Obecny czas: Wto, 30.04.2024, 1:45




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Road Railer -Transport bimodalny czyli Tiry na Tory 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post Road Railer -Transport bimodalny czyli Tiry na Tory
System bimodalny kolejowo-drogowy polega na transportowaniu drogą kolejową odpowiednio dostosowanych naczep samochodowych na wózkach kolejowych lub drogą kolejową na ciągnikach siodłowych.
Naczepa bimodalna to naczepa o specjalnej konstrukcji ze wzmocnioną ramą zaopatrzoną w elementy sprzęgowe do połączenia naczepy z adapterem posadowionym na wózku kolejowym.
Transport bimodalny to najbardziej efektywny system transportu kombinowanego, charakteryzujący się największym udziałem masy ładunku w masie całego pociągu. Oznacza to, że przy tej samej długości pociągu, w systemi bimodalnym można przetransportować najwięcej towaru. Transport bimodalny to szybki i prosty sposób przeładowania naczepy z wózków kolejowych na ciągniki siodłowe i odwrotnie. Do tego celu jest niezbędny terminal w postaci utwardzonego placu z odpowiednim układem torów. Nie są tu potrzebne drogie i ciężkie urządzenia do przeładunku pionowego stosowane w innych systemach transportu kombinowanego.
tekst z (C)http://www.tabor.com.pl

Image
Image

i troche zdjęć - głównie z USA
-W Europie na razie ten system raczkuje, także w Polsce prowadzono próby z tym systemem. Natomiast w Ameryce Północnej przyjął się całkiem dobrze i zaczyna być stosowany na masową skale

Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Jaki długi :shock: ciekawe jak wytrzymują to te naczepy, :roll:
w końcu to nie wagony

Image
Image
Image
Image
Image
Image

(C)http://www.robl.w1.com/
(C)http://www.deluxeinnovations.com
(C)http://www.litomysky.cz

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Pią, 30.12.2005, 11:11
Profil

Postów: 2840
Post 
hehehe dobre dobre ....


Pią, 30.12.2005, 13:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 663
Miejscowość: Szczecin
Post 
Dobra sprawa jeśli chodzi o transport na duże odległości, bo na małe (takie do 200-300 km) to się niezbyt opłaca

_________________
o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust :wink:


Pią, 30.12.2005, 13:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
ciekawy ile trzeba cięzarówek żeby te wszystki naczepy przewieć po drogach USA :?: :?: :D :D


Sob, 31.12.2005, 14:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 81
Miejscowość: Olsztyn
Post 
tutaj rama naczepy stajÄ™ siÄ™ ramÄ… "wagonu" tak?
to pierwasza naczepa za lokomotywą musi za sobą ciągnąć setki ton tak?
to czy to nie ma wpływu na ramę naczepy??? bo mi się zdaje że rama naczepy znosi ogromne obciążenia i z czasem szlak ją trafi.
jak siÄ™ mylÄ™ to mnie poprawcie

_________________
---------------------
Czesio RULES !!!
---------------------


Wto, 14.02.2006, 12:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
szofer napisał(a):
tutaj rama naczepy stajÄ™ siÄ™ ramÄ… "wagonu" tak?
to pierwasza naczepa za lokomotywą musi za sobą ciągnąć setki ton tak?
to czy to nie ma wpływu na ramę naczepy??? bo mi się zdaje że rama naczepy znosi ogromne obciążenia i z czasem szlak ją trafi.
jak siÄ™ mylÄ™ to mnie poprawcie


teĹĽ mi siÄ™ tak wydaje
- najwyraźniej te naczepy muszą być ostro wzmocnione, więc na pewno są też cięższe
szczególnie te amerykańckie, te pociągi są naprawde długie

w przypadku Europy prowadzone były próby z krótkimi zestawami kilkanaście naczep max,

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Wto, 14.02.2006, 16:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 81
Miejscowość: Olsztyn
Post 
moĹĽe i sÄ… wzmocnione, tak wzmocniona naczepa i tak jest lĹĽejsza niĹĽ naczepa+wagon

_________________
---------------------
Czesio RULES !!!
---------------------


Wto, 14.02.2006, 16:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018