|
|
Obecny czas: Śro, 17.04.2024, 21:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Mefisto
Postów: 2386 Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
|
Sedan dla przyjemności
Niedawno wpadłem na ciekawą myśl. Mianowicie chodzi mi po głowie samochód tak do 4 tys., którego mógłbym sobie za nieduże pieniądze doprowadzić do ładu i używać raz na tydzień. Tak naprawdę mam już swojego faworyta w tej kwestii i jeśli byłoby to tylko możliwe chętnie zakupiłbym sobie takiego leisure car'a. Nie znajduję szczerzę mówiąc lepszej propozycji i trudno byłoby ją przebić ale....kto wie. Szedłbym najchętniej w takim kierunku:
90 B3 nazi sedan FWD/AWD PB fĂĽnf zylinder manual
Chciałbym po prostu samochód, którego mógłbym spokojnie dłużej potrzymać, coś co może za jakiś czas stanie się już wartościowym youngtimerem. Coś co będzie można zrobić samemu za pomocą młotka, za śmieszne pieniadze. No i oczywiście coś, czego nie skonsumuje mi ruda. No i oczywiście auto, którym można trochę przycisnąć. Oczywiście nie mówię tu o pomysłach typu amerykański motor technologicznie z czasów wojny secesyjnej, mający ćwierć kubika pojemności i moc 90 KM. Jakie inne propozycje w tych pieniądzach byłyby możliwe i w miarę trzymające się kryteriów?
_________________ [']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007['] PAMIĘTAMY
|
Nie, 10.04.2011, 12:10 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Sedan dla przyjemności
ford sierra z silnikiem sohc 2.0 pinto. silnik nie do zajechania a baza może wyewoluować w co tylko chcesz łatwo i dość tanio można podnieść moc, poprawić hamulce itp itd. części tanie więc raczej nie będzie szkoda przybutować. RWD też swoje zrobi minus? sierra, blachy, sierra. ideału nie kupisz, jednak sierra to jest chyba to auto które najbardziej spisuje się jako taka podstawowa baza do różnych modów.
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Nie, 10.04.2011, 14:03 |
|
|
mnap86
Postów: 992 Miejscowość: Stargard Szczecinski
Samochód: makaron
|
Re: Sedan dla przyjemności
Najlatwiej z niej wykrzesac moc, bo do budy bez przerbobek wchodzi silnik 2.9, przy niskiej masie to juz jezdzi. Wymagana wymiana silnika, skrzyni (chyba, ze juz jest pod V6) i walu napedowego + elektryka do ogarniecia i mozna palic.
Rdza to faktycznie nie lada problem... tzreba szukac naprawde zadbanych egzemplarzy, ktore pol zycia w garazu staly.
Jak chcesz to mam bude mk1 coupe rozebrana niemalze, wymaga pospawania/polatania podlogi, wymiany progow i poprawek na drzwiach.
_________________ "Nie potrzebuję, ale na śniegu jest gładko jak dżilette :)" -hajper
|
Nie, 10.04.2011, 14:14 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Sedan dla przyjemności
Bmw seria 3 e21.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Nie, 10.04.2011, 14:18 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
Re: Sedan dla przyjemności
ford scorpio 2.9 V6 albo bmw e36
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Nie, 10.04.2011, 15:01 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: Sedan dla przyjemności
BMW E21, E28, E30, E34, E36 zalety: dosyć dostępne części, w ASO często części za nie dużą kasę, nawet do klasycznych modeli, mocne i trwałe silniki, sporo dyfrów do wyboru, dużo części tuningowych : zawieszenia, rozpórki itd. Ford Sierra - tutaj proponuję jednak zakup 3d mk I i wrzucenie jakiegoś fajnego silnika pokroju 2.9 V6 lub 2.0 DOHC. Ale jeśli wolisz sedana to mk II idzie kupić w spoko stanie za nie wielką kasę. Do tego wrzucasz 2.9 V6 i sielana. Chyba, że Ci 2.0 DOHC wystarczy. Mi styka, na suchym bokiem nie idzie za chętnie, ale może na nowym zawiasie będzie lepiej. Reasumując : weź to co Ci się spodoba, bo cytując mojego znajomego: Cytuj: To jaki samochód wybieracie często zależy od bardzo zróżnicowanych czynników.
Od opinii waszego najlepszego kumpla, od wyniku testów w kolorowym magazynie, czy tego jakie cyferki znajdują się w tabelce z osiągami wygrzebanej gdzieś w czeluściach internetu – ja to określam jako wybieranie świadome. Generalnie jest w porządku bo niweluje ryzyko, że kupicie samochód zupełnie nie spełniający waszych oczekiwań.
To rozwiązanie ma jednak jedną zasadniczą wadę – na końcu waszej szczegółowej i wielowątkowej analizy zawsze jako najlepsza opcja wyjdzie wam golf w dieslu. Weź więc ten wóz który po prostu Ci się spodoba a nie myśl o tym co jest rozsądniej. Najrozsądniej brać Golfa w dieselu.
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Nie, 10.04.2011, 20:42 |
|
|
Tapir
Postów: 4215 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
|
Re: Sedan dla przyjemności
Sam miałem kiedyś podobną zagwozdkę i IMO najrozsądniejszą opcją jest E30. I nie mówię tutaj teraz o lataniu bokami ale po prostu o czerpaniu przyjemności z weekendowej przejażdżki. Auto na pewno rozwojowe, powoli staje się klasykiem, dresiwo przerzuciło się na młodsze Beemki. Zadbane sztuki niedługo IMO zaczną drożeć. Zdaję sobie sprawę, że w założonym budżecie znaleźć zdrową sztukę (nie pordzewiałą, nie skażoną gazem ani ręką polskiego tjunera) nie będzie łatwo ale się da. O coś takiego mi chodzi: http://moto.allegro.pl/sprzedam-bmw-325 ... 01756.htmlhttp://moto.allegro.pl/bmw-e30-zadbane- ... 37289.htmlKolega z pracy kupił zadbaną 320, jeździł ok rok (i już wtedy morda mu się cieszyła) a teraz zrobił swap na 2.8 z e36 + zawias i hamulce. Jeździ bajecznie.
_________________ Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.
|
Nie, 10.04.2011, 22:02 |
|
|
Mefisto
Postów: 2386 Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
|
Re: Sedan dla przyjemności
Bynajmniej miałby to być samochód, który chciałbym doprowadzić do stanu oryginalnego (w miarę możliwości), taka landara do pucowania i polerowania w sobote i zdrapywania każdego komara z reflektora, gdy mi się będzie nudzić. Nie chcę się póki co się bawić w swapy, przekładki i odchudzanie, po to tylko żeby rozbijać się nim po krzakach. Do tego Sierra się na pewno nadaje (elo Pończak) Poza tym Ford mnie jakoś....źle nastraja, nie czuję w nim tego czegoś. Blachy Sierry faktycznie są...a w zasadzie ich nie ma. Co do tego to szczerze myślałem jeszcze właśnie nad E30 i E36. Jedno już odrzucone przez dresiwo, drugie jeszcze w niektórych kręgach wciąż na topie (elo Pończak). Jeśli byłoby coś co ma więcej niż te 2 litry pojemności....czemu nie. Na pewno nie coś w stylu 1,6 do E36....k**wa, bez przesady I o to chodzi by nie był to Golf w dieslu - to ma być czysto przyjemnościowy sprzęt do samozadowalania, niekoniecznie racjonalny.
_________________ [']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007['] PAMIĘTAMY
|
Nie, 10.04.2011, 23:21 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: Sedan dla przyjemności
Wiesz.. 1.6 sprawdza się jak chcesz jeździć tym ot tak dla samej jazdy, ewentualnie pójść bokiem zimą lub na mokrym trochę. Jak chcesz, żeby E36 sprawiało Ci przyjemność z jazdy to M50B25 albo M52B28. E30 już są klasyczne, mało ich na allegro w ciekawym stanie i z dobrym silnikiem. Oraz kosztują już więcej niż np. rok temu. Tendencja youngtimerowa. E36 z kolei zaczyna zajmować miejsce E30 kiedyś, więc coraz więcej drift projektów w E36 będzie, co mnie cieszy (ile można oglądać E30 V8 ) Jak szukasz czegoś co kupisz za 4k i będziesz chciał trochę wydać na ten wóz to dozbieraj więcej, bo w takiej kasie nie kupisz czegoś co w serii będzie dawało radość z jazdy. Chyba, że jesteś mną i czerpiesz radość z jazdy bokiem - wtedy bierz Sierrę. W przypadku jazdy na okrągło - też się nada, lecz lepsze do tego będzie E30. Może.. może uda się trafić za okolice 5k E30 318is który w tej budzie byłby całkiem żwawy. Aha - nie doprowadzisz do ideału tanim kosztem czegoś co będzie RWD za mniej niż 4k i będzie miało mocny silnik. Musisz szukać wozu który za 4k będzie już w dobrym stanie, by poprawić tylko kilka rzeczy. Chyba, że dobry stan to taki, że samochód przejdzie przegląd Serio. Może coś takiego: 1) http://otomoto.pl/bmw-320-zadbana-spraw ... 55940.html2) http://otomoto.pl/bmw-318-C18238513.html3) http://otomoto.pl/bmw-320-320i-129ps-al ... 10474.htmlto tak na szybko znalazłem na allegro.. mniej więcej taki wóz mógłbyś kupić za tą kasę.
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Pon, 11.04.2011, 0:27 |
|
|
hummve
Postów: 200 Miejscowość: Gniezno/DE-Witten
Samochód: Mercedes CL 500
|
Re: Sedan dla przyjemności
a moĹĽe jakiĹ› W201?
_________________ Wyznaje tylko w jedną religie. Mercedes
20 kwietnia 2011-na świat przychodzi moja ukochana córeczka Zuzia! 19.11.2010-ślub z moją ukochaną Monisią
|
Pon, 11.04.2011, 18:09 |
|
|
Mefisto
Postów: 2386 Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
|
Re: Sedan dla przyjemności
Nie sądziłem, że tak tanie są te Mietki, całkiem ich sporo, nie mówiąc o tym, że wyglądają wizualnie lepiej od wielu BMW z ofert. Co do kryteriów, to szkoda tylko, że ciężko znaleźć (nie tyczy się to tylko Mercedesa) coś co miałoby więcej niż 2 litry pojemności.
_________________ [']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007['] PAMIĘTAMY
|
Pon, 11.04.2011, 21:11 |
|
|
mnap86
Postów: 992 Miejscowość: Stargard Szczecinski
Samochód: makaron
|
Re: Sedan dla przyjemności
Kiedys byl na allegro w201... evo. Tylko to poza budzetem Reszta jako funcar raczej nie warta uwagi... IMHO.
_________________ "Nie potrzebuję, ale na śniegu jest gładko jak dżilette :)" -hajper
|
Wto, 12.04.2011, 12:50 |
|
|
PiasQ
Postów: 3267 Miejscowość: Rumia
Samochód: Reno TCe 200
|
Re: Sedan dla przyjemności
Czemu wszyscy piszą o funcar, jak kolega, z tego co potrafiłem wyczytać, chce samochód do wypicowania, który byłby mocny na trasie? Co do braku samochodów >2.0 ... pewnie dlatego, że wciąż wszystko leci z zachodu, a akcyza na takie silniki jest dużo wyższa.
_________________ Pozdrawiam, PiasQ
|
Wto, 12.04.2011, 13:16 |
|
|
Tapir
Postów: 4215 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
|
Re: Sedan dla przyjemności
PiasQ napisał(a): Czemu wszyscy piszÄ… o funcar, jak kolega, z tego co potrafiĹ‚em wyczytać, chce samochĂłd do wypicowania, ktĂłry byĹ‚by mocny na trasie? Gdzie ty wyczytaĹ‚eĹ› cokolwiek o trasie? Ja zrozumiaĹ‚em, ĹĽe samochĂłd ma dawać przyjemność. Dla jednego ta przyjemność to latanie bokiem, dla drugiego ciĹ›niÄ™cie na trasie, dla mnie to sprawna jazda po zakrÄ™tach i ewentualnie leniwe toczenie siÄ™ po okolicy w niedzielne popoĹ‚udnie. Co do MieczysĹ‚awa 190 - IMO ten samochĂłd po prostu nie ma tego czegoĹ›. MoĹĽe i jest RWD PB i sedan ale po prostu nie powoduje jakiegokolwiek wzrostu ciĹ›nienia.
_________________ Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.
|
Wto, 12.04.2011, 20:38 |
|
|
Mefisto
Postów: 2386 Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
|
Re: Sedan dla przyjemności
Przyznam racjÄ™ Tapirowi, Mietek moĹĽe ma prestiĹĽ i poczucie luksusu, ale jakoĹ› nie ma w sobie ekspresji i emocji.
_________________ [']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007['] PAMIĘTAMY
|
Wto, 12.04.2011, 20:57 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Sedan dla przyjemności
Bo Mercedes to dobry materiał na taryfę
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Wto, 12.04.2011, 21:03 |
|
|
PiasQ
Postów: 3267 Miejscowość: Rumia
Samochód: Reno TCe 200
|
Re: Sedan dla przyjemności
Ostatnio czasem coĹ› nie mam daru percepcji
_________________ Pozdrawiam, PiasQ
|
Wto, 12.04.2011, 21:04 |
|
|
Kurai
Postów: 1424 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Smutna Jazda
|
Re: Sedan dla przyjemności
Dla mnie właśnie ma klimat to auto, przy takich założeniach sprawiłbym sobie MB190 A jak nie, to zostaje jakaś betka
|
Wto, 12.04.2011, 21:12 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Sedan dla przyjemności
Niby wsio ok, ale dalej brakuje mi tu tylko koguta na dachu.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Wto, 12.04.2011, 21:14 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Sedan dla przyjemności
Ice napisał(a): Niby wsio ok, ale dalej brakuje mi tu tylko koguta na dachu. zrzÄ™dzisz. coraz mniej 190 na taksie jeĹşdzi. a dobry zadbany egzemplarz bÄ™dzie przybieraĹ‚ na wartoĹ›ci
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Wto, 12.04.2011, 22:16 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |