Road Railer -Transport bimodalny czyli Tiry na Tory
Autor
Wiadomość
ixxos
Postów: 4056 Miejscowość: tu i tam....
Road Railer -Transport bimodalny czyli Tiry na Tory
System bimodalny kolejowo-drogowy polega na transportowaniu drogą kolejową odpowiednio dostosowanych naczep samochodowych na wózkach kolejowych lub drogą kolejową na ciągnikach siodłowych.
Naczepa bimodalna to naczepa o specjalnej konstrukcji ze wzmocnioną ramą zaopatrzoną w elementy sprzęgowe do połączenia naczepy z adapterem posadowionym na wózku kolejowym.
Transport bimodalny to najbardziej efektywny system transportu kombinowanego, charakteryzujący się największym udziałem masy ładunku w masie całego pociągu. Oznacza to, że przy tej samej długości pociągu, w systemi bimodalnym można przetransportować najwięcej towaru. Transport bimodalny to szybki i prosty sposób przeładowania naczepy z wózków kolejowych na ciągniki siodłowe i odwrotnie. Do tego celu jest niezbędny terminal w postaci utwardzonego placu z odpowiednim układem torów. Nie są tu potrzebne drogie i ciężkie urządzenia do przeładunku pionowego stosowane w innych systemach transportu kombinowanego.
tekst z (C)http://www.tabor.com.pl
i troche zdjęć - głównie z USA
-W Europie na razie ten system raczkuje, także w Polsce prowadzono próby z tym systemem. Natomiast w Ameryce Północnej przyjął się całkiem dobrze i zaczyna być stosowany na masową skale
Jaki długi ciekawe jak wytrzymują to te naczepy,
w końcu to nie wagony
_________________ A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :
Pią, 30.12.2005, 11:11
Tyomaj
Postów: 2840
hehehe dobre dobre ....
Pią, 30.12.2005, 13:02
Grześq
Postów: 663 Miejscowość: Szczecin
Dobra sprawa jeśli chodzi o transport na duże odległości, bo na małe (takie do 200-300 km) to się niezbyt opłaca
_________________ o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust
Pią, 30.12.2005, 13:41
Szakall69
Postów: 5892 Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
ciekawy ile trzeba cięzarówek żeby te wszystki naczepy przewieć po drogach USA
Sob, 31.12.2005, 14:52
szofer
Postów: 81 Miejscowość: Olsztyn
tutaj rama naczepy stajÄ™ siÄ™ ramÄ… "wagonu" tak?
to pierwasza naczepa za lokomotywą musi za sobą ciągnąć setki ton tak?
to czy to nie ma wpływu na ramę naczepy??? bo mi się zdaje że rama naczepy znosi ogromne obciążenia i z czasem szlak ją trafi.
jak siÄ™ mylÄ™ to mnie poprawcie
tutaj rama naczepy staję się ramą "wagonu" tak? to pierwasza naczepa za lokomotywą musi za sobą ciągnąć setki ton tak? to czy to nie ma wpływu na ramę naczepy??? bo mi się zdaje że rama naczepy znosi ogromne obciążenia i z czasem szlak ją trafi. jak się mylę to mnie poprawcie
teĹĽ mi siÄ™ tak wydaje
- najwyraźniej te naczepy muszą być ostro wzmocnione, więc na pewno są też cięższe
szczególnie te amerykańckie, te pociągi są naprawde długie
w przypadku Europy prowadzone były próby z krótkimi zestawami kilkanaście naczep max,
_________________ A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :
Wto, 14.02.2006, 16:08
szofer
Postów: 81 Miejscowość: Olsztyn
moĹĽe i sÄ… wzmocnione, tak wzmocniona naczepa i tak jest lĹĽejsza niĹĽ naczepa+wagon
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum