś u siebie do garażu to mechanik może zrobić jeden wielki znak zapytania co autor miał na myśli.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 28.01.2013, 0:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
kulikowski napisał(a):
firma Chojnacki z Nadarzyna k. Warszawy przerabia seryjne silniki PF 126p, zwiększając moc o 20%, 30%, 40% :arrow: http://www.chojnacki.com.pl


Cytat z ich strony: "Zajmujemy się głównie samochodami producentów europejskich i azjatyckich oraz amerykańskich" - do licha, a co z tymi wszystkimi Holdenami, jeżdżącymi po polskich drogach? :lol:

Jasne, można pójść taką drogą... Kupić maluszka w dobrym stanie za 3-4 tys złotych i wycisnąć z niego 60 KM, o ile wydruki z hamowni dostępne na jego stronie są prawdziwe. Co prawda nie bardzo widzę ten silniczek kręcący się do 6 tys obrotów, ale kto wie... Może on jest taki zdolny, że to potrafi sprawić.

52 KM mierzone na kołach to 61 KM mocy silnika, więc niemal 100 km/litra w małym fiacie... to nie jest wzrost o 20, czy 40%, to wzrost o 150% :shock: Cóż, jestem sceptykiem... ale kto wie...

RR ltd Co. napisał(a):
We Włoszech wkładają silniki od "szlifierek" Yamahy, Kawasaki itp. i dokładają kit widebody - osobiście to bym wybrał


Dwa problemy z takim rozwiązaniem. Po pierwsze w Polsce est bardzo niewiele takich swapów i mało rozbitych motorów, by z nich zdobyć silnik. Po drugie problem przeniesienia napędu, skrzyni biegów i wstecznego biegu, który z skrzyni motocykla nie istnieje. Lepszym rozwiązaniem byłby silnik z Harleya, bo te motocykle mają wsteczne biegi, ale tego jeszcze trudniej znaleźć.

Ice napisał(a):
Rozmawiałem z kumplem, który trochę w projektach rozmaitych Maluchów ma rozeznanie - robionych pod KJS i nie tylko. Generalnie mówi, że kwota, którą Ci zaproponowano jest umiarkowanie duża, ale jeśli robią coś, co jest w standardzie, który ogarnie mechanik w każdym garażu na globie to spoko. Znajdą się ludzie, którzy robią takie swapy taniej, tylko problem w tym, że przy tego typu przekładkach niektóre rozwiązania ogarnia się w miarę potrzeby i jeżeli u siebie na miejscu nie będziesz miał kogoś, kto ma w tym rozeznanie, to Cię po prostu szlag trafi. Niestety, ale przy tego typu projekcie mała jest szansa, że zbudowane auto będzie bezawaryjnie później służyć na niedzielnych przejażdżkach, a z racji, że tego typu przekładki mimo, że są dosyć popularne, to jednak zawsze są robione w pewnym stopniu metodami chałupniczymi i w razie jakiś metod serwisowych jak to wstawisz gdzieś u siebie do garażu to mechanik może zrobić jeden wielki znak zapytania co autor miał na myśli.


Tylko, że ja nie wydam 25 tys złotych na Malucha z silnikiem z Punto. Może wydałbym tyle na samochód z centralnie umieszczonym silnikiem V6, czy jakąś mocną czwóreczką, zrobionym w bardzo profesjonalny sposób, ale na pewno nie na takie auto, jakie proponują w tych warsztatach, które wspominałem.

Prawdę mówiąc wygląda na to, że muszę się czaić na jakiś egzemplarz na sprzedaż - może się coś trafi, albo rzeczywiście sprawdzić, czy jest możliwe wyciągnięcie z silnika Malucha 50-60 KM. Gdyby to była prawda, myślę, że to byłoby najrozsądniejsze i najtańsze rozwiązanie. Jednak gdy mówimy o wzroście 40%, czyli 35 KM - to chyba nie satysfakcjonowałoby mnie to zupełnie.

_________________
FORUM

YOU TUBE


Pon, 28.01.2013, 1:49
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
hiob napisał(a):
mało rozbitych motorów, by z nich zdobyć silnik

O rly? Moze z tego motocykla po Wałęsie? :mryellow:

Tu jest ciekawy temat o takim swapie http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=241460 oraz http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Osobiście przejechałbym się takim maleństwem, które można rozkręcić powyżej 10 k rpm :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 28.01.2013, 10:22
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Astra F 1.6 Caravan
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Swego czasu trafiały się maluchy z silnikiem 1100 od Zastavy. Nie mam pojęcia jak rozwiązane było przeniesienie napędu na koła, ale faktem jest, że tylna klapa musiała być przerabiana, bo silnik się nie mieścił :)


Pon, 28.01.2013, 11:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
hiob napisał(a):
Tylko, że ja nie wydam 25 tys złotych na Malucha z silnikiem z Punto. Może wydałbym tyle na samochód z centralnie umieszczonym silnikiem V6, czy jakąś mocną czwóreczką, zrobionym w bardzo profesjonalny sposób, ale na pewno nie na takie auto, jakie proponują w tych warsztatach, które wspominałem.


No cóż, sam Maluch i silnik do swapa kosztuje grosze, ale żeby nie robić druta to taki projekt musi kosztować. Wymaga to praktycznie wybebeszenia całego auta, przygotowania budy i całej resztki więc suma sumarum z Malucha pozostaje poza wyglądem niewiele. Takie modyfikacje w mniejszym budżecie to temat dla hobbystów i wtedy taki projekt tworzy się długimi miesiącami... a finansowo i tak wychodzi z tego nie wiele niższa kwota.

Może po prostu nie masz świadomości ile taki projekt zrobiony jak być powinien kosztuje?

A do do Punto - teraz trend się zmienił i na topie jest 1.0 Fire rozwiercane do 1.3 z kutymi bebechami od Corsy - daje to efekt jakiś 150 KM więc jest czym polatać ;) Inna droga to wsadzenie 900CC - dużo tańsze rozwiązanie, ale i już nie robi większego wrażenia.

Sensowny motor wymaga nakładów finansowych, przy których ocieramy się o budżet, przy którym możemy wsadzić silnik centralny :> Więc może taka opcja bardziej Cię zachęci do większych nakładów finansowych ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 28.01.2013, 11:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Ice napisał(a):

Może po prostu nie masz świadomości ile taki projekt zrobiony jak być powinien kosztuje?


Wiem to doskonale, ale...

Zwykle tego typu inwestycje są nie do odzyskania przy sprzedaży auta. To tak jak z moim kompresorem i wydechem w M3. Wydałem na to 15 tys dolarów, ale nigdy tych pieniędzy nie odzyskam sprzedając auto. Dlatego też zwykle ludzie sprzedający tak modyfikowane samochody przywracają je najpierw do fabrycznego stanu, a kompresor i wydech sprzedają osobno na ebayu.

Ja rozumiem, że dobrze zrobiony swap musi kosztować 25 tys złotych. Ale to problem tego, kto zamawia taką przeróbkę. Gdy jednak chce on potem sprzedać tak przerobionego maluszka, nigdy nie odzyska tej kwoty, bo używane maluszki, choćby nie wiem jak odlotowe, nie kosztują więcej, niż 5 tysięcy. Dlatego właśnie liczę, że uda mi się może trafić na taką okazję - kogoś, kto chce się pozbyć swojego swapa. Całkiem niedawno zresztą widziałem ogłoszenie z taką ofertą, http://sprzedajemy.pl/fiat-126p-swap-kj ... spi,210163 - już nieaktualne, ale coś takiego by mnie mogło skusić.

Cytuj:
Sensowny motor wymaga nakładów finansowych, przy których ocieramy się o budżet, przy którym możemy wsadzić silnik centralny :> Więc może taka opcja bardziej Cię zachęci do większych nakładów finansowych ;)


Wszystko na razie jest możliwe. Jasne, że gdyby był do kupienia maluszek z centralnie zainstalowanym silnikiem V6, o mocy, powiedzmy, 200 KM, zrobiony w sposób profesjonalny, to byłbym w stanie wybecalować za taką przeróbkę poważniejszą sumkę. Trudno jednak tu teoretyzować, trzeba by taki pojazd zobaczyć, przejechać się i wtedy można by się konkretnie zastanawiać ile to jest warte.

_________________
FORUM

YOU TUBE


Wto, 29.01.2013, 6:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
hiob napisał(a):
Całkiem niedawno zresztą widziałem ogłoszenie z taką ofertą, http://sprzedajemy.pl/fiat-126p-swap-kj ... spi,210163 - już nieaktualne, ale coś takiego by mnie mogło skusić.


To prawda, że pieniędzy włożonych w auto nigdy nie odzyskamy i przy sprzedaży zazwyczaj odzyskujemy jedynie niewielką część. Weź jednak pod uwagę, że takie projekty w 3/4 przypadków są sprzedawane tylko i wyłącznie dlatego, że coś z nimi nie halo i nie można dojść co. Jest pełno ciekawych zeswapowanych CC/SC, których ceny są o połowę niższe niż wartość projektu - tylko nie są to auta, które ktoś sprzedaje, bo jeździ idealnie i mu się znudziło, tylko ktoś nie ma już nerwów do tego samochodu i pomysłu co dalej. Ale to wariant pesymistyczny, chociaż wg mnie mocno realny. Załóżmy jednak wariant optymistyczny - ktoś zbudował auto tak jak powinien i nagle stwierdza, że pozbędzie się dobrze zrobionego projektu za połowę czy 3/4 jego wartości .Tylko, że nawet w takim wypadku takie auta wymagają ciągłego serwisu i jeżeli nie brałeś udziału w jego budowie i nie masz tzw. "know how" to potem będą miliony pytań czemu coś nie działa tak jak powinno. Przy takich projektach kupować gotowca to ogromny kot w worku, bo tego projekty mimo swej popularności nie są czymś w rodzaju gotowych kitów.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 29.01.2013, 11:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 475
Miejscowość: Bestwinka k. Bielska-B.
Samochód: 126 & PII
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Dość ciekawe propozycje koledze dajecie koledze z tymi silnikami, zwłaszcza z zaporożca... Bezsens, ciężkie i słabe. W naszym lokalnym Maluchowym kręgu miałem styczność z kilkoma swapami i najczęściej wkłada się silnik 903/899 z Cinquecento/Seicento lub 1.2 z Punto, najczęściej 8v 75km. Do tego hamulce przednie z CC, Uno lub Poloneza. Taka przekładka jest najtańsza, i jak ogarnie flansze to można taki silnik łączyć ze skrzynią z Malucha. Wkładają też skrzynie ze Skody Rapid, ale tu juz są problemy z przeróbką tylnej części samochodu. Silniki 900 i 1.2 mieszczą się z ingerencją tylko w tylną belkę.


Wto, 29.01.2013, 19:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Plany się zmieniły, zamiast "swapa" kupiłem oryginalnego 126P z zamiarem przywiezienia go do Stanów:

Oczywiście pochwaliłem się nim w "garażu" i zapraszam tam do ewentualnej dyskusji o moim nowym nabytku.

Image Image

_________________
FORUM

YOU TUBE


Wto, 09.04.2013, 23:18
Profil

Postów: 4
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
No nawet w niezłym stanie. Ale nie wyobrażam sobie malucha z 80 KM :D Ile w ogóle maluch waży?


Czw, 18.07.2013, 16:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Vin napisał(a):
No nawet w niezłym stanie. Ale nie wyobrażam sobie malucha z 80 KM :D Ile w ogóle maluch waży?


Maluch waży 600 kg, więc gdyby miał 80 KM, to miałby jakieś 8,5 kg ma każdego kucyka. Nieźle, ale żadna rewelacja. Seryjne M3 ma 420 KM i waży 1700 kg, więc ma on tylko 4 kg na każdego konia. Mój zmodyfikowany M3 ma niecałe trzy kg - maluszek musiałby mieć ponad 200 KM, by podobnie przyspieszać.

Jednak sam pomysł swapa już nieaktualny, maluszek trafił do Ameryki w fabrycznym stanie i nie ma planów związanych ze zmianą silnika.

_________________
FORUM

YOU TUBE


Czw, 18.07.2013, 18:19
Profil

Postów: 2
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Gratuluję unikata szczególnie na tamtych drogach :) Pewnie przy pierwszej lepszej furze wygląda jak wózek na zakupy w biedronce :P


Nie, 29.09.2013, 19:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
To prawda, że przy maluszku każde auto, nawet tak przeciętne jak BMW "3" wygląda jak potężny krążownik szos, a pickupy przy nim są wielkie jak ciężarówki.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

_________________
FORUM

YOU TUBE


Pon, 30.09.2013, 5:08
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
Fajna "indywidualka" :)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 30.09.2013, 8:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 126P, swap silnika
combosy wymiatają :shock: Profi zdjęcia, Hiob :!:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 04.10.2013, 0:27
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018