|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 20:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wojtas23
Postów: 1624 Miejscowość: Łódź
Samochód: Volvo 940 kombi 2.0T
|
BMW 1er (F20) by Hartge
Cytuj: Firma Hartge, włączając do swojej oferty nowy model serii 1, zaczyna od odmian z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi. Modyfikacje dotyczą trzech wersji silnikowych.
Od razu trzeba powiedzieć, że wszystkie wersje dieslowskie przygotowane przez BMW mają jeden i ten sam silnik. Jest to 4-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 2,0 l, montowana z przodu wzdłużnie. Z motorem współpracuje turbosprężarka, która w zależności od odmiany (116d, 118d, 120d i 125d) ładuje z różnym ciśnieniem.
Najsłabsze BMW 116d ma normalnie moc 116 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-2500 obr./min. Dzięki nowemu sterownikowi Hartge moc jednostki napędowej jest podnoszona do aż 142 KM, a moment obrotowy do 310 Nm. To zaledwie o 1 KM mniej niż w fabrycznym BMW 118d.
To z kolei ma 143 KM przy 4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm, jednak po przeróbkach niemieckiego tunera wóz spod znaku śmigła osiąga moc 174 KM i moment obrotowy 380 Nm.
Seryjne 120d ma aż 184 KM mocy maksymalnej i 380 Nm momentu obrotowego. Jeśli to dla kogoś za mało, po modyfikacjach wykonanych w warsztatach Hartge auto wygeneruje 218 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy wyniesie aż 450 Nm. To dokładnie takie parametry silnika, jakie ma fabryczne BMW 125d.
Firma tuningowa nie podaje kosztów modyfikacji jednostek napędowych, więc trudno stwierdzić, czy przerabianie 120d u niej jest bardziej czy mniej opłacalne niż kupno BMW 125d. Nieznane są także osiągi wszystkich wersji silnikowych.
Hartge oferuje jeszcze krótsze o 30 mm i sztywniejsze sprężyny zawieszenia oraz kilka wzorów 19-calowych felg, a także nakładki na pedały i dywaniki ze swoim logo. C: autokult.pl, worldcarfans.com Na tych ciemnych felgach bardzo ciekawie wygląda, zwłaszcza czarny.
_________________ www.diecastclub.pl
|
Wto, 14.02.2012, 16:08 |
|
|
hajper
Postów: 636 Miejscowość: Konstancin [WPI]
Samochód: V8 M60B40
|
Re: BMW 1er (F20) by Hartge
No, muszę przyznać, że......
....jest nisko tak jak było wcześniej.
Pomogłaby wymiana płyty podłogowej np. na tą z e30/e46 i budę od e30/e46, można jeszcze silnik i całą mechanikę z e30/e46 przełożyć.
_________________ HABEMUS SEDAN
|
Wto, 14.02.2012, 17:10 |
|
|
Tapir
Postów: 4215 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
|
Re: BMW 1er (F20) by Hartge
Żaden tuning nie pomoże na tą paskudną mordę
_________________ Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.
|
Śro, 15.02.2012, 18:06 |
|
|
bartez
Postów: 7825 Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
|
Re: BMW 1er (F20) by Hartge
Facjata jakoś ujdzie, ale te przyciężkawy zad wygląda słabo.
_________________ PB RWD jest wysoko
|
Czw, 16.02.2012, 17:08 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: BMW 1er (F20) by Hartge
lol, czyżby hartge nie było stać na normalną sesję? czy może tną koszta tak mocno że posiłkują się grafikami i fotoszopem.
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Pią, 17.02.2012, 23:19 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |