Switch to full style
Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

Road Railer -Transport bimodalny czyli Tiry na Tory

Pią, 30.12.2005, 11:11

System bimodalny kolejowo-drogowy polega na transportowaniu drogą kolejową odpowiednio dostosowanych naczep samochodowych na wózkach kolejowych lub drogą kolejową na ciągnikach siodłowych.
Naczepa bimodalna to naczepa o specjalnej konstrukcji ze wzmocnioną ramą zaopatrzoną w elementy sprzęgowe do połączenia naczepy z adapterem posadowionym na wózku kolejowym.
Transport bimodalny to najbardziej efektywny system transportu kombinowanego, charakteryzujący się największym udziałem masy ładunku w masie całego pociągu. Oznacza to, że przy tej samej długości pociągu, w systemi bimodalnym można przetransportować najwięcej towaru. Transport bimodalny to szybki i prosty sposób przeładowania naczepy z wózków kolejowych na ciągniki siodłowe i odwrotnie. Do tego celu jest niezbędny terminal w postaci utwardzonego placu z odpowiednim układem torów. Nie są tu potrzebne drogie i ciężkie urządzenia do przeładunku pionowego stosowane w innych systemach transportu kombinowanego.
tekst z (C)http://www.tabor.com.pl

Image
Image

i troche zdjęć - głównie z USA
-W Europie na razie ten system raczkuje, także w Polsce prowadzono próby z tym systemem. Natomiast w Ameryce Północnej przyjął się całkiem dobrze i zaczyna być stosowany na masową skale

Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Jaki długi :shock: ciekawe jak wytrzymują to te naczepy, :roll:
w końcu to nie wagony

Image
Image
Image
Image
Image
Image

(C)http://www.robl.w1.com/
(C)http://www.deluxeinnovations.com
(C)http://www.litomysky.cz

Pią, 30.12.2005, 13:02

hehehe dobre dobre ....

Pią, 30.12.2005, 13:41

Dobra sprawa jeśli chodzi o transport na duże odległości, bo na małe (takie do 200-300 km) to się niezbyt opłaca

Sob, 31.12.2005, 14:52

ciekawy ile trzeba cięzarówek żeby te wszystki naczepy przewieć po drogach USA :?: :?: :D :D

Wto, 14.02.2006, 12:32

tutaj rama naczepy stajÄ™ siÄ™ ramÄ… "wagonu" tak?
to pierwasza naczepa za lokomotywą musi za sobą ciągnąć setki ton tak?
to czy to nie ma wpływu na ramę naczepy??? bo mi się zdaje że rama naczepy znosi ogromne obciążenia i z czasem szlak ją trafi.
jak siÄ™ mylÄ™ to mnie poprawcie

Wto, 14.02.2006, 16:08

szofer napisał(a):tutaj rama naczepy stajÄ™ siÄ™ ramÄ… "wagonu" tak?
to pierwasza naczepa za lokomotywą musi za sobą ciągnąć setki ton tak?
to czy to nie ma wpływu na ramę naczepy??? bo mi się zdaje że rama naczepy znosi ogromne obciążenia i z czasem szlak ją trafi.
jak siÄ™ mylÄ™ to mnie poprawcie


teĹĽ mi siÄ™ tak wydaje
- najwyraźniej te naczepy muszą być ostro wzmocnione, więc na pewno są też cięższe
szczególnie te amerykańckie, te pociągi są naprawde długie

w przypadku Europy prowadzone były próby z krótkimi zestawami kilkanaście naczep max,

Wto, 14.02.2006, 16:31

moĹĽe i sÄ… wzmocnione, tak wzmocniona naczepa i tak jest lĹĽejsza niĹĽ naczepa+wagon
Wyślij odpowiedź