Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

BMW e36 LS1
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=3&t=27350
Strona 1 z 1

Autor:  BmwM5 [ Pon, 08.12.2008, 22:06 ]
Temat postu:  BMW e36 LS1

w poszukiwaniu materiałów i inspiracji do mojego tajnego projektu (który już nie będzie tajny a którym miałem zamiar zaatakować nim was tak znienacka... :twisted: ale uznałem że nie można utrzymywać tak cennej wiedzy przez rok :wink: ) znalazłem takie coś jak Vorshlag LS1 Swap kit dla BMW e36 :lol: z pozoru poryty pomysł ;) ale tylko z pozoru gdyż jest sobie zestaw gotowych części do takiego swapa, mało tego taki swap daje nie tylko lepsze parametry na prostej ale też i w zakręcie bo silnik LS1 jest lżejszy i mniejszy od rzędowych szóstek BMW a generacja e36 nie ma idealnego rozkładu mas (51:49). innymi słowy za kilka tysięcy $ można mieć brykę gotową do ładowania w nią kolejnych tysięcy $ na niezliczone ilości części zwiększających moc w chyba najpopularniejsze amerykańskiej V8 ;)

od razu zdradzę wam że pierwotnie miałem zamiar załadować do e36 S64B40 ale sam koszt takiego silnika jest porażający... więc trzeba było szukać alternatywy ;)

masakra :twisted: Polskie BMW LS1 V8 nadchodzi... prace pewnie rozpoczną się za pół roku (trzeba jeszcze trochę funduszy zebrać :P )

Autor:  Tapir [ Wto, 09.12.2008, 0:56 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

1. WOW :shock: szacun za pomysł i plan
2. skÄ…d silnik? i za ile?
3. domyślam się, że silnik długo nie zostanie seryjny :> jakie plany modów?
4. jaki koszt całkowity przewidujesz (o ile wogóle da się przewidziec :twisted: )?
5. jakie będzie przeznaczenie beemki :?:

Autor:  BmwM5 [ Wto, 09.12.2008, 12:05 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

ad 1 dzięki :) sam jestem pod wrażeniem tego co się stanie :D
ad 2 z UK albo z Ameryki ale podejrzewam że z stanów go ściągnę tam jest tego dużo więcej więc i cena powinna być niższa (do 3000 $)
ad 3 przynajmniej rok go nie będę ruszał (trzeba będzie odbudować budżet :D)
ad 4 chcę się zmieścić w granicy 15k $ + koszt zakupu auta ale jest też rezerwa a to kolejne 5k $ :twisted: (szukałem pracy a jak znalazłem to taką dzięki której będą dziać się cuda :D)
ad 5 zachowawcza jazda do supermarketu po mleko i bułki :twisted:

Autor:  Ice [ Wto, 09.12.2008, 12:35 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Masz jaja ;)

Szkoda, że tak długo będziemy czekać na owoc pracy, zapowiada się niezły potwór :mryellow:

Autor:  kenji [ Wto, 09.12.2008, 14:46 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Powodzenia :twisted: I obyś nie podzielił losu MacAbry :twisted:

Autor:  Joey [ Wto, 09.12.2008, 15:01 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

BmwM5 napisał(a):
zachowawcza jazda
Kluczowe słowo :twisted:

Autor:  BmwM5 [ Wto, 09.12.2008, 16:18 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Ice się wie :) ale chciałem ukryć mój projekt w tajemnicy z względów które wymienił Kenji :twisted: no ale cóż specyfikacja tego forum jest nie ubłagana :D

Joey niedługo to będzie kultowe słowo :) :lol:

dziękować nie będę aby nie zapeszyć zobaczymy na początku 2010 co mi z tego wyjdzie ;)

jak ktoś ma jakieś pytania czy cuś to proszę walić

Autor:  drakor [ Wto, 09.12.2008, 23:25 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Powodzenia a zdjecia , dane i inne roznosci oczyw. na Forum.PZDR

Autor:  BmwM5 [ Nie, 01.02.2009, 23:31 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

lol szperając w necie wynalazłem takie info tak z ciekawości chciałem potwierdzić to czy ten LS1 jest naprawdę lżejszy od innych silników :)

masa silnika m52b20 od 94r z osprzętem i płynami - 166 kg
masa silnika s65b40 z osprzętem bez płynów - 202 kg!!!
masa silnika LS1 z osprzętem i płynami ~ 158 kg

źródło - google = fora i inne pierdoły zawsze sprawdzane było źródło jedynie dla masy LS1 podana jest przybliżona wartość bo wersji tego silnika jest mnóstwo z racji zastosowania go w kilkunastu samochodach, ogólnie masa tego potworka oscyluje w granicach 320 funtów do 350 funtów - podałem wyższą wartość! ktoś dał by wiary że taki potwór waży tak mało???

porównajmy teraz spalanie na trasie, chyba najbardziej obiektywne bo miasto miastu nie równe i styl jazdy też więc spalanie liczmy OD x litrów... w końcu przyda się wiedza aby być przygotowanym na ewentualny drenaż portfela :)

zaznaczam że wartości są uśrednione z tego co ludzie podają w necie jedynie do M3 e92 musiałem zasięgnąć infa z tabel norm EU i pomnożyłem je przez 1,3 (wiadomo zawsze zdrowo zaniżają) - wyszło co wyszło :D

320i e36 po 95 roku - od 7,5 litra na 100 kilometrĂłw
M3 e92 - od 10,5 litra na 100 kilometrĂłw !!!
Vette C5 z LS1 o mocy 350 KM - od 9 litrĂłw na 100 kilometrĂłw

tak niskiego spalania z strony Vette się nie spodziewałem! przeleciałem chyba z 20 for gdzie ludzie podają wartości od 30 mpg do nawet 37 mpg! często ludzie podawali wartość 33 mpg więc wybrałem tą opcję (chyba ludzie wiedzą co piszą i ile im auto pali) a teraz policzmy (tak w przybliżeniu) 1 galon = 4,5 litra, 1 mila = 1,6 km, a więc 33 mile na 4,5 litrach PB :) 33 mile = 53 km co daje spalanie 9 litrów na sto kilometrów

nie spodziewałem się też że M3 nie zejdzie poniżej 10 litrów na 100 kilometrów - ogólnie żenada! auto jest cięższe niż C5 osiągi ma podobne pali dużo więcej dużo droższej benzyny a na drodze czas jednego kółka się nie liczy... DNO! oto co serwuje nam BMW w XXI wieku

lol lol i jeszcze raz lol ciekawie siÄ™ zaczyna :twisted:

ps dla malkontentĂłw projekt ruszy na dobre pod koniec tego roku :P

Autor:  Joey [ Wto, 03.02.2009, 2:32 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Nie mogę się doczekać :D

Autor:  szmydziu [ Wto, 03.02.2009, 13:04 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

1 galon to 3,8 litra, a nie 4,5.
Jeśli się mylę - na stos ze mną ;p

Autor:  BmwM5 [ Wto, 03.02.2009, 16:26 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Yyyyy.... no Szmydziu masz racjÄ™ ale to w cale nie pogarsza sytuacji! ba nawet jÄ… poprawia!!!

1 galon BRYTYJSKI = 4,5 litra - tego użyłem do przeliczania spalania w AMERYKAŃSKIM samochodzie :twisted:
i teraz pojawia się pytanie bo są dwa rodzaje amerykańskiego galonu (kur*a jakie to wszystko pojebane...) - suchy i mokry. suchy to wspomniane 3,8l a mokry to 4,4l i teraz który jest używany do przeliczania spalania? suchy czy mokry jeśli mokry to większej różnicy nie ma jeśli suchy to jest jeszcze fajniej niż myślałem :twisted: zna ktoś odpowiedź?

Autor:  Joey [ Wto, 03.02.2009, 16:56 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Z tego, co wiem w USA używa się tego 3,8l do określania takich rzeczy jak spalanie, pojemność baku itp.

Autor:  BmwM5 [ Wto, 03.02.2009, 19:09 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

lol, więc wychodzi na to że C5 spala jakieś 7,5l/100 km. :shock: :twisted: w sumie bardzo realny wynik skoro kolejna generacja (wiadomo zawsze jest jakiś postęp) C6 w wersji Z06 (500 konna maszyna) osiąga wynik 28 mpg - trochę ponad 8l/100 km :!: (potwierdzone przez właścicieli.)

toż to są niewyobrażalnie niskie wartości. Jak się to udało osiągnąć dla GM z tą całą (jak widać pozornie) kiczowatą technologia? może czas zrelatywizować punkt widzenia i chyba należy uznać że nasze europejskie i japońskie konstrukcje są do bani :?: :!: <mętlik w głowie>

Autor:  kenji [ Wto, 03.02.2009, 19:44 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

ZwaĹĽ na to ĹĽe oni majÄ…/mieli trochÄ™ niĹĽsze oktany w benzynie :>

Autor:  BmwM5 [ Wto, 03.02.2009, 19:52 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

no ale przecież większa liczba oktanowa paliwa jest chyba lepsza (w europie nigdy nie widziałem 91 albo 92...) prawda :> im więcej oktanów tym precyzyjniej można wysterować silnik i obniżyć spalanie (leciutko ale zawsze!) albo delikatnie zwiększyć moc! i pamiętaj że im mocniejszy jest silnik tym różnice są większe w porównaniu do takich pierdółek jak 2.0 R4 przy zwiększeniu liczby oktanowej paliwa.

AAA :twisted: przepracować jeszcze 9 miesięcy i zaczynie się budowa. :twisted:

Autor:  kenji [ Wto, 03.02.2009, 20:04 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Ja bym nie ryzykował i wsadził 1.9 TDI, zawsze można podchipować, i taniej wyjdzie :twisted:

Autor:  Karola [ Nie, 29.03.2009, 13:55 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Panowie, chyba zaspaliście tej zimy ;) - kiedy dopiero u niektorych budzil sie w glowach ten "tajny" projekt, w pewnej miejscowosci w Warszawie powstalo BMW M3 E36 LS1 ;)
Nie trzeba kilky tysiecy $$ na zestaw montazowy ;) wszystkie mocowania silnika, skrzyni biegow mozna zrobic samemu. Wiekszosc podzespolow mozna wykorzystac z BMW. Najdrozsza rzecza z tego wszystkiego to jest silnik i skrzynia biegow.
Pozdrawiam

Autor:  mnap86 [ Nie, 29.03.2009, 17:48 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

Roznica w oktanach wynika z innego systemu miary. RON vs MON. Liczba oktanowa okresla wytrzymalosc mieszanki na spalanie stukowe, a te 2 metody pomiaru sie o drobine roznia, stad rozne wartosci. Amerykanie uzywaj MON lub pochodnych, europa uzywa RON.

Porownywanie spalania na trasie nie ma sensu, moj tez na trasie pali te 8l, a w miescie na zimnym to i 15-20 bez butowania, i nie jest rowniez problemem utrzymanie spalania powyzej 30...

Autor:  BmwM5 [ Pon, 30.03.2009, 19:41 ]
Temat postu:  Re: BMW e36 LS1

PROJEKT WSTRZYMANY!

:cry: :cry: :cry:

ogólne zawirowania gospodarcze (zmina pracy = niższe zarobki oraz nie korzystny kurs $) spowodowały że jak na razie projekt przechodzi w stan zamrożenia... załamka.

mi to się chyba nigdy nie uda nic z marzeń zrealizować...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/