Pią, 21.05.2010, 11:35
Niemiecki tuner Xenatech planuje zbudować wkrótce coupe w oparciu o Maybacha 57S. Dwudrzwiowy sedan zachowa długość 5,7 metra, ale rozszerzono otwór drzwi i i przesunięto słupki B i C. Napęd pochodzi z tego samego 612-KM, 6l twin-turbo V12, co w sedanie, a do 100 km/h samochód ten ma przyśpieszać w pięć sekund.
Pią, 21.05.2010, 13:39
Pią, 21.05.2010, 15:26
Pią, 21.05.2010, 19:40
Pią, 21.05.2010, 19:53
Pią, 21.05.2010, 20:20
Wto, 25.05.2010, 13:23
Wto, 25.05.2010, 16:53
Wto, 25.05.2010, 18:08
Wto, 25.05.2010, 18:58
Śro, 26.05.2010, 12:55
Śro, 26.05.2010, 13:20
Śro, 26.05.2010, 16:29
Czw, 27.05.2010, 20:46
wp.pl napisał(a): Niemiecka firma Xenatec zapowiada krĂłtkÄ… seriÄ™ Maybacha z dwudrzwiowym nadwoziem.
Xenatec to firma, która specjalizuje się w wersjach samochodów na zamówienie. Tym razem niemiecki warsztat nie zamierza wykonać opancerzonego Audi A8, czy przedłużonej wersji Hummera. Na deski kreślarskie trafił projekt nadwozia coupe wykorzystującego podzespoły, płytę podłogową i wyposażenie Maybacha 57S. Projekt ma poparcie Daimlera.
Samochody będą składane w Weinsbergu, gdzie Xenatec ma swoją siedzibę. Maybach coupe będzie miał 5,73 cm długości, w stosunku do 57S zostanie nieco poszerzony i obniżony. Pod maskę trafi 612-konny silnik V12 o pojemności 6,0 l. Xenatec nie podaje danych na temat przyspieszenia, ale nawet jeśli pozostaną one takie same jak w limuzynie, to będą robiły wrażenie. Podobnie jak cena - 650 tys. euro.
Samochód ma zostać wykonany w limitowanej wersji 100 sztuk i będzie stanowił bezpośrednią konkurencję dla pojazdów Rolls Royce'a i Bentleya.
Pon, 07.06.2010, 21:18
Pon, 07.06.2010, 21:35
Ice napisał(a):Pierwszy klient ma otrzymać swĂłj egzemplarz ponoć juĹĽ w lipcu
Wto, 05.10.2010, 9:05
Zapowiedzi na temat Maybacha 57S Coupe pojawiały się już kilka miesięcy temu, ale czy ktokolwiek brał je na poważnie? Wydawało się to niemożliwe, tym bardziej, że marka przechodzi ogromny kryzys i coraz częściej mówi się o jej zlikwidowaniu.
Tymczasem właśnie pojawiły się zdjęcia produkcyjnej (!) wersji modelu 57S Coupe, który powstał we współpracy z firmą Xenatex. Auto powstanie w zaledwie 100 egzemplarzach, a cena za jeden będzie wynosiła 675 000 dolarów, czyli wg. dzisiejszego kursy walut około 2 000 000 złotych.
Maybach 57S Coupe został zbudowany na podstawie 57S, co oznacza, że całośc będzie równie ogromna co “standardowa” limuzyna tego producenta. Pod maską znajdziemy 6,0-litrowy silnik V12 o mocy 612 KM, któy generuje 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Całość wygląda naprawdę imponująco. Wyobrażacie sobie jednak sytuację, kiedy rosyjski miliarder będzie chciał podróżować z tyłu?
“Szofer, podnoś siedzenie!”
Czw, 07.10.2010, 16:20
Czw, 07.10.2010, 17:48
Śro, 29.12.2010, 17:45
Maybach Coupe – pierwszy już na sprzedaż
W Arabii Saudyjskiej na klienta czeka pierwszy Maybach w wersji coupe. Cena? Atrakcyjna...
O projekcie firmy Xenatec, który zajął się przebudową modelu 57S na wersję coupe pisaliśmy już jakiś czas temu. By auto mogło powstać, przesunięto słupek B wersji sedan o do tyłu, i obniżono słupki A i C, dzięki czemu można było przygotować bardziej zaokrąglony dach. Dwie pary drzwi zastąpiono jedną, ale zdecydowanie większą.
Projekt jest zrobiony pod egidą Maybacha, więc auta przygotowane w ramach tej serii wykonane są zgodnie ze sztuką i będą objęte pełną gwarancją producenta. Klienci będą mogli zażyczyć sobie indywidualne wykończenia wnętrza, w ofercie pojawi się również wersja opancerzona.
Pod maską - sześciolitrowy silnik V12 o mocy ponad 600 KM i momencie obrotowym o wartości 1000 Nm. Dwutonowe coupe przyspiesza dzięki niemu do 275 km/h, a pierwszą setkę załatwia w 5 sekund.
Powstanie 100 takich aut, a każde kosztować ma minimum 675 tysięcy euro. Pierwszy egzemplarz wystawiono do sprzedaży za 715 tysięcy. Są chętni?