Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:06




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Pogea Racing Chevrolet Corvette C1 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Pogea Racing Chevrolet Corvette C1
Image
Image
Image
Image
Image
Image

V8
6162 ccm
485 KM (357 kW) przy 4400 obr/min
585 Nm przy 6200 obr/min
manual 5
288 km/h
0-97 km/h: 3,9 s
Cytuj:
Perfekcja i zamiłowanie do detali pomogły wypracować niemieckiemu tunerowi Pogea Racing z Markdorf (Badenia-Wirtembergia) renomę, cenioną w odpowiednich kręgach. Od 1997 firma zajmuje się realizacją indywidualnych pomysłów klientów (Amerykanie mają na to adekwatne słowo - customizing) z zakresu motoryzacyjnego i tunignowego designu, z pasją do personalizacji, uszlachetniana, podnoszenia mocy i lust bot not least, troski o klienta.

Jak do tej pory garaż custom-owy Eduarda Pogea nie gościł na łamach sceny ‘American Way of Drive’, ale to już niedługo powinno ulec zmianie, dzięki jednemu z ich najświeższych projektów pod przydomkiem „Big Corvette ‘59”. Ponieważ sama nazwa zdradza niemal wszystko, dlatego nie ma co trzymać Was dalej w niepewności. Zaiste chodzi tutaj o Chevroleta Corvette MY 1959, czyli jednego z końcowych roczników 1-szej generacji (C1).

Pogea Racing w imieniu klienta podjęła się zadania przeistoczenia kultowego, amerykańskiego klasyka w styl pro-touring. Pro-Tourery to auta klasyczne, które przeszły update mechaniki do standardów z czasów obecnych, zachowując w głównej mierze swój pierwotny styl. Mają zmodyfikowane podwozie (zawieszenie, ramę, hamulce), zmodernizowany silnik i (niekoniecznie) karoserię oraz wnętrze.

Corvette ’59 dostarczona była w nienagannym stanie, ale jej właściciel chciał mieć coś bardziej indywidualnego, niezawodnego na co dzień, bo zabytki miewają swoje „fochy”. Na pierwszym kroku podziękowano starej jednostce, w jej miejsce zatrudniając GM LS3, czyli 6.2 L z Corvette C6 wraz z innymi wtryskami (z Z06), pompą paliwa, wałkiem rozrządu, dolotem oraz kompletnie nowym wydechem z kolektorami Edelbrock i skrzynią manualną 5-biegową Tremec z ceramicznym, sportowym sprzęgłem.

V-ósemka otrzymała indywidualną pokrywę. Efekt - 485 KM (4400 obr/min) i 585 Nm (6200 obr/min) to niemal podwójny przyrost w stosunku do oryginalnego napędu. Przyspieszenie do 100 kmh w 3,9 s oraz V-max 288 kmh. Aby to wszystko zniosło tortury, wymieniono ramę na nowo opracowaną przez legendarnego customiziera Chipa Foose. Teraz wraz z tylnym mostem Dana 44 może wytrzymać do 1000 Nm i jest zdecydowanie sztywniejsza.

Na pierwszy rzut oka niezauważalne, ale ciężko nazwać poszerzenie tyłu dyskretnym, zwłaszcza jak spoglądamy na nią z tej perspektywy. C1-ce przybyło 37 cm w pasie i obecnie mierzy ponad 2.09 m szerokości dzięki zdublowaniu „bicepsów”. Taka dieta była konieczna by pomieścić ogromne, 19-calowe koła z felgami 3-częsciowymi i oponami Bridgestone Potenza, a ponadto wraz z podwojeniem błotników tylnych poszły charakterystyczne światła, teraz w technologii LED. Także tarczowe hamulce wywodzą się z C6 i mają średnicę 330 mm z przodu i 300 mm na tyle. Nadwozie z włókna szklanego wykończono w charakterystycznym dla C1 schemacie, lecz same lakiery pochodzą z palety Ferrari.

Kolorystyka nadwozia kontynuowana jest wewnątrz z nowymi wykładzinami, obiciami i miękką skórą. Kierownica sportowa to produkt Isotta Vallelunga, a kubełki pochodzą od Cobry. System audio i nawigacji steruje jednostka Alpine, a dla dodatkowego komfortu kierowcy dołożono klimatyzację oraz serwo, natomiast prędkościomierz wyskalowano w kmh. Przestarzałą elektronikę wymieniono bardziej niezawodną.

225 tys. EUR brutto kosztował opisywany egzemplarz C1, ale tak wysoka cena podyktowana jest indywidualnymi zachciankami klienta. Trochę mniej spektakularna modyfikacja kosztowałaby ponad połowę taniej… To wciąż dużo, ale trend pro-tourng jest bardzo popularny w USA, szczególnie wśród muscle cars.


(C) Conceptcarz.com
V10.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 02.06.2012, 12:27
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Pogea Racing Chevrolet Corvette C1
Koszmarna jakość zdjęć.

A co do auta - strasznie ten czerwony plastik we wnętrzu wygląda, do tego okropna kierownica i koła kompletnie dla mnie nie w stylu epoki. Szkoda, bo mogłaby miażdżyć.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Sob, 02.06.2012, 12:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3769
Post Re: Pogea Racing Chevrolet Corvette C1
Naprawdę dobre ujęcia, ale zdjęcia robione chyba telefonem z aparatem VGA :?

_________________
Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia.
Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.


Sob, 02.06.2012, 15:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 336
Miejscowość: Sanok
Post Re: Pogea Racing Chevrolet Corvette C1
Trzymajcie trochę fotek.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage


Sob, 02.06.2012, 17:50
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018